• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: prace ruszyły, w tym roku pierwsze utrudnienia na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
13 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace koncentrują się na razie m.in. na ul. Strzelców.

Trwają prace związane z budową węzła Karwiny w GdyniMapka. Na razie robotnicy pracują na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej, ale w końcu zajmą też ul. Wielkopolską. Władze miasta informują, że komunikaty o utrudnieniach mają pojawiać się na bieżąco, jednak na pierwsze trudności trzeba się przygotować jeszcze w tym roku.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z budową węzła Karwiny?

Przypomnijmy:

  1. W lutym władze Gdyni ogłosiły, iż węzeł Karwiny będzie budować firma MTM, która zainkasuje za pracę 101,7 mln zł.
  2. Władze PKP PLK poinformowały, że Gdynia zmieniła zakres inwestycji przebudowy węzła Karwiny, który nie przewiduje przebudowy nowych wiaduktów, a to komplikuje plany budowy trzeciego toru.
  3. Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej.
  4. W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł miały wspomóc budowę węzła Karwiny, zapowiadając wstrzymanie dotacji.
  5. Ostatecznie na spotkaniu w Warszawie ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027.
  6. Sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
  7. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale nie więcej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Węzeł Karwiny: więcej o sporze Gdynia - PKP PLK



Prace na razie poza główną jezdnią



Prace budowlane mogły więc ruszyć bez obaw o finansowanie. Trwają od kilku tygodni, ale na razie dotyczą mniej ważnych elementów, a przede wszystkim nie powodują korków na ul. Wielkopolskiej.

Obecnie skupiają się na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej.

  • Na ul. Strzelców wykonano 260 m kanalizacji deszczowej, trwa przebudowa sieci wodociągowej, a także wykonano makroniwelację pod nowy układ drogowy. Rozpoczęto też korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni.
  • Na ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku od ulicy Myśliwskiej do Gryfa Pomorskiego) zakończyła się przebudowa sieci CO oraz dwóch odcinków sieci gazowej. Obecnie trwają tam prace nad zmianami w sieciach teletechnicznych.


Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni. Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni.
Wiadomo, że na Strzelców w najbliższym czasie roboty będą związane z przebudową podziemnej infrastruktury, budową konstrukcji jezdni oraz chodników, zaś na Chwaszczyńskiej upłyną pod znakiem przebudowy kolejnych sieci CO i słupów trakcji trolejbusowej.

Plany drogowców w Gdyni na 2022 rok



Kiedy utrudnienia na Wielkopolskiej?



Nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą ul. Wielkopolską, co spowoduje utrudnienia na i tak przeładowanej na co dzień drodze. Przypomnijmy, że kierowcy dodatkowo muszą mierzyć się z korkami w okolicach obwodnicy, gdzie powstaje węzeł Wielki Kack, a my informujemy na bieżąco o zmianach w ruchu m.in. w Raporcie z Trójmiasta.

11:19 12 PAźDZIERNIKA 21

Zmiany w ruchu w Gdyni na ul. Chwaszczyńskiej do centrum (32 opinie)

Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00.

- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz więcej
Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00.

- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz więcej


- Tak naprawdę na bieżąco będziemy informować o utrudnieniach za pośrednictwem komunikatów. Mamy taką zasadę, że 3 do 5 dni przed zmianami w ruchu będzie informacja. Utrudnienia na pewno będą. Wystarczy zobaczyć, co dzieje się w dzielnicach północnych, gdzie realizujemy poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, natomiast patrząc na doświadczenie: jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wiceprezydent Gdyni: plany zmian w ruchu są tworzone



Przyznaje, że wszystkie plany będą w trakcie realizacji aktualizowane i uzgadniane. Wiadomo, że pierwsze pojawią się jeszcze w tym roku.

- Nie jestem w stanie dziś powiedzieć, jak i kiedy zmieni się ruch, ponieważ projekty zmiany organizacji ruchu są dopiero tworzone - wyjaśnia.
W ramach I etapu budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie:

  • Jednopoziomowy parking typu Park&Ride na 140 samochodów i motocykli.
  • Parking Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów.
  • Strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom.
  • Nowa pętla autobusowa.
  • 3 km buspasów na Wielkopolskiej.
  • 35 800 metrów kwadratowych trawników.
  • 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.

Firma MTM SA zadeklarowała zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku.

Prace powinny się zatem zakończyć w kwietniu 2023 roku.

Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020

Miejsca

Opinie (171) 2 zablokowane

  • Kogo z UM obchodzą drogi.. (1)

    Szczurek na wiosnę odchodzi(modlę się żeby się tak stało),więc trzeba wcisnąć na jego miejsce kolegę co przez pare lat ukryje przekręty poprzedników kolegów.Poza tym są ważniejsze sprawy-opychanie gruntów w centrum deweloperom.

    • 15 0

    • Dajmy na mszę!

      • 4 0

  • O czym my mówimy

    Zacznijmy od tego że mieszkańcy Gdyni od kilku ładnych lat nie mogą dostać się normalnie do domu w rejony Pogórza Obłuża czy Oksywia to trwa jak budowa Sfinksa widać brak profesjonalizmu i rzeczowych decyzji. Idąc do lekarza w sprawie pytań chorego kogoś z rodziny pytamy się jaka jest sytuacja i słyszymy od lakarza trzeba czekać sytuacja jest rozwojowa to tak jak z naszymi ulicami i drogami sytuacja jest rozwojowa czyli końca nie widać.

    • 10 0

  • Cała wielkopolska to jeden wielki szajs dziurawy

    • 11 0

  • jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Kucyk, (4)

    tak kucyk pojade przez rumie na karwiny

    • 24 0

    • Pieszo

      Sławomir Mrożek

      • 5 0

    • dramat

      przecież ten tekst to albo:
      1. potwierdzenie tego jak kompletnym dyletantem jest Kucyk
      2. próba wciskania kitu mediom i ludziom, no bo przecież coś powiedzieć trzeba.

      • 8 0

    • (1)

      Pkm ką raz na godzinę

      • 6 0

      • a nie lepiej rowerem cargo ?

        • 4 0

  • Jak na razie to budują tam kiepskie piramidy... (1)

    Cheops, Chefren i Mykerinos robili to lepiej

    • 12 0

    • Ba, ale ci przeszli do historii i nie mogą się wstydzić

      Inni do historii przejdą jako błędy wyborców.W erracie.

      • 3 0

  • NIe można powoływać się na słowa Łucyka - człowieka o ograniczonej odpowiedzialności za swoje ruchy. (1)

    • 24 0

    • Kształcił się po to, by politykować, gadać, a nie

      urzeczywistniać.

      • 4 0

  • dwie kadencje to naprawdę max. Szczurek to strata czasu (1)

    wszechobecne kolesiostwo, dublowanie wydziałów w magistracie, lenistwo. Konieczne są zmiany ludzi kompetennych z wiedzą.

    • 25 0

    • Wydrukowac listę tych ktorzy glosowali za ostatnimi

      Podwyżkami za parkowanie i wywiesić w centrum miasta. By już NIGDY żadna z tych osób nie wchodziła z buciorami w nasze życie!

      • 3 0

  • Utrudnienia w są w prawie całej Gdyni. (9)

    Każdy kto przemieszcza się po Gdyni wie doskonale że miasto jest całe zakorkowane ale nie ze względów różnych inwestycji a dziurawych dróg.

    • 47 2

    • (4)

      Najważniejsze, że została "historyczna" kostka na 10 Lutego. No i rowerki. Rowerki fajne są. Takie klimatyczne.

      • 18 1

      • co ty chcesz od rowerów? (3)

        • 5 1

        • Do lasu

          • 2 1

        • Poza tym (1)

          że jeździ się nimi w sezonie letnim,że Gdynia ma wzniesienia pod które matka z dzieckiem w zimie nie podjedzie,że brakuje ścieżek rowerowych,że ścieżki rowerowe są budowane kosztem parkingów i chodników to nicTaki kaprys dla paru ślepych z UM Gdynia.Jeżeli ścieżki będą budowane rownolegle do infrastruktury samochodowej to nic nie mamy przeciw.Nie próbuj głupot na temat wycofania aut z ruchu bo bez aut nie będziesz miał dostaw,nie dojedziesz do szpitala,lekarza,czy na spacer na bulwar,no chyba ze chcesz żeby dojazd do centrum zajął autobusem mieszkańcom dzielnic caly dzień.

          • 5 3

          • Dostawy rozumiem ale czy na prawdę twierdzisz, że bez samochodu nie dojedziesz na spacer na bulwar? Jak słusznie napisałeś samochodem możesz dojechać do lekarza - zdecydowanie powinieneś!

            • 3 4

    • Oraz (3)

      Brak budowy nowych dróg,zamykanie dróg i wciskanie coraz więcej mieszkańców do ścisłego centrum.Biura i biznesy powinny być wyprowadzone poza miasto,centrum powinno być dla kultury i rozrywki,plus Gdynia spacery-bulwar czy skwer.Niestety obecna ekipa nie ma wizji ani pomysłu,za to świetnie współpracuje z deweloperami.Ciekawe czemu?

      • 8 1

      • jasne, wszystko wyrzuć za obwodnicę. Wtedy korki będą w drugą stronę. Jeszcze większe niż teraz, bo (1)

        wszyscy będą musieli dojechać i pracownicy i klienci/petenci.

        • 2 1

        • Czekaj czekaj, przecież jak wyprowadzisz biznesy za obwodnicę to możesz też wyprowadzć ludzi za obwodnicę. Całe miasto można przenieść za obwodnicę i wtedy w miejscu obenego centrum nie będzie korków. Się śmiejesz a gościu dobrze kombinuje.

          • 3 1

      • Co to znaczy że biznesy powinny być wyprowadzone za miasto? Czy to czasem biznesy nie decydują gdzie chcą operować?

        • 3 0

  • im wcześniej pan Szczurek odstawi pana Łucyka, tym mniej kłopotów dla Gdyni (6)

    jak można człowieka od biegów przełajowych i organizacji festynów zrobić odpowiedzialnym za proces inwestycyjny. Pan Łucyk nie tylko nie ma odpowiedniego wykształcenia i wiedzy ale i kwalifikacji żadnych. Farba tu raczej nic nie rozwiąże.

    • 58 1

    • Można. Żaden przełożony nie chce mieć mądrzejszego od siebie. A poprzeczka jest nisko postawiona.

      • 1 0

    • hehehehe ale po nim jeździcie...

      • 1 0

    • Szczurek i łucyk powinni odejść. (2)

      • 19 0

      • lub zarząd komisaryczny zanim trzeba będzie ogłosić bankructwo miasta Gdyni (1)

        • 7 1

        • Doucz się

          60% przychodów to limit zadłużenia. O ile w Polsce jest kilka dużych miast > 50%, ani Gdańsk, ani Gdynia do nich nie należą.

          • 0 1

    • Nie Szczurek ma odstawić Łucyka

      Tylko ma odejść wraz z nim, im prędzej, tym lepiej.

      • 15 0

  • Ciekawe kiedy Chwaszczyńską na Karwinach i Wielkopolską wyremontują.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane