- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (65 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (91 opinii)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (74 opinie)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (302 opinie)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (32 opinie)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (205 opinii)
W 30 miejscach w Trójmieście staną ekrany akustyczne
Wzdłuż zmodernizowanej linii kolejowej z Gdyni do Warszawy wkrótce pojawią się nowe ekrany akustyczne. W samym Trójmieście zabezpieczenia przed hałasem pojawią się w 30 lokalizacjach, m.in. wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdyni, w centrum Sopotu i na Jana z Kolna w Gdańsku. Tylko na Pomorzu kolejarze wydadzą na ten cel ok. 120 mln zł.
Analiza to prawie 300-stronicowy dokument przygotowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz wrocławską spółkę Lemitor. Eksperci od ruchu kolejowego opisują w niej oddziaływanie na środowisko zmodernizowanej linii kolejowej E65 z Warszawy do Gdyni.
Modernizacja linii umożliwiła zwiększenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości dla pociągów pasażerskich (do 160-200 km/h) oraz towarowych (maks. 120 km/h), co w konsekwencji znacząco skróciło czasy przejazdów, poprawiło jakość oferty przewozowej oraz stan środowiska naturalnego wzdłuż samej linii i pozwoliło na powstrzymanie postępującej degradacji stanu technicznego kolejowej infrastruktury.
Wnioski z analizy zaskoczyły samych kolejarzy. Okazało się, że przewidywane na 2020 rok natężenie ruchu pociągów na Pomorzu i w Trójmieście zostało mocno niedoszacowane i znacznie przekracza prognozę sporządzoną w 2005 roku. Już teraz są one wyższe średnio o 34 proc. dla składów lokalnych, 56 proc. dla składów dalekobieżnych i aż 71 proc. dla składów towarowych. Jak wskazują autorzy analizy, 14 lat temu nie zakładano choćby kursowania szynobusów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Pomiary wykonano od końca sierpnia do początku października 2017 r. Przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu na pomorskim odcinku linii E65 stwierdzono w 188 budynkach (w ciągu dnia) i w 771 budynkach (w nocy). W Trójmieście najgłośniej w ciągu dnia jest w Sopocie (57 przekroczeń normy hałasu), a w nocy - w Gdańsku - za głośno było tu w aż 287 miejscach.
Ostatecznie przygotowano dwa warianty niezbędnej ochrony przeciwdźwiękowej. Tam, gdzie to możliwe zostaną zastosowane rozwiązania miękkie, tzn. minimalizujące drgania i hałas amortyzatory przyszynowe lub zostaną wymienione okna w budynkach. W pozostałych miejscach na Pomorzu stanie co najmniej 91 ekranów akustycznych o łącznej długości prawie 10 km.
O to ostatnie rozwiązanie nie tylko zabiegali mieszkańcy budynków zlokalizowanych najbliżej przejeżdżających pociągów, ale też wydaje się ono najwłaściwsze ze względów technologicznych, bo zmodernizowana linia wyklucza w najbliższej perspektywie czasowej ponowną ingerencję w torowisko.
W Trójmieście ekrany pojawią się w 30 lokalizacjach.
W Gdańsku ciszej będzie przy ul. Niegowskiej , Zawiejskiej , Trakcie św. Wojciecha , Żuławskiej , Ukośnej , Sandomierskiej , Jana z Kolna , Kolejowej , Subisława , Pelplińskiej i Pomorskiej .
W Sopocie ekrany staną na Polnej , Jana z Kolna , Kościuszki , Króla Jana Kazimierza , Poznańskiej , al. Niepodległości , Monte Cassino , Obrońców Westerplatte , Obodrzyców , Małopolskiej , Wejherowskiej , Kujawskiej i Mazowieckiej .
Najmniej ekranów stanie w Gdyni - tam pojawią się na Jesionowej , Świerkowej , Klonowej , Limbowej i al. Zwycięstwa .
Jeden z naszych czytelników sugeruje, aby tam, gdzie to możliwe zastosowano tzw. niskie ekrany, których nie widać z okien przejeżdżającego pociągu. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w Gdyni na Wzgórzu św. Maksymiliana.
- Nowe ekrany mają stanąć m.in. w centrum Sopotu. Mam nadzieję, że kolej nie planuje tam postawić obrzydliwych ekranów akustycznych, które na trwałe zeszpecą otoczenie. Tym bardziej w sytuacji, gdy jest już technologia, która pozwala walczyć z hałasem bez szpecenia przestrzeni publicznej - mówi pan Paweł, nasz czytelnik.
Na razie za wcześnie jednak, by ocenić, jakie rozwiązanie pojawi się w Trójmieście. Do tego czasu autorzy raportu wskazują, aby poza nowymi ekranami kolejarze zadbali też o profilaktykę, a więc bieżące utrzymanie torowiska polegające na jego podbijaniu i cyklicznym szlifowaniu szyn.
Koszt realizacji wszystkich zabezpieczeń akustycznych i ich utrzymania przez kolejnych 10 lat ma wynieść ok. 120 mln zł (w tym ok. 9 mln na ekrany i amortyzatory leżące na terenie zarządzanym przez SKM Trójmiasto).
Opinie (185) 2 zablokowane
-
2019-04-25 08:31
Opinia wyróżniona
Chyba coś jest bardzo nie tak. (12)
Przecież to jakiś absurd.
O ile nie pokryje je się zielenią wiszącą, będą niesamowicie szpetne, trwale zaburzą estetykę miasta, zniszczą walory widokowe trasy kolejowej.
A może po prostu pozostawić, nie wycinać drzew i krzewów wzdłuż torowisk, jak to się niestety wszędzie dzieje.
Zamiast ekranów np. przy klonowej i limbowejPrzecież to jakiś absurd.
O ile nie pokryje je się zielenią wiszącą, będą niesamowicie szpetne, trwale zaburzą estetykę miasta, zniszczą walory widokowe trasy kolejowej.
A może po prostu pozostawić, nie wycinać drzew i krzewów wzdłuż torowisk, jak to się niestety wszędzie dzieje.
Zamiast ekranów np. przy klonowej i limbowej zagęścić tam roślinność.
Najlepsza bariera akustyczna, ale i ochrona przed upałem.
Brak tej ostatniej odczuwa się zwłaszcza popołudniami na odcinku między Redą a Wejherowem, gdzie wyrżnięto szeroki pas wzdłuż torowiska.
Totalnie nieprzemyślane i po prostu, głupie. Smutno mi się robi czytając takie pomysły.- 132 8
-
2019-06-11 08:49
Te ekrany akustyczne w niczym nie pomagają. Żeby pochłonąć dźwięk powietrzny, trzeba rozproszonej powierzchni, a nie płaskiej.
Takie dźwięki najlepiej pochłaniają krzewy i drzewa.
- 0 0
-
2019-04-25 22:14
ekrany lepiej tłumią - gęstość i szczelność
fizyki nie oszukasz
- 0 0
-
2019-04-25 11:24
Nie masz racji. Ekrany akustyczne są potrzebne w trójmieście, bo jest za głośno.
- 1 3
-
2019-04-25 10:45
Wycinka
Akurat wycinka drzew i krzewów jest wskazana. Podczas jesieni gdy liście spadają i przyklejają się do szyn pociągi strasznie się ślizgają co ma wpływ na koszty ich utrzymania ponieważ trzeba wykonywać reprofilację "kół"
- 0 8
-
2019-04-25 10:17
Nic tak nie poprawia krajobrazu, jak barykada rodem z Parku Jurajskiego, vide Droga Zielona.
- 0 0
-
2019-04-25 09:30
serio? (1)
w Niemczech czy UK trasy kolejowe są gęstą obsadzone roślinnością i jakoś pociągi jeżdżą - częściej i punktualniej niż u nas. PKP to po prostu stan umysłu, muszą też zarobić producenci ekranów, którym po zmianie prawa wysechł strumyczek publicznych pieniędzy.
- 18 0
-
2019-04-25 21:42
UK to świetny przykład kiedyś ta wyspa była jednym wielkim lasem a teraz ;P
- 0 0
-
2019-04-25 09:17
(4)
ze względu na bezpieczeństwo transportu kolejowego. nie można zostawić krzewów i drzew wzdłuż torowisk.
- 1 15
-
2019-04-25 09:27
(3)
Jakie to niebezpieczeństwo stwarzają krzewy posadzone 3-5 metrów od torowiska, poza tym że chronią skarpy przed obsuwami i obrywami?
Ile doszło do zdarzeń kolejowych z winy drzew, a zwłaszcza krzewów w województwie pomorskim w ciągu ostatnich 10 lat?- 19 0
-
2019-04-25 11:33
oj duzo (2)
co kilka dni czytam o tym, jak drzewo zaatakowało jadący samochód. Drapieżne krzaki mogą znienacka zaatakować pociągi - choć na razie nie ma takich raportów. Ponadto podstępne trawy wypalają się na nasypach - szczególnie wiosną; grozi to zaczadzeniem pasażerów, ale przede wszystkim obsługi pociągu. Przyroda stanowi zagrożenie dla człowieka, więc trzeba wycinać, betonować, grodzić, ekranować itp.
- 4 2
-
2019-04-25 22:02
Obyś kiedyś wjechał w drzewo, pajacu.
- 0 0
-
2019-04-25 21:41
ty się śmiejesz a mnie o mało we wtorek nie zabiło obalone przez wiatr drzewo
- 0 0
-
2019-04-25 08:04
Opinia wyróżniona
(8)
Po co ekrany akustyczne wzdłuż Jana z Kolna w Gdańsku? przecież wzdłuż tej ulicy nikt nie mieszka, póki co istnieje słownie jeden budynek biurowy a po drugiej stronie mamy stocznie i hałasy z niej biegnące. Kuriozum wyciszenie torów kolejowych w strefie przemysłowej, to stocznie niech postawią wzdłuż swojego płotu.
- 120 6
-
2019-04-25 13:27
No chyba ktoś jednak mieszka przy Jan z Kolna. Byłeś tam kiedyś?
- 1 0
-
2019-04-25 09:02
Nie mieszka?
Widać, że nic prócz własnego smartfona nie widzisz. Tam mieszka bardzo dużo ludzi.
A co do budynku biurowego C 200 to leży on na ulicy marynarki polskiej... nie na jana z kolna... A i żeby było śmieszniej tam też mieszkają ludzie ba! Nawet jest kilka budynków.- 6 2
-
2019-04-25 08:37
Bo producenci ekranów muszą zarobić :) (1)
Ekran akustyczny to przeżytek. Nic nie daje i zasmieca przestrzeń.
Na zachodzie jakoś nie ma ich tak wiele. Pytanie kto lobbował za przepisami, które je wymuszają. I czy ta sama osoba nie jest producentem?
Złodziejstwo.- 21 3
-
2019-04-25 12:26
Ekrany są, tylko nie tak ohydne - często są drewniane i zazielenianie bluszczem
- 0 0
-
2019-04-25 08:14
Z czym masz problem? (3)
- 1 20
-
2019-04-25 12:22
Problem?? Czlowieku ,te ekrany sa potrzebne gdzie indziej,a kasa juz poszla! (1)
Na przyklad przy obwodnicy -ludzie maja dzialki rekreacyjne,sa osiedla ,wioski ,stadniny koni -i nikt nic nie robi w sprawie ekranow pomimo blagan,petycji od lat!!
- 0 0
-
2019-04-25 12:25
Kolej to PKP, obwodnica to GDDKiA.. pretensje do rządu, że lewa ręka nie wie, co robi prawa
- 0 0
-
2019-04-25 12:02
Z paskudztwem w przestrzeni i marnowaniem pieniędzy publicznych.
- 4 1
-
2019-04-25 08:10
Opinia wyróżniona
A co z hałasem ulicznym? (4)
Nowe blokowiska w zabudowanej strefie Gdańska nie miały mieć wpływu na ruch samochodowy, tak wynika z opracowań do każdego projektu z osobna. Efekt jest taki, że mamy kilka tysięcy samochodów więcej pośród budynków , na drogach zaprojektowanych a latach 70' w dzielnicach Żabianka, Przymorze, Zaspa. Hałas jaki emitują ulice Rzeczypospolitej i
Nowe blokowiska w zabudowanej strefie Gdańska nie miały mieć wpływu na ruch samochodowy, tak wynika z opracowań do każdego projektu z osobna. Efekt jest taki, że mamy kilka tysięcy samochodów więcej pośród budynków , na drogach zaprojektowanych a latach 70' w dzielnicach Żabianka, Przymorze, Zaspa. Hałas jaki emitują ulice Rzeczypospolitej i Chłopska jest wielokrotnie większy i bardziej dokuczliwy niż ten od pociągów. Jest stały szum i buczenie, pociąg wydaje hałas krótko i całkiem przyjemny w porównaniu z samochodami.
- 54 12
-
2019-04-29 10:07
Halas pociagu przyjemny...ciekawe..
- 0 0
-
2019-04-25 20:29
Hałas uliczny nie jest monitorowany !
I coraz trudniej mieszkać również na Kartuskiej , Jabłoniowej czy Leszczynowej . Szkoda ,że policja nie interesuje się głośnością silników motocykli i samochodów . Dokuczliwy jest szczególnie kawałek Leszczynowej - od Jabłoniowej w kierunku Kartuskiej ; mała górka powoduje ,że silniki wyją dzień i noc , a najgłośniej autobusy miejskie i o dziwo smrodliwe małe motorki z dychawicznymi silniczkami i bez tłumików lub ich wnętrza.
- 1 0
-
2019-04-25 13:27
Proszę zamieszkaj przy torowisku przy którym jedzie pociąg towarowy. Zapraszam!
- 1 0
-
2019-04-25 09:39
Tak to jest jak się wymusza powstanie razem z mieszkaniami i biurami setek miejsc parkingowych - ruch oczywiście wzrasta
Nie spodziewali się tego stanowiąc takie prawo? Miasto powinno mieć stałą określoną pojemność na samochody dopóki ma stałą wielkość. Chcesz zbudować miejsce parkingowe? Wykup i zlikwiduj inne. Mieści się np 10k aut i tyle jest infrastruktury. Reszta - do komunikacji i na rower. Brzmi radykalnie, ale z powodzeniem i pożytkiem dla wszystkich działa taki system na zachodzie.
- 4 5
Wszystkie opinie
-
2019-04-25 07:04
szczurek wzdłuż lini kolejowej niech najpierw śmieci posprząta. (18)
wstyd dla gospodarza miasta.
- 95 12
-
2019-04-25 07:11
trzeba było nie wyrzucać przez okno skm
:)
- 7 8
-
2019-04-25 07:44
Po co sprzatac? Ekrany zaslonia. (3)
- 8 1
-
2019-04-25 10:18
Ekrany stawia PKP ... i to PKP nie sprząta ... swojego terenu (2)
a PKP rządzi teraz klika PiS ... więc to nie powinno nikogo dziwić, że syf ... i konie padają
- 5 4
-
2019-04-25 10:41
za komorowskiego przecież było czysto (1)
- 1 2
-
2019-04-25 11:00
nie było kliki PiS ... w janowie podlaskim nie padały konie
a ta państwa stadnina miała z 200letnią renomą - Światową Markę
- 4 1
-
2019-04-25 08:06
(3)
po co ma gmina sprzatac (a jest do tego prawem zobligowana) skoro mieszkancy posprzataja jeszcze sie beda tym chwalic na trojmiasto.pl
- 6 0
-
2019-04-25 09:03
Powtarzam teren przy torach należy do PKP I to kolej ma sprzątać,a nie gmina!!! (2)
- 4 3
-
2019-04-25 10:40
nie kłam
- 3 0
-
2019-04-25 11:46
na ch...j nam gmina
co nic nie może?!
Do reprezentacji?
Chyba się reprezentację z ozdabianiem myli...
Tylko że w tym przypadku, "reprezentanci" są równie "ozdobni" co i skuteczni.- 0 2
-
2019-04-25 08:07
Za drobną oplatą mogę przygotować 600 stronicową analizę pokazującą że sztorm hałasuje i należy na plażach postawić ekrany
Brawo. Tak się kręci lody z moronami. Najpierw wyciąć krzaki i drzewka wzdłuż torów które były naturalnymi ekranami a potem postawić za setki milionow konstrukcje które tworzą z miasta szkaradę, wiezienie i depresyjnego potworka. Na nic zapewnienie że nowe pociągi na nowych torach suną ciszej niż rozklekotany rower mevo. Horror. Jeynee miejsca które trzeba by ogrodzić podwójnymi ekranami to kościoły amen.
- 12 1
-
2019-04-25 08:33
Śmieci tłumią hałas :)
- 5 0
-
2019-04-25 08:39
Teren wzdłuż lini kolejowej należy do PKP. Więc nie pisz głupot... (1)
Wstyd dla PKP, która jest właścicielem terenu. Zanim coś napiszesz, pomyśl!!
- 5 5
-
2019-04-25 08:52
dlaczego kłamiesz? jesteś trollem z urzedu miasta?
- 2 2
-
2019-04-25 08:39
Horała, czy Trzebiatowski? (3)
Możecie podpisywać, który władca trolli sponsoruje którą wypowiedź?
- 0 5
-
2019-04-25 08:52
ostatnio pisałeś, że Putin uwziął się na szczurka:)))) (2)
- 2 0
-
2019-04-25 10:50
Teraz Kim Dzong Un spiskuje z Putinem we Władywostoku
Jak by tu zaszkodzić Szczurkowi
- 1 0
-
2019-04-25 14:01
Ja pierdziu, za każdym razem ta sama odpowiedź :D
Nieźle macie książeczki przygotowane. Ale dalej nie wiem, który z powyższych sponsorował Twój tekst...
- 0 0
-
2019-04-25 10:12
polski syf
Niestety Polska śmieciami stoi. Jeżdżę czasami pociągiem na trasie z Niemiec do Szczecina. Po przejechaniu granicy można sie za głowę złapać. Tory w szczecinie od strony stacji Gumience to syf, kila i mogila. Człowiek ma wrażenie, ze do Bangladeszu wjechał. Wladze swoja droga, ale sprzatanie pomoże na krótko bo wielu Polaków to niestety obdartusy i brudasy co śmieci rzucają pod siebie. Albo wyrzucają gdziekolwiek żeby zaoszczędzić pare groszy. Smutne, ale niestety prawdziwe. Ręce za to syfienie powinniobcinac.
- 4 0
-
2019-04-25 07:05
Szkoda kasy na te ekrany. (1)
One i tak nic nie dają, a po za tym niszczą krajobraz.
- 123 11
-
2019-04-25 10:02
postawi się ekrany
po czym zgniją do jesieni na świeżym powietrzu,... i co się potem zrobi? Protokół zniszczenia ... Koniaczek? Podwójny stać mnie i ... te premie nam się po prostu należały
- 3 1
-
2019-04-25 07:06
(10)
W cywilizowanych krajach takich jak Niemcy, Rosja szyny kolejowe są spawane i pociągi nie stukają.
- 42 25
-
2019-04-25 07:09
(1)
O wyśmiewanych przez Polaków Czechach nie można zapomnieć.
- 14 4
-
2019-04-25 07:45
Mysmy uczyli Czechow jak knedliki robic!
- 11 1
-
2019-04-25 07:38
Przecież w Polsce też są spawane (4)
więc nie wprowadzaj ludzi w błąd
- 28 1
-
2019-04-25 07:44
(3)
Jasne skąd stuk stuk stuk stuk?
- 1 14
-
2019-04-25 08:17
Gorszy sort tak stuka
i kodziarze.
- 9 7
-
2019-04-25 10:32
Skad stuk?
Wiadomo ze obwod kola to 2 * pi * r, a pi to jak wiadomo 3 z hakiem, i to wlasnie ten hak stuka
- 10 0
-
2019-04-25 20:50
Stuki
Płaskie miejsca na zestawach kołowych są przyczyną stuków...
- 1 0
-
2019-04-25 08:03
(1)
W cywilizowanych krajach pociągi poruszają się na poduszce magnetycznej. Te przykłady które podałeś to dzikie kraje.
- 8 2
-
2019-04-25 10:04
w cywilizowanych wolskich krajach nie ma się na pociąg ... bo ma się pociag do alkoholu
500+
- 5 2
-
2019-04-25 12:31
Szyny
Kolego w Polsce też już dawno są pospawane
- 4 0
-
2019-04-25 07:06
Kiepsko, z okna pociagu juz nic nie zobaczysz. (5)
- 72 9
-
2019-04-25 07:11
Te tunele sa obrzydliwe (1)
Beda brudne i pomazgrane. To nie lepiej zasadzić jakieś rośliny? ?
- 48 0
-
2019-04-25 10:06
tyle że w asortymencie roślin nie ma dla PKP
koleś pinokia+ ich najnormalniej nie prowadzi
- 0 1
-
2019-04-25 10:34
Czytajcie ze zrozumieniem.. (2)
"W centrum Gdyni od kilku lat stoją niskie ekrany. (...) i nie zasłaniają widoku z jadącego pociągu."
- 0 2
-
2019-04-25 12:04
(1)
Napisać można wszystko, pokaż mi takie ekrany.
- 0 1
-
2019-04-25 12:27
Jest foto w artykule
- 0 0
-
2019-04-25 07:08
(1)
Ale ktoś sobie nabije kabze!Tak sie wlasnie robi w ustawach zapisy pod firmy kolegów.....Mieszkam niedaleko torów i do wszystkiego idzi przywyknac tym bardziej ze składy sa coraz nowoczesniejsze a stare podkłady wymieniane!
- 84 4
-
2019-04-25 10:31
ktoś?
Wujek stryjek kogoś z PIS zarobi na kontrakcie. A pewnie koszt taki jak wyremontowanie lini do nowego portu lub kupno nowej kolejki.
- 3 0
-
2019-04-25 07:11
Gdynia z okien skm wygląda jak jakiś Bangladesz. (6)
- 98 9
-
2019-04-25 07:28
Niestety SKM z zewnatrz tez wyglada jak Bangladesz. (3)
Czyli pasuje.
- 13 2
-
2019-04-25 10:08
a Bangladesz nie wyglada jak Bangladesz (2)
- 2 2
-
2019-04-25 12:27
Tylko, gdy bangla deszcz.
- 1 0
-
2019-04-25 23:37
Z powyzszego wynika rowniez, ze Gdynia wyglada jak SKM.
- 0 0
-
2019-04-25 08:43
Gdańsk to samo (1)
Reprezentacyjny wjazd przez Oruń
- 4 5
-
2019-04-25 12:16
kiedyś orunia rzeczywiście była reprezentacyjna
ale to było dawno temu
- 1 0
-
2019-04-25 07:14
nie cierpię ekranów akustycznych. Szpecą i grodzą przestrzeń.
- 104 7
-
2019-04-25 07:17
Te ekrany będą po to, żeby ludzie nie widzieli syfu panującego w Trójmieście. (1)
Obecnie krajobraz widziany z okna przypomina jakiś trzeci świat.
- 57 12
-
2019-04-25 10:13
to zajrzyj na żoliborz
dom prezesa+ zasłonięty wysokimi zaniedbanymi drzewami i billboardem... na podwórzu syf, a przed wejściem kurnik stoi / jak tak wygląda u naczelnika państwa - no to jak ma wyglądać cała reszta państwa Prawa i Sprawiedliwości oraz 500+
- 0 0
-
2019-04-25 07:19
Paranoja (4)
Trzeba było schować na tych odcinkach kolej pod ziemię i byłoby po hałasie. A tak powstaną piękne fortyfikacje codziennie przyozdabiane przez pseudo graficiarzy, zasłaniające "urokliwe" zakątki naszych miast. Następnym krokiem bedzie wybudowanie ekranów przy drogach wzdłuż trójmiejskiej aglomeracji, bo samochody przeszkadzają. Być może wpadną na pomysł odgrodzić plażę , bo szum fal i hałas mew może nieść dyskomfort komuś. Najgorszy temat będzie do zrealizowania z samolotami, bo wówczas trzeba by przykryć całe miasta dachami akustycznymi. Wpadamy w paranoję cywilizacyjną. Wywalić to wszystko za miasto i dojeżdżać np. rowerami, hulajnogami, rykszami, wrotkami do swojego lokum.
- 80 8
-
2019-04-25 09:24
schowanie pod ziemię nie będzie kosztowało 9 mln pln tylko 9 mld (2)
- 3 1
-
2019-04-25 10:14
to niech puszczą tory morzem po plaży ... nikomu nie będzie tam hałas przeszkadzał
a i widoczki pikne będą
- 3 1
-
2019-04-25 12:01
No tym bardziej. Bedzie większa "pralnia", wiekszy zysk dla przyjaciół królika.
- 2 0
-
2019-04-25 10:05
Dobra podpowiedź, dla tych gogusiów z warszawki, co mieszkają w Neptun Parku...
- 2 1
-
2019-04-25 07:20
(3)
Te ekrany zupelnie nic nie dają, mieszkam w Gdyni obok torów kolejowych gdzie są zamontowane - żadnego efektu akustycznego. Do hałasu pociągu się przyzwyczaiłem szybciej niż do wyglądu ohydnych pseudo ekranów.
- 86 5
-
2019-04-25 07:24
(2)
Tu nie chodzi o mieszkańców, tu chodzi o grubą kasę do wyprania.
- 24 0
-
2019-04-25 10:28
jeden ekran akustyczny szt.1 to min 2,5tys zł (1)
Najskuteczniejszą osłoną przeciwhałasową w ciągach komunikacyjnych jest wał ziemny. najlepiej obsadzony niską zielenią. Jest to też rozwiązanie najbardziej przyjazne i naturalnie wpisujące się w krajobraz.
To niskie koszty usypania i zazielenienia, a i potem też jego późniejsze utrzymanie nie nastręcza szczególnych problemów.- 8 0
-
2019-04-25 12:17
i dzieciaki nie pobazgrają sprajami swoich ksywek
jak pieski oznaczające teren
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.