• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej płatnych miejsc w strefie parkowania w Oliwie

Maciej Naskręt
21 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kolejnych sześć ulic dołączy do strefy płatnego parkowania w Oliwie. Kolejnych sześć ulic dołączy do strefy płatnego parkowania w Oliwie.

Rośnie liczba płatnych miejsc parkingowych w strefie parkowania w Oliwie. Opłatami zostanie objętych 150 nowych miejsc parkingowych. Są one zlokalizowane na sześciu ulicach, przy których ustawiono już 13 parkometrów.



Czy kiedykolwiek dostałeś opłatę karną za parkowanie?

Od 1 października obszar poboru opłat w Oliwie, oprócz dotychczasowych ulic, obejmować będzie miejsca parkingowe na ulicach: Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska (od ul. Bażyńskiego do przejścia podziemnego), Kubusia Puchatka zobacz na mapie Gdańska, Jasia i Małgosi zobacz na mapie Gdańska, Kanapariusza zobacz na mapie Gdańska, Cystersów zobacz na mapie Gdańska, Stary Rynek Oliwski zobacz na mapie Gdańska.

W sumie poborem opłat objętych zostanie 150 miejsc parkingowych. Przy wspomnianych ulicach stanęło 13 parkometrów, w których kierowcy będą mogli uiścić opłatę za postój.

- Na nowych ulicach od 24 września prowadzona będzie akcja informacyjna. Za wycieraczki zaparkowanych samochodów wkładane będą kartki z informacją o ruszającym 1 października poborze opłat za postój w tym miejscu - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Mieszkańcy wykupują abonament za 10 zł miesięcznie



Warto wspomnieć, że opłaty są wprowadzane na prośbę mieszkańców Oliwy, którzy nie mogą poradzić sobie z zalewem aut, jakimi do pracy przyjeżdżają pracownicy zlokalizowanych w dzielnicy biurowców.

Mieszkańcom ulic, gdzie obowiązuje Strefa Płatnego Parkowania przypominamy, że za 10 zł miesięcznie mogą kupić Karty Opłaty Zryczałtowanej Mieszkańca, która uprawnia do parkowania na miejscach w SPP.

Wysokości opłat w strefach



Stawki opłat za postój pojazdów samochodowych w Strefie Płatnego Parkowania na terenie Miasta Gdańska:
  • opłata za pierwszą godzinę parkowania: 3 zł
  • opłata za drugą godzinę parkowania: 3,60 zł
  • opłata za trzecią godzinę parkowania: 4,30 zł
  • opłata za czwartą i kolejne godziny parkowania: 3 zł
  • opłata dodatkowa za brak uiszczenia opłaty za parkowanie, jeśli zostanie uiszczona w ciągu siedmiu dni kalendarzowych (maksymalnie dwa razy w roku kalendarzowym): 30 zł
  • opłata dodatkowa za brak uiszczenia opłaty za parkowanie (po przekroczeniu siedmiu dni kalendarzowych lub w trzecim przypadku w roku kalendarzowym): 50 zł


W Oliwie strefa obejmuje praktycznie całą dzielnicę. Wyznaczono ją w granicach: Macierzy Szkolnej, Wita Stwosza, nasypu linii PKM, do terenu należącego do PLK, Miast Gdańsk-Sopot, Czyżewskiego, Bobrowej, Jeleniej, Sobolowej, Żubrowej, Zajęczej, Sarniej, Karpackiej, Gdańca, Tatrzańskiej, Opackiej, Spacerowej, Karwieńskiej, do terenu ZOO, Bytowskiej, Kwietnej, Świerkowej, Podhalańskiej, Słonecznej, Leśnej, Polanki.
W Oliwie strefa obejmuje praktycznie całą dzielnicę. Wyznaczono ją w granicach: Macierzy Szkolnej, Wita Stwosza, nasypu linii PKM, do terenu należącego do PLK, Miast Gdańsk-Sopot, Czyżewskiego, Bobrowej, Jeleniej, Sobolowej, Żubrowej, Zajęczej, Sarniej, Karpackiej, Gdańca, Tatrzańskiej, Opackiej, Spacerowej, Karwieńskiej, do terenu ZOO, Bytowskiej, Kwietnej, Świerkowej, Podhalańskiej, Słonecznej, Leśnej, Polanki.
Opłatę za postój samochodu można uiścić gotówką lub kartą płatniczą w parkometrze oznaczonym logo Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Opłaty można również dokonać za pośrednictwem systemu opłat mobilnych w Gdańsku (do wyboru): CityParkApp, ePark, moBILET, mPay, Pango, SkyCash. Dzięki aplikacjom mobilnym oszczędza się czas poświęcony na dokonanie opłaty w parkometrze i zaniesienie biletu z powrotem do auta. Nie trzeba również martwić się o drobne ani przerywać spotkania, zakupów lub innych spraw, kiedy trzeba przedłużyć opłatę za parkowanie.

Opinie (272) 6 zablokowanych

  • Na stronie ZDiZ SPP w Oliwie wygląda inaczej (2)

    Nie ma tego obszaru na północ od ul. Rybińskiego.
    Nic też nie piszą żeby tam miała być.
    To w końcu jak jest?

    • 7 2

    • Nie mieli czasu

      Są po wakacjach i myślą już o świętach. Ciężka robota.

      • 5 0

    • Nie do końca tak

      Dokładnie. Ktoś się rozpędził rysując.

      • 3 0

  • Kary za brak opłaty są śmieszne (2)

    30zł? Zaparkuje sobie taki jeden z drugim Porshe i AudiceTT na cały dzień i zapłaci te 3 dychy bo mu sie nawet do parkomatu nie będzie chciało podchodzić. Kara powinna zaczynać się od 100zł za brak ważnego biletu, a potem za każdy następny brak opłaty w tym samym roku 200, 300zł itd.

    • 37 14

    • Kara

      Zwraca sie po 6 godzinach. A czesto gratis po wiadomo jak dzialaja(nie) urzedasy z zdiz

      • 5 0

    • Tylko wtedy mniej osób by płaciło te kary

      Dlatego ustalane są tak, aby dodatkowy pieniądz był.
      Te 30 PLN to takie "parkowanie premium", nie musisz podchodzić do parkomatu i masz nielimitowany czas :)

      • 4 1

  • Sku..ny

    mają rozmach złodzieje

    • 19 4

  • Spółdzielnia tez powinna ustawić strefy

    Niech miasto tez płaci za wjazd na prywatny teren.

    • 14 0

  • Czyli

    Można komuś pod domem auto postawić po opłaceniu parkingu .I nie ma ze "To moje miejsce " jest opłacone i h

    • 20 1

  • parkowanie

    Jesli stawia sie parkometry i pobiera opaty za parkowanie na chodnikach to prosze aby zaklad wlasciciel parkometrow sprztal dany chodnik. To przeciez takie oczywiste. Jak do tej pory nikt nie sprzata,a we wrzeszczu brud jak cholera. Tak podsumowujac- p a r a n o j a.

    • 24 1

  • (3)

    Co z tego skoro wystarczy zaparkować obok na chodniku czy trawniku i Straż Miejska nie reaguje/

    • 87 14

    • (2)

      Zapewniam cie, że reaguje bo musiałem płacić

      • 8 6

      • Miałeś pecha - jakieś 5% szansy na mandat

        ale w sumie dobrze
        nauczyłeś się?

        • 6 1

      • nie musiales

        • 7 2

  • Ludzie sami sobie odbierają wolność

    • 16 2

  • Myślenie z XX wieku (1)

    Kiedy władze miast zrozumieją że drogą do spokojnej i czystej okolicy jest zmniejszanie ilości miejsc parkingowych, wręcz celem powinna być redukcja do zera.

    Miejsc i tak nigdy nie będzie tyle ile chętnych i choćby zacząć burzyć budynki pod parkingi, to i tak wszyscy chętnie nie zaparkują.
    A tylko będzie rosła liczba szukających miejsca.

    Jedyna rada to organizować komunikację tak, żeby kierowca nie miał żadnych złudzeń co do tego że przyjedzie i gdzieś zaparkuje.
    Wtedy wybierze wygodniejszą komunikację miejską, która podwiezie go do miejsca docelowego bez problemu z parkowaniem

    • 12 15

    • Zdecydowanie trzeba wrócić z myśleniem do XVIII wieku

      Były furmanki, były taczki. Komu to przeszkadzało?

      • 7 1

  • Bez sensu, to skandal!!

    Adamowicz musi odejść!!!

    • 16 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane