• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wąski tunel mógłby zamienić się w wygodne przejście

Patryk Szczerba
15 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (173)
Najnowszy artykuł na ten temat Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.
  • Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.

Na przedłużeniu ul. PodolskiejMapka w Gdyni znajduje się tunel, który łączy Działki Leśne ze Śródmieściem. Sęk w tym, że w ewidencji funkcjonuje jako "przepust technologiczny" utworzony przez PKP, a miasto jedynie go utrzymuje. - Bardzo nieudolnie. Obiekt jest zalewany i zdewastowany - mówią lokalni działacze, którzy wysłali wnioski do prezydenta Wojciecha Szczurka i do PKP PLK o budowę przejścia z prawdziwego zdarzenia.



Czy boisz się chodzić po zmroku w tunelach?

Przypomnijmy:

  1. Przejście, o którym piszemy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni.
  2. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej.
  3. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i Wigury w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.




Obiekt naprawiany doraźnie



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu. Poza tym po zmroku wielu boi się tamtędy chodzić. Jednym z powodów jest kiepskie oświetlenie obiektu oraz kamery, które - co prawda nagrywają obraz, ale nie jest on przekazywany na bieżąco obsługującym monitoring.



Władze Gdyni tłumaczą, że w ewidencji obiekt funkcjonuje jako "przepust technologiczny" udostępniony przez PKP dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom, a ZDiZ jedynie go utrzymuje. Przekazywały, że czekają na ruch PKP w tej sprawie przy okazji budowy przystanku Gdynia Śródmieście.

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Działacze KO i Lewicy: miasto powinno przejąć inicjatywę



Temat wrócił przed wyborami samorządowymi. Łukasz PiesiewiczJakub Żynis, startujący z list Koalicji Obywatelskiej do rady miasta, chcą, by miasto sfinansowało budowę połączenia.

Przejście miałoby powstać w miejscu obecnego "przepustu technicznego" między ulicą Podolską a Żwirki i Wigury. Wysłali wnioski do prezydenta Wojciecha Szczurka i do PKP PLK w tej sprawie.

Ich zdaniem, inicjatywę w tej sprawie powinno przejąć miasto.

- Absurdem jest, że dwie dzielnice sąsiadujące ze sobą, są tak wyraźnie podzielone i do tej pory nie dorobiły się wygodnego przejścia, dostępnego dla starszych, osób z problemami ruchowymi, z wózkami. Kilka lat temu Miasto Wspólne organizowało konkurs na koncepcje dotyczące zagospodarowania tego terenu. Dzięki różnicy wysokości można tu zbudować przejście bez schodów, szerokie i dostępne dla wszystkich - mówi Łukasz Piesiewicz.

Koszt? 5-7 mln zł



Dodają, że patrząc na inne realizacje tuneli pieszych, koszt nie powinien być powalający.

- Położony w środku obu dzielnic, powinien stanowić między nimi najbardziej uczęszczane połączenie. Władze miasta nie mają co czekać na działania PKP, tylko zaoferować pokrycie kosztów projektu i budowy. Można zaryzykować, że będzie on kosztował budżet miasta około 5-7 mln złotych - wskazuje Jakub Żynis.

Miejsca

Opinie (173) 9 zablokowanych

  • Zrobić przejście naziemne tak jak w Gdańsku się robi. (1)

    • 5 7

    • Będzie łunref.

      • 1 0

  • Piesiewicz ty się już nie lansuj

    Pamiętamy twoje wyskoki.

    • 10 2

  • skoro to nie przejscie to zamknąć je i zabezpieczyć przed wejsciem osób postronnych . (1)

    A miasto niech kombinuje jak zbudować za swoje, wygodne i bezpieczne przejście dla mieszkańców od których zbiera podatki.

    • 8 5

    • Tunel jest potrzebny

      A ja pamiętam ten tunel z lat 50 chodziłam tam z mamą. W tunelu,często grał na harmonii inwalida wojenny bez nogi.Dawalam mu zawsze złotówkę. Przed tunelem od strony Śląskiej tam gdzie stoi,biurowiec moje przedszkole,miało plac zabaw.Chodzilysmy przez tunel często,przepychu nie było ale wszyscy z niego korzystali i nikt się nie bał

      • 1 0

  • Tunel

    Kiedy działały kamery tunel był w dobrym stanie. Budowa nowego przejścia będzie kosztowała ogromne pieniądze. Wystarczy zrobić łagodne podejścia bez schodów i zadbać o odwodnienie i monitoring.

    • 11 0

  • 40 lat to przejście czeka na budowę, miasto patrzy na pkp, pkp na miasto, a mieszkańcy tracą (3)

    Pan Piesiewicz sam namawiał kilka lat temu do wysyłania wniosków do PKP w tej sprawie. Pamiętam, wysłałam. Bez skutku. I tym razem będzie bez skutku, bo dla starszych ludzi bez samochodów nie ma pieniędzy na inwestycje. Może jak się ten tunel zawali to coś zrobią.

    • 9 1

    • odwracając widzenie sprawy, dlaczego PKP ma budować miastu infrastrukturę? (2)

      Dlaczego miasto usiłuje wyłudzać środki od samodzielnych podmiotów gospodarczych.
      Czy PKP jest św. Mikołajem w kolejarskim mundurze?

      Dlaczego magistrat nie szuka synergii i innych rozwiązań problemu, tak jak to zrobiły miasta "małego Trójmiasta"?

      • 4 1

      • Szuka i robi: przejazd na Chylońskiej to 1/3 nakłady PKP i 2/3 nakłady miasto (1)

        Synergia nie polega na tym, że PKP nic nie robi i na ich terenie mają 100% pieniędzy wykładać inni. PKP zawsze gra tą nutą, bo to nie do nich piszą wkurzeni mieszkańcy. Tylko już na śląsku i w Warszawie miasta zaczęły mówić "sprawdzam" i taktyka się sypnęła. Zresztą próbowali tego na Wielkopolskiej (albo zapłacicie sami albo będziecie zwracać kasę do UE, bo was przetrzymamy) i zostali bez poszerzonego wiaduktu. Będą musieli zrobić w całości ze swoich.

        • 0 2

        • poszukaj szczegółów

          i dowiesz się, skąd Gdynia ma na tę inwestycję kasę...
          Zasada ta nie jest żadną nowością, tylko miasto przez lata stosuje ją w odwrotnym kierunku.
          Ciągle słyszeliśmy o braku kompetencji i nakładach w obcy majątek. Jakim obcym majątkiem jest tunel pod torami?
          PKP chce mieć wiadukt nad torami, bo ma taki interes, więc za niego płaci. Miasto nigdy by go nie zbudowało, narażając tym interesy mieszkańców. Tylko dlatego, aby kolejarze nie mieli lepszych warunków.

          To cały czas polityka wymuszenia i szantażu, aby ktoś przyszedł z kasą i kłopot załatwił.

          I nie myśl, że takie przepychanki pozostają bez echa. Tak samo magistrat darł koty z zarządcą dróg w sprawie estakady. W efekcie zostali z ręką w nocniku i skarbonką na lata. Oraz systematycznie uwalaną "drogą czerwoną".

          Po wpadkach z hurraoptymizmem związanym z estakadą i lotniskiem, które skutkują umoczeniem miasta na długie lata, magistrat boi się wchodzić w większe przedsięwzięcia. I ma czego, bo dług rośnie, dochodów nie ma, a mieszkańcy emigrują do sąsiednich gmin i tam zostawiają kasę...

          A to miejską kieszeń boli, bo ściągani rentierzy i celebryci nie zostawiają tu kasy.
          A żyć (dobrze) się chce...
          Ideałem dla zarządu miasta byłoby postawienie rogatek na Stoczni i w Orłowie oraz przejęcie tego pomiędzy na wynajem, uprzednio rugując mieszkających tam jeszcze gdynian.

          • 2 0

  • Piesiewicz ten od sadzenia drzewek i buspasów na złość kierowcom?

    Głosujcie na każdą inną osobę, tylko nie na niego. Tylko Gdyński Dialog albo Konfederacja!

    • 10 2

  • Panie Łukasz Piesiewicz i Jakub Żynis (3)

    Za kilka lat w tym miejscu ma powstać przystanek SKM Gdynia Śródmieście więc szukajcie sobie innego tematu.

    • 6 3

    • "ma powstać przystanek SKM Gdynia Śródmieście" (2)

      Nic takiego nie powstanie, to efekty nieostrożności dealera zaopatrującego magistrat.

      • 1 1

      • No i komunista się odezwał nie wytrzymał (1)

        • 0 1

        • jezdżę kilkadziesiat lat SKM

          i zdaję sobie sprawę ze skutków postania takiego przystanku.

          Ignorowanie faktów i zasad jest podstawowa cechą totalitaryzmów, którego jednego objawy usiłujesz mi właśnie wmawiać.
          Taka projekcja i konstruowanie wroga to również cecha komuny.
          Wiec raczej spójrz w lustro i popraw czerwony krawat, krajkę czy co tam ci wisi...

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Pamiętam ten tunel z lat 60 (8)

    Chodziło się po cegłach żeby butów nie zamoczyć. Teraz jest znacznie lepiej ale zamiast schodów przydałaby się pochylnia. Miejsca na nią jest dosyć. Przejazd wózkiem po tak stromym podjeździe to makabra. Szerokości bym nie zmieniał. Wystarczy. Monitoring i oświetlenie do poprawy. No i lepsze odwodnienie.

    • 93 2

    • Zgadzam się. Miejsca na rampę jest wystarczająco po obu stronach. Koparka, parę palet kostki i krawężników (2)

      i w parę dni z obu stron można zbudować rampę. Mogłoby to kosztować 99 tysięcy, ale jeżeli się urząd za to weźmie to trzeba ileś milionów i paru lat. No i trzeba czekać, aż Mam Trzy Maszyny będzie miało jedna wolną na parę dni...

      • 13 1

      • Magistralę ciepłowniczą przełożymy też koparką

        • 5 3

      • Rampę

        I można bez przeszkód rozładowywać TIRy z Biedronki

        • 1 1

    • No i znalazł się taki co wymyślił rozwiązanie. (1)

      Brawo. Na prezydenta.

      • 6 0

      • a ja mam bardzo wąski tunel wyjściowy

        bo służy tylko do wychodzenia!

        • 2 1

    • Usiłowałam tam prowadzić pod górę stare Mevo.

      Była to mordęga straszna. Bardzo stromy podjazd. Od tego czasu zaczęłam bardzo współczuć matkom z wózkami.

      • 5 0

    • Pochylnie?

      Zima będzie lodowisko. Zly pomysł.

      • 2 1

    • Nie ten tunel to siedlisko menieli od czasu gdy na warszawskiej mieszkała lbgt i osoby palące trawę tam często siedzą i blokują przejście wstyd kiedy strażniejsca będzie interweniowac

      • 0 0

  • TPK , tory itd

    Rozumiem że PKP i Lesnicy płacą podatki za użytkowanie tych terenów?

    • 1 3

  • Jakub Żynis, startujący z list Koalicji Obywatelskiej (1)

    Prawy do lewego, lewy do prawego ;)

    • 9 0

    • Dobrze, że się połączyli. Mają szansę na wygraną a tak jeszcze by PiS wygrał.

      Gdynianie są wkurzeni, te wybory będą znaczące, trzeba pilnować, żeby do władzy nie dostali się ci, których u władzy w Polsce nigdzie nie powinno być.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane