• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata

Patryk Szczerba
14 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt. Przejazd kolejowy na ulicy Puckiej, gdzie powstanie wiadukt.

Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia PortMapka. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.



Wiadukt na Puckiej poprawi ruch w okolicy?

Przypomnijmy, że wiadukt powstający we współpracy między PKP PLK i Gdynią będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Po jego wybudowaniu zostaną zlikwidowane dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowaną konstrukcją oraz przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci energetycznych, ciepłowniczych, wodociągowych oraz oświetlenia drogowego.

Lokalizacja wiaduktu drogowego. Lokalizacja wiaduktu drogowego.

Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa



Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.

W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.

Kryteria wyboru wykonawcy

  • cena - 60 proc.
  • doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
  • okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
  • termin wykonania - 10 proc.

- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port. Wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia Port.

Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni



Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Mieszkańcy wskazują na konieczność pilnych inwestycji na przejeździe kolejowym w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.

Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny

Miejsca

Opinie (207) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    sposobem na trwałe rozwiązywanie problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni (7)

    jest radykalne postawienie na poprawę połączeń szynowych centrum Gdyni z Oksywiem i Obłużem oraz poważne potraktowanie pomysłu budowy zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza i budowa cyklostrady do Placu Kaszubskiego. Wszelkie inwestycje w infrastrukturę drogową to tylko sposób na przesuwanie korków nieuchronnie tworzących się codziennie na wszelkich dojazdach z okolic Gdyni typu Kosakowo, Reda i Rumia.

    • 45 18

    • Mieszkam na Obłużu i nie widzę innego rozwiązania jak połączenie szynowe. Powinni pomyśleć o rozbudowie tego na Kosakowo, Babie Doły itd gdyż nawet jak część mieszkańców Obłuża przesiądze się do SKM, to nadal i tak przybywa mieszkańców na Pogórzu, Kosakowie itd którzy jadąc z centrum Gdyni do siebie przyblokują Estakadę.

      • 9 1

    • są tory z centrum na obłuże. koszt funkcjonowania takiej kolejki byłby mniejszy niż to co szczurek daje każdego roku dla arki (1)

      • 5 1

      • Kolejka by zarabiala na siebie

        A nie generowala straty

        • 0 0

    • Hehe

      Chyba jakiś żart... Czy Ty widzisz co się dzieje w mieście? Nie trasy rowerowe, a drogi samochodowe są potrzebne. Nie zmusisz ludzi aby odrzucili jazdę samochodem...

      • 5 0

    • problem nie jedna ma przyczyne...

      I szukanie wyjscia w jednej idei jest niczym innym jak doktrynerstwem.
      Port musi pracowac, pociagi ciagnac towary a samochody jezdzic. Jak znajdzie sie miejsce dla rowerow, to dobrze.
      Problemem jest przedwojenna struktura komunikacji wokol portu w Gdyni oraz dziesiatki lat zaniedban. Na skroty sie tu pojsc nie da.
      Opinie o rowerach jako zbawiennym srodku komunikacji i panaceum na problemy niedorozwoju komunikacyjnego Gdyni szkodza tylko w definiowani problemu i sa pretekstem do "nicnierobienia".

      • 2 0

    • Świr

      Z portalu skm dla płn gdynii

      • 1 0

    • Skwer Gombrowicza

      • 0 0

  • kolizje

    tunel na Puckiej tak ale w pierszej kolejnosci nalezy usunąć kolizje na ulicy polnocnej pozwoli to na polaczenie bezposredno zobwodową trojmiasta gdynia ma duze dlugi a zaciaga dalej srodki finansowe za dwa lata nic nie bedzie panie Lucyk

    • 6 0

  • Przeciez mieszkancom nie o ten wiadukt chodzilo, a na pewno nie jako pierwsza potrzeba w miescie. Potrzebny jest na cito tunel pod torami przy Chylonskiej to tam czeka sie godinami . No ale zeby to wiedziec to trzeba znac potrzeby mieszkancow. Prezydent po raz kolejny udowadania , ze nie zalezy mu na Gdynianach i nawet nie zna ich potrzeb a celem jego panowania jest tylko jego wlasne parcie do wladzy. Inwestycje leza, albo realizowana sa te najmniej potrzebne/ np park centralny, park na Kamiennej Gorze, potok w Wiczlinie., a wzystkie realizowane drogo i byle jak. JUz nawet nie apeluje do Prezydenta by przemyslal swe decyzje, bo to chyba juz niemozliwe, ale apeluje goraco odejdź czlowieku, jezeli nie chcesz by mieszkancu musieli Cie wywieźć na taczkach.

    • 9 0

  • inwestycje Gdyni

    Mamy w Gdyni wiele nie udanych inwestycji wymienie niektore lotnisko infoboks na ulic 10 lutego Swietojanska przebieg ul Chwarznienskiej z kladką dla pieszych przy domu za Falachronem brak budowy parkingow integracyjnych pomnik na Skwerze Kosciuszko decyzje podejmowal wice P Marek Stepa obecny szef dziedzictwa gdyni g r a t u l a c j e

    • 9 0

  • w gdyni po staremu

    czyli tempo slimacze a inwestycja to malowanie farba

    • 6 0

  • Marcin Horała walczył o to tyle lat.Dawno mogli podjąć taką decyzję. (1)

    • 5 4

    • To nie jego zasługa. Horała przyczynił się do unicestwienia Lotosu i Energi.

      • 4 0

  • Zakorkują Gdynię!

    Mieszkałam 20 lat na Pogorzu Dolnym, wyprowadziłam sie 10 lat temu. Bo nie doczekałam się ani remontu Unruga w okolicach dawnych zakładów mięsnyCh, ani remontu Puckiej, ani Hutniczej, do domu trudno było dojechać... nie wspomnę o tym jak wyglada droga na Oksywie ... gdyby nie deweloperzy to byłoby Tragicznie. Władze miasta nadal zajmują się centrum Gdyni tzn. Oddali pole deweloperom, bo sami pomysłów nie maja co zrobić z tym niegdyś pieknym miastem... patrz: Skwer Kościuszki. A teraz chcą rozwalić Pucka, zrobią korki na Hutniczej, Unruga i okolicach, ludzie będą stali przez 2 lata w ciężkich kolejkach żeby dojechać do domu, bo nigdy nie było kasy, żeby zająć się tym rejonem Gdyni, bo dla władz miasta to dzielnica slumsów i kolejarzy... i chyba się jej wstydzą. A wstydzić to się oni powinni za to co tam się dzieje... ja wspolczuje mieszkańcom tego co ich czeka...

    • 7 0

  • tunel

    Po co tunel lepiej wybudowac 10 apartamentowców brawo dla urzedników

    • 4 0

  • urzednikom brak nie tylko orientacji ale myslenia i przedewszystkim empatii

    tory pomiędzy ul Chylońską i Pucką śnią sie zmorą nocną wielu ludziom mieszkającym i pracującym w tym rejonie, niewyobrażalne nerwy w drodze do i z pracy, strata czasu i wypadki przy próbach przejścia przez tory, tam sie czekaaa b. długo i bez sensu, a kładka nad torami (niezależnie od tunelu!) to koszt ok 150 tys zł

    • 1 1

  • inwestycje

    kierownictwoUrzedu obiecuje przedsiębiorstwa zlokalizowane na terenie byłego Polifarbu czkają już 10 lat na unormowanie dróg w tym rejonie otrzymują zezwolenia budowy obiektów Droga dojazdowa przypomina wielki plac budowy częsc terenu jest prywatny rozmowy z Urzędem obiecuje się i nic nie zrobiono nawet nie ma koncepcji,Ostatnio odbyło się spotkanie które nic nie wniosło Dalej mamy obiecanki problemy z kanalizacją cisniem wody itd Drogą mogąporuszać samochody terenowe Nie wiemy co będzie dalej

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane