- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (20 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (49 opinii)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (495 opinii)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (493 opinie)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (292 opinie)
W czwartek rusza budowa prawoskrętu na al. Havla. Zmiany w organizacji ruchu
W czwartek, 12.11.2020 r., z samego rana rusza budowa dodatkowego i długo wyczekiwanego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla i Armii Krajowej. W związku z tym do końca listopada zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystów tuż przed wspomnianym skrzyżowaniem.
Aktualizacja godz. 15:47 Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Z przyczyn technicznych wprowadzenie zmian na al. Havla przełożono na piątek 13.11.2020 r.
Czytaj także: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z
Zamknięte przejście dla pieszych i rowerzystów
W związku z pracami, jakie od czwartku będą prowadzone w rejonie skrzyżowania, zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystów tuż przed wjazdem z al. Havla na Armii Krajowej. Z kolei na wlocie z al. Havla w al. Armii Krajowej pasy ruchu na wprost i w prawo będą węższe. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca listopada.
- Utrudnienia wynikają z rozpoczynającej się budowy prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej. Pas ten przewidziano na przedłużeniu istniejącej zatoki autobusowej "Wilanowska" - mówi Aneta Niezgoda, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zadanie jest realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Wykonawcą prac jest firma HYDRO-MAG Sp. z o.o. Koszt budowy wyniesie ok. 950 tys. złotych. Prace zakończą się do końca grudnia 2020 r. Termin może ulec przesunięciu ze względu na pandemię COVID-19.
Lewoskręt z Budżetu Obywatelskiego 2020
W ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla.
Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem powinna ona być gotowa również do końca roku.
Miejsca
Opinie (131) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-14 10:30
Podziękowania
Witam wszystkich zmotoryzowanych, wyjątkowo chciałbym podziękować Panu który był 10 listopada w godzinach porannych tak przed 7, jechałem wtedy do pracy na rowerze i tak chciał los, że na zielonym moim uderzył we mnie samochód, sprawca uciekł dziękuję Panu który zatrzymał się i udzielił pomocy.
Niech Maria Boska czuwa nad Panem. Z tej strony Staszek.
Modlę się za Pana i nas wszystkich.- 0 1
-
2020-11-13 17:16
Piątek mija, a robota niczyja
Przełożony termin i nic się nie dzieje. Ciekawe ile razy będą przekładać? Może chcą przebić rekord ze Stogów.
- 1 1
-
2020-11-12 07:33
To skrzyżowanie jest poglądowe dla studentów (2)
Od śląska przez Berlin po Paryż.
Studenci uczą się wielu aspektów projektowania na tym przykładzie. Błędy dotyczą przystanków, chodników, dróg rowerowych a za przejścia dla pieszych i układ pasów wszędzie poza Gdańskiem postawionoby zarzuty prokuratorskie. Pewien azjata dopytywał czy to na pewno jest z europy!- 21 2
-
2020-11-13 14:22
tylko w gdańsku
musimy zmieniać pas ruchu chcąc jechać na wprost drogą przelotową przez skrzyżowanie. Pierwsze przy pętli przed łostowicami. Drugie na Warszawskiej. Geniusz naszych projektantów jest porażający.
- 0 0
-
2020-11-12 07:40
Czyli to skrzyżowanie ma jednak jakiś plus: walor edukacyjny ;)
- 10 0
-
2020-11-12 08:22
Błędna polityka miasta (1)
Kolejne bezkolizyjne skrzyżowania, wiadukty, estakady i dodatkowe pasy. Co oczywiście nic nie da. Takie wielkie skrzyżowania to też udręka dla pieszych. Maksymalne skracanie zielonego dla pieszych a do pokonania 5 pasów i dwa etapy, żeby nie było za łatwo.
A wy kierowcy i tak odstoicie swoje przed węzłem Groddecka.- 7 14
-
2020-11-13 14:18
to miasto nie ma polityki miejskiej
jest tylko polityka. A z gospodarności to tylko współpraca z deweloperami.
- 0 0
-
2020-11-12 07:04
To nic nie da. Kiedy budowa wiaduktu na trasie wz? (32)
Nasypy są.
- 169 14
-
2020-11-12 07:19
A po co ten wiadukt? (8)
Prawoskręt jest dla mieszkańców którzy płacą podatki.
Wiadukt przyda się mieszkańcom powiatu kartuskiego, który raczej się nie dorzuci.- 13 54
-
2020-11-13 10:14
Brak sygnalizacji
Wiadukt pozbawił by to skrzyżowanie sygnalizacji jadącym na wprost w kierunku Moreny.
Wówczas sytuacja z przepustowością by się unormowała. Tam nie tylko jest nasyp ale są zabetonowane fundamenty pod wiadukt.- 0 0
-
2020-11-12 12:08
Ale ty durny jesteś (1)
Przecież jak będzie wiadukt to z Havla będzie można płynnie wjeżdża bez stania na światłach.
- 10 1
-
2020-11-12 20:04
I tak się szeryfy pojawią na gd....
- 0 1
-
2020-11-12 09:28
(1)
Po co wiadukt ? Tunel będzie tańszy i nie będzie ingerował w krajobraz.
- 4 14
-
2020-11-12 20:03
Kolejkę linową zrobta
- 0 0
-
2020-11-12 17:29
podatki się płaci do warszawy szanowny Panie
- 0 0
-
2020-11-12 07:28
Kłamstwo. Jestem mieszkańcem Jasienia i jeżdżę tą trasą (1)
- 26 4
-
2020-11-12 07:37
Na RODach mieszkasz?
- 10 22
-
2020-11-12 07:31
To przekracza wyobraźnie tutejszych władz.. (11)
Póki co walczymy z rządem
- 19 8
-
2020-11-12 07:33
Jak rząd zagrabił pieniądze miasta (10)
To nic innego nie zostało.
- 8 25
-
2020-11-12 08:00
zagrabił pieniądze? hahahaha (9)
- 17 7
-
2020-11-12 08:27
A kto podniósł rachunki za prąd? (8)
Kto obciął PIT i CIT, zwiększając podatki do budżetu centralnego?
Kto kazał samorządom zapłacić za deformę edukacji?- 14 15
-
2020-11-12 11:38
a kto podpisał limity co2? dziękuj rządowi bo już dopłacają do każdego kWh - twojego dyzmę nie interesowało ile będziesz płacił (7)
pewnie te 11mln co zdefraudowali w ECS to też rząd - przestań :))))))))
- 4 3
-
2020-11-12 20:05
Co dopłacają, jak mam wyższe rachunki i różne nowe opłaty kłamco (4)
- 1 1
-
2020-11-12 21:01
W 2020r rzad doplaca 2.5mld do pradu... (2)
... rozne nowe oplaty...z imbecylem nie ma co rozmawiac... podobnie mowiliscie o tym jaki to drogi byl plyn orlenu do dezynfekcji zdrajcy i podpalacze a on byl 4x tanszy od kazdego innego "dobrego bo europejskiego"
- 0 0
-
2020-11-13 04:55
Handlowa, przejściowa, i inne, których nie było a wprowadzili to są stare opłaty? (1)
Dzbanie jeden. Jaki płyn do dezynfekcji? Szpitale jadą na bimbrze i spirytusie z przemytu. Nie widziałem na Orlenie nigdy płynu... Produkcja 3 zł/ litr. A sprzedają za....
Nienawidzę zaślepionych władzą dzbanów z PiS- 0 1
-
2020-11-13 09:37
typowy przypadek małostkowości i braku wiedzy... poczytaj!
Opłata przejściowa - wprowadzona w 2009 (zgadnij przez kogo) i obniżona w 2019r 20-krotnie(!). Opłata handlowa - to max. 24zł/m-c - weź poczytaj co to jest i dlaczego jej wysokość jest różna w różnych częściach kraju to się zamkniesz w końcu... brrrr
- 0 0
-
2020-11-13 08:47
bo może stać cie w końcu na sprzęt rtv agd - więc sie nie dziw że więcej prądu zużywasz
- 0 0
-
2020-11-12 11:59
A co mają limity CO2 do sponsorowania górników przez firmy energetyczne? (1)
Poza tym przypominam, że rząd limity CO2 sprzedaje.
Czym jest 11 milionów (wydane raz) w porównaniu do 400-500 milionów rocznie brakującego wpływu?- 3 3
-
2020-11-12 14:40
ja chyba śnię... jak limity co2 nie mają się do cen prądu dzisiaj?!
ale możesz takie brednie tutaj lać bo to ten głupi rząd pokrywa podwyżkę i nie podwyższa cen w całym kraju... ale w końcu skończy się ta ciepła woda z góry to sobie to uświadomisz... dureń!
Jak ma się 11mln?... myślałem że spadnę... ale Ty widzę jesteś od wielkich liczb - to uprzejmie proszę - 1 000mln (1mld) PO oddało ruskim - brawo - ciesz sie!- 2 2
-
2020-11-12 08:42
kiedy internauci uznają prosty fakt, że poszerzanie dróg i budowa pseudobezkolizyjnych węzłów drogowych (3)
nie likwidują korków tylko przesuwają je gdzie indziej (do centrum miasta)? Problemy komunikacyjne rozwiązuje się poprawiając komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych w centrum miasta oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei, która powinna być zelektryfikowana oraz zapewniać w godzinach szczytu połączenia w takcie 10 minutowym lub częstszym.
- 9 18
-
2020-11-12 09:45
Chyba nigdy, oni, niczym muszki owocówki, zapominają o poprzednim skrzyżowaniu dojeżdzając na kolejne :) (1)
A nasypy nadają się po tylu latach tylko i wyłącznie do rozbiórki i usypania na nowo.
- 5 12
-
2020-11-12 21:07
Budowa drug nie odkorkuje miasta?
Złe pytanie i bledna logika... za korki w miastach odpowiadaja sami wlodarze z dwoch powodow... zly plan zagospodarowania i brak spojnego systemu komunikacji... kapujesz? Np. Jedyne kolizyjne skrzyzowanie 3 poziomowe w europie w centrum gdanska... jak nazwac jak nie i**otyzmem zwezenie do 1 pasa przejazd z armii krajowej na elblaska przy wiadukcie?!
- 1 0
-
2020-11-12 11:22
mi wystarczy, że przesuną te korki gdzie indziej. codziennie wyjeżdżam z rana z miasta. że korki są do miasta to ok, ludzie mogą przesiąść się do tramwaju, ale żeby był problem z wyjazdem to już coś jest mocno nie tak
- 6 3
-
2020-11-12 11:03
Założenia urbanistyczne dla AK (4)
wskazywały, że ma to byc trasa szybkiego ruchu. I w zasadzie na całej swej długości, prócz tego felernego skrzyzowania taką ona jest! Tak więc to skrzyzowanie równiez powinno byc bezkolizyjne dla ruchu w ciągu AK. Takie rozwiązanie w zasadzie udrożniłoby to skrzyzowanie, na które rano trudno wjechać Havla i z kierunku od obwodnicy, a po południuz Łostowickiej, z centrum i nadal z Havla! Efekt: korki parnamentne i spaliny blisko licznych osiedli.
- 14 4
-
2020-11-12 12:53
(3)
Założenie, że AK ma być trasą przelotową to plan sprzed dziesięcioleci, gdy nie istniało pojęcie miasta przyjaznego ludziom. Podobnie jest w Stanach - po II WŚ lobbyści przemysłu motoryzacyjnego wmówili wszystkim, że posiadanie samochodu to wręcz święte prawo każdego obywatela i rząd ma im zapewnić szerokie drogi. I co? Mają 6-pasmowe autostrady, na których stoją w wielogodzinnych korkach. A tymczasem komunikacja miejska prawie w ogóle nie istnieje (z wyjątkami tu i tam), teraz dopiero zaczynają ją z wielkimi trudnościami tworzyć.
- 3 9
-
2020-11-12 20:08
Gacie ci od roweru śmierdzą w pracy
- 1 1
-
2020-11-12 13:26
Nie piszę o trasie przelotowej... (1)
Tę funkcję doskonale pełni obwodnica Południowa. Miasto przyjazne mieszkańcom - jestem rakami i nogami ZA. Wyrzucić auta z Głównego Miasta TAK. Ograniczać ruch aut w centrach miasta - TAK. Strefy 30 - TAK. Ale przy tym powinny być właśnie takiekie bezkolizyjne trasy aby w miarę łatwo przemieszczać się między dzielnicami. Rozwój zrównowarzony - TAK. A nie miasto dla aut, czy rowerów, czy hulajnóg, czy czołgów, czy sam nie wiem czego. Przy tym w pełni popieram dalszy rozwój komunikacji miejsskiej. Popieram parkingi PR. Popieram ściezki i trasy rowerowe - nie tylko te komunikacyjne ale też rekreacyjne. Ale popieram też sprawna komunikację głównymi ulicami pomiędzy dzielnicami.
- 4 4
-
2020-11-12 16:37
Józiu: sprawna komunikacja między dzielnicami może być zapewniona jedynie przez transport szynowy
na głównych ulicach możesz mieć sprawną komunikację drogową tylko niekiedy poza godzinami szczytu lub w sobotę rano. To co napisałeś jest w 90% słuszne, ale w tym punkcie nie masz racji: poszerzanie ulic utrudnia ruch wszystkim niezmotoryzowanym, a w długim okresie także tym zmotoryzowanym.
- 1 2
-
2020-11-12 18:17
Wiadukt !
Jest też palowanie pod wiadukty. Wiele lat temu zrezygnowano z budowy wiaduktów,
gdyż Miastu brakowało kasy na ich budowę. W tamtym czasie niezwykle pilny był remont
wiaduktu Błędnik i przerzucając pieniądze z zadania "Trasa WZ" uratowano Błędnik
od zawalenia się. I tak zostało do dziś.- 2 0
-
2020-11-12 12:34
ale kasy nie ma!!
To jest pewnie dobrze ponad 100 mln zł a Paranoja i Schiozofrenia zabrała nam w podatkach dużo więcej i do tego Energę i Lotos ukradli.
- 1 3
-
2020-11-13 10:06
Jeszcze z 20 lat i ktoś pomyśli, żeby zrobić pas dla włączających się do ruchu na Słowackiego przy Ikei na zjeździe z obwodnicy od strony Łodzi, bo póki co ważniejszy był kilkumetrowy chodnik i droga rowerowa, dla tych paru osób dziennie.
- 2 0
-
2020-11-12 17:05
Panno Oleksandro co z nową ul. Swietokrzyską ? Pozwolenia dewelop. budyn dawał a co z drogami...? (1)
- 7 2
-
2020-11-13 07:38
Tylko Zarzad Komisaryczny moze przywrócic normalnosc
- 0 1
-
2020-11-12 07:23
Wystarczylo (3)
Dopuścić skręt w prawo że środkowego pasa a tak pojawi się jeszcze większy problem autobusu wyjeżdżającego z zatoki przystankowej
- 20 9
-
2020-11-12 09:46
Nie można (2)
Nie można bo tuż po skręcie jest przejście dla pieszych, które ma zielone jednocześnie ze środkowym pasem.
- 2 1
-
2020-11-12 10:54
Nie ma zielonego (1)
Bo jest tam sygnalizator kierunkowy S3 więc ruch jest bezkolizyjny , piesi mają czerwone
- 1 2
-
2020-11-13 07:07
To prawda
Nie ma zielonego światła. Już dawno chciałem zgłosić to do dyrekcji aby ze środkowego pasa była możliwość skrętu w prawo w armii krajowej. Identyczna sytuacja jest w centrum Gdańska przy zieleniaku. Ze środkowego pasa można wjechać w prawo po uprzednim włączeniu kierunkowskazu.
- 0 0
-
2020-11-13 03:59
hujpza
- 0 0
-
2020-11-12 09:21
(1)
Kurczę ale dalej trochę nie rozumiem. Jak ktoś wie to niech mi wytłumaczy- dlaczego nie można po prostu zastosować możliwości skrętu w prawo z prawego pasa prowadzącego na wprost??
- 6 4
-
2020-11-12 21:45
Bo autobus
Się nie wyrobi, zbyt ostry kąt, chociaż tam i tak nie da się cudów zrobić bez wiaduktów, skmki czy innego szynowego połączenia dalej to przelewanie z pustego w puste. Przecież tam były korki zanim cała okolica zdążyła się zabudować, w godzinach szczytu rower jest 2x szybszy od samochodu.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.