Wraca problem z paleniem na przystankach
13 lat temu Gdańsk był prekursorem w Polsce wprowadzając zakaz palenia na przystankach komunikacji miejskiej. Dziś mało kto go respektuje.
Określają one wyraźnie, że każdy, kto zapali na przystanku albo w odległości 10 metrów po obu stronach słupka przystankowego oraz 15 metrów z tyłu i z przodu - zapłaci mandat. Informują o tym tabliczki ze strzałkami wskazującymi odległości i przekreślonego papierosa.
- Kiedy na przystankach komunikacji miejskiej w Gdańsku wprowadzono zakaz palenia, byłem pełen nadziei. Niestety w drodze do pracy, codziennie przesiadam się z autobusu na tramwaj przy dworcu PKP i praktycznie zawsze kiedy przebywam na przystanku tramwajowym Dworzec Główny (rano - między godziną 6 i 7), znajduje się na nim kilka palących osób, które nie robią sobie nic z oznaczeń "zakaz palenia na całym przystanku" i puszczają dymka, zatruwając powietrze wszystkim czekającym na swój środek lokomocji. Skąd tyle niedopałków na przystanku z całkowitym zakazem palenia? - denerwuje się nasz czytelnik, pan Tomasz.
Problem z palącymi widać też na przystankach autobusowych przy dworcu, choć faktem jest, że większość z nich stara się jednak palić w przepisowym oddaleniu.
- Być może palący dziś na przystankach nie pamiętają, lub po prostu nie wiedzą o zakazie wprowadzonym kilka lat temu. Możliwe, że wśród nich są osoby, które przyjechały do Gdańska już po dyskusji na ten temat. Szkoda, że straż miejska nie przypomina o tym przepisie - podkreśla pan Stanisław.
Strażnicy miejscy przyznają, że interwencje z osobami łamiącymi zakaz palenia, nie należą do łatwych, bo często na widok mundurowych problem znika. Mimo to okazuje się, że interwencje SM w związku z paleniem tytoniu w miejscach objętych zakazem są jednymi z częstszych.
3,7 tys. mandatów za palenie rocznie, czyli ponad 10 dziennie
W 2018 roku na sprawców takich wykroczeń nałożyli 3709 mandatów (o łącznej wartości 124 548 zł). Udzielili też 1210 pouczeń, 17 spraw skierowali do sądu. W pierwszej połowie tego roku liczba nałożonych mandatów wyniosła 1693 (57 732 zł). Pouczeń było 685, wniosków do sądu - 5.
- Zdecydowana większość tych interwencji podejmowana była na przystankach komunikacji publicznej - zapewnia Wojciech Siółkowski, rzecznik Straży Miejskiej w Gdańsku.
Nie tylko uchwała, ale także ustawa zakazuje palenia
Przypomnijmy, że poza gdańską uchwałą o zakazie palenia na przystaniach, w 2010 roku wprowadzono ustawę o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Gdy przepisy wchodziły w życie, najwięcej obaw palaczy dotyczyło wprowadzenia ograniczenia w klubach, restauracjach i pubach.
E-papierosy zakazane w gdyńskiej komunikacji. Gdańsk zrobi to niebawem
Zakaz zaczął również obowiązywać na przystankach autobusowych, w taksówkach, zakładach pracy, szkołach, uczelniach, szpitalach, pociągach, autobusach, hotelach, na placach zabaw (w ogólnodostępnych miejscach przeznaczonych do zabaw dzieci) i wszystkich innych pomieszczeniach dostępnych do użytku publicznego.
Wcześniej wszędzie tam można było spotkać palące osoby. Jednocześnie weszły surowe kary. Za palenie w niedozwolonym miejscu wprowadzono karę od 20 do 500 zł. Sprzedawca, który sprzeda papierosy osobie nieletniej, może dostać do 2 tys. zł grzywny.
Opinie (411) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-25 14:27
Opinia wyróżniona
To pokazuje permanentny brak kultury (54)
Palacze mi nie przeszkadzają ale do momentu kiedy nie muszę wdychać ich dymu. Palenie w pobliżu innych ludzi jest po prostu brakiem poszanowania dla nich, bez względu na to czy jest to przystanek, plaża czy zatłoczona ulica. Rozumiem, że ktoś ma przyjemność z palenia i to każdego indywidualna sprawa, ale ja nie mam z tego przyjemności, więc
Palacze mi nie przeszkadzają ale do momentu kiedy nie muszę wdychać ich dymu. Palenie w pobliżu innych ludzi jest po prostu brakiem poszanowania dla nich, bez względu na to czy jest to przystanek, plaża czy zatłoczona ulica. Rozumiem, że ktoś ma przyjemność z palenia i to każdego indywidualna sprawa, ale ja nie mam z tego przyjemności, więc szanujmy się nawzajem :)
PS. Należałoby się zająć także wywalaniem petów gdzie popadnie, skala jest uważam znacznie większa niż palenie w miejscach publicznych i strasznie jest to frustrujące, jak wszędzie walają się takie śmieci,i a w okolicach np. ławek, to już całymi kupkami wręcz. Fuj.- 661 42
-
2019-07-25 14:45
Najbardziej denerwują mnie ludzie którzy wyrzucają pety przez okno samochodu (9)
Ostrzegam, będę podnosił i wrzucał z powrotem przez okno (Tak, mam motocykl).
- 91 4
-
2019-07-25 15:17
(8)
dawaj malutki, posiłujemy się
- 6 65
-
2019-07-25 15:35
(7)
Zamiast kozaczyć, czy tam grozić, spożytkuj nadmiar energii na zabieranie swoich kipów z ulicy.
- 67 2
-
2019-07-25 17:56
(6)
Co ty oszalałeś? Służby od tego są, od tego oni są oczywiście, że za moje podatki.
- 2 43
-
2019-07-25 20:45
(2)
Głupiś , płaciłbyś mniej jak byś nie śmiecił ale cóż , Polak cwaniaczek.
- 19 2
-
2019-07-26 06:58
a GUcio - nic by mniej nie zapłacił !!!
bo wiadomo - "Te Nagrody Nam Się Po Prostu Należały"
- 4 2
-
2019-07-26 07:00
Watpie nawet jakby na ulicach nie bylo ani jednego papierka/peta to I tak bus co roku coraz wiecej
- 2 1
-
2019-07-26 07:42
służby? A w domu na dywan też rzucasz? (2)
Matka kultury nie nauczyła?
- 12 1
-
2019-07-26 08:19
pewnie mama po nim sprząta (1)
- 4 1
-
2019-07-26 13:44
znałem takiego co jak w nocy się obudził krzyczał do matki, że chce mu się sikać. Matka przynosiła nocnik
i sikał do nocnika. Koleś miał wtedy 16 lat. Może to ten sam?
- 0 0
-
2019-07-25 14:53
(28)
Ja jako palacz mówię wprost - nie interesuje mnie co o mnie myślicie!!!
Pożałowania godni bojownicy o kulturę przestrzeni publicznej
Żałośni propagatorzy zdrowego trybu życia
Nieudacznic szukający powodu do bicia piany
Nakręceni legaliści walczący o prawo i prządek
Jedyne co mam dla wasJa jako palacz mówię wprost - nie interesuje mnie co o mnie myślicie!!!
Pożałowania godni bojownicy o kulturę przestrzeni publicznej
Żałośni propagatorzy zdrowego trybu życia
Nieudacznic szukający powodu do bicia piany
Nakręceni legaliści walczący o prawo i prządek
Jedyne co mam dla was to słowa Juliana Tuwima, na które sobie nie pozwolę bo usną komentarz. Mam nadziej że jesteście na tyle zapalonymi erudytami że sami je sobie dopiszecie :)- 15 115
-
2019-07-25 15:01
Wybicie elit i promowanie prostych ludzi było w interesie ZSRR niestety, (12)
prostaczków łatwo podbić, prostaczkami łatwiej rządzić i nimi manipulować :(
- 47 2
-
2019-07-25 15:04
(11)
Porostu wieże w anarchistyczną a nie rousseauwską idę wolności :)
- 2 27
-
2019-07-25 15:07
Jesteś pomylony, twoja wolność kończy się tam gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka (5)
Wolność można rozumieć, albo nie, skąd ludzie, którzy od pokoleń jej nie mieli mają ją rozumieć ?
- 37 3
-
2019-07-25 15:13
(4)
Tą definicje wolności stworzy Jean-Jacques Rousseau
w XVIII - prawdopodobnie nie z zrozumiałeś poprzedniego komentarza. W którym jasno powiedziałem że ta definicja to do mnie to nie przemawia i skoro i tak to powtarzasz to znaczy że jest ona dla Ciebie tylko zasłyszanym na WOS hasełkiem świadczy tylko jak niewiele z tego rozumiesz... ITą definicje wolności stworzy Jean-Jacques Rousseau
w XVIII - prawdopodobnie nie z zrozumiałeś poprzedniego komentarza. W którym jasno powiedziałem że ta definicja to do mnie to nie przemawia i skoro i tak to powtarzasz to znaczy że jest ona dla Ciebie tylko zasłyszanym na WOS hasełkiem świadczy tylko jak niewiele z tego rozumiesz... I powtarzasz jak rzeczona tłuszcza z ZSSR :)
Aksjologią to już jest tak że to niestety nie obiektywna prawda decyduje co się kryje za wartościami a wiara większości :)- 6 24
-
2019-07-25 16:57
OK, możemy zrobić to zgodnie z Twoją definicją wolności. (3)
Ja na przykład lubię zapach fajek neutralizować gazem pieprzowym.
W końcu rozypelnie go w Twoim kierunku nie zabiera Ci wolności, więc nie ma problemu.- 28 3
-
2019-07-25 21:46
Dokładnie. W 1980 roku gdy miałem 16 lat pewna dziewczyna ... (2)
w ramach swej "wolności" na odludnej Puckiej w Gdyni dmuchnęła mi dym z płuc prosto w twarz. Jako że jechałem na rowerze zdążyłem tylko rzucić krótko jakiś wulgaryzm pod jej adresem ("pieprz się c...po". I pojechałem dalej.
Jadę sobie spokojnie i widzę po drugiej stronie chodnika dwóch chłopaków w mundurach marynarki wojennej. Krzyknęli dow ramach swej "wolności" na odludnej Puckiej w Gdyni dmuchnęła mi dym z płuc prosto w twarz. Jako że jechałem na rowerze zdążyłem tylko rzucić krótko jakiś wulgaryzm pod jej adresem ("pieprz się c...po". I pojechałem dalej.
Jadę sobie spokojnie i widzę po drugiej stronie chodnika dwóch chłopaków w mundurach marynarki wojennej. Krzyknęli do mnie, że ktoś zbliża się do mnie biegiem.
Odwróciłem się - to jeden z dwóch kolesi którzy towarzyszyli lasce. Zatrzymałem się, zeskoczyłem szybko z roweru - koleś do mnie "ty ch..." i nie dokończył, bowiem otrzymał ode mnie krótką serię ciosów i padł jak długi na chodnik. Pochyliłem się nad nim ze słowami "dogrywka ?". "Nie, nie, przepraszam za koleżankę" odpowiedział i pobiegł z powrotem do swoich.
Po chwili ci młodzi marynarze dali mi brawo i odjeżdżając zawołali "niezłe lanto mu sprawiłeś".
Tak więc nie radzę zaczepiać ludzi prawidłowo reagujących na wypuszczanie na ich twarz smrodu nikotynowego. Skorzystają zatem ze swej wolności w odpowiedzi na wolność p. podpisującego się "PLACZ".
Otóż placzu uważaj żebyś z takim pojmowaniem swojej wolności nie miał płaczu.- 16 5
-
2019-07-26 07:12
i wtedy sie obudziłeś ... ;)))
czy dalej te bajki śniłeś?
- 4 3
-
2019-07-26 08:50
Konstytucję też czytałeś?
- 3 1
-
2019-07-25 15:09
(3)
a "anarchistyczna idea wolności" to często się kończy w więzieniu
- 14 1
-
2019-07-25 15:19
(2)
Za róże idę można pójść do wiezienia, a jak spojrzysz z perspektywy czasu to nawet za wiarę w to że słońce jest w centrum wszechświata, wiarę wolność jednostki czy demokrację przedstawicielską czy socjalizm.
Natomiast wole takie idee za które może władza cie wsadzić do wiezienia niż takie która władza wykorzystuje do nakładania obywateli do zabijania innych ludzi lub popełnia samobójstwa w bardzo spektakularny sposób na przykład, czystość rasowa, nacjonalizm, martyrologia- 1 5
-
2019-07-25 15:21
(1)
chodzi o to że "anarchistyczna idea wolności" wiąże się z łamaniem prawa a za to idzie się do więzienia, względnie można też dostać w pysk od kogoś kto również wyznaje taką samą idee.
- 9 1
-
2019-07-25 15:25
Co do zasady zgadzam się z tobą i liczę z konsekwencja natomiast z mojej perspektyw jest to bardziej skomplikowane poszukiwanie równowagi pomiędzy siła i konsensusem jako dwoma szalami jednej wagi :)
- 0 8
-
2019-07-26 09:07
To siedź sobie na tej wieży i tam pal erudyto.
- 2 0
-
2019-07-25 15:02
(4)
Ciekawe, co byś zrobił, jakbyś pewnego słonecznego, pięknego dnia
wychodząc z mieszkania lub domu pełen energii i zapału do pracy
wdepnął w wyroby kloaczne.. umieszczone na wycieraczce...- 22 1
-
2019-07-25 15:06
pewnie by nie zauważył :) (1)
- 10 1
-
2019-07-25 15:57
On nie ma wycieraczki, ponieważ ogranicza jego wolność i zmusza do wycierania butów. Abstrahując, to czcza pogawędka, w którą reszta się wkręca i nakręca.
- 18 1
-
2019-07-25 15:28
(1)
Grzecznie i z uśmiechem oddał bym ją właścicielowi ale drugą stroną :)
- 1 7
-
2019-07-26 09:10
To Twoja wycieraczka, wiec rozumiem, że dosłownie wziałbyś to na klatę?
- 3 0
-
2019-07-25 15:37
Ja jako niepalacz też rzeknę wprost- nie interesuje mnie, czy Ciebie interesuje.
Po prostu nie zioń dymem w innych, bo mogą tego nie lubić.- 31 0
-
2019-07-25 15:56
tak, płacz, jedyne co pozostaje
- 0 0
-
2019-07-25 15:57
A ja też jestem palący i denerwuje mnie jak czekam w wiacie na tramwaj a przyjdzie jakiś matoł i dmucha mi dymem w nozdrza. Jak chcę zapalić idę na koniec przystanku gdzie nie ma nikogo nawet jak pada deszcz. Nie stanowi to dla mnie problemu. A napisz czy jest ci miło jak wsiadasz w tramwaj w którym siedzi jakiś śmiedzący bezdomny?
- 25 1
-
2019-07-25 16:02
Palaczu, dla mnie mozesz nawet zjadac nikotyne i inne swinstwa. Jest mi to obojetne. Ale nie masz prawa zmuszac innych do wdychania twojego smrodu!
- 27 1
-
2019-07-25 20:58
Zebys potem nie skamlal, ze nalezy sie pilny
Rezonans czy Tomografia płuc.
- 6 0
-
2019-07-25 21:36
(1)
A ja na to odpowiem ci jedno zwracam ci uwage ma przystanku nie pal przy mnie a ty do mnie z swoimi madrosciami to lamie ci szczeke odchodzac z usmiechem;) Jak ma sie do tego cytat z p.Tuwima?
- 5 1
-
2019-07-26 07:09
Gorzej jak trafisz na kogos kto ciebie szybciej posklada wtedy pewnie bedzie mozna od Ciebie usluszec: gdzie jest policja bo bija. Takich jak Ty mowiacych ze polamia komus szczeki najwiecej jest na komedzie gdzie zglaszaja ze ktos ich pobil:)
- 2 1
-
2019-07-25 22:00
hehe (1)
Pięknie napisane :) podziwiam, ale nie popieram :)
- 2 1
-
2019-07-26 02:15
Dziekuje.
- 0 1
-
2019-07-26 13:25
To ja mówię wprost:
lecz raka za swoje a nie z nfz !!!- 0 0
-
2019-07-25 14:57
(3)
Nie ważne czy jest to tradycyjny papieros, czy e-papieros wdychanie dymu nie jest żadną przyjemnością o zdrowiu nie wspominając.
Więc, jak wspomniała/wspomniał autorka/or wpisu :
"Szanujmy się nawzajem"
A nie pt. :Ja sobie palę a reszta, oczywiście ta nie palącą cześć, mało mnie interesuje.
ps.
Mandat w opublikowanej,Nie ważne czy jest to tradycyjny papieros, czy e-papieros wdychanie dymu nie jest żadną przyjemnością o zdrowiu nie wspominając.
Więc, jak wspomniała/wspomniał autorka/or wpisu :
"Szanujmy się nawzajem"
A nie pt. :Ja sobie palę a reszta, oczywiście ta nie palącą cześć, mało mnie interesuje.
ps.
Mandat w opublikowanej, w artykule wysokości jest, jak w przypadku mandatów drogowych
śmieszny.
Jak Ktoś po wypłacie straciłby 50 lub 75%, od razu by mocno!!! przemyślał.- 31 2
-
2019-07-25 15:26
(2)
My mówimy o szanowaniu się itd, a palacze naskakują na nas i się pienią :) Gdzie tu sens i logika... Po co utrudniać sobie nawzajem życie?
- 15 0
-
2019-07-25 15:34
(1)
To teraz Słoneczko usiądź wygodnie i policz ile jest komentarzy osób, które odmawiają palenia płaczą w miejscach dozwolonych (własny balkon, samochód, otwarta przestrzeń)
A ile jest komentarzy osób które palą i nie podoba im się że nie mogą korzystać z prawa które mają do palenia - bo jeśli nie mieli by takiego prawa sankcjonowanego przez państwo palenie było by porostu nielegalne :)- 1 17
-
2019-07-25 15:48
Artykuł jest o paleniu na przystankach, a tam nie jest to dozwolone
- 20 0
-
2019-07-25 15:17
Czy widujesz palących na przystankach?
Tak, tak samo często jak kiedyś. Na ulicach, na balkonach, przed budynkami etc. również.- 24 0
-
2019-07-25 15:24
I to jest temat na kolejny artykuł: palenie ogółem i brak kultury palaczy :) (1)
I to jest temat na kolejny artykuł: palenie ogółem :) To, że palacze nie liczą się z nikim, idę chodnikiem i leci na mnie dym osoby przede mną, wracam do domu - upał, otwieram okno - leci dym od sąsiada bo akurat pali na balkonie. Jego balkon, zgadzam się, ale jego dym leci do mnie i to już nie jest ok. Chcesz palić to pal, ale tak, żeby inni nie musieli tego mieć w mieszkaniu. Jak ktoś napisał wyżej - egocentryzm :/
- 36 1
-
2019-07-25 19:11
Balkony to w większości bloków części wspólne.
Jest to kontrowersyjne ale takie są wyroki WSA i NSA, chociaż są też orzeczenia przeciwne.
Gorzej jak ten z ogródkiem śmierdzi mi w bloku grillem. Mimo zamkniętych okien są nawiewniki i to jest dramat.- 3 2
-
2019-07-25 15:33
Ja zawsze ostentacyjnie mówię - ten tu dymić zaczął
co podkreśla pewien (zasłużony) ostracyzm
- 10 0
-
2019-07-25 15:35
Jak wyroznic opinie ?
- 6 0
-
2019-07-26 01:33
smrodzą na balkonach w oknach mieszkań, na korytarzach w blokach i windach, jak się uwagę zwróci to ubliżają
rodzice buraków tacy sami. Bloki przy ulicy Doki to melina
- 5 3
-
2019-07-26 04:07
Palacz (2)
Pale papierosy kupę czasu ale zawsze jak stanę na światłach czy w tłumie ludzi staram się odsunąć, nie zaciągać a tym bardziej jak widzę dzieci czy mamy z wózkami. Kiepy staram się wyrzucać do kosza no ale z tym u nas jest spory problem no bo miejscami to kosza nie ma przez kilometry. Więc da się być kulturalnym palaczem i szanować tych co nie palą bądź im to przeszkadza. A reszta to głąby co myślą że są pępkiem świata i tyle w temacie nie ma się co rozwodzić.
- 14 0
-
2019-07-26 09:14
Sa przenosne, zamykane popielniczki.
- 2 0
-
2019-07-26 13:47
dokładnie, to zależy od wychowania i kultury osobistej. Też palę, ale nie narażam innych
na wdychanie tego, jakby nie było, smrodu
- 2 0
-
2019-07-26 09:22
Bydło
Teraz pisuary na wierzchu. Motłoch, a pod znaku W szczególnie.
- 1 1
-
2019-07-26 10:21
Przyjemnosc niema tu znaczenia palenie jest trujace szkodliwe dla zdrowia jesli palisz to zatruwasz wszystkich wokoło!!
A kary niemaja znaczenia jeśli je nie egzekwują !!Nie powinno byc żadnych pouczeń bo każdy umie czytać i udaje głupka.
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2019-07-25 14:18
Należy wprowadzić całkowity zakaz palenia. (57)
Dlaczego idąc chodnikiem, stojąc w kolejce do piekarni mam wąchać ten smród. Dlaczego palacze rzucają niedopałki dosłownie wszędzie?! Po prostu mówię zdecydowanie NIE. Cóż ale to tylko marzenie, wpływy z akcyzy ...
- 544 92
-
2019-07-25 14:30
nawet okna we własnym mieszkaniu nie można otworzyć (33)
bo zawsze się trafi ktoś kto wynajmuje i właściciel nie pozwala palić w lokalu, więc pali pety na balkonie i zatruwa innym życie śmierdziel jeden
- 92 15
-
2019-07-25 15:26
. (28)
Problem masz z głową jak przeszkadza Ci dym z balkonu wyprowadzać sie do domku jednorodzinnego albo lasu tam w dychaj świeżość nie zapomnij zabrać innych środków co używasz co śmierdzą od domestosa przez farby itd.
- 31 95
-
2019-07-25 15:28
(13)
No i czego się pienisz? Nie każdy ma ochotę wdychać papierochy i trzeba to uszanować. Jakaś kultura czy coś...takie dziwne słowo :P
- 63 12
-
2019-07-25 15:39
Co ma do tego kultura??? (5)
- 5 29
-
2019-07-25 15:49
To że nie dymi się komuś do mieszkania (3)
- 46 5
-
2019-07-25 16:57
(2)
Oj, biedne owieczki. Nie liczy się wasze zdrowie, tylko wpływ z akcyzy, jak to napisał któryś z przedmówców. Masz być na tyle zdrowy, by móc zarobić na następną paczkę papierosów. Jest tyle niezdrowych produktów, na które rząd przymyka oczy, bo z czegoś trzeba żyć: papierosy, alkohol, cukier, sól, pszenica, paraleki itp.
- 13 1
-
2019-07-25 18:11
pszenica? :D (1)
- 7 6
-
2019-07-25 21:43
Tak. Pszenica, pszenica. Obecnie jest tak modyfikowana jak kukurydza czy soja. Pszenna mąka to jeden z elementów "białej śmierci". Jedynie cię rozpulchnia. Co prawda zbawienna jest stosunkowo duża zawartość glutenu potrzebna w przewodzie pokarmowym.
- 3 8
-
2019-07-26 08:56
W naszej kulturze nie zabija się innych ludzi
- 2 0
-
2019-07-25 16:03
(2)
A co powiesz na całoroczny lub wieloletni remont mieszkania. Palisz na balkonie, ja remontuję i nic ci do tego. Moje mieszkanie, moja ściana, moje wiertła i mój hałas. Nie lubisz hałasu, wyprowadź się do domku lub do lasu.
- 15 20
-
2019-07-25 19:14
Mnie denerwuje jak sąsiady robią kapustę (1)
albo smażą śledzie.
- 8 2
-
2019-07-25 22:11
W sitałer ktoś smaży śledzie?
- 7 0
-
2019-07-25 22:37
nienawidze smrodu cebuli (3)
Zakazac sprzedazy?
- 7 5
-
2019-07-25 23:18
Glupek
Cebula przyjemnie pachnie w porównaniu do tej chemii która wdychają głupki na swoje życzenie.
- 7 5
-
2019-07-26 08:58
(1)
Cebula nie szkodzi zdrowiu
- 5 1
-
2019-07-26 11:30
cebula bywa też groźna dla zdrowia.
Wszystko jest zależne od dawki.
Sama woda wypita na raz w ilości 5litrów też cię zabije.- 2 1
-
2019-07-25 15:36
to ty jesteś uciążliwy, więc to ty się wyprowadź (1)
- 19 5
-
2019-07-25 16:05
Stare przysłowie pszczół mówi: nie dyskutuj z głupim, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i zniszczy doświadczeniem.
- 23 2
-
2019-07-25 16:55
A może inaczej. (6)
Palenie to nie życiowa konieczność, ale fanaberia, kaprys, szkodliwy nałóg. Coś z czym można się rozstać i bez czego można normalnie żyć. Więc może to Ty wyprowadź się do lasu, do jednorodzinnego domku i pal sobie do woli. I nie zapomnij jeszcze o jednym. Kiedy zachorujesz, to zapłać za Swoje leczenie, a nie czekaj, że to my je pokryjemy. Pozdrawiam.
- 37 7
-
2019-07-25 19:16
To samo można powiedzieć o cukrzykach (5)
alkoholikach, otyłych na własne życzenie nie uprawiających sportu - niech leczą się sami. Dodam jeszcze tych co przekraczają prędkość lub łamią przepisy RD.
- 12 8
-
2019-07-25 20:06
(3)
Tylko, że cukrzyk, otyły, alkoholik w przeciwieństwie do palacza zatruwa innych. Poza tym otyłość i cukrzyca nie zawsze są spowodowane trybem życia i niezdrową dietą. Twoje argumenty są dosyć żałosne. Jedyne z czym mogę się zgodzić, to z kwestią "tych co przekraczają prędkość" Poza tym, skoro palenie nie przeszkadza, to czemu palacze nie palą w swoich zamkniętych mieszkaniach...?
- 12 6
-
2019-07-25 21:48
I jeszcze ci co przekraczają przepisy bhp, i ci co nie biorą antybiotyków do końca. I i i, i jeszcze ci co nie sprzątają kup po swoich psach.
- 6 2
-
2019-07-25 22:05
Nie zgdzodzę się bo alkoholik niszczy rodzinę (1)
psychicznie. Owszem otyłość i cukrzyca to czasami powikłania innych schorzeń ale przypadki wieńcówki, nadciśnienia i cukrzycy często są na własne życzenie. Bierne palenie jest szkodliwe ale jeżeli siedzisz z palaczem w jednym pomieszczeniu. Dym " z balkonu" wkurza i to chamstwo ale nie jest groźny. Nie dramatyzuj.
- 6 3
-
2019-07-26 08:30
Dowód?
Z mojej wiedzy to bierne palenie jest bardziej szkodliwe od samodzielnego pociągania papierosów. Ale może Kolega ma na poparcie swoich teorii jakieś badania naukowe, które obalają tą teorię?
- 7 2
-
2019-07-25 21:06
Ale cukrzyk nie robi nikomu krzywdy.
Porównanie zupełnie od czapy.
- 8 4
-
2019-07-25 21:57
ale ogarniasz w ogóle że twój smród leci do mojego mieszkania? (1)
mieści ci się w tym pustym łbie, że ja sąsiedzi muszą wdychać twój syf siedząc w swoich własnych domach? trzymaj swoje smrody u siebie śmierdzielu
- 17 4
-
2019-07-25 22:14
A jak smażysz ryby, robisz bigos albo inne śmierdzące żarcie
to myślisz że twoim sąsiadom smród nie przeszkadza? Sorry. Skoro fajki są legalne to...może jednak przeprowadź się do tego domku :)
- 6 9
-
2019-07-26 08:55
To Ty masz problem z głowa, prawo do świeżego powietrza to prawo naturalne każdego człowieka, prawo do zabijania samego siebie to twoja indywidualna d**ilna decyzja, chcesz się truć to się wyprowadź, ale nie zabijaj innych!!!
- 5 1
-
2019-07-26 16:30
Niekonsekwencja (1)
Jeżeli to takie smaczne, to pal w domu. Dlaczego wychodzisz na balkon/wywieszasz się przez okno i masz tylko chwilę przyjemności! Pal w domu, będzie cud atmosferka na bieżąco. Wystarczy, że taka popielnica usiądzie obok w komunikacji. Fuj!!! A jeżeli ktoś inny by nie mył zębów, albo puszczał gazy w miejscu publicznym, bo taki ma styl? No przecież mamy wolność!
- 0 0
-
2019-07-26 19:20
a mało takich?
- 1 0
-
2019-07-25 15:45
Oddychanie czystym powietrzem
to nie jakiś przywilej, to jest właśnie norma. Palacze to nienormalność!
- 39 5
-
2019-07-25 16:04
Zacznij grillować na swoim balkonie. Niech palacz też pozna obcy smród u siebie w domu np. w wywietrzonej niedawno sypialni.
- 11 2
-
2019-07-25 22:09
A ja bym wolał żeby sąsiedzi palili na balkonie.
Wieczorami w lazience, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, nie da się przebywać bo przy wspólnych pionach ciągnie mi smród do mieszkania. Cwaniaki, mimo zakazu, pewnie mają podłączony wentylator do wentylacji...
- 7 1
-
2019-07-26 09:09
ludziom sie w du.. poprzewracało... od tej wolności...
a jak smażysz swoje śmierdzące śledziki na trzykrotnie przetworzonym oleju to zatruwasz innych i cały blok musi żyć z tym i wahać twoje jedzonko ....
- 3 3
-
2019-07-25 14:55
Zgadzam się Panie Krzysztofie (4)
Mam problemy astmatyczne i dla mnie dorga do pracy to jak slalom pomiędzy palaczami, wstrzymywanie oddechu, dosłownie walka o powietrze bez dymu. Problem nie jest tylko na przystankach, ale także na przejściach dla pieszych, pod wiaduktami, pod sklepami ... Utrudnia to życie, o czym niektórzy ludzie palący nawet nie pomyślą, bo przecież "im wolno"
- 51 4
-
2019-07-25 17:08
Pozdrawiam i cieszę się, że ktoś rozumie mój problem.
- 16 3
-
2019-07-25 21:15
(2)
Rany dla ciebie tylko wieś, przecieź w miescie prłni spalin, smog, smrody z róznych wysypisk a i ktos nawet czasem grilla rozpali.
- 7 7
-
2019-07-25 22:47
Po co w takim razie dokładać jeszcze smród z papierosów do tych wszystkich 'aromatów'?
- 10 2
-
2019-07-26 15:37
Tylko że kwestia miasto/wieś to nie jest wolny wybór - trzeba mieć pracę, mieszkanie i tak dalej.
- 0 0
-
2019-07-25 15:03
Bądźmy konsekwentni (2)
- należy wprowadzić całkowity zakaz wypuszczania spalin z rur wydechowych samochodów, emitowania pyłu z okładzin hamulcowych i ścieranego asfaltu, wylewania na ulice i chodniki płynów eksploatacyjnych cieknących ze starych trupów jeżdżących po drogach.
- 20 35
-
2019-07-25 21:45
mondrala
Lubisz pisać dla zasady? Mieszkamy w mieszkaniach. Nie na przystankach i ulicach. To jest poważny problem a nie temacik na niedziele. Nie utrudniaj.
- 7 6
-
2019-07-26 15:39
Od ręki się nie da, ale konsekwentne ograniczanie ruchu samochodowego w centrach miast powinno być przeprowadzane. Protesty społeczne są jednak silne, bo każdy musi swoim własnym samochodem podjechać wszędzie a komunikacja miejska nie zawsze jest wystarczająco sprawna.
- 0 0
-
2019-07-25 15:09
Nie dla palenia (1)
Nie można kulturalnie pić piwa na ławce, a można palić na ulicy i rozsiewać toksyny?! Przecież to jawne trucie, pozbawianie ludzi zdrowia. Powinno być karalne.
- 36 10
-
2019-07-25 19:18
Dym na wolnym powietrzu raczej nic ci nie
zaszkodzi w przeciwieństwie do trujących diesli oraz palonych w piecu śmieci.
- 7 12
-
2019-07-25 15:20
śmietnik
A gdzie śmietniki ?- ile jest miejsc w Gdańsku, gdzie po horyzont nie widać śmietnika...
- 12 4
-
2019-07-25 16:00
Wszystkiego dobrego z okazji imienin i więcej spokoju. Też masz wady które denerwują innych
- 5 6
-
2019-07-25 16:19
(1)
Mi przeszkadza jak świntuch spierdzi się między ludźmi i udaje że to nie on. Nie mam ochoty wąchać czyich smrodów. Przestańcie pierdzieć między ludźmi to inni przestaną wam smrodzić fajkami
- 6 18
-
2019-07-25 18:18
tylko że od wąchania piardów jeszcze nikt nie umarł, a od wąchania dymu tytoniowego umiera rocznie prawie 70 tys. Polaków
(źródło: https://www.mp.pl/pacjent/pulmonologia/aktualnosci/153888,palenie-tytoniu-zabija-rocznie-blisko-67-tys-polakow)- 15 5
-
2019-07-25 20:40
Śmieszny jesteś (3)
A smrody z rur wydechowych samochodów ci nie przeszkadzają? Pewnie nie, bo sam jeździsz jakimś gruchotem. Ja tam wolę czuć dym papierosowy niż smrody z aut. Co do rzucania petów: mam sobie wsadzić do kieszeni? Bo śmietników coraz mniej...
- 7 13
-
2019-07-26 09:02
Zjedz go, przecież to lubisz
- 5 2
-
2019-07-26 15:36
To akurat twój problem. Śmieci nie rzuca się od ta na chodnik czy w trawę. Chcesz palić, to się wysil i nie zaśmiecaj miasta. Tak samo ze sprzątaniem po psach: chcesz mieć zwierzaka, to się nim zajmuj i sprzątaj po nim.
- 2 0
-
2019-07-26 16:40
Odezwała się chodząca pieszo... A peta proponuję zjeść. Kiedyś przecież żuli tytoń. Tylko znowu problem, gdzie spluwać...
- 0 0
-
2019-07-25 20:52
zgadza się
na deptaku w Brzeżnie , dramat, młodzi palą i pety rzucaja w krzaki
- 4 1
-
2019-07-26 00:28
A ile kosztow leczenoa raka pluc...
- 3 1
-
2019-07-26 09:19
palenie
To w kolejce do piekarni też palą?
- 2 1
-
2019-07-26 13:32
Doprawdy?
Przestan chodzic chodnikiem,zacznij ulica!
- 0 1
-
2019-07-27 20:29
Zakaz wszystkiego
To może zakażemy picia alkoholu, perfumowania sie, mycia silnymi żelami bo nie każdy lubi ten zapach.
Zakaz palenia w miejscach publicznych jest dobry ale nie idźmy w kierunku zakazywania wszystkiego. Wszystko rozbija się o kulturę osobistą i nie atakujcie palaczy, jeżeli nie macie nałogów nto nie macie pojęcia co to znaczy.- 0 0
-
2019-07-25 14:18
kto pije i pali (9)
ten jest szczesliwy :)
- 83 263
-
2019-07-25 14:23
Na podwalu staromiejskim pełno jest takich koczujących szczęśliwych. Aż śmierdzi od nich tym szczęściem.
- 42 2
-
2019-07-25 14:26
Kto pije i pali
Kto pije i pali ten szczęśliwy i na choroby wrażliwy
- 7 8
-
2019-07-25 14:28
tak, ci szczęśliwi ludzie wychodzą ze swoich miejsc pracy (1)
by móc nawdychać się tego szczęścia wśród sobie podobnych
czy to na rampie dyskontu, czy na parkingu biurowca- 10 0
-
2019-07-26 07:42
O! i tu ci ten żal duuu szę ściska
koledzy idą zapalić odpocząć i pogadać ... a ty jak ta sierota i odludek społeczny ... siedzisz i w tym czasie harujesz za nich ;)))
- 1 7
-
2019-07-25 15:13
(1)
Ja jakoś zauważyłem że większość palaczy ma zły humor. Pewnie za dużo dymu
- 15 0
-
2019-07-25 16:36
oni się łatwo denerwują, uzależnienie od nikotyny
- 11 0
-
2019-07-25 16:29
Pije i pali
Fajny tok myślenia!!!
- 1 0
-
2019-07-25 17:53
Ten nie ma robali
- 8 1
-
2019-07-25 18:09
Kto pije szkodzi tylko sobie (zdrowotnie)
Kto pali szkodzi bardziej tym wdychającym ten dym
Więc won mi z tym- 3 1
-
2019-07-25 14:19
(2)
NO i fajnie
- 17 38
-
2019-07-26 10:45
1. Ten zakaz nigdy nie był respektowany.
2. Ludzie chodzą palić w okolice przystanku i wyrzucają pety na chodnik a gdyby mogli palić na przystanku, bądź w wyznaczonej strefie na przystanku to wyrzucaliby pety do śmietnika.
Zapraszam pod kościół na Sieldach, cały płot jest w petach, bo wyrzucić gdzie nie ma.- 0 0
-
2019-07-26 14:02
Fajnie byłoby gdyby SM dawała mandaty po 500zł
Nic tak nie uczy jak uderzenie po kieszeni. A jak daja średnio 33-34zł na osoobę, to nic dziwnego, że palacze mają ich i nas w głębokim poszanowaniu.
- 0 0
-
2019-07-25 14:20
Wraca a kiedy go nie było, bo chyba przespałam te lata? (1)
- 136 11
-
2019-07-26 12:18
palenie papierosów zawsze było hobby głupków i robotników
- 2 0
-
2019-07-25 14:21
tabliczki (1)
Większość tabliczek i naklejek zniknęła - chyba ztm sam je pozdejmował
- 130 13
-
2019-07-26 06:53
tabliczki to są tylko informacyjnie
a prawo i tak nie działa... ;)))
bo cała Polska nieskutecznym prawem stoi
,,, tym bardziej gdy się czyta o AbsolutNIE BezKARnym waleniu soli drogowej do kiełbas, czy BezKARnej produkcji puszek ze świń skażonych ASF na polecenie PiSemne BezKARnego ministra !!!- 2 0
-
2019-07-25 14:21
(1)
c miejsce dla palaczy placa podatki
- 37 24
-
2019-07-25 17:05
Czy lajkujący rozumieją sentencję eugena? Co Eutor miał na myśli?
- 4 1
-
2019-07-25 14:22
równie fantastyczne jest wdychanie smrodów d**ili palących w blokach na balkonach (26)
albo w otwartych drzwiach klatki schodowej. Jeśli tak lubicie smród fajek, to kiście się w nim sami w swoim domu, a nie raczcie innych!
- 376 65
-
2019-07-25 14:28
Jeszcze tego brakowało... (20)
byś ludziom mówił co mają robić na swoich balkonach. A jeśli przeszkadza Ci zapach dymka od sąsiadów, to przecież możesz się szczelnie zamknąć w domu, lub przeprowadzić się do własnego domu - wtedy będziesz panem całej posiadłości.
- 39 140
-
2019-07-25 14:33
to ty się w domu szczelnie zamknij i tam sobie pal (1)
- 103 15
-
2019-07-25 17:12
Na porządniejszych osiedlach są regulaminy, do których kulturalni ludzie się stosują. Nikt nie wdycha cudzych smrodów, ani nie ogląda reform sąsiadki czy skarpet sąsiada suszących się nad balustradami balkonów, oskrobanych szaf-spiżarni w korytarzach.
- 26 3
-
2019-07-25 14:37
wyobraź sobie że w wielu budynkach (w całosci w tym wmieszkaniach) na zachodzie jest zakaz palenia (3)
pisząc na zachodzie mam na mysli także lub przede wszystkim USA
- 44 8
-
2019-07-25 15:16
(2)
W DE - to też "zachód" - nie ma zakazów palenia na przystankach, dworcach autobusowych itp.; oficjalnie stoją tam kosze z popielniczkami - ale też nie ma zwyczaju palenia w środku grupy ludzi i dmuchania im prosto w nos. Szkoda, że u nas trzeba wymuszać to zakazami i ganianiem się ze Strażą Miejską...
- 27 1
-
2019-07-25 15:23
Mieszkałem trochę w Niemczech zachodnich i nie tam ciągle smrodu papierosów. W Gdańsku czuję ciągle :( i papierosy są
wszędzie
- 27 3
-
2019-07-25 15:39
bzdura, jest zakaz, a jak rzucisz peta to sąsiad na policję dzwoni
- 17 1
-
2019-07-25 15:30
A nie pomyślałeś, że to działa w dwie strony? Ty na swoim balkonie palisz ale smród leci do innych. Sam się zamknij w domu szczelni i w nim pal :P
- 47 8
-
2019-07-25 16:07
A mzoe ty bys tak zamknal sie albo zamknela w swoim domu i trul/a siebie i swoich bliskich.Niestety patologia byla jest i bedzie.Pzrykladem jest fim pt.Dzien Swira.
- 28 0
-
2019-07-25 18:54
(2)
A od kiedy w blokach balkon jest twój? Remonty balkonu wykonuje spółdzielnia z funduszu remontowego,czy ty za swoje?
- 7 7
-
2019-07-25 21:12
(1)
na fundusz remontowy płacę jednak
- 8 4
-
2019-07-26 09:05
Do ciężkiego d**ila
Jakbyś miał remont tylko ze swojej części to byś nie miał na co wychodzić aby zapalić
- 1 1
-
2019-07-25 18:56
balkony są formalnie prawie zawsze częścią wspólną. (3)
- 7 3
-
2019-07-25 22:20
Skoro tak, to jutro wpadam na twój balkon postawić parę gratów z piwnicy, rower i powieszę sobie antenę satelitarną. Pasuje? (2)
- 14 6
-
2019-07-26 11:17
(1)
Balkon to część wspólna ale do twojego własnego użytku. Tak samo jak komórka lokatorska czy miejsce parkingowe (wg nowych przepisów). Pal sobie we własnym mieszkaniu, nikt nie chce wąchać twoich smrodów papierosowych. Jak czegoś nie rozumiesz to wracaj do czworaków, tam sobie pal przed blokiem z kolegami
- 3 1
-
2019-07-26 11:34
Skoro jest "częścią wspólną do własnej dyspozycji"
To zajmij się swoim balkonem i nie wtykaj nomen omen nosa w cudzy balkon.
Co, może jak będę palił u siebie w domu (chociaż tego nie robię bo nie palę), to zabronisz otworzyć okno albo stać w oknie w czasie palenia?
Ludzie, nie dajmy się zwariować, skoro fajki są legalne!- 5 0
-
2019-07-25 20:18
Napewno! (1)
Można też założyć sprawę w sądzie o reemisje i tyle cwaniaczku!
- 4 1
-
2019-07-26 11:37
Nowotworu?
- 0 0
-
2019-07-25 20:38
też tak uważam:)
- 0 1
-
2019-07-25 22:56
To palący ćwok powinien się wyprowadzić na odludzie i tam sobie jarać ile wlezie!!
- 13 2
-
2019-07-26 09:03
Balkon to cześć należąca do wspólnoty i nie możesz tam palić, bo cię wyrzuca
- 2 2
-
2019-07-25 15:29
A mój
Sąsiad pali na klatce, ale drzwi nie otwiera. Środek na dwa piętra!
- 13 0
-
2019-07-25 16:28
zgadza się. d**ile. i co zrobić?
- 5 0
-
2019-07-25 18:58
Wam się wszystkim w d..ch poprzewracało! (1)
Nic wam nie pasuje! Do lasu z Wami!
- 7 16
-
2019-07-25 20:30
z palaczami? lepiej nie, bo jeszcze las spalą!
- 6 0
-
2019-07-28 10:04
palenie w blokach
Ci palacze nie szanujący swego zdrowia i co gorsze zdrowia sąsiadów - bierne palenie, osiągnęli poziom d**ilizmu z powodu niedotlenienia mózgu.
- 0 0
-
2019-07-25 14:22
jak nie ma nieuchronności kary, to sobie folgujemy (2)
czy to zapalenie na przystanku, czy podjechanie kawałek chodnikiem, zaparkowanie na trawniku czy wyjeździe z bramy
hulaj dusza, piekła nie ma
sporo też przybyszy z bliskiej zagranicy, a lubiących cygarety, ale i tak wolę ich, niż pijane bydło często spotykane na peronie w Sopocie- 115 7
-
2019-07-25 16:03
To fakt. (1)
Z tym, że pijane bydło na peronach w Sopocie również pali. W ogóle bydło na peronach pali i rzuca niedopałki na ziemię.
- 4 0
-
2019-07-26 06:56
a gdzie ma rzucać - w kosmos?
- 0 3
-
2019-07-25 14:23
a najbardziej (10)
przeszkadza tym co kiedyś palili śmiechu warte
- 106 161
-
2019-07-25 14:28
bzdury (7)
- 22 14
-
2019-07-25 14:39
To prawda (6)
Ludzie co rzucili palenie dziś najczęściej upominają palących. Chyba jak czują zapach wraca im chęć zapalenia i dlatego tak ich to drażni.
- 17 22
-
2019-07-25 16:09
(1)
MNie to sie wymiotowac od razu chce, mam mdlosci i objawy choroby lokomocyjnej.
To trucizna, idzcie do diabla ze swoim zalosnym tlumaczeniem, ze to przeszkadza tym co palili kiedys.
A nawet jesli to co????- 13 11
-
2019-07-25 16:18
Masz też objawy jakichś innych groźnych chorób - już na sam widok paczki papierosów? ;-)
- 9 13
-
2019-07-26 06:37
(2)
Nigdy nie paliłem i co ty na to?
- 3 1
-
2019-07-26 07:38
łżesz jak pies
- 1 0
-
2019-07-27 20:35
I nie pal no to głupota. Żałuję dzień w którym zaczepem palić, bo pomimo że przestałem palić to całe życie będę palaczem, tak jak alkoholik nigdy nie wyleczy się z uzależnienia. I wiem że gdy zapale chociaż jednego to wrócę
- 0 0
-
2019-07-26 09:07
Bo tylko oni wiedza, jakiego kapcia z rana czyli w ustach, jak ciężko było rzucić, jak męczył kaszel i jak rzadko im stawał, chcą cię uchronić niewdzięczniku przed tym żebyś nie niszczył sobie życia i przy okazji nie narażał ich na bierne palenie
- 4 0
-
2019-07-25 21:49
Podobno palenie daje poczucie luzu. Widać po tobie "aluta" ześ nerwus i sztywniak.
Dużo ludzi w ogóle nie paliło nigdy papierosów. A cci którzy palili ale teraz nie palą to co ? Gorsi? Dobrze, że sami poczuli jak to wdychać smród.
- 5 2
-
2019-07-26 11:52
A tak.............
Własnie dlatego juz nie palą, bo zmadrzeli
- 0 0
-
2019-07-25 14:25
l- (6)
Palenie i śmiecenie...wszędzie kipy. Najwięcej śmieci na ulicy, chodnikach, plaży to kipy. Surowo karać.
PS jestem palaczem ale nie śmieciarzem. Nie pale przy osobach niepalących jak i nie pale w miejscach zabronionych.- 223 12