• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Chylonia zmieni dzielnicę. Umowa na prace podpisana

Michał Sielski
23 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak obecnie wygląda plac Dworcowy w Chyloni.
  • Zamknięte Targowisko Chylonia 23.09.2019 Podpisanie umowy na przebudowę Węzła Chylonia
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Wizualizacja. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Juan Luis Mangas Murillo, Roverpol Sp. z o.o. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Juan Luis Mangas Murillo i Wojciech Szczurek podpisują umowę. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Juan Luis Mangas Murillo i Wojciech Szczurek podpisują umowę. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.

Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek oraz Juan Luis Mangas Murillo z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras uroczyście podpisali w poniedziałek umowę na przebudowę placu Dworcowego w Chyloni, który stanie się węzłem przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia. Prace pochłoną 45,8 mln zł i potrwają niecałe dwa lata.



Hiszpańskie konsorcjum ma 96 tygodni na wykonanie prac, po których konieczne będą jeszcze procedury odbiorowe. W tym czasie korzystanie z placu Dworcowego będzie praktycznie niemożliwe, już niebawem nie będzie też można na nim parkować samochodów.

Po zakończeniu prac teren zmieni się nie do poznania.

- To będzie nowa jakość przestrzeni publicznej i zachęta do pozostawienia samochodu w domu lub w tym miejscu, na parkingu naziemnym lub podziemnym. Mam nadzieję na zmianę postawy społecznej i jeszcze częstsze korzystanie z transportu publicznego, który konsekwentnie rozwijamy i promujemy. Wierzę, że dla nas wszystkich, dla gdynian, troska o środowisko jest priorytetem - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Władze miasta chciałyby bowiem, by korzystający z węzła zostawiali tam swoje samochody i przesiadali się na SKM lub ZKM, by podróż kontynuować właśnie komunikacją publiczną. W tym celu powstanie parking na 140 samochodów i 48 rowerów.

Takie zmiany zajdą po przeprowadzeniu prac w okolicach dworca w Chyloni. Takie zmiany zajdą po przeprowadzeniu prac w okolicach dworca w Chyloni.
- Węzły integracyjne, a ten jest pierwszym z planowanych, będą silnie powiązane z komunikacją miejską, zarówno w oparciu o trasy dotarcia, jak i powiązane z komunikacją tranzytową. System informacji pasażerskiej, możliwość przemieszczania się po dzielnicy rowerem, carsharingiem czy nowoczesnym taborem autobusowym zachęci do zostawienia swoich samochodów w domu, a to przełoży się na oszczędność czasu i pieniędzy - prognozuje Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.
Co powstanie na węźle Chylonia:

  • parking podziemny,
  • przebudowa placu Dworcowego,
  • nowa trakcja trolejbusowa,
  • droga rowerowa wzdłuż ul. Kartuskiej,
  • jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym,
  • zespół toalet publicznych,
  • nowe oświetlenie,
  • monitoring.


Tak będzie wyglądał plac Dworcowy po przebudowie. Tak będzie wyglądał plac Dworcowy po przebudowie.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł. Po drugim przetargu okazało się, że do planowanej na budowę węzła kwoty Gdynia musi dołożyć 10 mln zł.

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • senior rafał

    super super tylko szkoda ze cala inwestycja jest taka niska nie będzie widoczna z okien pociągow poza tym powinny być rozwalone te rudery przy torach ale jak zwykle nie można bo niby zabytek sritek do tego pasowałby piękny nowoczesny pawilon czy naprawdę tego nie widzą ludzie odpowiedzialni za tą inwestycje

    • 0 0

  • Chylonia

    Cieszę się że plac dworcowy nabierze wyglądu, tylko dalej nie będzie dojazdu do nowo powstałych
    budynków za Biedronką wzdłuż torów , droga ciemna, brak oświetlenia, jeszcze bardziej zniszczona
    niż wcześniej przez ciężki sprzęt należący do firmy budującej Plac Dworcowy, a miasto podobno nie przewiduje utwardzenia kawałeczka drogi do budynków, a jest okazja, w pewnym momencie piękna droga się skończy i zostanie kawałek wyglądający jak zabita dechami wieś

    • 0 0

  • brak możliwości dojścia do dworca PKP

    18/02/2020 godzina 5,33 Bieg z przeszkodami na odcinku przystanek Kartuska PKP( autobus) do peronu kolejki SKM Cały plac ogrodzony brak informacji jak się poruszać ,żeby dojść do stacji.Wszędzie płoty Prosimy o korytarz przejściowy do peronów SKM z ulicy Kartuskiej,gdzie umieszczone są przystanki autobusowe lub czytelne tablice informujące o dojściu do SKM.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • śmiechu warte po prostu

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Wszystko fajnie (17)

    tylko pora mocno poprawić funkcjonowanie skmki - tylko wtedy ludzie się przesiądą do pociągów, gdy składy będą jeździć częściej, sprawniej, nie będą co chwila stawały na kilka minut na stacjach albo kończyły bieg i trzeba czekać na kolejny skład. SKM musi funkcjonować na wzór metra - jeździć szybko, często i sprawnie!

    • 143 3

    • Główny problem

      Sztandarowym problemem Trójmiasta są dzielące je tory. Ktoś kiedyś miał poroniony pomysł puszczając trakcję na ziemi.

      • 1 0

    • Dobrze powiedziane. (12)

      Padło słowo metro. Tak dla wyjaśnienia, oprócz eliminacji wad wymienionych powyżej konieczna jest wymiana składów na nowoczesne mające odpowiednie przyspieszenie. Wtedy linia skm wyczerpie definicje metra.

      • 15 0

      • kasy nie ma... (8)

        ...i nie będzie.
        Wbrew pozorom stare "kible" dobrze robią swoją robotę, na pewno lepiej niź parę nowych "jaskółek", które do takiej roboty nie sa przystosowane...
        Jest ich, po prostu, za mało ale na więcej kursów marszałek kasy nie ma...
        I mieć nie będzie...

        • 14 4

        • (2)

          Jak zwykle kulą w płot EN57 to się średnio akurat nadaje na potrzeby SKM...

          • 3 0

          • Najlepsze byly berlinskie modraki (1)

            Kazde nastepne byly gorsze.
            A nastepne byly "kible". Nie jest to idealna maszyna ale jakos nic lepszego nie udalo sie wymyslic i zbudowac...

            • 0 0

            • w modrakach mozna bylo drzwi otworzyc w czasie jazdy, byly wypadki

              • 1 0

        • (4)

          jeśli 67% udziałów w SKM posiada PKP, to czemu marszałek ma odpowiadać za 100% finansowania?

          • 7 6

          • bo jest jedynym klientem tej firmy, której płaci jedynie za wykonanie usługi (3)

            a na rozwój już nie staje.
            Równie dobrze mógłby powierzyć ten sprzęt PKM, tylko tam jeszcze szybciej by go zdewastowali.
            Z tych procentów nic nie wynika a wręcz bardzo obawiałbym się przejęcia kontroli nad SKM przez samorząd. Wystarczy Regio i PKM albo cuda w innych samorządowych przedsięwzięciach. Jakoś nie kwapią się do konkurencji a z marszałkiem maja lepsze układy. Lepiej jednak nie brudzić sobie rąk i zlecić wykonanie... SKM.
            Niestety, to jest sprawa kasy a tej nie będzie. Szczególnie jak własnie ta samo się rządząca ekipa przez prawie 20 lat kolej raczej likwidowała niż utrzymywała. Gdyby nie groźba wyborczych batów, nie doczekała by się okolica Słupska remontu zdewastowanej linii do Szczecinka. A gdzie obiecany Bytów?
            Poszło na stadiony...
            Ta sama równiez ekipa nie może uzgodnić współnych zasad (taryfy) funkcjonowania komunikacji zbiorowej przynajmniej na terenie Trójmiasta. W efekcie mamy przejazdy droższe niż w Warszawie a jedynie tutejsi wyznają sie jak to wszystko funkcjonuje.

            • 3 2

            • Wystarczy usamorzadowic skm i kasa sie znajdzie. Tylko PKP oczywiscie sie nie zgadza (2)

              • 1 6

              • A to z czego sie cudowanie znajdzie? (1)

                Pewnie z takich pomyslow, jak gdanskie tramwaje, przez samorzadowa spolke odkupione z niemieckiego zlomu?

                • 4 0

              • cala kasa idzie na sciane wschodnia czyli na przekupstwo suwerena

                • 0 2

      • (2)

        Konieczna jest również wymiana składów na takie, które przeznaczone są na ruch miejski (oprócz przyspieszenia posiadają większą ilość drzwi), a nie regionalny, jak obecnie.

        • 4 0

        • Dokładnie. (1)

          Składy EN57 nie były projektowane z myślą o ruchu miejskim. No i to projektowanie miało miejsce w połowie ubiegłego stulecia. Już dawno czas na nowe - ale wszystkie a nie kilka.

          • 1 0

          • Byly sklady "miejskie" i byly beznadziejne.

            Bylo nimi pojezdzic w zimowe poranki, gdzie otwierajaca sie na calej szerokosci burta nie pozwalala na ogrzanie wnetrza. Ja ci d... do dermy przymarznie, to przestaniesz bajdurzyc o metrze...

            • 0 2

    • (1)

      I do tego zintegrować się taryfowo z Gdynią i Gdańskiem!!!!!!!!!!!!!!

      • 4 0

      • ...i innymi przewoźnikami

        co najważniejsze...

        • 1 0

    • Częściej?

      Jeżdżą co ok. 7 minut w godzinach szczytu.
      Ok, pewnie mogłyby co 3, 4, 5 minut, ale bez przesady.
      Jeżdzę skm od wielu lat i uważam to za najlepszy środek transportu.

      • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    Zmiany na plus (2)

    Chylonia się zmienia. Będzie nowy węzeł, budują się nowe mieszkania. To dzielnica z pełną infrastrukturą i świetnie skomunikowana. Fakt, że tunel na Puckiej tez by się przydał. Moze sie doczekamy.

    • 20 1

    • tylko szkoda ryneczku

      • 2 0

    • lepiej przedluzyc obwodnice do hutniczej i dalej

      • 1 0

  • z drugiej strony torów gdzie parkują auta nadal będzie trzeci świat? (10)

    • 145 9

    • to teren PKP baranie (5)

      pod zarządem PiS

      • 11 39

      • bo Nowak na Ukrainie (1)

        • 10 9

        • co ma nowak i ukraina do przebudowy placu w chylonii?

          • 1 0

      • jak zawsze miły wpis peowca z urzędu miasta:) (1)

        • 35 13

        • W Gdyni nie rzadzi PO cwoku

          • 5 5

      • Tam są tereny prywatne na których nic nie mogą zrobić bo na nic nie pozwalają...

        • 10 8

    • tak (3)

      tak tak, a z za meksykiem koślawa Hutnicza też nie zostanie wyremontowana, a za Hutniczą, jest serpentyna i też ne będzie wyremontowana. Dróg i parkingów w Kosakowie też przy okazji nie wyremontują, bo są zaraz obok serpentyny. Bez sensu ten remont prawda? To jest właśnie polskie myślenie. Jak nie zrobią wszystkiego, to niech nie robią nic, bo bez sensu. I dlatego właśnie Gdynia wygląda jak wiocha spod Lęborka. Ciemnogród.

      • 13 7

      • znowu namolny trolling najemnikow nowogrodzkich

        • 1 0

      • (1)

        Ale Kosakowo to gmina Puck więc nie wiem z jakiej racji Gdynia ma tam inwestować?

        • 5 3

        • I to na życzenie mieszkańców, którzy sami zdecydowali, że nie chcą należeć do Gdyni.

          • 2 0

  • Po co drogi parking podziemny? (3)

    Znając rządzących to wcisną tam jeszcze jakąś filię urzędu lub laboratorium.

    • 41 21

    • (2)

      Przecież ciągły jazgot na brak parkingów, to teraz też źle? No kretyni.

      • 13 7

      • Nie ważne. On ma 2 zł od paszkwila. Jak by nie było parkingu to by krzyczał że chcę parking

        • 0 2

      • bo to pewnie jajogniot jakis

        • 6 5

  • ciekawe czy nie skończy się tak jak z węzłem Karwiny, w tym roku miała ruszyć budowa a zamiast węzła kasa pszła na zabawę. (3)

    Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych

    • 75 16

    • (1)

      Szkoda, że trolle od Horały jakoś nigdy nie wspominają o przyczynach opóźnienia węzła Karwiny.

      • 6 16

      • No właśnie Edek proszę napisz prawdę dlaczego węzeł nie może powstać. Jakoś milczysz na ten temat

        • 2 0

    • Niepiśmienny, a pisze.

      Toć przecież podpisano umowę o wykonanie robót! Nawet trolling powinien mieć granicę, a tą granicą jest popadnięcie w i**otyzm.

      • 5 11

  • (5)

    Szkoda że hiszpańska firma wygrała a nie polska,pewnie pracować będą Ukraińcy na smieciowkach...Plus że w końcu po 30 latach coś z tym zapomnianym terenem robią, mam tylko nadzieję że zostawia stara piwiarnie.

    • 45 18

    • A w "polskich" firmach ...

      ...to nie pracują Ukraińcy na śmieciówkach ? BTW - co to właściwie są te "śmieciówki" ?? niskie płace, czy wysokie płace od których nie ma haraczu na zus ??

      • 2 0

    • Kojana już dawno niema

      • 1 0

    • (1)

      Polskie firmy to już dawno poszły z torbami na publicznych przetargach...

      • 10 3

      • Polskie firmy poszły ze szwagrami

        Bo ich prezesie nie umieli dodawać, odejmować, nie mówiąc już o zarządzaniu.

        • 3 0

    • "Starej piwiarni" nie ma tam już chyba od dwóch lat. Widać, że dawno tu nie zaglądałeś. O ile w ogóle ...

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane