• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czwartek rusza budowa prawoskrętu na al. Havla. Zmiany w organizacji ruchu

Arnold Szymczewski
12 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 15:47 (12 listopada 2020)
W czwartek z samego rana ruszy budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z al. Havla w Armii Krajowej. W czwartek z samego rana ruszy budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z al. Havla w Armii Krajowej.

W czwartek, 12.11.2020 r., z samego rana rusza budowa dodatkowego i długo wyczekiwanego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. HavlaMapkaArmii KrajowejMapka. W związku z tym do końca listopada zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystów tuż przed wspomnianym skrzyżowaniem.



Aktualizacja godz. 15:47 Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Z przyczyn technicznych wprowadzenie zmian na al. Havla przełożono na piątek 13.11.2020 r.



Czy budowa dodatkowego prawoskrętu zmniejszy korki w tym miejscu?

Potrzebę budowy dodatkowego pasa do skrętu w prawo wyrazili mieszkańcy i kierowcy podróżujący na co dzień al. Havla. Zadanie - "dodatkowy pas do skrętu w prawo z al. Havla w al. Armii Krajowej" - zostało przegłosowane w Budżecie Obywatelskim 2019. Pierwotnie prace miały zacząć się latem br., jednak terminu nie udało się dotrzymać, gdyż złożone w przetargu oferty okazały się zbyt wysokie i postępowanie należało powtórzyć. Ostatecznie wykonawcę udało się wyłonić za drugim razem. Co ciekawe, budżet przeznaczony na inwestycję nie uległ wówczas żadnym zmianom.

Czytaj także: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Zamknięte przejście dla pieszych i rowerzystów



W związku z pracami, jakie od czwartku będą prowadzone w rejonie skrzyżowania, zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystówMapka tuż przed wjazdem z al. Havla na Armii Krajowej. Z kolei na wlocie z al. Havla w al. Armii Krajowej pasy ruchu na wprost i w prawo będą węższe. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca listopada.

- Utrudnienia wynikają z rozpoczynającej się budowy prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej. Pas ten przewidziano na przedłużeniu istniejącej zatoki autobusowej "Wilanowska" - mówi Aneta Niezgoda, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
W wyniku prac związanych z budową prawoskrętu zamknięte (tymczasowo) zostanie przejście dla pieszych. W wyniku prac związanych z budową prawoskrętu zamknięte (tymczasowo) zostanie przejście dla pieszych.
Zadanie jest realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Wykonawcą prac jest firma HYDRO-MAG Sp. z o.o. Koszt budowy wyniesie ok. 950 tys. złotych. Prace zakończą się do końca grudnia 2020 r. Termin może ulec przesunięciu ze względu na pandemię COVID-19.

Lewoskręt z Budżetu Obywatelskiego 2020



W ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla.

Dokumentacja dotycząca budowy dodatkowego lewoskrętu ma powstać do końca 2020 r. Dokumentacja dotycząca budowy dodatkowego lewoskrętu ma powstać do końca 2020 r.
Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem powinna ona być gotowa również do końca roku.

Miejsca

Opinie (131) ponad 10 zablokowanych

  • Podziękowania

    Witam wszystkich zmotoryzowanych, wyjątkowo chciałbym podziękować Panu który był 10 listopada w godzinach porannych tak przed 7, jechałem wtedy do pracy na rowerze i tak chciał los, że na zielonym moim uderzył we mnie samochód, sprawca uciekł dziękuję Panu który zatrzymał się i udzielił pomocy.
    Niech Maria Boska czuwa nad Panem. Z tej strony Staszek.
    Modlę się za Pana i nas wszystkich.

    • 0 1

  • Piątek mija, a robota niczyja

    Przełożony termin i nic się nie dzieje. Ciekawe ile razy będą przekładać? Może chcą przebić rekord ze Stogów.

    • 1 1

  • To skrzyżowanie jest poglądowe dla studentów (2)

    Od śląska przez Berlin po Paryż.
    Studenci uczą się wielu aspektów projektowania na tym przykładzie. Błędy dotyczą przystanków, chodników, dróg rowerowych a za przejścia dla pieszych i układ pasów wszędzie poza Gdańskiem postawionoby zarzuty prokuratorskie. Pewien azjata dopytywał czy to na pewno jest z europy!

    • 21 2

    • tylko w gdańsku

      musimy zmieniać pas ruchu chcąc jechać na wprost drogą przelotową przez skrzyżowanie. Pierwsze przy pętli przed łostowicami. Drugie na Warszawskiej. Geniusz naszych projektantów jest porażający.

      • 0 0

    • Czyli to skrzyżowanie ma jednak jakiś plus: walor edukacyjny ;)

      • 10 0

  • Błędna polityka miasta (1)

    Kolejne bezkolizyjne skrzyżowania, wiadukty, estakady i dodatkowe pasy. Co oczywiście nic nie da. Takie wielkie skrzyżowania to też udręka dla pieszych. Maksymalne skracanie zielonego dla pieszych a do pokonania 5 pasów i dwa etapy, żeby nie było za łatwo.
    A wy kierowcy i tak odstoicie swoje przed węzłem Groddecka.

    • 7 14

    • to miasto nie ma polityki miejskiej

      jest tylko polityka. A z gospodarności to tylko współpraca z deweloperami.

      • 0 0

  • To nic nie da. Kiedy budowa wiaduktu na trasie wz? (32)

    Nasypy są.

    • 169 14

    • A po co ten wiadukt? (8)

      Prawoskręt jest dla mieszkańców którzy płacą podatki.

      Wiadukt przyda się mieszkańcom powiatu kartuskiego, który raczej się nie dorzuci.

      • 13 54

      • Brak sygnalizacji

        Wiadukt pozbawił by to skrzyżowanie sygnalizacji jadącym na wprost w kierunku Moreny.
        Wówczas sytuacja z przepustowością by się unormowała. Tam nie tylko jest nasyp ale są zabetonowane fundamenty pod wiadukt.

        • 0 0

      • Ale ty durny jesteś (1)

        Przecież jak będzie wiadukt to z Havla będzie można płynnie wjeżdża bez stania na światłach.

        • 10 1

        • I tak się szeryfy pojawią na gd....

          • 0 1

      • (1)

        Po co wiadukt ? Tunel będzie tańszy i nie będzie ingerował w krajobraz.

        • 4 14

        • Kolejkę linową zrobta

          • 0 0

      • podatki się płaci do warszawy szanowny Panie

        • 0 0

      • Kłamstwo. Jestem mieszkańcem Jasienia i jeżdżę tą trasą (1)

        • 26 4

        • Na RODach mieszkasz?

          • 10 22

    • To przekracza wyobraźnie tutejszych władz.. (11)

      Póki co walczymy z rządem

      • 19 8

      • Jak rząd zagrabił pieniądze miasta (10)

        To nic innego nie zostało.

        • 8 25

        • zagrabił pieniądze? hahahaha (9)

          • 17 7

          • A kto podniósł rachunki za prąd? (8)

            Kto obciął PIT i CIT, zwiększając podatki do budżetu centralnego?
            Kto kazał samorządom zapłacić za deformę edukacji?

            • 14 15

            • a kto podpisał limity co2? dziękuj rządowi bo już dopłacają do każdego kWh - twojego dyzmę nie interesowało ile będziesz płacił (7)

              pewnie te 11mln co zdefraudowali w ECS to też rząd - przestań :))))))))

              • 4 3

              • Co dopłacają, jak mam wyższe rachunki i różne nowe opłaty kłamco (4)

                • 1 1

              • W 2020r rzad doplaca 2.5mld do pradu... (2)

                ... rozne nowe oplaty...z imbecylem nie ma co rozmawiac... podobnie mowiliscie o tym jaki to drogi byl plyn orlenu do dezynfekcji zdrajcy i podpalacze a on byl 4x tanszy od kazdego innego "dobrego bo europejskiego"

                • 0 0

              • Handlowa, przejściowa, i inne, których nie było a wprowadzili to są stare opłaty? (1)

                Dzbanie jeden. Jaki płyn do dezynfekcji? Szpitale jadą na bimbrze i spirytusie z przemytu. Nie widziałem na Orlenie nigdy płynu... Produkcja 3 zł/ litr. A sprzedają za....

                Nienawidzę zaślepionych władzą dzbanów z PiS

                • 0 1

              • typowy przypadek małostkowości i braku wiedzy... poczytaj!

                Opłata przejściowa - wprowadzona w 2009 (zgadnij przez kogo) i obniżona w 2019r 20-krotnie(!). Opłata handlowa - to max. 24zł/m-c - weź poczytaj co to jest i dlaczego jej wysokość jest różna w różnych częściach kraju to się zamkniesz w końcu... brrrr

                • 0 0

              • bo może stać cie w końcu na sprzęt rtv agd - więc sie nie dziw że więcej prądu zużywasz

                • 0 0

              • A co mają limity CO2 do sponsorowania górników przez firmy energetyczne? (1)

                Poza tym przypominam, że rząd limity CO2 sprzedaje.

                Czym jest 11 milionów (wydane raz) w porównaniu do 400-500 milionów rocznie brakującego wpływu?

                • 3 3

              • ja chyba śnię... jak limity co2 nie mają się do cen prądu dzisiaj?!

                ale możesz takie brednie tutaj lać bo to ten głupi rząd pokrywa podwyżkę i nie podwyższa cen w całym kraju... ale w końcu skończy się ta ciepła woda z góry to sobie to uświadomisz... dureń!
                Jak ma się 11mln?... myślałem że spadnę... ale Ty widzę jesteś od wielkich liczb - to uprzejmie proszę - 1 000mln (1mld) PO oddało ruskim - brawo - ciesz sie!

                • 2 2

    • kiedy internauci uznają prosty fakt, że poszerzanie dróg i budowa pseudobezkolizyjnych węzłów drogowych (3)

      nie likwidują korków tylko przesuwają je gdzie indziej (do centrum miasta)? Problemy komunikacyjne rozwiązuje się poprawiając komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych w centrum miasta oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei, która powinna być zelektryfikowana oraz zapewniać w godzinach szczytu połączenia w takcie 10 minutowym lub częstszym.

      • 9 18

      • Chyba nigdy, oni, niczym muszki owocówki, zapominają o poprzednim skrzyżowaniu dojeżdzając na kolejne :) (1)

        A nasypy nadają się po tylu latach tylko i wyłącznie do rozbiórki i usypania na nowo.

        • 5 12

        • Budowa drug nie odkorkuje miasta?

          Złe pytanie i bledna logika... za korki w miastach odpowiadaja sami wlodarze z dwoch powodow... zly plan zagospodarowania i brak spojnego systemu komunikacji... kapujesz? Np. Jedyne kolizyjne skrzyzowanie 3 poziomowe w europie w centrum gdanska... jak nazwac jak nie i**otyzmem zwezenie do 1 pasa przejazd z armii krajowej na elblaska przy wiadukcie?!

          • 1 0

      • mi wystarczy, że przesuną te korki gdzie indziej. codziennie wyjeżdżam z rana z miasta. że korki są do miasta to ok, ludzie mogą przesiąść się do tramwaju, ale żeby był problem z wyjazdem to już coś jest mocno nie tak

        • 6 3

    • Założenia urbanistyczne dla AK (4)

      wskazywały, że ma to byc trasa szybkiego ruchu. I w zasadzie na całej swej długości, prócz tego felernego skrzyzowania taką ona jest! Tak więc to skrzyzowanie równiez powinno byc bezkolizyjne dla ruchu w ciągu AK. Takie rozwiązanie w zasadzie udrożniłoby to skrzyzowanie, na które rano trudno wjechać Havla i z kierunku od obwodnicy, a po południuz Łostowickiej, z centrum i nadal z Havla! Efekt: korki parnamentne i spaliny blisko licznych osiedli.

      • 14 4

      • (3)

        Założenie, że AK ma być trasą przelotową to plan sprzed dziesięcioleci, gdy nie istniało pojęcie miasta przyjaznego ludziom. Podobnie jest w Stanach - po II WŚ lobbyści przemysłu motoryzacyjnego wmówili wszystkim, że posiadanie samochodu to wręcz święte prawo każdego obywatela i rząd ma im zapewnić szerokie drogi. I co? Mają 6-pasmowe autostrady, na których stoją w wielogodzinnych korkach. A tymczasem komunikacja miejska prawie w ogóle nie istnieje (z wyjątkami tu i tam), teraz dopiero zaczynają ją z wielkimi trudnościami tworzyć.

        • 3 9

        • Gacie ci od roweru śmierdzą w pracy

          • 1 1

        • Nie piszę o trasie przelotowej... (1)

          Tę funkcję doskonale pełni obwodnica Południowa. Miasto przyjazne mieszkańcom - jestem rakami i nogami ZA. Wyrzucić auta z Głównego Miasta TAK. Ograniczać ruch aut w centrach miasta - TAK. Strefy 30 - TAK. Ale przy tym powinny być właśnie takiekie bezkolizyjne trasy aby w miarę łatwo przemieszczać się między dzielnicami. Rozwój zrównowarzony - TAK. A nie miasto dla aut, czy rowerów, czy hulajnóg, czy czołgów, czy sam nie wiem czego. Przy tym w pełni popieram dalszy rozwój komunikacji miejsskiej. Popieram parkingi PR. Popieram ściezki i trasy rowerowe - nie tylko te komunikacyjne ale też rekreacyjne. Ale popieram też sprawna komunikację głównymi ulicami pomiędzy dzielnicami.

          • 4 4

          • Józiu: sprawna komunikacja między dzielnicami może być zapewniona jedynie przez transport szynowy

            na głównych ulicach możesz mieć sprawną komunikację drogową tylko niekiedy poza godzinami szczytu lub w sobotę rano. To co napisałeś jest w 90% słuszne, ale w tym punkcie nie masz racji: poszerzanie ulic utrudnia ruch wszystkim niezmotoryzowanym, a w długim okresie także tym zmotoryzowanym.

            • 1 2

    • Wiadukt !

      Jest też palowanie pod wiadukty. Wiele lat temu zrezygnowano z budowy wiaduktów,
      gdyż Miastu brakowało kasy na ich budowę. W tamtym czasie niezwykle pilny był remont
      wiaduktu Błędnik i przerzucając pieniądze z zadania "Trasa WZ" uratowano Błędnik
      od zawalenia się. I tak zostało do dziś.

      • 2 0

    • ale kasy nie ma!!

      To jest pewnie dobrze ponad 100 mln zł a Paranoja i Schiozofrenia zabrała nam w podatkach dużo więcej i do tego Energę i Lotos ukradli.

      • 1 3

  • Jeszcze z 20 lat i ktoś pomyśli, żeby zrobić pas dla włączających się do ruchu na Słowackiego przy Ikei na zjeździe z obwodnicy od strony Łodzi, bo póki co ważniejszy był kilkumetrowy chodnik i droga rowerowa, dla tych paru osób dziennie.

    • 2 0

  • Panno Oleksandro co z nową ul. Swietokrzyską ? Pozwolenia dewelop. budyn dawał a co z drogami...? (1)

    • 7 2

    • Tylko Zarzad Komisaryczny moze przywrócic normalnosc

      • 0 1

  • Wystarczylo (3)

    Dopuścić skręt w prawo że środkowego pasa a tak pojawi się jeszcze większy problem autobusu wyjeżdżającego z zatoki przystankowej

    • 20 9

    • Nie można (2)

      Nie można bo tuż po skręcie jest przejście dla pieszych, które ma zielone jednocześnie ze środkowym pasem.

      • 2 1

      • Nie ma zielonego (1)

        Bo jest tam sygnalizator kierunkowy S3 więc ruch jest bezkolizyjny , piesi mają czerwone

        • 1 2

        • To prawda

          Nie ma zielonego światła. Już dawno chciałem zgłosić to do dyrekcji aby ze środkowego pasa była możliwość skrętu w prawo w armii krajowej. Identyczna sytuacja jest w centrum Gdańska przy zieleniaku. Ze środkowego pasa można wjechać w prawo po uprzednim włączeniu kierunkowskazu.

          • 0 0

  • hujpza

    • 0 0

  • (1)

    Kurczę ale dalej trochę nie rozumiem. Jak ktoś wie to niech mi wytłumaczy- dlaczego nie można po prostu zastosować możliwości skrętu w prawo z prawego pasa prowadzącego na wprost??

    • 6 4

    • Bo autobus

      Się nie wyrobi, zbyt ostry kąt, chociaż tam i tak nie da się cudów zrobić bez wiaduktów, skmki czy innego szynowego połączenia dalej to przelewanie z pustego w puste. Przecież tam były korki zanim cała okolica zdążyła się zabudować, w godzinach szczytu rower jest 2x szybszy od samochodu.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane