• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W styczniu pojedziemy Nową Bulońską, wróci też rondo przy ul. Jabłoniowej

Szymon Zięba
5 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Według planów drogowców 13 stycznia otwarty zostanie przejazd przez tzw. estakadę wenecką nad potokiem Siedleckim. Dzięki temu kierowcy będą mogli przejechać całą trasą Nowej Bulońskiej Północnej. Wraz z 10 stycznia wróci także organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda u zbiegu ulic Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej.



Czekasz na ukończenie prac na Nowej Bulońskiej Północnej?

Nowo wybudowane odcinki Nowej Bulońskiej Północnej, trasy, która docelowo połączyć ma Jasień i Ujeścisko z Moreną są już przejezdne od kilkunastu dni.

Pod koniec grudnia ubiegłego roku udostępniono dla ruchu fragmenty w rejonie ul. BulońskiejMyśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, WarszawskiejJabłoniowej.

Cała trasa ma być przejezdna od 13 stycznia. Wówczas drogowcy zamierzają otworzyć przejazd przez 220 metrowy most tzw. estakadę wenecką.

  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • W grudniu kierowcy mogli pojechać dwoma odcinkami Nowej Bulońskiej. 13 stycznia trasa ma być przejezdna na całej długości.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
- Prace na estakadzie weneckiej idą zgodnie z planem. Uzyskano niezbędne dokumenty administracyjne, które pozwalają na przejazd przez obiekt samochodom. Przypominam, że to wciąż teren budowy, gdzie trwać będą prace związane z powstającym torowiskiem tramwajowym. Kierowcy natomiast już od 13 stycznia będą mogli przejechać tą drogą. Oznacza to pełne połączenie pomiędzy Pieckami Migowem a ul. Warszawską - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wróci rondo u zbiegu Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej



Możliwość przejazdu "estakadą wenecką" to nie jedyna dobra informacja dla kierowców w tym miesiącu. W przeciągu najbliższych kilku dni na krzyżówkę Jabłoniowej i Leszczynowej powróci bowiem rondo.

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia zeszłego roku, po otwarciu układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej wprowadzono zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócono ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.

Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane. Mieszkańcy okolicy tymczasem podkreślali, że rondo usprawniało ruch i poprawiało bezpieczeństwo.

Najważniejsze informacje z południa Gdańska



- W związku z sygnałami od mieszkańców zwróciliśmy się do zarządcy drogi, czyli Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z rekomendacją przywrócenia organizacji ruchu z uwzględnieniem ronda. Z informacji które posiadam wynika, że komisja bezpieczeństwa analizuje to rozwiązanie - mówi dyrektor Bartosiewicz
Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić. Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić.
Poproszeni o komentarz urzędnicy GZDiZ przyznają, że organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda wróci w ten rejon Gdańska już 10 stycznia. W okolicy pojawiły się znaki drogowe, które to zapowiadają.

- To bardzo dobra wiadomość dla kierowców. Po tym jak zlikwidowano rondo, do rady dzielnicy docierały sygnały, że kierowcy jeżdżą w tym miejscu na pamięć, co powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze - podsumowuje Kamil Ziętara, radny dzielnicy Jasień

Rondo widmo przy ul. Jabłoniowiej.


Koniec prac przy inwestycji w maju 2020 roku



Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km. Wzdłuż niej biec ma linia tramwajowa.

Budowa linii tramwajowej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Inwestycja związana z Nową Bulońską Północną pochłonie niemal 240 mln zł. Dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Termin zakończenia prac określony został na maj 2020 roku.

16:17 14 STYCZNIA 20

Korki na ul. Jabłoniowej (17 opinii)

- I znowu mega korki na ul. Jabłoniowej - informuje czytelnik. Kierowcy sygnalizują, że problemem jest ponowne zorganizowanie ruchu z wykorzystaniem ronda.
- I znowu mega korki na ul. Jabłoniowej - informuje czytelnik. Kierowcy sygnalizują, że problemem jest ponowne zorganizowanie ruchu z wykorzystaniem ronda.

Opinie (342) ponad 20 zablokowanych

  • Myśliwska , Jabłoniowa Getto

    • 1 2

  • Czyz by napewno 13go (1)

    Stan z 5 go stycznia. Pasy rozdzielajace na nawierzchni wiaduktu juz sa pomalowane, ale studzienki wystaja ponad powietzchnie kilka cm. Czyzby napewno za tydzien nastapi otwarcie?

    • 9 1

    • ha ha ha

      • 0 0

  • żenada

    Powiem Tak myśliwska do potokowej 40 minut taki to jest upgrade i sukces drogę która pokonywałem max w 15 min przez wpuszczenie ruchu z nebraski i karoliny południowej robię w 40 minut taki to sukces, były 2 sygnalizatory są 4

    • 1 0

  • A w Gdyni farba farba farba ...

    głównie biała , choć na estakadzie kwiatkowskiego zabrakło

    • 2 0

  • Zapytajmy się Pana Marka B. z GZDiZ czy fakt, że przy ul. Leszczynowej mieszka jego córka jest wystarczający do tego aby przywrócić tam rondo?

    • 2 1

  • Czy ZTM Gdańsk przewiduje tam jakąś linię autobusową do czasu wybudowania tramwaju ?

    J.w.

    • 1 1

  • A tramwaj kiedy pojedzie? (1)

    Widać,że końca jeszcze daleko.Wiadomo,że w Gdańsku kierowcy są najważniejsi.

    • 1 4

    • Hmmm

      Może to dlatego, że to najliczniejsza grupa wśród dojeżdżających?

      • 0 1

  • niekoniecznie cpac na jednym miejscu i na sile z miasta portowego tworzyc warszawe. (2)

    "Każda nowa inwestycja drogowa generuje dodatkowy ruch samochodów na sąsiednich ulicach" czyli nic nie budować, tak?

    budowac ale tam gdzie sa po temu okolicznosci
    czyli niekoniecznie cpac na jednym miejscu i na sile z miasta portowego tworzyc warszawe.

    • 5 3

    • Nie ćpać

      A potem nie pisać w internecie. Zgadza się.

      • 0 1

    • Mógłbyś powtórzyć?

      Czego nie tworzyć?

      • 2 1

  • Do wszystkich niezadowolonych (2)

    Naprawde uwazacie ze ta onwestycja nic nie da?Taka juz jest polska mentalnosc, zawsze narzekac. Tak korki wzrosna na Bulonskiej, Rakoczego zmniejsza sie na AK oraz przy dworcu glownym. Czas podrozy z poludniowych dzielnic sie skroci.

    • 6 12

    • Ty Jasieniak to z Jasienia nie jesteś na pewno... bo Twoje Szadółki to nie Jasień. Ta droga teoretycznie miała skrócić drogę w stronę Moreny, Wrzeszczą więc co tu wyjeżdzasz z AK i dworcem :(

      • 0 0

    • tylko po co?

      po co chcesz jechac? dokad? Skoro priorytetem winna byc budowa infrastruktury na miejscu, tam pod miastem.

      • 1 0

  • Proponuję by każdy kto nie chce ronda na Jabłoniowej-Leszczynowej (4)

    Niech napiszę email z dezaprobatą dla tego poronionego pomysłu na
    info@gzdiz.gda.pl

    Wystarczy coś prostego "proszę o wstrzymanie się od zmiany organizacji ruchu...".
    Inaczej staniemy się niewolnikami mieszkańców ul Leszczynowej którzy nie potrafią nawet wykonać lewoskrętu (co jest podstawową umiejętnością "kierowcy").

    • 28 28

    • (1)

      Wykonanie lewoskrętu podczas dużego ruchu wcale nie jest takie łatwe. Owszem, można cisnąć gaz i uważać, że zrobiło się to perfekcyjnie, jednak kierowcy z głównej drogi będą mieć inne zdanie (wymusiłeś pierwszeństwo). Lewoskręt to bardzo częsta przyczyna zdarzeń drogowych. Na Jabłoniowej jest ograniczenie 30km/h, jeśli przeszkadza Ci rondo w tym, że nie możesz jechać tam z 70km/h to jest to tylko i wyłącznie Twój problem.

      • 16 8

      • 30 km/ h na Jabłoniowej? To już lepiej pieszo iść

        • 0 1

    • Popieram!

      Dokładniej to samo uważam! Co wiecej sam często jezdze tędy czy to z Leszczynowej czy Turzycowej, ale skąd nie jadąc widzę wyraźnie że bez ronda ruch jest płynniejszy.... Z rondem stoi się na wszystkich 4ch dojazdach całą dobę. Bez ronda moment czekania na Turzycowej i Leszczynowej w lewo (zaznaczam, dosłownie moment....)... Ten projekt to pomysł ofiar losu.... Wykonanie innych ofiar losu, które przeczytały opinie tych pierwszych gdzieś na forum.... Zero analizy ruchu ani logiki.... Ale tak to jest jak radny tam mieszka, musi słuchać mało inteligentnych mieszkańców, szczególnie jak sam nie ma pomysłów i tak samo inteligencją nie grzeszy.... Wstyd tylko że urzędnicy miejscy się na to nabrali zamiast zbadać ruch i spojrzeć w numerki (przepustowość ronda jest dużo poniżej ruchu na tej ulicy...)

      • 5 8

    • Spróbuj wyjechać rano z Turzycowej lub Leszczynowej

      Nie da się po prostu się nie da bez wymuszenia pierwszeństwa, taki jest ruch. A wieczorem jadący szybkoalebezpiecznie tną 70 80 kmh z choć jest tam ograniczenie do 30 kmh

      • 13 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane