- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (113 opinii)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (40 opinii)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (90 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (74 opinie)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (122 opinie)
- W ostatnich dniach marca zostaną uruchomione loty bezpośrednie do kolejnych 5 miast - mówi Adam Skonieczny, Kierownik Działu Analiz Ekonomicznych i Marketingu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy - Będą to rejsy realizowane przez Wizz Air do Sztokholmu i Katowic z częstotliwością 3 razy w tygodniu. Poza tym w Gdańsku pojawią się linie lotnicze nieobecne dotychczas na polskim niebie. Loty do Berlina i Augsburga będzie obsługiwała holenderska linia lotnicza Denim Airways. Pasażerowie będą mogli skorzystać z ich oferty sześć razy w tygodniu.
Nowy przewoźnik to także litewska Air Lithuania, z którą można polecieć do Oslo pięć razy w tygodniu.
Rozmawiamy oczywiście z wieloma innymi liniami lotniczymi na temat nowych połączeń - dodaje Skonieczny - Mamy nadzieję na uruchomienie regularnych lotów do innych miast w Polsce, jak i oczywiście kolejnych destynacji europejskich. Namawiamy również do poszerzenia oferty turystycznych lotów czarterowych do miejscowości wypoczynkowych letnich i zimowych. Wiemy, jakie trasy są pożądane przez mieszkańców naszego Regionu, jak i przybywających do nas gości. Mam nadzieję, że nasza siatka połączeń już w najbliższym czasie powiększy się o nowe kierunki. W dniu dzisiejszym za wcześnie jest jeszcze mówić o szczegółach.
Nowe kierunki połączeń to nie jedyne zmiany, które zostaną wprowadzone na gdańskim lotnisku.
- Skandynawskie Linie Lotnicze SAS, które oferują 25 połączeń tygodniowo do Kopenhagi, zdecydowały się wprowadzić na 6 rejsach zdecydowanie większy samolot. Zamiast samolotu DH 4 pojawi się na nich samolot typu MD 80 - zdradza Skonieczny. Również Polskie Linie Lotnicze LOT przewidują zmiany w swoim rozkładzie lotów. Jak co roku ulegnie zwiększeniu liczba połączeń na trasie krajowej z Gdańska do Warszawy. Ponadto na trasie Gdańsk - Frankfurt, obsługiwanej przez tego przewoźnika 2 razy dziennie operować będzie większy niż dotychczas samolot. Obecny Embraer ERJ-145 zostanie zastąpiony większym modelem Embraer 170.
**********************************************************************
Adam Skonieczny o nowych przewoźnikach:
Wizz Air jest tanią linią lotniczą, która koncentruje swoją działalność na rynku Europy Środkowej i Wschodniej. W Polsce operuje na trzech lotniskach - w Katowicach, Warszawie i Gdańsku. W chwili obecnej w Gdańsku jest jedynym przewoźnikiem typu low cost airline i oferuje obecnie połączenia do Londynu i Dortmundu, a w najbliższym czasie zacznie latać do Sztokholmu i Katowic.
Linie lotnicze Denim Airways są stosunkowo młodym przewoźnikiem wywodzącym się z Grupy Denim Air. Pierwsze rejsy tego przewoźnika odbyły się zaledwie 2 lata temu, w 2003 roku. Denim Airways ściśle współpracuje z liniami lotniczymi SWISS Inernational Air Lines. Rejsy na trasie Gdańsk - Berlin - Augsburg wykonywane będą samolotami typu Fokker 50, zabierającymi na pokład 50 pasażerów, zarówno w klasie ekonomicznej, jak i business.
Air Lithuania jest największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w regionie Litwy, Łotwy i Estonii. Rejsy z Gdańska do Oslo będą odbywać się codziennie, z wyjątkiem środy i soboty i obsługiwane będą samolotem ATR 42-300, zabierającym na pokład 46 pasażerów. Air Lithuania jest przewoźnikiem "tradycyjnym".
Więcej informacji o przewoźnikach można przeczytać w Internecie. Zapraszam na ich strony internetowe.
Wizz Air - www.wizzair.com
Denim Airways - www.denimairways.com
Air Lithuania - www.airlithuania.lt
Opinie (128)
-
2005-03-11 11:49
a gdzie gallux ? Czyżby poleciał z gosią do Oslo ?
Czyżby to był czyżyk a nie nie mewa ?- 0 0
-
2005-03-11 12:07
martuchna
a pamietasz jeszcze okrety króla jegomości i królowej jejmości??
z kim wtedy kiciu wiodłaś uczone dysputy??- 0 0
-
2005-03-11 12:12
dla gosi
nie byle
samolocik
ale rakieta
kosmiczna
taka wiecie
amerykańska
szybka i duża
a jak ktoś
sie na to oburza
to niech mnie
cmoknie
w przedmurza- 0 0
-
2005-03-11 12:13
LONDYN
Szkoda, że nie ma z Gdańska lotów do Londynu. Luton to kawał drogi od Londynu. Myślę, że chętnych byłoby wielu.
- 0 0
-
2005-03-11 12:14
hm... a moze tak wiecej lotow low cost?
dlaczego w Gdansku mamy tylko jedna linie low cost, ktora dzieki temu ze jest jedyna na 3-miejskim rynku moze stosowac ceny jakie chce, bo przeciez i tak nie ma konkurencji. Oj AIRPOLONIO!! Dlaczego upadlas? Kiepska bylas ale bylas... Dlaczego naszym regionem nie interesuje sie EASYJET, SKYEUROPE, RYANAIR, MALEW??? Pozdrawiam pracownik portu lotniczego w GDN
- 0 0
-
2005-03-11 12:16
Heleno :) Chętnych jest wielu :).
Nie chodzi o czas dojazdu z lotniska do centrum - ale
o koszt przelotu.- 0 0
-
2005-03-11 12:18
zawsze możesz ją zatargać:)
- 0 0
-
2005-03-11 12:19
teraz po śniegu to mniejsze tarcie jest.....
- 0 0
-
2005-03-11 12:19
MH1
Te różnice w cenie nie sa aż tak duże. Szczególnie, jeśi nie można zaplanować lotu dużo wcześniej. A ile kosztuje dojazd do Londynu z Luton?
- 0 0
-
2005-03-11 12:19
a zależy kto pyta???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.