• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wąski tunel mógłby zamienić się w wygodne przejście

Patryk Szczerba
15 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (173)
Najnowszy artykuł na ten temat Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.

Na przedłużeniu ul. PodolskiejMapka w Gdyni znajduje się tunel, który łączy Działki Leśne ze Śródmieściem. Sęk w tym, że w ewidencji funkcjonuje jako "przepust technologiczny" utworzony przez PKP, a miasto jedynie go utrzymuje. - Bardzo nieudolnie. Obiekt jest zalewany i zdewastowany - mówią lokalni działacze, którzy wysłali wnioski do prezydenta Wojciecha Szczurka i do PKP PLK o budowę przejścia z prawdziwego zdarzenia.



Czy boisz się chodzić po zmroku w tunelach?

Przypomnijmy:

  1. Przejście, o którym piszemy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni.
  2. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej.
  3. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i Wigury w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.




Obiekt naprawiany doraźnie



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu. Poza tym po zmroku wielu boi się tamtędy chodzić. Jednym z powodów jest kiepskie oświetlenie obiektu oraz kamery, które - co prawda nagrywają obraz, ale nie jest on przekazywany na bieżąco obsługującym monitoring.



Władze Gdyni tłumaczą, że w ewidencji obiekt funkcjonuje jako "przepust technologiczny" udostępniony przez PKP dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom, a ZDiZ jedynie go utrzymuje. Przekazywały, że czekają na ruch PKP w tej sprawie przy okazji budowy przystanku Gdynia Śródmieście.

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Działacze KO i Lewicy: miasto powinno przejąć inicjatywę



Temat wrócił przed wyborami samorządowymi. Łukasz PiesiewiczJakub Żynis, startujący z list Koalicji Obywatelskiej do rady miasta, chcą, by miasto sfinansowało budowę połączenia.

Przejście miałoby powstać w miejscu obecnego "przepustu technicznego" między ulicą Podolską a Żwirki i Wigury. Wysłali wnioski do prezydenta Wojciecha Szczurka i do PKP PLK w tej sprawie.

Ich zdaniem, inicjatywę w tej sprawie powinno przejąć miasto.

- Absurdem jest, że dwie dzielnice sąsiadujące ze sobą, są tak wyraźnie podzielone i do tej pory nie dorobiły się wygodnego przejścia, dostępnego dla starszych, osób z problemami ruchowymi, z wózkami. Kilka lat temu Miasto Wspólne organizowało konkurs na koncepcje dotyczące zagospodarowania tego terenu. Dzięki różnicy wysokości można tu zbudować przejście bez schodów, szerokie i dostępne dla wszystkich - mówi Łukasz Piesiewicz.

Koszt? 5-7 mln zł



Dodają, że patrząc na inne realizacje tuneli pieszych, koszt nie powinien być powalający.

- Położony w środku obu dzielnic, powinien stanowić między nimi najbardziej uczęszczane połączenie. Władze miasta nie mają co czekać na działania PKP, tylko zaoferować pokrycie kosztów projektu i budowy. Można zaryzykować, że będzie on kosztował budżet miasta około 5-7 mln złotych - wskazuje Jakub Żynis.

Miejsca

Opinie (173) 9 zablokowanych

  • niech zrobią przejście naziemne :D

    w końcu teraz jest narracja, że tunele są złe, piesi ich nie lubią i nie korzystają :)

    • 5 3

  • Dlaczego miasto utrzymuje przepust technologiczny bedacy wlasnoscia pkp plk? Gdzie NIK? (3)

    • 3 4

    • bo taki jest interes (2)

      mieszkańców tego miasta.

      • 3 2

      • Dworce tez sa w interesie miasta, ale ich miasto nie utrzymuje, robi to ich wlasciciel. (1)

        • 1 3

        • dworce nie są w interesie miasta

          co widać po masowej ich likwidacji i chowaniu ich pod ziemię.

          Czasy CK i Kolei Warszawsko Wiedeńskiej dawno minęły, choć miło jest zachować wspomnienia i wybitniejsze przejawy kultury materialnej.

          • 2 1

  • A co ze schronami? (1)

    Dlaczego władze samorządowe i państwowe w większości milczą w tej sprawie?

    • 5 0

    • w Gdyni schrony (prawdziwe) są dwa. Jeden wyłącznie dla pracowników UM (pod UM), drugi dla pracowników PKP (pod dworcem)

      reszta to tylko miejsca schronienia dla mieszkańców czyli piwnice budynków i garaże. Jest to widoczne w aplikacji "schrony"

      • 1 0

  • (3)

    Nie idźcie ta droga. Spójrzcie na Gdansk, zamknijcie przejście podziemne i zbudujcie za 20 milionów naziemne z sygnalizacją świetlną. Ludzie nie szczury nie powinni chodzić kanałami. To taki sarkazm w kontekście tego co robią władze Gdańska, pani Dulkiewicz powinna już zapisywać sobie kto pomaga jej przestać być u władzy.

    • 6 5

    • no może i sarkazm ale to jest przejście pod torami nie pod jezdnią (2)

      • 0 1

      • a co to szkodzi? (1)

        Szaleństwo pt. "nienawidzę wszystkiego co ma koła" i histeria z tym związana osiąga takie poziomy absurdu że i pociągom można postawić światła. Ablo wymalować zebrę i kazać ustępować pieszym. A że droga hamowania pociągu to >500m to cóż z tego, na papierze sie zgadza

        • 3 2

        • To już nie sarkazm tylko głupota.

          • 0 2

  • K0

    I lewica to stan umysłu. Każdy ich pomysł to odklejka.

    • 7 0

  • W Gdańsku

    Zrobiono by przejście naziemne- to nic ze pociągi jeżdżą. A potem byłby festyn

    • 7 0

  • Gdańsk, Gdynia, Sopot 2023 (4)

    Do 2030 wszystkie tunele przerobią na przejścia naziemne i nastąpi paraliż komunikacyjny!
    Komuna poszerzała, rozbudowywała drogi a obecnie infrastrukturę komunikacyjną dróg się dusi poprzez wyciaganie przejśc naziemnych, dobudowę przejść co 150m, zawężenia, bus pasy, drogi dla rowerów (dla kilu % mieszkańców), przejścia naziemne (dla promila mieszkańców którzy mogliby korzytać z wind w obecnych tunelach) itd.
    Komuna była zła ale wile rzeczy wbrew pozorom było przemyślanych. To jak się teraz zmusza do korzystania z komunikacji miejskiej na których miasto przycinać chce krocie bo bilety nie są tanie (nie wszyscy poza emerytami mają zniżki pamiętajcie).
    Tylko dlaczego na koniec dnia urzędnicy nie dojeżdżają do pracy tramwajem lub rowerem?

    Dajcie ludziom żyć i przemieszczeć się sprawnie, rozbudowujcie! To co np Adamowicz zrobił (np tunel pod Wisłą), rozbudował drogi 2 pasmowe Pani D niszczy na cełego!
    Zadecudujmy na wyborach!

    • 8 2

    • to zwykła demagogia, wygodna dla zarządów, które w ten sposób usiłują unikać wysiłku

      związanego z budową budżetu i intensyfikacją przychodów.

      • 1 0

    • Dokładnie

      Czasami przejazd z południa Gdańska dla dwóch osób do Sopotu wychodzi taniej ubierem / boltem niż komunikacją miejską.

      • 1 0

    • Bardzo dobrze, że są zmiany a i tak za mało. (1)

      Wreszcie zauważono przechodnia i zrozumiano, że przede wszystkim jemu ma być wygodnie, bo porusza się na własnych nogach. Często ma ciężkie zakupy albo problemy z chodzeniem. Samochody nie mogą być ważniejsze niż piesi, bo niby dlaczego? Powoli robi się normalnie, to cieszy.

      • 0 1

      • widzę, że choroba się

        pogłębia...

        • 0 1

  • Trzymam kciuki za przebudowę

    Czekam na zmianę władzy w Gdyni. Przez tyle lat, kiedy rządzi Samorządność nic się nie wydarzyło w tym temacie, a to jedna z najważniejszych spraw na Działkach Leśnych.

    • 9 1

  • Mógłby...

    Dlaczego większość artykułów dot. Gdyni zaczyna się tytułami: "mógłby wyglądać", "mógłby zmienić się", itd. W kółko czytamy, że mógłby. Jeśli te mądrale, co to wymyślają, mają cokolwiek do powiedzenia, niech napiszą konkretnie: "tak będzie wyglądać", "tak się zmieni". W każdym innym przypadku niech się nie odzywają, bo obecnie wygląda to tak, jakby chcieli tylko zamachać rączką i krzyknąć "patrzcie, jesteśmy tu".

    • 8 0

  • Masakra

    Teraz się obudzili przed wyborami ta kandydatka to dopiero farbowany lisek

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane