• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wodowanie w Stoczni Gdańsk

VIK
11 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
aktualizacja: godz. 14:41 (12 kwietnia 2012)
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Prom Stavanger Fjord już teraz można podziwiać jadąc al. Zwycięstwa lub ul. Jana z Kolna. Brązowa bryła przyciąga wzrok. Prom Stavanger Fjord już teraz można podziwiać jadąc al. Zwycięstwa lub ul. Jana z Kolna. Brązowa bryła przyciąga wzrok.

W czwartek 12 kwietnia mieszkańcy Trójmiasta będą mieli okazję zobaczyć wodowanie w Stoczni Gdańsk. Z pochylni B1 zjedzie prom pasażersko-samochodowy Stavanger Fjord, budowany dla norweskiego kontrahenta.



Czy kolejne wodowanie to sygnał, że przemysł stoczniowy w Trójmieście ma się dobrze?

Statek zjedzie z pochylni do wody rufą. Aby to zobaczyć z bliska, to na teren stoczni będzie można wejść bramą nr 3 zobacz na mapie Gdańska, na wysokości przystanku SKM - Gdańsk Stocznia. Uroczystość odbędzie o godz. 12. Jednak, aby wziąć w niej udział, należy przyjść pół godziny wcześniej. Grupy zorganizowane zobowiązane są do wcześniejszego przesłania pisma z załączoną listą uczestników wraz z opiekunami. Należy ją przesłać na adres: a.dybuk@gdanskshipyard.pl.

Prom Stavanger Fjord już teraz można podziwiać, jadąc al.Zwycięstwa lub ul. Jana z Kolna. Brązowego koloru bryła przyciąga wzrok ze względu na swoje gabaryty. Ropax ma bowiem 170 m długości i 27,5 m szerokości, a jego tonaż to 6400 ton. Projektant przewidział na statku miejsce dla 1500 pasażerów i 600 pojazdów. Jednostka posiada także lądowisko dla helikoptera na rufie.

Kontrakt przewidywał wykonanie kadłuba częściowo wyposażonego, m.in. w takie elementy jak bulaje, trapy, włazy czy drzwi. Oprócz tego stoczniowcy zajęli się montażem systemów rurarskich, silników głównych, agregatów prądotwórczych oraz wałów napędowych. Pozostałe prace wyposażeniowe, w tym także 306 kabin, restauracje, bary i sale konferencyjne zostaną wykonane już w Norwegii. Statek zamówiła norweska firma Bergen Group Fosen, ale armatorem jest firma Fjord Line. Prom będzie kursował na linii Bergen - Stavanger - Hirtshals i Kristiansand - Hirtshals.

Zobacz wodowanie promu w gdańskiej stoczni.

VIK

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (108) 2 zablokowane

  • Wodą w Anię to tylko w lany poniedziałek ! (4)

    • 24 7

    • studentka (1)

      zgadzam się! jestem studentka woio i w tym czasie zawsze mam zajęcia :(

      • 0 0

      • już nie student

        Dziewczyno, odrobinę inwencji! Wielu wykładowców na OiO zwalniało z zajęć właśnie jak ktoś na wodowanie chciał iść. :P

        • 0 0

    • Zero, powtarzam zero profesjonalizmu (1)

      w tej relacji filmowej.
      Taka ucieczka z kamerą może się wykazać gimnazjalista, ale nie zawodowiec...co on, z cukru zrobiony?

      • 2 0

      • Byłem tam i widziałem - ludzie tam stojący zostali zdrowo pochlapani, wody było dużo. Naturalny odruch, chronił kamerę, pewnie wartą więcej niż jego niejedna pensja ;-P

        • 0 0

  • Będe wtedy w pracy ,te wodowania to tylko dla bezrobotnych i emerytów,moglibyście kiedyś pomyśleć o ludziach pracy (12)

    • 142 21

    • (8)

      jasne, żeby tłumy się błąkały po terenie stoczni

      • 6 12

      • Niektórzy by chętnie obejrzeli z (7)

        motorówek.

        • 9 1

        • i katamaranów

          • 4 1

        • i z kajakuf (3)

          • 5 1

          • (2)

            i z ubotuf

            • 16 2

            • i z dmuchanej kaczki

              • 8 2

            • w tych ubotach

              to tylko z otwartym oknem gdzieś na dnie :)

              • 1 3

        • (1)

          i z łutkuf

          • 2 0

          • i lotuf ptakuf

            • 0 0

    • przecież wodowanie też należy do pracy stoczniowców (1)

      oni mają zostać po godzinach żebyś Ty mógł to zobaczyć?? przecież im wcale nie jesteś potrzebny. Weź sobie urlop to obejrzysz

      • 24 0

      • przecież w stoczni nie robią tylko na jedna szychtę

        • 0 0

    • Nie jestem mieszkańcem Trójmiasta

      będę mógł obejrzeć wodowanie?

      • 3 6

  • juz się naoglądałem tych wodowań , jedno miejsce wolne - polecam kazdemu

    • 14 6

  • Tania siła robocza wykonująca najczarniejszą robotę. (3)

    Nie ma się czym podniecać.

    • 36 62

    • hehe a polakowo zamiast się cieszyć z kontraktu marudzi, że tania siła robocza. a powiesz mi kolego jak byś chciał zdobywać kontrakty nie będąc konkurencyjnym? gdyby w chinach mieli takie samo podejście to by nie mieli dwucyfrowego wzrostu gospodarczego.

      fakty są takie że polska jako względnie biedny kraj jest dzięki temu bardziej konkurencyjny - to przyciąga inwestorów i zamówienia. to jest właśnie szansa.

      tak działa cały świat, produkuje się tam gdzie jest taniej i raczej należy się cieszyć z tego że zamówienie trafiło do nas. a jeżeli to taka niegodna oferta to przecież nikt nie kazał jej przyjmować

      • 25 5

    • to się nie podniecaj

      • 4 5

    • a czym ty sie podniecasz w taki razie ???

      • 0 0

  • Szkoda ze nie w piatek po poludniu, (1)

    chetnie bym zobaczyl :/

    • 63 1

    • Zabobonnie

      13 w piatek nie wodujemy.
      1024 poszlo w wiekszosci jak po masle, to po co przy drugim KILU ryzykowac.

      • 2 0

  • W krajach zachodnich to statek montuje się modułowo pod dachem (9)

    i nie ma żadnych wodowań jak w XIX wieku. Nasza stocznia to totalny zabytek, właśnie dlatego jest mało rentowna.

    • 8 99

    • 123

      Dzisiaj już się nie buduje statków na zachodzie tylko w Azji. W Europie najbardziej opłacalne jest remontowanie statków (patrz Stocznia Remontowa).

      • 12 2

    • modułowo pod dachem to ubooty składali (2)

      coś ci się pokręciło znawco, wodowania są takie same jak u nas

      • 17 1

      • Nasze lepsze

        Bo Polskie

        • 7 0

      • maryska, czy znasz słowo po angielsku "dry dock" ? Chyba cos tobie się nie kręci znawco....

        • 2 2

    • (1)

      obojętnie czy statek zbudujesz pod dachem czy nie kiedyś będzie trzeba go do wody wpuścić. to się nazywa wodowanie.

      • 11 0

      • A Gawron?

        • 1 0

    • modułowo to składa się mózgi pod dachem

      • 3 1

    • O ile dobrze wiem, to Polskie prawo nie pozwala na budowanie obiektów pływających na wodzie. Żeby dostać wpis do PRSu obiekt musi zostać zbudowany na lądzie. Taka przynajmniej sprawa wyszła w minione lato w Łebie gdzie przedsiębiorca próbował bez czyjejkolwiek zgody postawić pływający Sushi-bar, zbudowany został na wodzie, ale miasto nie wyraziło zgody, z początku był z tym spory problem, gdyż stało to na rzece Chełst (zwanej często kanałem Chełst), więc był też problem natury takiej - kto tymi wodami zarządza. Ostatecznie jednak został zmuszony do demontażu swojej konstrukcji (Która bądź co bądź była dobrym pomysłem, jednak zasłaniała widok z mostu na statki i była samowolą budowlaną). Ewentualnie można okręt zbudować w wodzie, ale jednak trzeba będzie go tak czy inaczej wyciągnąć z wody, a to się mija z celem w takim wypadku, bo rodzi dodatkowe koszty.

      • 0 0

    • To potwierdzenie jak mało społeczeństwo wie o tym co i jak buduje SG SA

      Zdziwiłby się autor tej wypowiedzi gdyby miał możliwość zostac oprowadzony przez Dyrektora Generalnego stoczni i zobaczyć na własne oczy jak zautomatyzowany jest proces produkcji w chwili obecnej.

      • 2 1

  • żal... (2)

    szkoda że jeszcze później nie poinformują......

    • 28 16

    • info jest dostępne już od kilku dni (1)

      jak ktoś jest zainteresowany i śledzi, to na stronie stoczni już od dawna informacja się znajduje

      • 2 1

      • od dziś

        zapisuję się na newsletter strony stoczni gdańskiej

        • 0 0

  • 600 pasażerów i 1500 samochodów (8)

    czyli 1 kierowca przypada na 2,5 samochodu. Słuszną linię ma projektant

    • 36 19

    • Może te liczby nie dotyczą kierowców, tylko pasażerów samochodów?;-)

      • 6 1

    • To pewnie salon samochodowy na wodzie,może warsztat?

      • 4 0

    • czytaj (1)

      ale ty jestes do tylu!!!nawet masz problemy z dokladnym przeczytaniem wiadomosci.

      • 3 4

      • Wiadomość była poprawiana...

        max pisał w momencie, gdy jeszcze była błędna.

        • 5 0

    • odwrotnie jest napisane :D

      • 1 2

    • Naucz się czytać

      A dodatkowo jeszcze zatrudnij swoją górną część ciała, która u Ciebie chyba się nie zwie głową tylko np. kap pustą.

      • 0 1

    • czytaj

      Projektant przewidział na statku miejsce dla 1500 pasażerów i 600 pojazdów.

      • 0 0

    • tvn - fakty 12.04 19:19

      ... 600 pasażerów i 1500 samochodów...
      przeca telewizja nie kłamie!!

      • 0 0

  • zaorać to (6)

    Nikomu już nie jest potrzebna ta stocznia - anachroniczny trup toczony przez nowotwór. Polska potrzebuje nowoczesnych przedsiębiorstw, a Gdańsk świetnie usytuowanych terenów pod zabudowę.

    • 12 108

    • widać że jesteś zerem.

      człowieku wszystko zaorać i budować osiedla najlepiej a wszyscy będziemy pracowac jak Ty sprzątając klatki w tych blokach nowych

      • 27 2

    • już orają i stawiają powierzchnie biurowe (1)

      i powiedz mi po co tyle biur jak przemysłu brak. Będziemy się wszyscy ubezpieczać i wysyłać na wczasy, i brać kredyty. Fundusze unijne już się kończą, teraz trzeba będzie spłacać i się zaczną schody lody i przygody.

      • 23 0

      • bo może kolega nie wie ale nowoczesna gospodarka to w 70-80% USŁUGI a nie przemysł. to jest więc naturalne że pojawia się więcej biurowców niż hal produkcyjnych.

        przemysł przenosi się tam gdzie jest taniej - chiny, indie. i nie ma co protestować bo to jest jak najbardziej naturalne zjawisko

        • 2 10

    • dla mnie odpowiedź jest prosta - jeżeli na siebie zarabia to znaczy że potrzebne, jeżeli nie zarabia to zaorać i zwolnić teren

      • 4 3

    • Nawet zdiagnozowany ten nowotwór stoczni. Nazywa się PO.

      • 0 0

    • Radiomaryjny Tepak......czyli

      nowoczesny idiota......Smutniak !

      • 0 0

  • Oglądanie z mostu (6)

    tym razem nie wchodzi w grę, bo wodowanie odbedzie sie w innym miejscu? Pytam, bo wodowanie boczne polecam TYLKO z mostu na północ od stoczni.

    • 11 1

    • inna stocznia, inna pochylnia (3)

      Wodowania boczne odbywają się w Stoczni Północnej i tam rzeczywiście można to obejrzeć z mostu, choć wrażenia kiedy się jest bliżej, np. blisko wody przed dziobem albo za rufą, też są niepowtarzalne.
      Wiem co piszę, bo niejednokrotnie widziałam to z bliska.
      W Stoczni Gdańskiej natomiast będzie wodowanie rufowe.
      Dwie różne stocznie, dwie różne pochylnie, dwa różne sposoby wodowania :)

      • 10 1

      • (1)

        Nie rufowe tylko wzdłużne jak już.

        • 2 0

        • słusznie

          rzeczywiście wzdłużne, uciekło mi to słowo :(

          • 2 0

      • tez widzialem i z mostu i z bliska

        z mostu 5 razy lepiej ;)

        • 1 0

    • (1)

      trochę daleko od mostu będzie ten statek wodowany

      • 1 0

      • Ja tam bym

        go z mostu zrzucił

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane