• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpuśćcie nas do autobusów!

Adrian
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie ma jednej zasady: niektórzy kierowcy wpuszczają pasażerów do autobusów na pętlach, inni każą im czekać na zewnątrz. Nie ma jednej zasady: niektórzy kierowcy wpuszczają pasażerów do autobusów na pętlach, inni każą im czekać na zewnątrz.

Problem nie dotyczy tylko zimy, ale w ostatnich, bardzo mroźnych dniach jest wyjątkowo widoczny. Nie wiem dlaczego kierowcy nie pozwalają pasażerom chronić się przed mrozem w autobusach stojących na pętlach - pisze nasz czytelnik, pan Adrian.



Czy pasażerowie powinni móc wchodzić do autobusów na pętlach?

Mróz -15 stopni i kłopoty z uruchomieniem samochodu skłoniły mnie do przerzucenia się na komunikację miejską. Korzystam z autobusu 143, który zaczyna trasę na pętli w Oliwie i jedzie do Sopotu.

Zbliżam się do pętli i widzę, że mój autobus z otwartymi drzwiami już czeka. Pomyślałem, że skorzystam z możliwości spędzenia kilku minut we wnętrzu autobusu, zamiast marznąć na stojąco na przystanku. Wchodzę do środka, w którym jest przyjemnie ciepło. Niestety, nie cieszyłem się długo tą temperaturą, bo natychmiast zostałem z autobusu wyproszony. - To nie jest przystanek - stwierdził kierowca.

Pasażerowie, którzy korzystają z tej linii i swoją podróż zaczynają właśnie na pętli w Oliwie znają zapewne niedogodność wynikającą z umiejscowienia przystanku. Przystanek ten znajduje się na ulicy Krzywoustego i jest w pewnym oddaleniu od pętli. Nie jest on wyposażony w wiatę. Do dyspozycji oczekujących jest tam tylko mała ławeczka. W okresie gdy padają deszcze nie ma innej możliwości jak czekać moknąc na deszczu, bo nie sposób korzystać z wiat znajdujących się na samej pętli, bo nie dogonimy odjeżdżającego autobusu.

W związku z taką, a nie inną lokalizacją przystanku chciałbym zapytać co stoi na przeszkodzie, by udostępnić pasażerom możliwość wejścia do wnętrza autobusu wcześniej, czyli już na pętli? Tym bardziej, że akurat autobusy tej linii zawsze stoją jako pierwsze dostępne i aż się prosi, by umożliwić do nich dostęp w trakcie oczekiwania na wyjazd.

Przecież na tych zasadach dostępne są tramwaje na pętlach, ale też np. autobusy (np. 139 przy stacji SKM Przymorze-Uniwersytet, oraz 295 i 262 na pętli Wieżycka). Byłoby to szczególnie wskazane w sytuacjach, gdy skazuje się osoby oczekujące na marznięcie, czy też moknięcie na dworze.

Odpowiedź ZKM na artykuł naszego czytelnika

Czytelnik porusza dwie kwestie - postępowania kierowcy linii 143 i zasad podjeżdżania na wszystkie przystanki zlokalizowane na pętlach.

Linię 143 na mocy umowy z Zarządem Transportu Miejskiego obsługuje firma Warbus sp.z o.o. i wobec powyższego nie mogę komentować tej kwestii. Zilustrowanie tego tematu zdjęciem autobusu naszej spółki (ZKM w Gdańsku sp. z o.o.) może czytelników wprowadzać w błąd.

Zgodnie z przyjętymi w Gdańsku zasadami organizatorem transportu zbiorowego jest Zarząd Transportu Miejskiego do którego wyłącznych kompetencji należą m.in opracowanie rozkładów jazdy oraz organizacja ruchu na pętlach autobusowych (zwłaszcza tych z których korzysta kilku przewoźników lub jest ograniczona ilość stanowisk postojowych i odjazdowych). Poprzez zapis w rozkładzie jazdy lub oddzielny dokument organizator reguluje kolejności podstawiania pojazdów na przystanku początkowym. Umożliwia to pasażerom wcześniejsze zajęcie miejsca i jednocześnie zapobiega "blokowaniu się" autobusów, których godziny przyjazdu i odjazdu są różne.

ZTM jest uprawniony do kontroli i nakładania kar na przewoźników za każdy przypadek niewłaściwego postępowanie kierowcy w tej kwestii - "Za niedostosowanie się do zasad organizacji ruch na pętlach, o ile takie obowiązują - 100% ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego...". Linie wymienione przez czytelnika nie są objęte takimi regulacjami ZTM-u. Wobec powyższego kierowca ma obowiązek podjechać na przystanek początkowy bezpośrednio przed odjazdem.

Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Adrian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Bo kierowca pali fajeczkę i dlatego nie wpuszcza:-) (1)

    Na pętli na chełmie raz widziałam jak kierowca gotował sobie zupę w autobusie :-) noirmalnie szczęka opada.

    • 5 1

    • A gdzie ma zjeść posiłek ? Na przystanku podczas gdy reszta sobie siedzi w środku ??????

      • 2 0

  • To nie o to chodzi... (1)

    ... ze kierowcom brak inteligencji. Im brak zwyczajnej zyczliwosci, empatii czy chocby zwyczajnej dobrej woli. Za to nie brak egoizmu, chamstwa i tego czegos, co kaze im poprzez swoje postepowanie powiedziec: "ja tu, k.... rzadze"!!

    • 1 1

    • Po pierwsze... Pasażer, który wchodzi do autobusu i pomimo, że wisi jak byk napisane: KUPOWAĆ BILET ZA ODLICZONĄ KWOTĘ wyjmuje nominał 50, 100 PLN,a potem obrzuca mięsem bo kierowca nie ma wydać ma Twoim zdaniem wystarczające zasoby życzliwości i empatii ? czy egoizmu i chamstwa ? - Trudne pytanie ?
      Po drugie... Pasażer, który obrzuca kierowcę mięsem ponieważ ten ze względu na korki spóźnił się ma w sobie wystarczające pokłady empatii i życzliwości ? czy egoizmu i chamstwa ? - Trudne co ?
      Po trzecie... Pasażer, który obrzuca mięsem na forum kierowcę za to, że ma prawo do przerwy i chwili spokoju w swojej 9-10 godzinnej pracy, w której jest odpowiedzialny za stado świń i krów (nie liczę wujka alzheimera, parkinsona i innych emerytów), w której siedzi non stop za kółkiem i nie ma się kiedy odlać, w której musi wysłuchiwać wyrzutów i obraźliwych uwag całego bydła, którym jesteście ma w sobie wystarczające pokłady empatii i życzliwości czy egoizmu i chamstwa ? - Jedno Ci powiem kropelka (czy jak ci tam) - PUKNIJ SIĘ W ŁEB !!!!

      • 2 1

  • Ludzie, średnia wieku na tym portalu to chyba 12 lat sądząc po ilości błędów ortograficznych. Powinniście się trochę ogarnąć i nie wyzywać wszystkich od matołuf, debili, kretynuf, etc. Do szkoły : )

    • 1 3

  • (1)

    Cisowa Sibeliusa to samo.... :( autobus stoi przed przystankiem z zamkniętymi drzwiami a 2 min przed odjazdem podjeżdża 2 metry- i juz jest na przystanku! dopiero można wejść :( a ludzie marzną i patrzą jak kierowca czyta gazetke...

    • 3 0

    • no i dobrze trolejbusy podstawiają się 5 minut przed odjazdem na tej i większości pętli.To co jest wcześniej niech ciebie nie obchodzi egoisto.

      • 0 1

  • Paranoja (3)

    Dziś jechałem po godzinie 22. autobusem nr 157 w kierunku Bysewa ! Zostałem wyproszony na końcowym przystanku i byłem zmuszony przejśc na drugą strone ulicy na nastepny przystanek w kierunku wrzeszcza, by pan kierowca mógł zawrócić i podjechac po mnie na przystanek ! Było to w Bysewie! o tej porze tam naprawde jest zimno !! Z tego wynika że jestesmy 100lat za zachodnią europą ! Jest mi naprawde przykro że mieszkam w Polsce w takich momentach ;)

    • 4 2

    • (1)

      SAM NIEWIESZ NAWET W KTORYM KIERUNKU JEDZIESZ! A KIEROWCA MOZE CHCE SZCZOCHA ZUCIC!!

      • 0 0

      • Pisze się "rzucić" matole : >

        • 0 0

    • nie pisz głupot bo to nie jest wymysł kierowcy tylko zapewne przepis wewnętrzny ZTMu za niestosowanie się do tego grozi kara finansowa.W Gdyni istnieje wewnętrzny kodeks zasad za nierespektowanie których wyciągają sankcje finansowe wobec kierowców.Należy do nich np brak krawata w lecie dłuższa niż 1 minuta rozmowa z pasażerem w trakcie jazdy w firmie PKA otarcie bokiem opony o krawężnik w trakcie wjeżdżania w zatokę przystankową (na oponach są znaczniki naniesione białą farbą) brak karnetów przyspieszenie opóźnienie naprawdę nie bądźcie ludzie tacy bezczelni że wszystko wam się należy.

      • 1 0

  • (1)

    ostatnio tez mnie to spotkało - jestem w 8 miesiacu ciazy i spytałam sie kierowcy w Oliwie na petki czy moge wejsc to z podniesionym głosem odpowiedział ze tam jest prezystanek. zenada po prostu

    • 2 2

    • wpuściłby ciebie i miałby tłum w wozie.Nie wiesz jak działa pyschologia tłumu?

      • 2 0

  • Na osiedlu Pięciu Wzgórz nielepiej (1)

    U nas na pętli gdzie kończy jazdę autobus 262 wczoraj również kierowca był tak uprzejmy że pasażerowie musieli stać dokładnie 9 minut zanim łaskawie otworzy drzwi. Powiem więcej, jedna z osób podeszła do kierowcy i zwróciła mu uwagę, a on nawet nie zareagował. Kierowcy są nieludzcy, tyle się mówi w mediach, żeby w czasie mrozów pomagać a tu co???? Porażka, stoimy na mrozie.

    • 2 1

    • pomagać to trzeba pijanym i bezdomnym bo ich mróz może zabić ale ty umrzesz od tego że postoisz kilka minut?Czy wy ludzie aby nie przesadzacie z tym wygodnictwem?

      • 0 1

  • WYBIĆ TAKIEMU KIEROWCY SZYBĘ i uciec. Myślicie że nas dogoni lub znajdzie. A następnym razem WPUŚCI !!! (1)

    • 1 4

    • ale Ty głupi jesteś!!! to jest jakieś prostackie myślenie więc pewnie z wiochy jesteś a tak jest mega zacofanie!!! tylko nie pomyslałeś debilu o tym, że jeśli wybijesz szybę narazisz na niebezpieczeństwo nie tylko kierowcę ale i pasażerów a do tego sam przyczynisz się do tego, że będzie w nim zimno:/ ot kretyńskie myślenie!!

      • 2 0

  • Pracujący w Gdańsku

    Najgorsza linia to 174

    • 1 0

  • Kierowca też człowiek. Musi mieć trochę czasu, aby nie myśleć (4)

    o ciężkiej i stresującej pracy. Zjeść, wypić i wydalić. W przeciwnym wypadku, może dojść do wypadku.

    Przerwa to czas aby nie myśleć o obowiązkach. A tym jest pilnowanie co się dzieje w pojeździe.

    • 23 1

    • (1)

      o pracy może sobie nie myśleć, ale po pracy

      zresztą, co mu to przeszkadza wpuścić ludzi do autobusu?

      • 0 0

      • właśnie to mu przeszkadza że mając ludzi na pokładzie trzeba kontrolować co jakiś czas co robią czy nie niszczą pojazdu nie śmiecą itd.Gadasz tak jakbyś nie miał sytuacji kiedy chcesz być sam ze sobą przez chwilę.

        • 0 0

    • Ciekawe co by powiedzieli plujący na kierowców, gdyby w ich zakładach pracy

      kazali im pracować w czasie przerwy.

      • 2 1

    • Fakt. Problemy z pęcherzem to zawodowa choroba każdego kto pracuje

      za kółkiem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane