• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?

Patryk Szczerba
4 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę. Niewykluczone, że za kilka lat w miejscu jednego z przejazdów kolejowych pojawi się wiadukt pozwalający na swobodną jazdę.

Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.



Kto powinien finansować w większości budowę wiaduktu nad torami w Chyloni?

Przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, Puckiej zobacz na mapie Gdyni doprowadzają kierowców do sporych nerwów od wielu lat. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.

W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.

Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu. Przejazd przez tory w Chyloni nastręcza kierowcom dużo trudności zwłaszcza w godzinach szczytu.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.

- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie. Swobodny przejazd możliwy jest w centrum. Podobnie sprawa ma się - dzięki wiaduktom - w Redłowie i Orłowie.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni na północ od ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdyni lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.

Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".

- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.

Miejsca

Opinie (294) 3 zablokowane

  • wystarczy poczytać tej patologii z Chylonii

    i ja bym im nic nigdy nie budował, niech za..ją pieszko, bo w innym razie będą wyPiSywać głupoty jak obecnie

    • 1 8

  • Szczurek nic dobrego nie robi dla Gdyni ..wstyd i żenada (1)

    po co komu kolejka na Kamienna i budowa szkoly teatralnej - wktorej Szczurek chce by dyrektorka byla Figura- to szok...ze tak sa pieniadze marnotrawione...zamiast zbudowac droge nad torami kolejowymi na ul Puckiej w Chyloni...Szczurek trwoni pieniadze na bzdury - nasze pieniadze !!!!

    • 11 2

    • Szczurek nic dobrego nie robi dla Gdyni ..wstyd i żenada

      przepraszam a kto go wybral ??? po raz kolejny na następne 4 lata, pytam się grzecznie.

      • 4 2

  • Ścieżki rowerowe!

    Tory należy zlikwidować! Na ich miejscu winny powstać ścieżki rowerowe! Dosyć śmierdzących pociągów! Na początek trzeba usunąć tory SKMki. W tym zrobić ścieżkę a na torach dalekobieżnych kontrapas!

    • 2 2

  • najważniejsza jest kolejka linowa na kamienna górę. slamsy są daleko od centrum i

    władze gdyni maja je w od zawsze w d*pie

    • 4 0

  • Prawda jest taka,że Chylonia to najbardziej zaniedbana dzielnica Gdyni (2)

    choć jest największą dzielnicą miasta.Totalnie władzę miasta maja na nią wywalone i absolutnie nic ich nie obchodzi,że wiecznie są tu korki,wypadki itd.Pamiętam dobrze jak kiedyś pani Łokwiel startowała w wyborach do rady miasta z dzielnicy Chylonia i zapytana kiedyś w telewizji jak ma zamiar rozwiązać problem korków na przejazdach kolejowych w Chyloni w ogóle nie wiedziała o co chodzi,jednym słowem startując z Chyloni nigdy tam nie była.Jeszcze jedno apel do radnych,może w końcu zabierzecie się za ten palący problem hm????

    • 5 0

    • no Horała się Wam wziął :))) (1)

      i dalej pyszczy na tym forum jako realniak, więc niech sobie pyszczy ? Tu widać na tym forum, że nie chodzi o załatwienie problemów ludzi tylko pyszczenie i dołożenie. Zamiast merytoryki, polityka ? Działajcie tak dalej :((

      • 0 5

      • właśnie chodzi o załatwienie sprawy!!!!

        tylko jak ją ma załatwić osoba,która nawet nigdy nie była na tym przejeździe i ma głęboko gdzieś mieszkańców dzielnicy,liczy się tylko to aby się dostać do koryta

        • 3 0

  • Panie Prezydencie

    niech pan więcej dorzuca się do polsatu!!!!!

    • 2 1

  • gdynianin

    na lotnisko nikomu nie potrzebne to mieli 100 banie żeby wywalić w błoto,ale na tunel czy estakadę potrzebna mieszkańcom już nie maja .porazka

    • 6 0

  • Czy aby na pewno budowa tunelu jest tak droga?

    Jeśli w mniejszym mieście - Wejherowie mogli wybudować tunel pod torami, to dlaczego w większym mieście - Gdyni nie mogą tego zrobić?

    • 3 0

  • Trzeba zorganizować protest i zablokować świetojanska na 2 godziny to se przypomną o najstarszym miejscu gdyni

    • 0 0

  • To nie można OPAT-u zbudować etapami ? Już dawno powinien być dobudowany

    odcinek Morska - Hutnicza. Tu komuna zawaliła sprawę budowy Obwodnicy Trójmiasta - od razu jej koniec powinien być przy Hutniczej a nie przy Morskiej. Zapomnieli, nie przewidzieli iż mieszkańcom i przemysłowej Hutniczej też ona miała służyć a nie tylko tym, co jechali tranzytem na Władysławowo, czyli turystom ?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane