- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (91 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (302 opinie)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Więcej autobusów w tunelu pod Wisłą
Rowerzyści, którzy chcą przedostać się na drugą stronę tunelu pod Martwą Wisłą , muszą skorzystać z płatnej linii autobusowej 258. Obsługujące ją autobusy kursują obecnie co pół godziny i zabierają na pokład od 6 do 8 rowerów. W związku ze zbliżającym się sezonem letnim, we wszystkie soboty, niedziele i święta częstotliwość kursowania zostanie zwiększona.
Po pierwsze nie trzeba już jeździć na półwysep okrężną drogą przez centrum, po drugie - dla niezmotoryzowanych - to świetna okazja do przejechania się tunelem na pokładzie autobusu miejskiego.
W związku z zakazem poruszania się rowerem po jezdniach świeżo oddanej inwestycji, wprowadzono nową linię autobusową 258. Obsługujące ją autobusy kursują pomiędzy Stadionem Energa Gdańsk a Węzłem Ku Ujściu .
Spore zainteresowanie linią dla rowerzystów
Wydawałoby się, że takie rozwiązanie zaspokoi potrzeby rowerzystów, umożliwiając im swobodne podróżowanie pomiędzy wylotami tunelu pod Martwą Wisłą. Sęk w tym, że linia 258 kursuje z częstotliwością co pół godziny, a z pojedynczego kursu może skorzystać maksymalnie 6 rowerzystów. Wydaje się to całkowicie niewystarczające, o czym informował nasz czytelnik, pan Krzysztof.
- Była, piękna słoneczna niedziela. Jeszcze przed sezonem, gdy nie ma turystów. Przyjechałem rowerem na przystanek, powiesiłem rower i usiadłem czekając na odjazd. Po chwili przyjechała jeszcze rodzina 4-osobowa z małym dzieckiem i jeszcze dwóch panów, także na rowerze. Kierowca nie ruszył punktualnie z powodu nadmiaru rowerów w pojeździe. Część osób, która już kupiła bilety, po prostu zrezygnowała z przejazdu - przeczytaliśmy w zgłoszeniu pana Krzysztofa.
Czytelnik zwrócił również uwagę, że informacji o ograniczeniu liczby rowerów nie można znaleźć ani na wiacie przystankowej, ani w autobusie.
- Czy nie lepiej zlikwidować miejsca siedzące i zamontować więcej haków? Co mają zrobić liczne rodziny, jak w opisanym przypadku? Część pojedzie, a część będzie czekać pół godziny na kolejny kurs? - kończy pan Krzysztof.
Maksymalnie 8, a nie 6 rowerów
Opisany wyżej problem przedstawiliśmy rzecznikom ZKM, który odpowiada za tabor, oraz ZTM, który zajmuje się organizacją przewozów. Na chwilę obecną nie planuje się montażu w autobusach dodatkowych haków na jednoślady. Warto jednak pamiętać, że o ostatecznej liczbie przewożonych rowerów decyduje kierowca autobusu.
- Na burtach autobusów jest informacja, tzw. piktogram, że wewnątrz znajduje się 6 wieszaków rowerowych. Na specjalnych hakach jednoślady wiszą w pozycji pionowej i zajmują przez to mniej miejsca. To najbezpieczniejszy sposób przewożenia rowerów. Jeżeli chodzi o przewóz rowerów w komunikacji miejskiej wyjaśnia to odpowiednia uchwała rady miasta. Uchwała nie podaje liczby rowerów, którą można przewieźć, a bezpieczeństwo przewozu ocenia kierowca. Póki co nie planujemy modernizacji autobusów, by zwiększyć liczbę wieszaków rowerowych - tłumaczy Alicja Mongird, rzecznik ZKM w Gdańsku.
Przedstawiciel mówi natomiast, że na pokładzie autobusów linii 258 można przewozić maksymalnie 8 rowerów. Liczba ta może jednak ulec zmniejszeniu, jeśli w autobusie będzie znajdować się zbyt wielu pasażerów.
- Autobusy obsługujące linię 258 są przystosowane do przewozu większej liczby rowerów. Pojazdem może równocześnie przejechać maksymalnie 8 rowerów: 6 zamontowanych na specjalnych wieszakach i dodatkowo opcjonalnie 2 rowery stojące, jeżeli jest wystarczająco dużo miejsca - informuje Sebastian Zomkowski, z-ca dyrektora ds. przewozów ZTM.
Od soboty więcej autobusów
Oprócz wyjaśnienia kwestii limitu liczby rowerów, władze ZTM zapowiedziały zwiększenie częstotliwości kursowania linii 258. Od najbliższej soboty, w wybrane dni tygodnia autobusy będą kursować co ok. 20 minut.
- Przeprawa przez Martwą Wisłę cieszy się wśród rowerzystów coraz większym zainteresowaniem. Z uwagi na rosnący popyt, od dnia 14 maja, we wszystkie soboty, niedziele, święta w okresie wiosenno-letnim, liczba kursów linii 258 zostanie podwojona. Na linii obowiązuje taryfa zwykła, a więc rowerzyści płacą jedynie za siebie. Rower przejeżdża bezpłatnie - dodaje Zomkowski.
Opinie (191) 2 zablokowane
-
2016-05-11 15:09
aga (2)
Wogule nie wpuszczać rowerzystów wielkomorzni państwo rower ma a autobusem d*pe wozi przeciez to chore chyba po to jest rower żeby jeździć a nie szpanować w autobusie
- 16 10
-
2016-05-11 15:23
Kupi człowiek mało rozumie i pretensje ma do wszystkich.
- 0 3
-
2016-05-11 15:21
Wypij se i odpocznij!
- 5 3
-
2016-05-11 14:54
Oto jak tworzone są kolejne problemy
Stworzono tunel i most tylko dla samochodów w miejscu, w którym ważne jest też udostępnienie innym użytkownikom, zamiast pomyśleć o nich od razu będziemy wozić rowerzystów autobusem, który jest zbyt mało pojemny i jeździ za rzadko
- 13 11
-
2016-05-11 14:48
Przypomnę tylko, że był wariant budowy tunelu ze ścieżką rowerową,
tańszy, tyle że do jego wykonania nie był potrzebny "kret", w dyspozycji wybranej firmy. Wadą technologii były okresowe problemy z pełną dostępnością toru wodnego dla stoczni. Różnicę w cenie można było przeznaczyć na odszkodowania dla stoczni za dostosowanie grafiku budowy statków do grafiku budowy tunelu. Pieniądze zostałyby w Polsce, miasto miałoby w pełni funkcjonalny tunel. Ale po co? Niech się tym zajmuje tradycyjnie CBA, jednak tunel gniot już pozostanie. Nikt przecież nie wybuduje tunelu dla rowerów.
- 10 20
-
2016-05-11 14:40
Jakie to europejskie,
nowoczesne. Pies u fryzjera i autobus dla rowera
- 23 6
-
2016-05-11 14:28
znowu to samo.
po kiego wałkować ciągle to samo. Nie ma ciekawszych tematów?
- 9 4
-
2016-05-11 13:35
(1)
Rowerzyści mogą nie zrozumieć tego artykułu.
- 58 34
-
2016-05-11 14:10
Za to kierowcy juz nic nie musza rozumiec.
- 25 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.