• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojna między taksówkarzami na lotnisku

Marzena Klimowicz-Sikorska
30 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 11:41 (1 grudnia 2009)

Taksówkarze rywalizują ze sobą na lotnisku. "Legalni" założyli odblaskowe kamizelki.

Taksówkarze z korporacji, która obsługuje lotnisko w Rębiechowie, wypowiedzieli wojnę tym niezrzeszonym. Bronią w niej są odblaskowe kamizelki z "rekomendacją" lotniska.



Czym się kierujesz wybierając taksówkę na lotnisku?

Korporacja taksówkowa City Plus Neptun Taxi od dziesięciu lat dzierżawi od lotniska dwie z trzech zatoczek dla taksówek w Rębiechowie, w tym jedną przylegającą do terminala. Trzecia, oddalona od niego o sto metrów, przeznaczona jest dla taksówkarzy innych korporacji i tzw. niezrzeszonych. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie narastający od lat konflikt między zrzeszonymi a niezrzeszonymi taksówkarzami.

- Nachalnie zaczepiają klientów, dyktują dwa razy wyższe ceny za przejazd, nierzadko oszukują przy zapłacie, a potem wszystkie skargi trafiają, niestety, na nas, bo turyści, zwłaszcza z zagranicy, nie patrzą, do jakiej taksówki wsiadają, a jedyną korporacją, jaka ma umowę z lotniskiem, jest nasza - mówi jeden z kierowców CPNT, który od lat bierze kursy na lotnisko.

Konflikt między taksówkarzami narastał od lat, ale eskalował, gdy liczba taksówkarzy spoza korporacji zaczęła szybko rosnąć, a liczba klientów, korzystających z City Plus Neptun - maleć.

- W ciągu dnia pod terminal przyjeżdża łącznie ok. 100 do 140 naszych taksówek. Kiedy kilka lat temu "niezrzeszonych" było sześciu, może siedmiu, nie było problemu. Teraz jest ich ponad 20, a metody, które stosują, by zdobyć klientów, są tyle kontrowersyjne, co skuteczne. My musimy czasem po kilka godzin stać, żeby wjechać na pierwsze miejsce, a oni wchodzą do hali i zaczepiają ludzi - mówi Waldemar Białopolski, jeden z korporacyjnych taksówkarzy.

"Metody" to przede wszystkim nagabywanie klientów na terenie terminalu, co teoretycznie jest zakazane na lotnisku. - Do tego dochodzą wyzwiska, groźby karalne, jak choćby grożenie podpaleniem samochodu. Gdy tylko dochodzi do takiej sytuacji, nasi taksówkarze sporządzają raporty. Mam ich coraz więcej. W końcu trafią na policję - mówi Leszek Smoczyński, prezes CNP.

Dlatego tydzień temu "oficjalni" taksówkarze założyli kamizelki z informacją, że są rekomendowaną przez lotnisko korporacją.

- Oprócz tego zezwoliliśmy im na wchodzenie na teren terminalu, gdzie są widoczni dla pasażerów. W terminalu pojawiły się tabliczki z informacją w języku polskim, angielskim i niemieckim, że jest to godna zaufania i rekomendowana przez nas firma. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze, by ten konflikt rozwiązać - mówi Marek Krajka, szef terminalu w Rębiechowie.

W Rębiechowie nie udało nam się skontaktować z żadnym z taksówkarzy spoza korporacji, choć czekaliśmy na nich ok. półtorej godziny.

Informacja z dnia 1 grudnia od niezrzeszonych taksówkarzy:

- Problem między nami, a taksówkarzami z korporacji narastał od dawna. Nasilił się jednak wraz ze zmniejszeniem się ruchu na lotnisku - mniej pasażerów, a tyle samo jak nie więcej taksówek korporacyjnych mówi Tomasz Wiśniewski, reprezentujący niezrzeszonych taksówkarzy w Gdańsku. - Do tego dochodzi inna sprawa - z naszego punktu widzenia na lotnisku bardzo utrudniony jest dostęp do konkurencyjnych dla City Plus Neptun taksówek. Trzecia zatoczka, na której mogą zatrzymywać się pozostali taksówkarze jest oddalona od terminalu o kilkaset metrów. Zmęczony lotem, objuczony bagażami pasażer wybierze więc taksówkę, która stoi tuż pod lotniskiem, a nie tą gdzieś daleko. Zmuszeni więc jesteśmy stawiać samochody na płatnym parkingu tuż pod terminalem. Ale co z tego, jeśli nawet podchodząc do klienta, ten już jest "wyszarpywany" przez taksówkarza City Plus. Poza tym od pewnego czasu i my zeszliśmy mocno z ceny, taksówki korporacyjne nie są już tak tanie jak mogło by się wydawać - dodaje.

Miejsca

Opinie (518) ponad 20 zablokowanych

  • lotnisko taxi (1)

    Na lotnisku ich nie widzialam ale wracam z hotelu Qubus co 2 miesiace na lotnisko i korzystam z naszej umowy w firmą Escort-Service i nigdy nie zdarzylo sie abym zaplacila jakis zawyzony rachunek.Paragon zawsze daje kierowca,a faktura pocztą dochodzi rowniez.Naprawde polecam

    • 1 2

    • hahahah ale sie uśmiałem reklame sobi wymyślił

      Faktutra pocztą??????? ŻART! dwa auta z targu Firme sobie prowadzą

      • 1 0

  • b

    Bobasa jeszcze nie zamkneli z tymi jego cwaniakami? zmobilizujcie sie chlopaki i wiecie co robic,porzadek musi byc a pajace w kamizelkach do rowow!

    • 4 1

  • nie mam zamiaru jezdzic z tymi kamizelkami ,ktorzy podpalaja auta swojej konkurencji
    Skoro lotnisko bierze taka duza kase a urzad miejski nic z tym nie robi tylko jeszcze bierze jak najwiecej kasy i przyjmuje jak najwiecej taksowkarzy to jak to nazwac jak nie przekret,ale tak to juz w tej polsce jest

    • 1 1

  • NIENORMALNI

    Czytam i czytam co napisaliście : normalni ludzie wy nie jesteście , ALBO MNIE STAĆ ALBO NIE ! JA JEŻDZE CZĘSTO I NIEMAM PROBLEMÓW Z CITY neptun PLUS , wszyscy fachowcy , a w głowach siano .
    BERET TO BERET , A KORPORACJA TO KORPORACJA DZWONIE I PROBLEM Z GŁOWY !
    POZDRAWIAM

    • 3 0

  • klient

    hello plusy, wy skurczy... dwóstu, albo i więcej na tych paru pracujących. Wstyd!!!!!!!!, was jest wielu, opanowaliście wszystko,co możliwe, nawet drogę, na której był, bo już zniszczyliście, wykręciliście znak zakazu zatrzymywania i postoju i przepraszam, sikacie i coś więcej na działkach wokół ,bo was na toj-toja nie stać, pomomo że obok stoi; - dla proformy;. Tam śmierdzi i wy też śmierdzicie. Klient wącha i co? To ilu klientów wam potrzeba, żeby utrzymać wszystkie media was broniące i utrzymać rodziny? Widocznie was na to stać, a zazdrościcie tym, którzy nie opłacają a starają się tylko dla siebie, żeby żyć jak normalni ludzie. Widocznie chcecie mieć dosyć pieniędzy. Ale skoro możecie sobie pozwolić jak pijawki i hieny na złudne sterczenie wokół lotniska i tracenie czasu, to znaczy,że wam wyłącznie na walce zależy. Pamiętajcie, was jest bardzo dużo i trudno jest doczekać się w kolejce na kurs narzucony przez firmę!!! Postarajcie się sami, nie czekajcie aż ktoś wam podrzuci klienta. Wniosek: JESTEŚCIE NIEROBAMI I CZEKACIE AŻ WAS KTOŚ RUSZY DO PRACY I PODA NA SREBRNEJ TACY!!!!!!!!!!!! pozdrowienia, życzę owocnej pracy za pośrednictwem Św.Mikołaja!!!!!!!!

    • 2 2

  • a to wielka szkoda, też czekam na to. Mam nadzieję, że to niezwłocznie nastąpi!

    • 0 0

  • Pomysły Radnych

    Za bałagan cenowy za przejazdy taxi jak wspominałem cytat "
    De facto za bałagan związany z taksówkami jest odpowiedzialny Vice Prezydent Miasta Gdańsk pan Lisicki oraz Radni Miasta Gdańsk iż podjęli niemądre Uchwały w szczególności o uwolnieniu cen na przejazdy taxi. Spowodowało to wolnoamerykankę w stosunku do cen za przejazdy taxi oraz wprowadzenia Uchwały dającą możliwość wydawania dużej ilości koncesji na prowadzenie działalności taxi w gminie Gdańsk. Powyższe Uchwały spowodowały niezdrowe sytuacje na rynku przejazdów taksówkami w Gdańsku i wygenerowało to ekstremalne, chore zdarzenia, którymi jesteśmy świadkami.
    A co do taxi zrzeszonych trzeba się nauczyć odróżniać firmy zrzeszone.Natomiast pism obowiązkiem usługodawcy jest wydanie paragonu lub rachunku, faktury za wykonaną usługę jeżeli nie otrzymamy na żądanie to nie należy płacić za usługę, poprosić by zawieziono nas na Komisariat Policji w celu zgłoszenia tego zdarzenia . Dodam paragon lub inny dokument jest podstawą zgłaszania roszczeń. Na paragonie znajdują się wszystkie dane potrzebne do wszczęcia roszczeń tak jak kto usługę wykonuje, jaką odległość taxi przejechała, czas przejazdu, według jakiej taryfy była wykonywana usługa, cena za jeden kilometr, kwota do zapłacenia.
    Reagować musimy sami klienci, aby wyeliminować negatywne zjawiska z rynku.

    • 2 0

  • CENA Z PRZEJAZD

    Czy może ktoś zna może usługę która nie zdrożała od ośmiu lat a nią był przejazd taxi jak ruszono z kwoty 2zł na (2,70zł - 20%rabat = 2,16 zł ) de facto 16gr na kilometrze to podniósł się larum. W międzyczasie ile zafundowano nam podwyżek paliwa, składek ZUS, OC, NW, AC, wprowadzono nowy podatek VAT wszystkie te obciążenia nawet nie rekompensują podniesionych kosztów. Sam ZUS to koszt jednej godziny pracy 4zł z haczykiem obecnie w kwocie 764,51zł za miesiąc natomiast w styczniu 2000roku wynosił 478,62zł podwyżka o 59,73 % jak to się ma do owych 0,16zł. NIE JEST TO NAWET UREALNIENIEM KOSZTÓW.

    • 3 0

  • zazdrość

    a co,zazdrośćicie ?jestem taksówkarzem,jeżdżę w korporacji zarabiam 40 000 miesięcznie.regularnie zmieniam auto i wcale nie muszę pchać się na to wasze z****ne lotnisko.każdy robi co uważa za słuszne,ja pracuję dużo mam w dupie wasze rabaty,nie chcecie nie wsiadajcie w każdej taxi jest cennik CZYTAć.

    • 0 2

  • taxi (1)

    Cytat:
    zgłoś do moderacji opinię 1459346 2009-10-25 05:53 2009-10-25 05:54 taxi

    Nieukrywam jeżdżę na taksówce od 20 lat i do 2008 ceny były regulowane przez miasto,ale nastała era niudacznika społecznego ,który zwie się LISICKI ten cwanak myślał w 2008 roku,że jak uwolni ceny to firmy taksówkowe szybko podniosą ceny a Lisicki otworzy sobie firmę taksówkową nawet złożył zamówienie na auta i rozpoczoł nabór kierowców na te auta ale firmy niezmieniły cen i pomysł niewypalił.Teraz szuka dziury w całym i za wszysko obwinia taksówkarz a sam chce ręce umyć. Jedno jest pewne gdyby Lisicki niezaczoł mieszać to do dziś dnia by się nic niedziało. Pozdrawiam wszystkich korzystających z firm taksówkowych.

    tax

    • 4 0

    • Zgadzam Sie!

      Tez jeżdze na taksówce nie tak długo (5 lat ) i faktycznie gdyby nie te zmiany wszystko byłoby po staremu .Teraz nie dosć ze słabszy ruch to jeszcze naprzyjmowali taksówkarzy według mnie nie potrzebnie no ale kazdy ma prawo sprzedać numer.Moze miasto sie jeszcze opamięta i cofnie swoje nietrafne decyzje o uwolnieniu cen i wydawaniu licencji(skoro i tak jest słabo z robotą).Powinno byc do 2 zł i tyle ,wiecej to oszustwo. Nie wiedziałem ze ten robotnik Lisicki chciał otworzyć firmę taksówkową.Nie dosyć ze my nie mamy roboty to jeszcze chce otworzyć nastepną firme.To co jest teraz w Gdańsku w zupełności starczy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane