- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (107 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (771 opinii)
- 3 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (43 opinie)
- 4 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (305 opinii)
- 5 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (118 opinii)
- 6 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (54 opinie)
Więcej pieniędzy na Kolej Metropolitalną
Rząd prawdopodobnie wesprze budowę Kolei Metropolitalnej w Trójmieście kolejnymi 300 mln zł. Oznacza to, że realizacja inwestycji będzie mogła zakończyć się już w 2013 roku.
Już wcześniej budowa Kolei Metropolitalnej była wpisana na listę indykatywną, gwarantującą otrzymanie wsparcia pieniędzmi z Unii Europejskiej. Do tej pory przyjmowano, że realizacja projektu kosztować ma 612 mln zł, z czego połowa miała pochodzić z funduszy unijnych. Wygląda jednak na to, że inwestycja będzie mogła liczyć na znacznie większe wsparcie.
- Mogę już powiedzieć, że w kolejnej aktualizacji listy indykatywnej zaplanowanej na luty Kolej Metropolitalna otrzyma 85 proc. dofinansowania - powiedział "Gazecie Wyborczej" Sławomir Nowak, pomorski poseł PO.
Według dziennikarzy "Gazety" na liście została także zaktualizowana łączna wartość inwestycji. Obecnie szacuje się jej koszt na 746 mln zł. - To ma być swoisty pilotaż. Chcemy, wspierając ten projekt, pokazać innym samorządom, że można i trzeba realizować projekty kolejowe także bez udziału Polskich Linii Kolejowych - dodaje Nowak.
Rząd stawia warunki, jednym z nich jest to, aby pomorski samorząd pokazał, że "projekt nie stoi w miejscu". - Dwa dni temu zaktualizowaliśmy harmonogram. Przeprowadziliśmy analizy, rozmawialiśmy ze specjalistami. Wynika z nich, że budowa nie potrwa dłużej niż dwa lata - zapewnił dziennikarzy "Gazety" Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Jeżeli informacje o zwiększeniu dofinansowania projektu ostatecznie się potwierdzą, samorząd województwa stać będzie na stworzenie w ramach inwestycji sieci trakcyjnej od Wrzeszcza do lotniska. Na przedłużenie jej do Gdyni konieczne będą dodatkowe pieniądze.
Według zaktualizowanego harmonogramu realizacji projektu, wszystkie procedury przetargowe powinny zakończyć się do czwartego kwartału 2011 roku. Wtedy też, fizycznie, powinna rozpocząć się budowa Kolei Metropolitalnej.
Opinie (128) ponad 10 zablokowanych
-
2010-01-09 15:30
to jakaś totalna pomyłka - jeśli zelektryfikowana to TYLKO do Gdańska
mam nadzieję, że jednak zrobią sensownie wszystko, tak by połączenia miały sens
nie wiem jakie jest uzasadnienie elektryfikacji do Gdańska, a do Gdyni nie - wydaje mi się, że znaczna ilość osób mieszka na trasie z Gdyni do rębiechowa (zakładam, ze to jest ten punkt graniczny)
oby jednak zrobili to porządnie, bo takie półśrodki, to jedna wielka pomyłka- 5 1
-
2010-01-09 15:50
HURRA!
To fantastyczna wiadomość. Można do kosza wyrzucić pomysł z jednym torem i mijankami. Dwa tory plus elektryfikacja i żadnych połączeń z tramwajami i Gdańsk będzie WZOREM dla innych.
Do 2020 jak nic 20.000 pasażerów dziennie będzie, mogę się założyć.- 5 2
-
2010-01-09 15:56
A gdzie można kupić bilety na inaugurację połączenia KM ?
W USA sprzedają bilety na księżyc to my chociaż na KM spróbujmy !!!
- 9 1
-
2010-01-09 16:14
To jest kolejny temat z cyklu tramwaj na Chełm. 30 lat i zaczna budować.
- 7 5
-
2010-01-09 16:19
budować, nie dyskutować !!! W UE jest kaska na wszystko, na stadiony, kolei i na rewitalizację dzielnic !!! (2)
UE to kraina mlekiem i miodem płynąca. Jest praca, mieszkania komunalne i socjale a w Chinach patrzą na nas z otwartymi dziobami bo tam przez 5000 lat historii nie dorobili się nawet emerytur, sanepidu i normy zakrzywienia banana.
- 6 2
-
2010-01-09 17:07
Mógłbym się zgodzić , ale.... (1)
Właśnie to małe ALE . EXPRES jadący z przeciętną prędkością 300 km/godż , tp najszybszy w świecie , rozwój motoryzacji - najszybszy itd. Z uni bierzemy , ale oddamy TRZY RAZY TYLE lub więcej .
- 2 2
-
2010-01-09 17:11
ale o so chodzi?
- 2 0
-
2010-01-09 16:41
kolejka
wg artykułu start budowy kolejki metropolitalnej to poczatek 2012 roku.czemu tak późno ? prawdopodobnie jest to chwyt przedwyborczy, panie marszałku gdańsk to nie jastarnia. są to gruszki na wierzbie a nóż ktoś sie na to złapie i na nas zagłosuje.a później nie ma co sie martwić jakoś to bedzie do nastepnych wyborów. stadion juz ma opóźnienia a to przecież prosta inwestycja a kolej to trochę wiecej kłopotów i śmiem twierdzić , że nie poradzicie sobie z tym, dajecie ludziom tylko nadzieję i nic wiecej może to ktoś kupi , ja nie.
- 4 2
-
2010-01-09 16:44
Kolej metropolitarna????
Może i więcej pieniędzy, ale....
1. Nie będzie to już kolej metropolitarna a szybka kolej gdańska na linii
Wrzeszcz-Gdańsk
2. Gdzie ekologia? (składy miały być elektryczne, tymczasem nic tu o tym nie ma)
3. Gdzie połączenie z Gdynią i lotniskiem w Gdyni-Kosakowie?
Ponadto w artykule jest info o dojeździe z Gdańska Głównego -opinia ta z
niczego nie wynika, gdyż kolej będzie jeździła z Gda. Wrzeszcza a nie Głównego
(po przesiadce do autobusu/tramwaju czy SKM-ki ten czas znacznie się wydłuży.- 7 2
-
2010-01-09 17:04
Spkojnie - nic nie powstanie
Juz władze Gdańska zadbają o to, by nie powastała kolej. Zaproponują np. tramwajo-amfibie i zarządają rozparztenia opłacalnosci wariantu z kanałem zamiast torów. W ten sposób pod pozorem "postępu prac" po raz kolejny sparwę odwleką.
- 11 1
-
2010-01-09 17:07
Zażalenia - do UM Gdańsk.
Gdyby JW prezydent Ada*owicz nie przeszkadzał swoimi głupawymi wymysłami to już w 2011 roku kolejka by śmigała. I to elektryczna. Za opóźnienia, zmiany planu, taboru i inne błędy odpowiada tylko i wyłącznie MIASTO GDAŃSK. Gratulacje, pANIE prezydencie!
- 15 1
-
2010-01-09 17:17
A TRYTKO SIEDZI I ZAWIJA W TE SREBERKA !!!!!
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.