• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W styczniu pojedziemy Nową Bulońską, wróci też rondo przy ul. Jabłoniowej

Szymon Zięba
5 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Według planów drogowców 13 stycznia otwarty zostanie przejazd przez tzw. estakadę wenecką nad potokiem Siedleckim. Dzięki temu kierowcy będą mogli przejechać całą trasą Nowej Bulońskiej Północnej. Wraz z 10 stycznia wróci także organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda u zbiegu ulic Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej.



Czekasz na ukończenie prac na Nowej Bulońskiej Północnej?

Nowo wybudowane odcinki Nowej Bulońskiej Północnej, trasy, która docelowo połączyć ma Jasień i Ujeścisko z Moreną są już przejezdne od kilkunastu dni.

Pod koniec grudnia ubiegłego roku udostępniono dla ruchu fragmenty w rejonie ul. BulońskiejMyśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, WarszawskiejJabłoniowej.

Cała trasa ma być przejezdna od 13 stycznia. Wówczas drogowcy zamierzają otworzyć przejazd przez 220 metrowy most tzw. estakadę wenecką.

  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • W grudniu kierowcy mogli pojechać dwoma odcinkami Nowej Bulońskiej. 13 stycznia trasa ma być przejezdna na całej długości.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
- Prace na estakadzie weneckiej idą zgodnie z planem. Uzyskano niezbędne dokumenty administracyjne, które pozwalają na przejazd przez obiekt samochodom. Przypominam, że to wciąż teren budowy, gdzie trwać będą prace związane z powstającym torowiskiem tramwajowym. Kierowcy natomiast już od 13 stycznia będą mogli przejechać tą drogą. Oznacza to pełne połączenie pomiędzy Pieckami Migowem a ul. Warszawską - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wróci rondo u zbiegu Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej



Możliwość przejazdu "estakadą wenecką" to nie jedyna dobra informacja dla kierowców w tym miesiącu. W przeciągu najbliższych kilku dni na krzyżówkę Jabłoniowej i Leszczynowej powróci bowiem rondo.

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia zeszłego roku, po otwarciu układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej wprowadzono zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócono ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.

Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane. Mieszkańcy okolicy tymczasem podkreślali, że rondo usprawniało ruch i poprawiało bezpieczeństwo.

Najważniejsze informacje z południa Gdańska



- W związku z sygnałami od mieszkańców zwróciliśmy się do zarządcy drogi, czyli Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z rekomendacją przywrócenia organizacji ruchu z uwzględnieniem ronda. Z informacji które posiadam wynika, że komisja bezpieczeństwa analizuje to rozwiązanie - mówi dyrektor Bartosiewicz
Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić. Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić.
Poproszeni o komentarz urzędnicy GZDiZ przyznają, że organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda wróci w ten rejon Gdańska już 10 stycznia. W okolicy pojawiły się znaki drogowe, które to zapowiadają.

- To bardzo dobra wiadomość dla kierowców. Po tym jak zlikwidowano rondo, do rady dzielnicy docierały sygnały, że kierowcy jeżdżą w tym miejscu na pamięć, co powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze - podsumowuje Kamil Ziętara, radny dzielnicy Jasień

Rondo widmo przy ul. Jabłoniowiej.


Koniec prac przy inwestycji w maju 2020 roku



Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km. Wzdłuż niej biec ma linia tramwajowa.

Budowa linii tramwajowej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Inwestycja związana z Nową Bulońską Północną pochłonie niemal 240 mln zł. Dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Termin zakończenia prac określony został na maj 2020 roku.

16:17 14 STYCZNIA 20

Korki na ul. Jabłoniowej (17 opinii)

- I znowu mega korki na ul. Jabłoniowej - informuje czytelnik. Kierowcy sygnalizują, że problemem jest ponowne zorganizowanie ruchu z wykorzystaniem ronda.
- I znowu mega korki na ul. Jabłoniowej - informuje czytelnik. Kierowcy sygnalizują, że problemem jest ponowne zorganizowanie ruchu z wykorzystaniem ronda.

Opinie (342) ponad 20 zablokowanych

  • To miejsce to nie jest południe. (2)

    Tak jak Suchanino które też zalaczyliscie do tej dzielnicy

    • 20 5

    • Jabloniowa i okoliczne zad*pia to nie Jasień

      • 0 0

    • dla nich wszystko co po drugiej stronie torow to poludnie.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Ciekawe, czy będą przy zjazdach, rondach i skrętach będą oznakowania nazw osiedli, ulic, placów lub charakterystycznych punktów handlowych, usługowych itp. dla danego terenu. Od lat jest to słaby punkt tego rodzaju traktów w Gdańsku, a jeśli się pojawiają, to z reguły są mało czytelne (mała czcionka) i tak nawarstwione (z oszczędności?), że nawet podczas umiarkowanej jazdy trudno o orientację i podjęcie decyzji.

    • 26 2

    • (1)

      W Warszawie na każdym, nawet małym skrzyżowaniu, są duże tablice z nazwami ulic. W Gdańsku można by powiedzieć "Gdańsk dla Gdańszczan", bo dla przyjezdnego to bez nawigacji ani rusz.

      • 12 0

      • Artykul z Wikipedii

        System Informacji Miejskiej (SIM) w Gdańsku system jednolitego oznakowania ulic, budynków i innych obiektów na terenie miasta Gdańska wprowadzany przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku od lipca 2006 r.

        Minelo juz ponad 13 lat a na Chelmie wciaz wiekszosc ulic nieoznakowana, ale Gdansk sie nam super rozwija. W UK w najmniejszej dziurze, przy kazdej ulicy z obu stron jest biala, gustowna tabliczka z nazwa ulicy. W Gdansku wazniejsze sa pisuary dla psow, domy sasiedzkie i rydwany.

        • 5 0

  • serio pytanie (11)

    jaka jest różnica między estakadą a wiaduktem?
    bo most to nad rzeką (czy innym zbiornikiem wodnym), a w powyższym przypadku?

    • 9 5

    • O różnicy między wiaduktem a estakadą można przeczytać w goglach na Wikipedii.

      • 0 0

    • Wiadukt jest nad torami (7)

      • 10 0

      • (6)

        A we Wrzeszczu, na Miszewskiego, gdzie tory są nad jezdnią, to jest wiadukt, czy jeśli budowla jest nad jezdnią, to estakada? ;d

        • 1 4

        • Nad Miszewskiego jest wiadukt, każdy to wie... (5)

          • 6 0

          • (4)

            Czyli wiadukt jest nie tylko nad torami... Wracamy do punktu wyjścia. Jaka jest różnica miedzy wiaduktem a estakadą?

            • 0 2

            • (2)

              Wiadukt i most określają przeszkodę nad którą idą- most tylko nad wodą (rzeka, kanał itp) wiadukt nad drogą lądową (kolej, ulica itp)
              Estakada zaś to "budowla wieloprzęsłowa", czyli odnosi się do tego jak wygląda, a nie nad czym idzie. W szczególności estakada może przekraczać wiele różnych przeszkód, np. Estakada Kwiatkowskiego, albo żadnych konkretnych rzecy, np bagna, pofałdowany teren itp. Estakada może pełnić funkcje wiaduktu lub mostu, albo obie razem, most i wiadukt może, ale nie musi być zbudowany w postaci estakady.

              • 6 0

              • Widać że znasz się na rzeczy, to wytłumacz jeszcze czym jest kładka.

                • 1 0

              • jeszcze akwedukt

                • 2 0

            • Estakada

              Jako estakadę można przyjąć wieloprzęsłowe konstrukcje inżynierskie spełniające częściowo funkcję wiaduktu a częściowo wysokiego nasypu

              • 8 0

    • estakada

      most nad rzeką , wiadukt nad drogą , torami ale z wykorzystaniem sztucznych nasypów lub wałów ziemnych a estakada to droga nad przeszkodą ale z punktu gruntu czyli poziomu zero

      • 1 0

    • pozdro

      Wiadukt nie jest budowany nad potokiem /potok Siedlicki/, zaś estakada tak.

      • 4 1

  • Każda nowa inwestycja drogowa generuje dodatkowy ruch samochodów na sąsiednich ulicach (15)

    Pierwszym dostrzegalnym efektem uruchomieia tego kosztownego połączenia dzielnic Gdańsk Południe z Wrzeszczem będzie zwiększenie korków na już zakorkowanej ulicy Jaśkowa Dolina. Warto poważnie zabrać się za projektowanie i budowę linii kolejowej z Oruni do dzielnic Gdańsk Południe: jazda tramwajem nr 12 do miejsc pracy w biurowcach położonych niedaleko stacji SKM Gdańsk Przymorze nie będzie atrakcyjną alternatywą dla mieszkańców południowych dzielnic Gdańska już dojeżdżających tam samochodem. Linia SKM Gdańsk Południe - Orunia i dalej do Gdyni mogłaby bardziej przyczynić się do rozwiązania problemów komunikacyjnych naszej aglomeracji niż budowa tramwaju, chociaż dobre i to w pewnym stopniu.

    • 95 36

    • i tego własnie nie powinno sie robic (7)

      tam powinny powstawac budynki infrastruktury. zaklady pracy. itd. kina. centra kultury.
      By nikt nie musial jezdzic przez 60 minut do pracy, szkoly itd.

      • 15 8

      • (4)

        Postaw sobie u siebie na dachu. My mieszkańcy Jasienia nie chcieliśmy tej drogi, zwiększonego ruchu na osiedlu i tych smrodów... wystarczy, że już mamy zapchaną Kartuską

        • 5 5

        • (3)

          Przez ile dzielnic dojeżdżasz do pracy?

          • 1 2

          • (2)

            d**ilu, przez żadną i nie życzę sobie żebyś przejeżdżał przez moją

            • 2 2

            • bezrobotny na zasiłku z mops-u czy na pięćsetplusie się wozisz? (1)

              • 0 3

              • Programista na pracy zdalnej

                • 1 1

      • w Galerii Chełm jest mnóstwo miejsca (1)

        nie wiem czy Tesco jeszcze tam dycha czy już padło...

        • 5 0

        • sprzedano.

          a galeria chełm to raczej parking dla klientow.

          • 4 0

    • LOL (1)

      "Każda nowa inwestycja drogowa generuje dodatkowy ruch samochodów na sąsiednich ulicach" czyli nic nie budować, tak?

      • 2 5

      • budowac ale tam gdzie sa po temu okolicznosci

        czyli niekoniecznie cpac na jednym miejscu i na sile z miasta portowego tworzyc warszawe.

        • 1 0

    • tramwaje i autobusy też generują korki

      Zamiast torów można zrobić buspas - taniej, szybciej i lepiej, bo buspasem pojadą też służby, taxi, skutery, itp. Poza tym autobus może wyminąć przeszkodę, np. inny zepsuty pojazd - w przeciwieństwie do tramwaju czy pociągu. Tory tramwajowe to marnotrawstwo cennej przestrzeni i naszych pieniędzy, Niestety autobusy też mają wady, bo bardzo hamują ruch, szczególnie na jednopasmówkach, bo poruszają się ociężale, stają na przystankach i mają problem na zakrętach.

      • 4 5

    • Zgadza sie. Mentalnosc gdanskich decydentow od 20 lat sie nie zmienia. Dociagnac tramwaj i wszelkie problemy komunikacyjne rozwiazane. Tyle ze system tramwajowy staje sie w gdansku niewydolny, w dodatku nie ma priorytetow na skrzyzowaniach. Czasy przejazdu wydluzaja sie juz do godziny i wiecej, co w codziennych dojazdach do pracy staje sie nieakceptowalne (dodatkowo gdansk zamawia wagony z najmniejsza iloscia miejsc siedzacych w Polsce). Warto zauwazyc ze ci geniusze do niedawna planowali polaczenie tramwajowe na lotnisko przez chelm (sic!). Tylko szybka kolej i tzw szybki tramwaj ( metra nie zakladam bo nie ma takiej kasy) jest w stanie odetkac miasto, sprawne wezly kolejowo- autobusowe czy kolejowo- tramwajowe, a na obrzezach parkingi P&R, ktorych w Gdansku jest zdecydowanie za malo. Nie ma sensu w nieskonczonosc rozciagac zwyklego tramwaju na obrzeza bo stanie sie on bezuzyteczny!
      I jeszcze 2 zlote slowa - taryfa i czestotliwosc, nad ktorymi wladze miasta powinny sie zastanowic.

      • 18 5

    • Niby takie proste i oczywiste

      Ale urząd to taka zbieranina ludzi bez ambicji i z wąskim spojrzeniem. Wola budować linie tramwajowe z trasami dookoła i przystankami co 200 m jak na Havla

      • 8 3

    • (1)

      zawsze będą gdzieś korki. Nie dogodzisz. Mieszkasz w centum miasta korzystaj z komunikacji

      • 12 6

      • ale tu nie mowimy o miescie. Nie musze korzystac bo wszedzie dojde na nogach.

        To sprawa terenow pod miastem, Bez zadnego pomyslu pobudowanych. Bez rezerw na to by postawic tam instytucje publiczne takie jak w Pruszczu.

        • 8 4

  • Tyle kasy idzie na polaczenie poludniowych nowych osiedli Gdanska z centrum (2)

    Nie fair! Ci co kupili tam tanio mieszkania powinni sie liczyc z marna infrastruktura drogowa. Mieszkania w centraknych dzielnicach Gdanska sa mega drogie i tam miasto tez piwinno inwestowac w infrastrukture transportowa!

    • 9 59

    • Zazdrościsz? To tez sobie kup takie tanie mieszkanie i nie marudz!

      • 3 0

    • O czym Ty mówisz człowieku. Obecnie jest tutaj najwięcej mieszkańców z jednocześnie najsłabszą infrastrukturą. Jeszcze długo będziesz słuchał o inwestycjach na południu, pogódź się z tym.

      • 13 5

  • Myśliwska (1)

    Jak odbębniliście sukces, to zróbcie w końcu porządek z drugim końcem Myśliwskiej, która połączona jest do Kartuskiej. Jest drogą osiedlową a robi za przelotową. Prowadzi to do degradacji środowiska wokół stawu ale to jakoś urzędników nie obchodzi, bo nie mają pomysłu jak poprowadzić z tej strony ruch drogowy

    • 13 3

    • Teraz to powinna być droga jednokierunkowa (w stronę Kartuskiej)

      Do Piekarniczej można łatwo dojechać i z Nowolipie/Rakoczego i z Nowej Bulońskiej (skręt w prawo w Myśliwską), nie ma potrzeby jechać od Kartuskiej.

      • 0 0

  • smrodzą mi słoiki pod oknem na Morenie (1)

    • 8 1

    • zmień pracę weź kredyt i wyjazd

      • 0 4

  • Ktoś kto odebierał te droge do uzytku powinien odpowiadac karanie za odbiór drogi która nie powinna być wogóle odebrana (1)

    Studzienki na Nowej Bulońskiej pozostawiają wiele do życzenia i są zapadnięte co naraża na niebezpieczeństwo i uszkodzenie pojazdu ale tak to jest jak nie liczy się jakość a cena i szybkość wykonania.Ponad to wszystko niedopracowane a już odebrane. Najpierw powinno się zrobić wszystko perfect a dopiero potem udostępniać drogę do użytku. Ale tak to jest jak się bierze najtańszego wykonawce a wykonanie inwestycji jest szybkie.

    • 7 1

    • jaki najtańszy?

      NDI przebiło wszystkich bylejakością i jeszcze dostało ekstra około 50 mln pln premii za przedłużenie zawalonego terminu

      • 3 2

  • Na wiadukcie mur "oporowy" jakiś krzywy i powyginany, a jeszcze tramwaj nie zaczął jeździć

    Co będzie, jak ruszą z pędem tramwaje?

    • 4 1

  • Rondo? hahahaha

    przeciez to rondo to kompletna porazka sluzy tylko i wylczanie waskiej grupie kierowcow z pobliskiego osiedla a co z reszta? tego rona nie ma w praktyce bo co to za rondo namalowane na ulicy w postaci plaskiego krecu farba Przeciez to wariactwo Ludzie tam wariowali bo nie wiedzieli jak tam jechac teraz jak jest ruch z pierwszenstwem to jest oki A wladze znow sluchaja waskiej grupy lokalsow ktorzy mysla tylko o sobie To wlasnie rondo stwarza w tym miejscu zagrozenie wypadkami gdyz go wogole nie widac jest plaskie pozatym starsznie korkuje ruch co w polaczeniu z niskimi umiejętnosciamo polskich kierowcow to mieszkana wybuchowa Nie przywracac absolutnie ronda

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane