- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (308 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (436 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Większe promy do Karlskrony
100 nowych miejsc pracy, inwestycje w gdyńskim porcie i, przede wszystkim, 3,4 tys. miejsc dla pasażerów pomiędzy Gdynią i szwedzką Karlskroną - to efekt wprowadzenia dwóch nowych promów na tej trasie.
- Teraz pływa Stena Baltica, która może zabrać 1,2 tys. pasażerów oraz Finnarow, który jest głównie statkiem towarowym i mieści jedynie 200 pasażerów. Z tego powodu rejsy wakacyjne wyprzedawaliśmy już w czerwcu i dla wielu osób brakowało miejsc - mówi rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.
Dzięki nowym, pływającym codziennie jednostkom, sytuacja zmieni się diametralnie. Nowe promy mogą zabrać po 1,7 tys. pasażerów, 120 ciężarówek i 700 samochodów osobowych. Są też zdecydowanie lepiej wyposażone. Co ciekawe - obie jednostki zostały zbudowane w trójmiejskich stoczniach.
- Oprócz restauracji, sal konferencyjnych czy barów, mamy też najnowocześniejszy kompleks SPA. Pomieszczenia do masażu, sauny, a nawet prysznice z wyborem programów: np. deszczu tropikalnego czy przygody na Alasce. Śmiem twierdzić, że to najnowocześniejsze SPA na północy Polski i południu Szwecji. A do tego z widokiem na morze - mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Niclas Martensson.
W jaki sposób Stena Line znalazła nowe statki dla połączenia Gdynia-Karlskrona?
Wprowadzenie nowych promów wiąże się z inwestycjami w porcie, ale nie będą one wielkie, bo terminal jest przystosowany do obsługi większych statków. Duża przebudowa czeka za to szwedzkie nabrzeże. Także u naszych sąsiadów z północy będzie zdecydowanie większa akcja promocyjna.
- Wszyscy Szwedzi, którzy raz tu przypłynęli, potem wracają. Ale jest też sporo takich, którzy Polski nigdy nie odwiedzili, a wydaje im się, że wiedzą, jaka ona jest. Nie mają racji, ciągle pamiętają "starą" Polskę. Właśnie ich chcemy przekonać, że warto do waszego pięknego kraju przypłynąć - podkreśla Niclas Martensson.
Inwestycja w nowe jednostki, które trafią do nas z trasy Geteborg-Kilonia, oznacza, że Stena Line, która jeszcze niedawno rozważała przenosiny do Gdańska, na dobre zadomowiła się w Gdyni.
- Chcemy tu zostać nawet na 30 najbliższych lat, ale przyszłość niesie ze sobą wiele niespodzianek. Dziś w Barcelonie pada śnieg, a wczoraj nikt się tego nie spodziewał - uśmiecha się Niclas Martensson. Nam udało się dowiedzieć, że umowę o współpracy na razie podpisano do 2014 roku.
Taka deklaracja cieszy prezesa gdyńskiego portu, Janusza Jarosińskiego. - Przyszłość jest jasna i jestem z tego bardzo zadowolony. W przyszłym roku usiądziemy do rozmów, czy budować nowy terminal dla jeszcze większych jednostek i, jeśli będzie taka potrzeba, w ciągu dwóch lat powstanie - podkreśla prezes.
Sporo pracy czeka też jednak władze Gdyni. Bo sama akcja marketingowa promowego przewoźnika, który chce promować wśród Szwedów rejsy z jednodniowym pobytem na lądzie, na pewno nie wystarczy.
- Będziemy rozwijać produkty turystyczne, które mogą w tym pomóc. Naszym celem jest to, by turyści odwiedzali Gdynię, a nie Egipt i nie za 10 lat, a za 10 miesięcy - mówi wiceprezydent Gdyni, Bogusław Stasiak.
Ceny rejsów bardziej komfortowymi promami mają pozostać bez zmian. Na przełomie kwietnia i maja Stena Line zorganizuje dla mieszkańców Trójmiasta konkurs na zmianę nazwy promów. Germanicę i Scandinavicę zastąpią lokalne odpowiedniki.
Miejsca
Opinie (76) 1 zablokowana
-
2010-03-11 11:19
STARE TRUPY
Te statki były budowane w latach 85-95 w stoczni Gdańskiej,zostały zastąpione nowymi jednostkami a stare trupy którymi się podnieca redaktorzyna trafią do nas!!! Zapraszam do Szkocji zobaczyć JEDNOSTKI STENA LINE które pływają do IRLANDII!!!
- 2 0
-
2010-03-11 10:54
Stena i promy wynosza sie z gdyni -podpisane juz umowy!
Nie cieszcie sie = promy zmieniaja nabrzeza na gdanskie, umowy sa podpisane do 2014 -potem GDYNIA KAPUT ! -poza tym na 2012 juz czesc promow bedzie plynela bezposrednio do Gdanska(nie tylko stena line) -na nowy port - blisko Baltic areny.... z lepszymi polaczeniami. A myslicie ze po co jest robiona dolna czesc TZW ZIELONEJ DROGI. Gdansk ma byc wielk-turystyczny, daltego sie likwiduje stocznie , w jej miejscu powstana male stocznie remontowe-jahtowe oraz lofty. Pozdrawiam tych co znaja umowe Adamowicz-Walesa.
- 3 3
-
2010-03-11 10:47
przygoda na Alasce :D
- 1 0
-
2010-03-11 09:02
niech nazwą promy z polski NĘDZA I BIEDA-to dobrze odzwierciedli to z jakiego kraju przyplywają (2)
cały zachód zarabia na polakach ,a my wciąż tylko jako płatnicy-czy w polsce jest jeszcze coś polskiego?
- 4 8
-
2010-03-11 10:19
No przeciwż sam napisałeś
bieda i nędza są typowo polskie
do tego buractwo i ciagłe narzekanie- 1 1
-
2010-03-11 09:07
Franc
Mogę ci okazyjnie poloneza sprzedać. Będziesz miał "coś polskiego"
- 3 2
-
2010-03-11 09:45
REal i Tesco powinny promować się tanim alkoholem
to Szwedów przyciągnie :))
- 0 0
-
2010-03-11 08:52
Dlaczego do Gdyni a nie do Gdańska?
kolejna niegodziwość... skończy się petycją
o zasypanie portu w Gdyni i wtedy Danizg nabierze powietrza w płuca- 1 5
-
2010-03-11 08:41
Jan Kazimierz i Karol Gustaw
Tak powinny nazywać się współczesne promy . No i zrabowane nam srebra, niech wreszcie Szwedzi nam oddadzą.
- 6 2
-
2010-03-11 08:02
nowe lokalne nazwy to: Pegienika i Orlenika (1)
- 0 0
-
2010-03-11 08:39
Budyńka i Kisielka
- 1 0
-
2010-03-11 08:31
FINNAROW vs STENA BALTICA
W porównaniu między mini wolę pływać Finnarowem, jest nowszy, i w cenie bliletu jest kolacja+śniadanie, oraz jest większy spokój :)
- 1 1
-
2010-03-11 08:28
Kleska urodzaju
I znowu klęska urodzaju. Pamięć za krótka ? Już się nie pamięta problemów z czasów budowy promów w "Komunie". I tego , że Szwedzi mieli już dosyć problemów ze stocznią, portem, miastem i gotowi byli na drastyczne rozwiązania. STENA to prywatna firma i pracuje na własne konto i własne zyski. A jaki jest państwowy i związkowy nadzór nad biznesem to najlepiej widać po PKP.
Ps. promy wprowadza po sezonie letnim ( to jest okres turystyczny ) !!!- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.