• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wąski tunel mógłby zamienić się w wygodne przejście

Patryk Szczerba
15 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (173)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.

Na przedłużeniu ul. PodolskiejMapka w Gdyni znajduje się tunel, który łączy Działki Leśne ze Śródmieściem. Sęk w tym, że w ewidencji funkcjonuje jako "przepust technologiczny" utworzony przez PKP, a miasto jedynie go utrzymuje. - Bardzo nieudolnie. Obiekt jest zalewany i zdewastowany - mówią lokalni działacze, którzy wysłali wnioski do prezydenta Wojciecha Szczurka i do PKP PLK o budowę przejścia z prawdziwego zdarzenia.



Czy boisz się chodzić po zmroku w tunelach?

Przypomnijmy:

  1. Przejście, o którym piszemy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni.
  2. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej.
  3. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i Wigury w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.




Obiekt naprawiany doraźnie



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu. Poza tym po zmroku wielu boi się tamtędy chodzić. Jednym z powodów jest kiepskie oświetlenie obiektu oraz kamery, które - co prawda nagrywają obraz, ale nie jest on przekazywany na bieżąco obsługującym monitoring.



Władze Gdyni tłumaczą, że w ewidencji obiekt funkcjonuje jako "przepust technologiczny" udostępniony przez PKP dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom, a ZDiZ jedynie go utrzymuje. Przekazywały, że czekają na ruch PKP w tej sprawie przy okazji budowy przystanku Gdynia Śródmieście.

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Działacze KO i Lewicy: miasto powinno przejąć inicjatywę



Temat wrócił przed wyborami samorządowymi. Łukasz PiesiewiczJakub Żynis, startujący z list Koalicji Obywatelskiej do rady miasta, chcą, by miasto sfinansowało budowę połączenia.

Przejście miałoby powstać w miejscu obecnego "przepustu technicznego" między ulicą Podolską a Żwirki i Wigury. Wysłali wnioski do prezydenta Wojciecha Szczurka i do PKP PLK w tej sprawie.

Ich zdaniem, inicjatywę w tej sprawie powinno przejąć miasto.

- Absurdem jest, że dwie dzielnice sąsiadujące ze sobą, są tak wyraźnie podzielone i do tej pory nie dorobiły się wygodnego przejścia, dostępnego dla starszych, osób z problemami ruchowymi, z wózkami. Kilka lat temu Miasto Wspólne organizowało konkurs na koncepcje dotyczące zagospodarowania tego terenu. Dzięki różnicy wysokości można tu zbudować przejście bez schodów, szerokie i dostępne dla wszystkich - mówi Łukasz Piesiewicz.

Koszt? 5-7 mln zł



Dodają, że patrząc na inne realizacje tuneli pieszych, koszt nie powinien być powalający.

- Położony w środku obu dzielnic, powinien stanowić między nimi najbardziej uczęszczane połączenie. Władze miasta nie mają co czekać na działania PKP, tylko zaoferować pokrycie kosztów projektu i budowy. Można zaryzykować, że będzie on kosztował budżet miasta około 5-7 mln złotych - wskazuje Jakub Żynis.

Miejsca

Opinie (173) 9 zablokowanych

  • Papa Wojteczek

    Czas na zmiany. Widzicie jaki mamy klimat w Gdyni? Juz w Workucie jest bardziej światowo :)

    • 8 0

  • Sami mistrzowie wyrzucania po kilka milionów

    Bzdurą jest poszerzanie tego miejsca, gdzie na luzie ludzie przechodzą od lat.
    Jeszcze korków tam nigdy nie widziałem.

    Zamiast odnawiać ze ścianami na biało, lepiej od razu rozpisać konkurs na 2 graffiti z opcją głosowania obywateli np. via Trójmiasto PL z ufundowaną przez Miasto Gdynia nagrodą (np. 25 koła/malun + zwrot kosztów za farby). Dorzucić do tego jakiś konkurs na nowoczesne solarne oświetlenie (np. 150-250 koła) I łącznie za 300 kafli zrobić z tego nowoczesne miejsce, które odpowiadać na potrzeby ekspresji graficiarskiego towarzystwa, młodzieży, estetycznie przejdzie do kanonu i stanie się miejscem przyzwoitym wizualnie.

    • 6 0

  • Szczurek obiecuje poszerzyć tunel.

    A i będzie jeszcze wyższy.

    • 7 0

  • Woonerf tam powinien powstać teraz to w modzie z samochodami nie będzie problemu bo i tak tamtędy nikt nie jeździ

    • 1 1

  • kiełbasa wyborcza (1)

    jak w tytule. Kandydaci zajmują się duperelami, które jednak wpadają w oko mieszkańców. Zamiast tego, może któryś chętny do żłoba ma pomysł jak wykaraskać miasto z pólmiliardowego długu ?

    • 9 0

    • errata

      Dług miasta Gdyni to już jeden miliard PLN

      • 3 0

  • Ale o czym ten szczur bredzi

    Może niech wyniesie ten tunel na tory tak jak to robił dotychczas. Przykładem jest ul. Śląska. Przejścia podziemne świecą pustkami a gryzoń z poplecznikami wymalował pasy. A w jakim celu...? A w takim żeby utrudnić ruch samochodom.

    • 6 2

  • Działacze! Spróbujcie dogadać się z PKP (1)

    PKP to ściana , zobaczcie jak wygląda część tunelu na wzgórzu i zobaczcie ile rozmów było prowadzonych przez miasto. Urząd zajmuje się całym miastem , przypominam że Rzymu też nie zbudowano w rok. Populizm jest chorobą nacjonalizmu, fe.

    • 0 4

    • spójrz na "małe Trójmiasto"

      Inwestycje miejskie na styku z infrastrukturą kolejową powstają jedna za druga.
      Włącznie z tą, której w Gdyni "niedasię". Znaleziono sposób komunikacji i współdziałania. Nikt nie zasłania się kompetencjami i nie wyznacza zadań przeciwnej stronie.

      "Urzad zajmuje się całym miastem"
      Od tego jest, po to zostali wybrani ludzie, którzy deklarowali chęć i program działania.

      "Rzymu też nie zbudowano w rok"
      Nie zbudowano. Ale magistracka ekipa siedzi tam od ponad ćwierćwiecza... Niektórzy to geronci pod 80 a znaczna część dobija emerytury na miejskiej posłudze. Kto w obecnych czasach ma taką stabilność?!

      I co najważniejsze, co przez te 25 lat istotnego powstało, a co powstało przez efektywnie 5 lat "epoki Gierka"?
      Z jakiego poziomu i z jakim zapleczem technologicznym?

      Lenistwo i pycha jest chorobą struktur biurokratycznych.

      • 4 0

  • co za pier.. (1)

    Kto się boi tamtędy chodzić? tam jest bezpiecznie a dzieciaki mogą sobie pomazać dzięki czemu czysto jest gdzie indziej.

    Niech społeczniaki zostawią to tak jak jest dla dzieciarni!

    • 5 3

    • Tam jest bardzo bezpiecznie tunel jest jasny , krótki i bardzo uczęszczany

      • 1 0

  • kamery są zamalowane sprayem od lat

    • 5 0

  • Bardzo klimatyczny tunel będący świadkiem historii. Łapy precz od tego tunelu!!!

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane