- 1 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (241 opinii)
- 2 Gdańsk tuż przed wojną. Film w kolorze (77 opinii)
- 3 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (658 opinii)
- 4 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (316 opinii)
- 5 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (157 opinii)
- 6 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (177 opinii)
Wiadukt pomoże kierowcom przejeżdżającym przez tory w Chyloni?
Kierowców mających kłopoty z przejazdem przez tory w Chyloni ma odciążyć OPAT. Problem w tym, że nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle droga powstanie. Pomysłem na poprawę sytuacji jest budowa wiaduktu kolejowego lub drogowego przy okazji planowanego przez PKP na najbliższe lata remontu torów z Chyloni do Słupska.
Wszystko przez dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
W sferze marzeń należy rozpatrywać budowę tunelu, który jest zbyt drogi. Kłopoty rozwiązać ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł. To kwota, jak przekonują władze Gdyni, nie do udźwignięcia dla miasta, co odsuwa budowę w czasie. Coraz głośniej mówi się więc o szybszym rozwiązaniu, które pozostanie, jeśli miałby powstać OPAT.
Nadzieje dają plany PKP PLK odnośnie remontów linii 202 z Chyloni do Słupska oraz poprawy dostępu do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego. Studium wykonalności ma być gotowe do końca 2015 roku, a cała inwestycja szacowana na 1,5 mld zł pięć lat później. Po modernizacji pociągi osobowe będą jeździły 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym. By tak się stało, jest konieczna budowa wiaduktów nad torami i właśnie w tych rozwiązaniach upatruje szansy miasto.
- Zostaliśmy zaproszeni do prac nad studium, gdzie zaangażowani są projektanci i próbujemy inspirować ich w zakresie rozwiązań, które byłyby korzystne dla kierowców. Kolej musi planować racjonalnie, wiadomo, że bez zmian drogowych podczas modernizacji się nie obędzie i w takim kształcie te przejazdy nie powinny zostać utrzymane. Z drugiej strony nikt ich przecież nie zlikwiduje. Będziemy starali się negocjować - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród rozważanych wariantów jest budowa wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Północnej przy stacji Chylonia, co umożliwiłoby likwidację przejazdów w poziomie szyn. PKP rozważa ponadto zmianę lokalizacji przejazdu w ciągu ul. Puckiej na północ od ul. Przemysłowej lub ewentualną możliwość budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową.
Sytuacja jest trudna, bowiem proponowane rozwiązania nie mogą kolidować z OPAT-em, a jednocześnie wiadukty muszą mieć ograniczone możliwości przebudowy. Jako że inwestycje mają być współfinansowane ze środków unijnych, niebezpieczne może być też założenie dotyczące ich "tymczasowości".
- W momencie przystąpienia do realizacji inwestycji będzie można mówić o naszym finansowym udziale w niej w zakresie rozwiązań w Chyloni. W tej chwili niczego nie można wykluczyć, także tego, że dołożymy się do budowy - opowiada Stępa.
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-02-04 23:05
wystarczy poczytać tej patologii z Chylonii
i ja bym im nic nigdy nie budował, niech za..ją pieszko, bo w innym razie będą wyPiSywać głupoty jak obecnie
- 1 8
-
2015-02-05 00:00
Szczurek nic dobrego nie robi dla Gdyni ..wstyd i żenada (1)
po co komu kolejka na Kamienna i budowa szkoly teatralnej - wktorej Szczurek chce by dyrektorka byla Figura- to szok...ze tak sa pieniadze marnotrawione...zamiast zbudowac droge nad torami kolejowymi na ul Puckiej w Chyloni...Szczurek trwoni pieniadze na bzdury - nasze pieniadze !!!!
- 11 2
-
2015-02-05 10:42
Szczurek nic dobrego nie robi dla Gdyni ..wstyd i żenada
przepraszam a kto go wybral ??? po raz kolejny na następne 4 lata, pytam się grzecznie.
- 4 2
-
2015-02-05 10:46
Ścieżki rowerowe!
Tory należy zlikwidować! Na ich miejscu winny powstać ścieżki rowerowe! Dosyć śmierdzących pociągów! Na początek trzeba usunąć tory SKMki. W tym zrobić ścieżkę a na torach dalekobieżnych kontrapas!
- 2 2
-
2015-02-05 11:18
najważniejsza jest kolejka linowa na kamienna górę. slamsy są daleko od centrum i
władze gdyni maja je w od zawsze w d*pie
- 4 0
-
2015-02-05 12:49
Prawda jest taka,że Chylonia to najbardziej zaniedbana dzielnica Gdyni (2)
choć jest największą dzielnicą miasta.Totalnie władzę miasta maja na nią wywalone i absolutnie nic ich nie obchodzi,że wiecznie są tu korki,wypadki itd.Pamiętam dobrze jak kiedyś pani Łokwiel startowała w wyborach do rady miasta z dzielnicy Chylonia i zapytana kiedyś w telewizji jak ma zamiar rozwiązać problem korków na przejazdach kolejowych w Chyloni w ogóle nie wiedziała o co chodzi,jednym słowem startując z Chyloni nigdy tam nie była.Jeszcze jedno apel do radnych,może w końcu zabierzecie się za ten palący problem hm????
- 5 0
-
2015-02-05 13:03
no Horała się Wam wziął :))) (1)
i dalej pyszczy na tym forum jako realniak, więc niech sobie pyszczy ? Tu widać na tym forum, że nie chodzi o załatwienie problemów ludzi tylko pyszczenie i dołożenie. Zamiast merytoryki, polityka ? Działajcie tak dalej :((
- 0 5
-
2015-02-05 13:08
właśnie chodzi o załatwienie sprawy!!!!
tylko jak ją ma załatwić osoba,która nawet nigdy nie była na tym przejeździe i ma głęboko gdzieś mieszkańców dzielnicy,liczy się tylko to aby się dostać do koryta
- 3 0
-
2015-02-05 12:51
Panie Prezydencie
niech pan więcej dorzuca się do polsatu!!!!!
- 2 1
-
2015-02-05 13:27
gdynianin
na lotnisko nikomu nie potrzebne to mieli 100 banie żeby wywalić w błoto,ale na tunel czy estakadę potrzebna mieszkańcom już nie maja .porazka
- 6 0
-
2015-02-06 01:11
Czy aby na pewno budowa tunelu jest tak droga?
Jeśli w mniejszym mieście - Wejherowie mogli wybudować tunel pod torami, to dlaczego w większym mieście - Gdyni nie mogą tego zrobić?
- 3 0
-
2015-02-08 06:02
Trzeba zorganizować protest i zablokować świetojanska na 2 godziny to se przypomną o najstarszym miejscu gdyni
- 0 0
-
2015-03-12 05:16
To nie można OPAT-u zbudować etapami ? Już dawno powinien być dobudowany
odcinek Morska - Hutnicza. Tu komuna zawaliła sprawę budowy Obwodnicy Trójmiasta - od razu jej koniec powinien być przy Hutniczej a nie przy Morskiej. Zapomnieli, nie przewidzieli iż mieszkańcom i przemysłowej Hutniczej też ona miała służyć a nie tylko tym, co jechali tranzytem na Władysławowo, czyli turystom ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.