- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (85 opinii)
- 2 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (25 opinii)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (17 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (49 opinii)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (44 opinie)
- 6 Z dworca na Jasień 80 zł (589 opinii)
W Gdańsku łatwiej zgłosisz miejskie problemy
Gdańsk chce stworzyć sprawny i łatwy w użytku system kontaktu mieszkańców z miejskimi urzędami. Przez internet i telefon będzie można uzyskać wszelkie informacje lub przekazać zgłoszenie dotyczące niemal każdej awarii. Obsługą systemu, który ma wystartować w 2018 r. zajmie się ponad 20-osobowy zespół.
Numer 115
Za dwa lata na te i inne pytania oraz zgłoszenia zareaguje dyżurujący pracownik Gdańskiego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami. W założeniu GCKM ma być jednym punktem kontaktu dla wszystkich obywateli: mieszkańców, przedsiębiorców, studentów czy wreszcie turystów, tak aby nie musieli się martwić czy sprawa, którą zgłaszają, podlega kompetencji tej czy innej instytucji.
Centrum ma funkcjonować przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Kontaktować się z nim będzie można przez internet (strona internetowa, e-mail, czat, portale społecznościowe) oraz telefon.
- Chcemy iść w kierunku krótkiego numeru, który łatwo zapamiętać. W Unii Europejskiej jest to nr 115 dedykowany do kontaktów między obywatelem a administracją, ale w Polsce się to na razie nie usankcjonowało. Liczymy, że w przyszłości ten numer pozwoli odciążyć numer alarmowy 112 i straży miejskiej 986 - mówi Tomasz Filipowicz, kierownik projektu Gdańskiego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami.
Po wybraniu kanału kontaktu uzyskamy od konsultantów niezbędne informacje dotyczące procedur urzędniczych i czasu ich realizacji, wiadomości na temat bieżących wydarzeń i imprez, utrudnień w ruchu drogowym oraz komunikacji miejskiej. Możliwe będzie także zgłaszanie zdarzeń wymagających podjęcia interwencji ze strony miejskich służb, np. naprawy niedziałającej sygnalizacji.
Odpowiedzą na każde pytanie
Konsultanci w swojej pracy mają także posiłkować się stronami internetowymi Urzędu Miejskiego i jednostek miejskich, Mapą Porządku, a także zewnętrznymi źródłami informacji, takimi jak wyszukiwarki połączeń komunikacji, a nawet portalem Trojmiasto.pl. Dlatego będzie można się do nich zwracać ze sprawami wykraczającymi poza kompetencje miejskich urzędników.
- Każde zgłoszenie dotyczące życia miasta będzie rejestrowane w jednym miejscu i otrzyma numer zlecenia. W dowolnym momencie będzie można sprawdzić stan jego realizacji. Chcemy, aby dużą część odpowiedzi na nurtujące obywateli pytania można było znaleźć na samoobsługowym portalu - wyjaśnia Tomasz Filipowicz. - Bezpośrednią obsługą zgłoszeń i zapytań zajmie się ponad 20 osób, z czego najwięcej - bo ok. 15 os. - będzie pracowało w godzinach szczytu, czyli między godz. 10 a 15.
Ponad połowę zespołu stanowić będą dotychczasowi urzędnicy oraz pracownicy jednostek miejskich, którzy obecnie obsługują różne rozproszone miejskie infolinie (np. informacja urzędu miejskiego, dyżurny inżynier miasta, bieżąca sytuacja komunikacyjna). Pozostałą część będą stanowiły osoby nowo zatrudnione przez Urząd Miejski.
Mniejsze kolejki w urzędzie
- Gdańskie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami pozwoli pozostałym urzędnikom poświęcić więcej czasu na pracę merytoryczną, bądź obsługę bezpośrednią klientów. To przełoży się na mniejsze kolejki, szybszy czas obsługi oraz skróci czas oczekiwania na decyzje administracyjne - dodaje Filipowicz.
Obecnie cały projekt jest na etapie dialogu technicznego z firmami, które doradzą, w jaki sposób wdrożyć cały system i jaki będzie jego szacunkowy koszt. Na tej podstawie przygotowana zostanie dokumentacja przetargowa, a sam przetarg zostanie ogłoszony jesienią.
System ma być stopniowo wdrażany od przyszłego roku, zaś uruchomienie dla mieszkańców planuje się na wiosnę 2018 r.
Opinie (89)
-
2016-07-11 15:42
wzruszam się gdy patrzę jak ta władza się dla nas stara... (1)
łzy cisną się do oczu jak im zależy na mieszkańcach...
40 mln ze śmieci nam buchnęli, mamy płacić za parkingi zbudowane z naszych podatków, myć butelki z etykiet...
To wszystko dla naszego dobra...- 11 1
-
2020-01-17 11:18
Chyba nadchodzi już czas
- 0 0
-
2016-07-11 16:49
Oliwaxit (1)
Jak w tytule.......... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 3 2
-
2016-07-11 17:17
Oliva
XC lat po okupacją gdańską
nikt nigdy nikogo nie pytał o zdanie- 0 1
-
2016-07-11 17:55
W Gdańsku coraz to więcej inwestycji i remontów (3)
Gdzie by nie pojechać to coś budują. W Gdyni niestety "nie da się"
- 3 2
-
2016-07-11 18:19
wielkopaństwo na kredyt
pożyjemy zobaczymy
- 0 3
-
2016-07-11 19:04
(1)
W Gdańsku czuć klimat miadta, a w Gdyni - co najwyżej klimat wsi
- 3 0
-
2016-07-11 19:05
O Sopocie już nie wspomnę.
- 2 1
-
2016-07-11 18:18
Co za bzdury?
kto to wymyslił? to jakiś pic na wode fortomontaż. Czas na zmiany!
- 4 1
-
2016-07-11 20:54
to jest rekord swiata,2 lata bedzie pracowalo 20 ludzi aby urochomic telefon do dziur. a po tym czasie bedziemy 2 lata czekac na rozpatrzenie sprawy. alejuz przez 40 pracownikow.
- 7 1
-
2016-07-11 21:38
Każdy zatrudniony urzędnik lub osoba w różnych spółkach miejskich, to przynajmniej dwa głosy w wyborach.
I dzięki wzrastającej liczbie urzędników, Adamowicz jest coraz bardziej zabetonowany na stanowisku.
- 5 0
-
2016-07-12 08:04
Telefon...
w TBS Motława non stop zajęty. Odłożona słuchawka nie rozwiąże problemów mieszkańców.
- 3 0
-
2016-07-12 09:39
ooo
szkoda , ze nie za 5 lat.
- 3 0
-
2016-09-12 06:46
nowe ronda " warszawska-kielecka-cedrowa"
zbyt duze wybrzuszenie chodnika dla zjezdzajacych w ulice warszawska kieruje pojazdy ku osi jezdnii. Nie trudno o czolowe zderzenie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.