Fakty i opinie

Wartość rynkowa LPP wyższa niż Grupy Lotos

Najnowszy artukuł na ten temat

Akcjonariusze LPP skupią akcje

Czy spółka projektująca i sprzedająca popularne ubrania niedrogich marek, może być więcej warta...
Czy spółka projektująca i sprzedająca popularne ubrania niedrogich marek, może być więcej warta... fot. Krzysztof Mystkowski/KFP

W środę koło południa wartość giełdowa gdańskiej firmy LPP sprzedającej szyte w Azji ubrania popularnych marek Reserved, Cropp i House była wyższa, niż drugiego w Polsce przetwórcy ropy naftowej, czyli Grupy Lotos. Jak to możliwe?



Akcje gdańskiej spółki odzieżowej biją kolejne rekordy cenowe. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca akcje spółki wzrosły o 22,29 proc. W skali roku wzrost ten jest jeszcze bardziej imponujący - wynosi 109,42 proc. W chwili obecnej cena jednej akcji spółki notowanej na GPW wynosi 4019,50 zł.

Dzięki szybkiemu wzrostowi cen akcji rośnie też wartość rynkowa spółki. Obecnie jej kapitalizacja przekracza 7,3 mld zł.

Dla porównania akcje innej pomorskiej spółki, Grupy Lotos wyceniane są obecnie na 31,69 zł. Po przemnożeniu przez liczbę akcji spółki daje to wartość rynkową przekraczającą nieco 4,1 mld zł.

Czy to znaczy, że firma, która zajmuje się projektowaniem i sprzedażą ubrań jest warta więcej, niż spółka poszukująca ropy i posiadająca jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie? Oczywiście nie. Kurs akcji to bardziej kryterium oceny dokonań zarządów przedsiębiorstw i poparcie akcjonariuszy.

Trzeba zaznaczyć, że obie spółki znacznie różnią się pod względem liczby akcji znajdujących się w obrocie. Na rynku mamy ok 130 mln papierów Grupy Lotos i jedynie ponad 1,8 mln akcji LPP.

Czym kierujesz się przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych?

raportami analityków 19%
prognozami wyników 10%
rekomendacjami biur maklerskich 5%
podpowiedziami znajomych 6%
własnym przeczuciem   60%
zakończona Łącznie głosów: 147

Co leży u podstaw sukcesu LPP? - Konsekwentny i przemyślany rozwój podstawowej działalności. Firma nie tylko zwiększa liczbę własnych sklepów w kraju i za granicą, ale również odbiera rynek swoim konkurentom - komentuje Jakub Krawczyk, analityk TFI Skarbiec. - Dynamika wzrostu przychodów spółki jest większa, niż dynamika wzrostu całego rynku odzieżowego. Natomiast z perspektywy samego inwestora, niezwykle kluczowe jest zaufanie do spółki i jej zarządu, na co LPP zapracował poprzez dobry kontakt z rynkiem oraz realizowanie własnych prognoz.

LPP SA jest właścicielem sieci detalicznej liczącej ponad 600 sklepów czterech marek: Reserved, Croop, House i Mohito w Polsce. Siedziba spółki mieści się w Gdańsku, gdzie znajduje się również całe zaplecze projektowe dla Reserved i Croop. Działy tworzące marki House i Mohito mieszczą są w Krakowie. Spółka sprzedaje swoje produkty głównie w rejonie środkowej i wschodniej Europy, oprócz Polski w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Litwie, Łotwie, Estonii, Ukrainie, Rosji, Rumunii oraz Bułgarii Odzież jest produkowana przede wszystkim w Chinach oraz w mniejszym stopniu w Indiach i Polsce.

15 listopada 2000 r. akcje LPP zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W lutym 2001 odbyła się publiczna subskrypcja akcji serii G. Nowi inwestorzy objęli 300 tys. akcji, płacąc 48 zł za sztukę. Akcje LPP SA zadebiutowały na rynku równoległym GPW 16 maja 2001 roku z ceną 48,40 zł. Od roku 2000 prezesem zarządu LPP jest Marek Piechocki.

Opinie (168) 9 zablokowanych

  • Reserved, Cropp i House są niedrogimi markami popularnych ubrań szytych w Azji?

    Moje życie się zawaliło. Nie widzę już jego sensu.

    • 126 12

  • I PO REKLAMIE

    Słabe ciuchy mają...

    • 124 14

  • Czy cena jednej akcji wynosi na pewno 4019,50zł?

    Podejrzewam że to błąd...

    • 19 34

  • w normalnym kraju...

    w takiej sytuacji przełożyłoby się to albo na obniżenie cen produktów albo na wzrost wynagrodzeń szeregowych pracowników.

    Ale nie. Tutaj kupujemy chińskie g***o zwane koszulka za 25 zł u ekspedientki, która zarabia pewnie 1200

    • 80 23

  • WYZYSK

    Jak wiadomo najwięcej pieniędzy pochłania utrzymanie pracowników. Tak więc LPP "płaci" pracownikom 6 zł za godzinę na śmieciowych umowach.

    • 107 5

  • jakaś bzdura

    żeby gacie były droższe od ropy, to ewidentna spekulacja.

    • 52 8

  • To fakt

    To nie błąd, sprawdzone przed chwilą.

    • 12 2

  • Jakość nieadekwatna do ceny. Dopiero podczas przeceny ciuchy są może i warte swojej ceny.

    • 69 3

  • policzalny/niepoliczalny

    Liczba/ilość

    Akcje są policzalne.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 17 3

  • A LPP nadal będzie promowała sprzedaż koszulek z sierpem i młotem i napisem CCCP? A podobno promowanie ustroju komunistycznego jest zabronione - koszulki z Adolfem i sfastyką też planujecie wprowadzić?

    • 54 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.