- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (371 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (74 opinie)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (285 opinii)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (66 opinii)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (154 opinie)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (50 opinii)
Węzeł Karwiny: prace ruszyły, w tym roku pierwsze utrudnienia na Wielkopolskiej
Prace koncentrują się na razie m.in. na ul. Strzelców.
Trwają prace związane z budową węzła Karwiny w Gdyni. Na razie robotnicy pracują na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej, ale w końcu zajmą też ul. Wielkopolską. Władze miasta informują, że komunikaty o utrudnieniach mają pojawiać się na bieżąco, jednak na pierwsze trudności trzeba się przygotować jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy:
- W lutym władze Gdyni ogłosiły, iż węzeł Karwiny będzie budować firma MTM, która zainkasuje za pracę 101,7 mln zł.
- Władze PKP PLK poinformowały, że Gdynia zmieniła zakres inwestycji przebudowy węzła Karwiny, który nie przewiduje przebudowy nowych wiaduktów, a to komplikuje plany budowy trzeciego toru.
- Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej.
- W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł miały wspomóc budowę węzła Karwiny, zapowiadając wstrzymanie dotacji.
- Ostatecznie na spotkaniu w Warszawie ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027.
- Sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
- Gdynia dołoży się do inwestycji, ale nie więcej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
Węzeł Karwiny: więcej o sporze Gdynia - PKP PLK
Prace na razie poza główną jezdnią
Prace budowlane mogły więc ruszyć bez obaw o finansowanie. Trwają od kilku tygodni, ale na razie dotyczą mniej ważnych elementów, a przede wszystkim nie powodują korków na ul. Wielkopolskiej.
Obecnie skupiają się na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej.
- Na ul. Strzelców wykonano 260 m kanalizacji deszczowej, trwa przebudowa sieci wodociągowej, a także wykonano makroniwelację pod nowy układ drogowy. Rozpoczęto też korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni.
- Na ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku od ulicy Myśliwskiej do Gryfa Pomorskiego) zakończyła się przebudowa sieci CO oraz dwóch odcinków sieci gazowej. Obecnie trwają tam prace nad zmianami w sieciach teletechnicznych.
Wiadomo, że na Strzelców w najbliższym czasie roboty będą związane z przebudową podziemnej infrastruktury, budową konstrukcji jezdni oraz chodników, zaś na Chwaszczyńskiej upłyną pod znakiem przebudowy kolejnych sieci CO i słupów trakcji trolejbusowej.
Plany drogowców w Gdyni na 2022 rok
Kiedy utrudnienia na Wielkopolskiej?
Nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą ul. Wielkopolską, co spowoduje utrudnienia na i tak przeładowanej na co dzień drodze. Przypomnijmy, że kierowcy dodatkowo muszą mierzyć się z korkami w okolicach obwodnicy, gdzie powstaje węzeł Wielki Kack, a my informujemy na bieżąco o zmianach w ruchu m.in. w Raporcie z Trójmiasta.
Zmiany w ruchu w Gdyni na ul. Chwaszczyńskiej do centrum (32 opinie)
- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu. Zobacz więcej
- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.
Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu. Zobacz więcej
- Tak naprawdę na bieżąco będziemy informować o utrudnieniach za pośrednictwem komunikatów. Mamy taką zasadę, że 3 do 5 dni przed zmianami w ruchu będzie informacja. Utrudnienia na pewno będą. Wystarczy zobaczyć, co dzieje się w dzielnicach północnych, gdzie realizujemy poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, natomiast patrząc na doświadczenie: jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiceprezydent Gdyni: plany zmian w ruchu są tworzone
Przyznaje, że wszystkie plany będą w trakcie realizacji aktualizowane i uzgadniane. Wiadomo, że pierwsze pojawią się jeszcze w tym roku.
- Nie jestem w stanie dziś powiedzieć, jak i kiedy zmieni się ruch, ponieważ projekty zmiany organizacji ruchu są dopiero tworzone - wyjaśnia.
W ramach I etapu budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie:
- Jednopoziomowy parking typu Park&Ride na 140 samochodów i motocykli.
- Parking Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów.
- Strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom.
- Nowa pętla autobusowa.
- 3 km buspasów na Wielkopolskiej.
- 35 800 metrów kwadratowych trawników.
- 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.
Firma MTM SA zadeklarowała zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku.
Prace powinny się zatem zakończyć w kwietniu 2023 roku.
Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020
Miejsca
Opinie (171) 2 zablokowane
-
2021-10-13 10:23
Kogo z UM obchodzą drogi.. (1)
Szczurek na wiosnę odchodzi(modlę się żeby się tak stało),więc trzeba wcisnąć na jego miejsce kolegę co przez pare lat ukryje przekręty poprzedników kolegów.Poza tym są ważniejsze sprawy-opychanie gruntów w centrum deweloperom.
- 15 0
-
2021-10-13 13:23
Dajmy na mszę!
- 4 0
-
2021-10-13 13:19
O czym my mówimy
Zacznijmy od tego że mieszkańcy Gdyni od kilku ładnych lat nie mogą dostać się normalnie do domu w rejony Pogórza Obłuża czy Oksywia to trwa jak budowa Sfinksa widać brak profesjonalizmu i rzeczowych decyzji. Idąc do lekarza w sprawie pytań chorego kogoś z rodziny pytamy się jaka jest sytuacja i słyszymy od lakarza trzeba czekać sytuacja jest rozwojowa to tak jak z naszymi ulicami i drogami sytuacja jest rozwojowa czyli końca nie widać.
- 10 0
-
2021-10-13 12:54
Cała wielkopolska to jeden wielki szajs dziurawy
- 11 0
-
2021-10-13 10:32
jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Kucyk, (4)
tak kucyk pojade przez rumie na karwiny
- 24 0
-
2021-10-13 12:38
Pieszo
Sławomir Mrożek
- 5 0
-
2021-10-13 11:07
dramat
przecież ten tekst to albo:
1. potwierdzenie tego jak kompletnym dyletantem jest Kucyk
2. próba wciskania kitu mediom i ludziom, no bo przecież coś powiedzieć trzeba.- 8 0
-
2021-10-13 10:38
(1)
Pkm ką raz na godzinę
- 6 0
-
2021-10-13 10:41
a nie lepiej rowerem cargo ?
- 4 0
-
2021-10-13 09:35
Jak na razie to budują tam kiepskie piramidy... (1)
Cheops, Chefren i Mykerinos robili to lepiej
- 12 0
-
2021-10-13 12:29
Ba, ale ci przeszli do historii i nie mogą się wstydzić
Inni do historii przejdą jako błędy wyborców.W erracie.
- 3 0
-
2021-10-13 08:51
NIe można powoływać się na słowa Łucyka - człowieka o ograniczonej odpowiedzialności za swoje ruchy. (1)
- 24 0
-
2021-10-13 12:27
Kształcił się po to, by politykować, gadać, a nie
urzeczywistniać.
- 4 0
-
2021-10-13 08:40
dwie kadencje to naprawdę max. Szczurek to strata czasu (1)
wszechobecne kolesiostwo, dublowanie wydziałów w magistracie, lenistwo. Konieczne są zmiany ludzi kompetennych z wiedzą.
- 25 0
-
2021-10-13 12:24
Wydrukowac listę tych ktorzy glosowali za ostatnimi
Podwyżkami za parkowanie i wywiesić w centrum miasta. By już NIGDY żadna z tych osób nie wchodziła z buciorami w nasze życie!
- 3 0
-
2021-10-13 07:09
Utrudnienia w są w prawie całej Gdyni. (9)
Każdy kto przemieszcza się po Gdyni wie doskonale że miasto jest całe zakorkowane ale nie ze względów różnych inwestycji a dziurawych dróg.
- 47 2
-
2021-10-13 07:16
(4)
Najważniejsze, że została "historyczna" kostka na 10 Lutego. No i rowerki. Rowerki fajne są. Takie klimatyczne.
- 18 1
-
2021-10-13 09:24
co ty chcesz od rowerów? (3)
- 5 1
-
2021-10-13 12:10
Do lasu
- 2 1
-
2021-10-13 10:21
Poza tym (1)
że jeździ się nimi w sezonie letnim,że Gdynia ma wzniesienia pod które matka z dzieckiem w zimie nie podjedzie,że brakuje ścieżek rowerowych,że ścieżki rowerowe są budowane kosztem parkingów i chodników to nicTaki kaprys dla paru ślepych z UM Gdynia.Jeżeli ścieżki będą budowane rownolegle do infrastruktury samochodowej to nic nie mamy przeciw.Nie próbuj głupot na temat wycofania aut z ruchu bo bez aut nie będziesz miał dostaw,nie dojedziesz do szpitala,lekarza,czy na spacer na bulwar,no chyba ze chcesz żeby dojazd do centrum zajął autobusem mieszkańcom dzielnic caly dzień.
- 5 3
-
2021-10-13 10:34
Dostawy rozumiem ale czy na prawdę twierdzisz, że bez samochodu nie dojedziesz na spacer na bulwar? Jak słusznie napisałeś samochodem możesz dojechać do lekarza - zdecydowanie powinieneś!
- 3 4
-
2021-10-13 10:15
Oraz (3)
Brak budowy nowych dróg,zamykanie dróg i wciskanie coraz więcej mieszkańców do ścisłego centrum.Biura i biznesy powinny być wyprowadzone poza miasto,centrum powinno być dla kultury i rozrywki,plus Gdynia spacery-bulwar czy skwer.Niestety obecna ekipa nie ma wizji ani pomysłu,za to świetnie współpracuje z deweloperami.Ciekawe czemu?
- 8 1
-
2021-10-13 10:23
jasne, wszystko wyrzuć za obwodnicę. Wtedy korki będą w drugą stronę. Jeszcze większe niż teraz, bo (1)
wszyscy będą musieli dojechać i pracownicy i klienci/petenci.
- 2 1
-
2021-10-13 10:35
Czekaj czekaj, przecież jak wyprowadzisz biznesy za obwodnicę to możesz też wyprowadzć ludzi za obwodnicę. Całe miasto można przenieść za obwodnicę i wtedy w miejscu obenego centrum nie będzie korków. Się śmiejesz a gościu dobrze kombinuje.
- 3 1
-
2021-10-13 10:32
Co to znaczy że biznesy powinny być wyprowadzone za miasto? Czy to czasem biznesy nie decydują gdzie chcą operować?
- 3 0
-
2021-10-13 07:21
im wcześniej pan Szczurek odstawi pana Łucyka, tym mniej kłopotów dla Gdyni (6)
jak można człowieka od biegów przełajowych i organizacji festynów zrobić odpowiedzialnym za proces inwestycyjny. Pan Łucyk nie tylko nie ma odpowiedniego wykształcenia i wiedzy ale i kwalifikacji żadnych. Farba tu raczej nic nie rozwiąże.
- 58 1
-
2021-10-13 12:05
Można. Żaden przełożony nie chce mieć mądrzejszego od siebie. A poprzeczka jest nisko postawiona.
- 1 0
-
2021-10-13 10:28
hehehehe ale po nim jeździcie...
- 1 0
-
2021-10-13 07:25
Szczurek i łucyk powinni odejść. (2)
- 19 0
-
2021-10-13 08:37
lub zarząd komisaryczny zanim trzeba będzie ogłosić bankructwo miasta Gdyni (1)
- 7 1
-
2021-10-13 09:56
Doucz się
60% przychodów to limit zadłużenia. O ile w Polsce jest kilka dużych miast > 50%, ani Gdańsk, ani Gdynia do nich nie należą.
- 0 1
-
2021-10-13 09:04
Nie Szczurek ma odstawić Łucyka
Tylko ma odejść wraz z nim, im prędzej, tym lepiej.
- 15 0
-
2021-10-13 11:59
Ciekawe kiedy Chwaszczyńską na Karwinach i Wielkopolską wyremontują.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.