• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wirtualnie czy tradycyjnie

18 lipca 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
W ostatnich latach jesteśmy świadkami burzliwego rozwoju nowych technologii komunikacji - w szczególności Internetu. Jeszcze kilka lat temu wielu analityków zapowiadało rychły koniec tradycyjnej formy sprzedaży. Miała ona być zastąpiona sprzedażą wirtualna przez sklepy Internetowe.

Jednak czas pokazał, że pomimo naszego powszechnego dostępu do nowego medium informacji, wolimy celebrowac zakupy - ogladać, mierzyć, zastanawiać sie a potem płacic i od razu cieszyć sie zakupem. Internetowe zakupy nie dają takiej satysfakcji.

Są jednak dziedziny, gdzie wirtualna sprzedaż sprawdziła się. Jedna z nich są podróże. Kupując wycieczkę w biurze podróży (tradycyjnym lub internetowym) nie oczekujemy natychmiastowego "przekazania towaru" za raz po zapłacie. Wykupioną imprezę zrealizujemy we wskazanym czasie stawiając się we wskazane miejsce odjazdu/odlotu. Wykorzystując w tym przypadku brak konieczności przesyłania do klienta produktu tak forma sprzedaży sprawdziła się w Internecie (np. bilet na samolot jest np. odbierany bezpośrednio na lotniku)

Największym w Polsce serwisem prezentującym i sprzedający ofert przez Internet jest trójmiejski Portal Turystyczny www.wakacje.pl Jednak przeprowadzana na stronach ankieta pokazuje, ze aż 29% osób odwiedzających stronę czuje obawę przez zakupem przez Internet. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych turystów firma otwiera także tradycyjny punkt sprzedaży. Mieścić się on będzie w Alfa Centrum - w Gdańsku przy ul. Kołobrzeskiej. Czy możliwość porozmawiania ze sprzedawcą (nie jedynie przez telefon) przyczyni się do większego zaufania do firmy i oferowanej wycieczki ? Czas pokaże, czy mając do wyboru możliwość załatwienia wszelkiego formalności jedynie za pośrednictwem Internetu, wybierzemy wersję tradycyjną - wizytę w centrum Handlowym i przy okazji zakupów - wykupienie upragnionego wyjazdów do ciepłych krajów (który wcześniej odnaleźliśmy w Internecie).

Opinie (14)

  • tak poza tym, to naszym rodakom brakuje kilkudziesieciu lat, aby zmienic sposob rozumowania i sposob zarabiania i wydawania pieniedzy. U nas zawsze wszystko jest odwrotnie :(

    • 0 0

  • wiesniaki o allegro nie slyszeli, co to ma byc, czyzbym dal sie sprowokowac, zenada, leeeeeeeeeeeee

    • 0 0

  • sam jesteś żenada!

    A, co ma Allegro z tym wszystkim wspólnego?

    • 0 0

  • dlaczego się dziwią?
    aaa pewnie faceci
    przez internet nie da się przymierzyć dajmy na to bluzki
    a nuż nie bedzie pasować...
    zanim dostarczą marchewkę może być już po obiedzie...

    • 0 0

  • mamo

    przecież to zwykły artykuł sponsorowany, wciskają ludziom pierdoły i tyle, przecież wakacje.pl nie są największym tego typu portalem w Polsce, tylko travelplanet.pl

    • 0 0

  • nawet się nie podpisali
    anonimowość netu?

    • 0 0

  • Piotrukas

    A po czym wnosisz kto jest wiekszy ?
    Chyba dwa miesiace temu widzialem ranking biuro w Rzeczpospolitej. Z tego co mnie pamiec nie myli - wakacje.pl byly wyzej w rankingu, ale chyba tez gdzies pod koniec pierwszej setki.

    • 0 0

  • No to mały komentarz

    Reklama
    Reklama
    Pranie mózgu już od rana :))))))))))

    • 0 0

  • ZK

    w pewnym sensie mam z obydwiema firmami kontakty na grunciem zawodowym, trudno jest oceniać co to znaczy "największy": ma największe obroty? wysyła za granicę najwięcej klientów? współpracuje z największą liczbą tour-operatorów? czy może zatrudnia najwięcej osób?
    przydałoby się jaśniej,
    te rankingi Rzepy są niewiele warte, możesz mi wierzyć, podobnie jak przeprowadzane wśród mężczyzn ankiety dotyczące liczby ich partnerek...

    • 0 0

  • Rankingi

    Co do rankigow to sie z Toba zgadzam "piotrukas".
    Trudno ustalic ktore parametry nalezy porownywac?

    Fajne motto bylo ostatnio na trojmiasto.pl jak dzieli sie klamstwa: klamstwa, wielkie klamstwa, statystyki ;-)

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane