- 1 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (58 opinii)
- 2 Masz interes? Zostaw kartkę (128 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (195 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (111 opinii)
Wielka hala do remontu maszyn kolejowych powstanie na Oruni
Hala będzie miała ok. 150 m długości i 75 m szerokości, wewnątrz zmieści się pięć torów. Obecnie trwają prace projektowe obiektu, który powstanie na zamówienie PKP Polskich Linii Kolejowych. Centrum serwisowe dla maszyn kolejowych na Oruni rozpocznie działalność w 2025 roku.
AKTUALIZACJA, 17.01, godz. 9:30
W komentarzach pod tekstem pojawiają się opinie wyrażające obawę, czy budowa hali nie pokrzyżuje planów dla PKM Południe.
- Projekt PKM Południe na tym odcinku jest uzgodniony i z PKP PLK i z PPM-T. Omijamy cały ich teren [od wschodu - red.] i nie ma kolizji między naszymi inwestycjami - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - Podczas ubiegłorocznych konsultacji projektu Agnieszka Bartków z Rady Dzielnicy Orunia dopytywała dlaczego planujemy tam nasyp, a nie estakadę, przez co - jej zdaniem - odetniemy mieszkańców od tych terenów. To wytłumaczyliśmy jej i wszystkim pozostałym, że są to tereny przemysłowe, na których ma powstać taka baza i mieszkańcy nie będą mieli tam wstępu. Dlatego nie ma potrzeby i uzasadnienia aby budować tu znacznie droższą estakadę, skoro to i tak będzie teren zamknięty dla mieszkańców.
Aktualnie opracowywana jest koncepcja urbanistyczno-architektoniczna. Wartość prac projektowych wynosi ponad 2,9 mln zł.
Powierzchnia Centrum Serwisowego wyniesie 11,25 tys. m kw. Hala mieć będzie bowiem ok. 150 m długości oraz 75 m szerokości.
- Pozwoli to na umieszczenie wewnątrz hali pięciu torów. Cztery tory będą wykorzystywane przy prowadzeniu przeglądów i napraw serwisowych. Piąty tor będzie torem technologicznym, na którym zlokalizowana zostanie myjnia, komora przygotowawcza do malowania oraz komora lakiernicza - informuje Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK.
Centrum będzie wyposażone w panele fotowoltaiczne oraz pompy cieplne, a także możliwość rekuperacji.
Budynek powstanie w pobliżu wachlarzowej hali naprawczej z obrotnicą kolejową na Oruni potocznie nazywanej lokomotywownią, która należy do PPM-T.
Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku
Inwestycja jest bezpośrednio powiązana z sukcesywnie powiększanym parkiem maszynowym PKP PLK, który ze względu na nowoczesne wyposażenie wymaga specjalistycznych stanowisk obsługowych.
Maszyny i narzędzia budowlane. Lista firm w Trójmieście
Dodatkowo, nowoczesne centrum serwisowe umożliwi PPM-T zwiększenie zaangażowania w komercyjną naprawę maszyn. Ta działalność spółki nie była dotychczas rozwinięta.
Budowa obiektu jest planowana w latach 2023-2024, a rozpoczęcie działalności przewidziano latem 2025 roku.
Lokomotywownia na Oruni należąca do PPM-T. Film z 2019 roku
Miejsca
Opinie (172) 7 zablokowanych
-
2023-01-17 07:42
I już jest powód żeby rząd wyznaczył pełnomocnika do czuwania nad pogodą w trakcie budowy
Niby nic ważnego ale zawsze jakaś pensyjka wpadnie :)
- 7 3
-
2023-01-17 07:40
Panie B.
Jaka lokomotywownia. To najnormalniejsza wachlarzowa hala naprawcza z obrotnicą kolejową!
- 16 1
-
2023-01-17 07:32
haki
"wzioneś ,podczepioneś, pnąć" Torowy dawaj to do nowoczesnego zakładu .
- 2 4
-
2023-01-17 07:09
A co na to rządowy konserwator zabytków i jego wielbiciele ługinowcy? NIe zepsuje krajobrazu?
- 24 14
-
2023-01-17 07:07
I dobrze,robota będzie.
- 25 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.