• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrzeszcz Dolny chce strefy płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych. Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych.

Radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny przegłosowali we wtorek wieczorem uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie całej dzielnicy strefy płatnego parkowania. Zanim jednak kierowcy zaczną płacić za parkowanie po wschodniej stronie torów kolejowych będących granicą z Wrzeszczem Górnym, na wprowadzenie opłat musi zgodzić się Rada Miasta. Na to, przy których ulicach staną parkomaty, decydujący wpływ mają mieć mieszkańcy.



Parkowanie w twojej dzielnicy jest:

Wrzeszcz Dolny jest jedną z nielicznych, gęsto zaludnionych dzielnic, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie. Poza Śródmieściem, gdzie pobór opłat wprowadzono najwcześniej, od kilku lat opłaty za parkowanie pobierane są w Oliwie, w części Przymorza, na Aniołkach, Jelitkowie (w czasie wakacji) czy Wrzeszczu Górnym.

I właśnie kierowcy uciekający z tej ostatniej dzielnicy - w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych - sprawiają, że wielu mieszkańców po wschodniej stronie torów kolejowych chce, aby strefą płatnego parkowania objąć także tę część Wrzeszcza.

- Problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta i musimy sprostać tym wyzwaniom - przyznaje Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Podjęta przez nas uchwała to dopiero początek drogi do tego, by w części dzielnicy, na wybranych przez mieszkańców ulicach, pojawiły się parkomaty - dodaje.
Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach. Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach.
Uchwała radnych dzielnicy zakłada wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy. To standard w ostatnich latach. Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych i sprawić, by nie musieli się zajmować każdym osobnym wnioskiem mieszkańców o włączenie ich ulicy do SPP.

Przyjęta uchwała w praktyce oznacza początek drogi do tego, by nad pomysłem rozszerzenia SPP o Wrzeszcz Dolny zajęli się radni miasta. Dopiero po tym, będzie można wskazać ulice, przy których staną parkomaty. O tym mają z kolei zadecydować w konsultacjach społecznych mieszkańcy poszczególnych ulic.

- Tematem SPP zajmowała się już poprzednia kadencja radnych Wrzeszcza Dolnego, ale temat rozszedł się po kościach. Teraz widzimy, że problem nie zniknął. Razem z mieszkańcami chcemy wypracować więc rozwiązanie, które zadowoli wszystkich. Nikogo nie chcemy zmuszać do wprowadzenia opłat pod oknami - tłumaczą radni.
We wtorek w siedzibie przy ul. Manifestu Połanieckiego 36 w Gdańsku odbyła się sesja rady dzielnicy, na której radni dyskutowali nad uchwałą. Na spotkaniu pojawili się też mieszkańcy, którzy o planach radnych mogli dowiedzieć się m.in. z plakatów rozwieszanych na ulicach. "Nie zgadzasz się? Przyjdź, zaprotestuj" - zachęcali autorzy plakatów.

Ostatecznie, po burzliwej dyskusji radni 11 głosami "za" przegłosowali uchwałę. Jedna osoba była "przeciw", pozostali radni nie wzięli udziału w głosowaniu.

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • to nie auta sa problemem (2)

    problem stanowi slabo rozwinieta komunikacja miejska, spozniajace sie tramwaje, rzadka czestotliwosc. miasto siega po raz kolejny do kieszeni podatnikow bo tak jest najlatwiej. mam wrazenie ze ta rada cala dziala pod dyktando miasta. Bo najłatwiej jest siegac do kieszeni mieszkancow.

    • 15 6

    • tylko urzędnicy !!

      • 1 0

    • to nie auta są problemem

      problemem jest nadmiar aut i nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości. Problemem jest coraz większa liczba osób zmieniających swoje miejsce zamieszkania na osiedla podmiejskie, co wydłuża odległość z domu do pracy.

      • 3 1

  • (13)

    Powinni zbudować 30 piętrowy parking,to proste rozwiązanie i problem z głowy.

    • 75 68

    • Na terenie byłego browaru.

      • 0 0

    • Ty chyba nigdy nie parkowałes np na poziomie 6 takiego molocha (1)

      Jakbyś tak codziennie miał tam wjeżdżać to byś wiedział jak głupie rozwiązanie proponujesz.

      • 5 5

      • dokładnie

        czasem idę piechotą jak pomyślę, że mam krążyć po piętrowym parkingu

        • 3 0

    • (2)

      powinni zbudować wydolny system komunikacji miejskiej - np. SKM na południe, żeby korposzczury nie musiały dojeżdzać autem i szukać parkingu.

      • 9 5

      • ja nie mam problemu

        ale też nie robię wymówek i nie użalam się nad sobą i nie marudzę jak dziecko

        • 3 0

      • Trzeba było kupić tam gdzie SKM już jest

        Niech Ci deweloper wybuduje

        • 6 5

    • Ale jest duży pusty parking za Metropolią. (4)

      Koszt to 80 zł miesięcznie.

      • 35 3

      • dodajmy że cały wiecznie pusty;) (3)

        • 33 0

        • nie prawda (2)

          parkują tam goście hotelu Focus bo mają za darmo

          • 11 6

          • (1)

            dobrze. 3 miejsca z 300 są zajęte ;)

            • 17 0

            • z 500

              • 8 1

    • No to zbuduj, za swoje pieniadze.

      • 8 1

    • Zbuduj, zarabiaj.

      ;)

      • 11 1

  • Prywatny samochód parkuje się na swoim prywatnym terenie lub płaci za miejsce. Proste. (1)

    • 3 10

    • za iejsce w strefie publicznej płacimy podatki.

      • 1 1

  • wprowadzić jak w Berlinie Umweltzone i będzie porządek (15)

    ps. W Berlinie 320 samochodów na 1000 mieszkańców, w Gdańsku 640 samochodów na 1000 mieszkańców.

    • 24 10

    • I jeszcze do tego baraki i kapo.

      • 0 0

    • zarejestrowanych w Gdańsku. dolicz jeszcze drugie tyle przyjezdnych (1)

      • 7 3

      • zaraz okaże się że po Gdańsku jeździ 700 tys samochodów a w całym Trójmieście milion.

        • 2 2

    • (3)

      Bo Niemcy odchodzą od jedynej prawdziwie szczerze wyznawanej religii, jaką jest kult Przenajświętszego Samochodu. Jemu Chwała i Darmowe Parkowanie po wszystkie kilometry kilometrów!

      • 6 12

      • wyniki sprzedaży aut w Niemczech temu przeczą niestety .... (2)

        • 8 2

        • (1)

          No bo oni kupuja samochody by je trzymac w garazu pod kocem, a potem po 10 latach sprzedac Polakowi.

          • 13 0

          • i tylko w niedzielę na zjazd NSDAP i do Lidla :)

            • 8 2

    • Porównaj jeszcze komunikację w Gdańsku i Berlinie.

      • 7 2

    • Kto tak zaniża statystykę? (1)

      Ja mam cztery.

      • 4 1

      • resort się odezwał

        • 1 1

    • (2)

      bzdurne dane podajesz - wg nich pod każdym blokiem np na Zaspie stałoby po kilkaset aut a stoi kilkadziesiąt. Natomiast zamiast tworzyć w prawie durną strefę dla aut elektrycznych powinny być strefy ograniczające wjazd dla aut np najpierw z norma poniżej Euro3, potem Euro4 itd. aż zmniejszymy liczbę aut najbardziej nas trujących.

      • 3 8

      • to nie są bzdurne dane a dane statystyczne (1)

        poszukaj sobie w necie

        • 5 4

        • Statystycznie, to

          ja i mój pies mamy po trzy nogi.

          • 8 6

    • Ile z tego jest "martwych dusz"?

      Ile z tego to firmy leasingowe?
      Ile z tego to floty firmowe, które parkują z reguły na swoim terenie?

      • 4 5

    • Niemiec się odezwał ....

      • 5 5

  • No bo co innego pozostaje mieszkańcom? (5)

    Patrzeć jak im trawniki i podwórka rozjeżdżają? Nie dziwię się

    • 126 47

    • To niech budują parkingi skoro jest na to potrzeba.

      • 0 1

    • I tak rozjadą, a kasa za postój pójdzie na kolejne rydwany. (1)

      • 11 9

      • Kasa pojdzie ale do prywatnych kieszeni wlascicili o przepradzam,-operatorow parkometrow.

        Ale nie do miasta.Do miasta grosze zyski do konkretnej osoby.Tak miasto dba o kase miejska..Tak sie oni bawia naszym kosztem.

        • 3 3

    • (1)

      Rozjeżdżone trawniki to zasługa samych mieszkańców, którzy od zarania wolą parkować na trawnikach niż zorganizować cywilizowane miejsca postojowe np. w ramach BO.

      • 9 4

      • nie zmiesci się wszystkich samochodów - bo chyba nie ttraktujesz chodników jako parkingów?

        • 0 1

  • kiedy poprawa komunikacji? (7)

    Brak bezpośrednich połączeń, tłok , bałagan, opóźnienie.

    • 103 8

    • Nie ma i nie będzie bo miastu n ato szkoda kasy.

      • 3 0

    • jak ty zmadrzejesz

      • 0 1

    • (4)

      SPP to właśnie poprawa komunikacji zbiorowej. Mniej chętnych do parkowania, mniejszy ruch, mniejsze korki, sprawniejsza komunikacja zbiorowa.

      • 5 17

      • A jak to rozumieć? (3)

        Bo chyba miejsc w autobusach, samych autobusów czy nowych linii to przez wprowadzenie opłat raczej nie przybędzie?

        • 11 3

        • zauważ, kochany, że pojawią się środki, przy pomocy których będzie można kupić nowe autobusy (1)

          tramwaje, zbudować kolejne tory kolejowe do Pruszcza etc. Będzie można także zbudować nowe drogi dla rowerów i przebudować skrzyżowania, by poprawić komfort i bezpieczeństwo osób chcących dotrzeć pieszo lub rowerem do przystanków komunikacji publicznej. Lepsze relacje międzyludzkie między ludźmi poprawią jakość życia w mieście. Przeciętny samochód zajmuje przestrzeń w mieście przez ponad 23 godziny na dobę. Tę przestrzeń można wykorzystać duużo bardziej efektywnie przez ludzi nie uzaleznionych od samochodu, do których, mam nadzieję nie należysz.

          • 1 7

          • skwituję to jednym słowem:

            tiaaaaaa

            • 3 1

        • to nikogo nie obchodzi ze nie bedzie miejsc dla ludzi

          wazne ze nikt sie nie moze czepiac ze sie autobusy spozniaja, reszta radzta sobie sami, zmien miasto, wez kredyt

          • 4 5

  • Dla przypomnienia - Gdańsk nie był i nie jest przystosowany na taką ilość samochodów ! (23)

    Problemem nie jest brak miejsc a nadmiar samochodów. Ciekawe kiedy ta prosta oczywistość dotrze do pań i panów za biurkami. Nie można bez końca wykrawać miejsc parkingowych z istniejących chodników, ulic i zieleńców.

    • 36 10

    • To kwestja urzędników żeby było normalnie a n ie jak w czwartym świecie!!

      • 0 0

    • Ciekawe kiedy do pań i panów za biurkiem (12)

      dotrze, że nikt przy zdrowych zmysłach nie przesiądzie się do komunikacji bez radykalnej poprawy tejże. Jazda komunikacją z Brzeźna do Oliwy 1h (bo musi objechać dookoła Wrzeszcz) a samochodem 15 minut nawet w korku.

      • 6 7

      • 1h z Brzeźna do Oliwy? (1)

        A czym jeździsz? Bo tramwaj jedzie 38 minut, a nie godzinę.

        • 1 1

        • Dolicz dojście do obu przystanków + spoźnienia/wypadnięcia.

          Uważasz że 38 minut na 5km po linii dróg to jest mało?!

          • 1 1

      • sprawdź wariant roweru wspomaganego elektrycznie (nie MEVO) (1)

        być może bedziesz w pracy szybciej niż samochodem a i na zdrowie ci wyjdzie.

        • 1 3

        • zimą szczególnie , potem tydzień w łóżku , lekarstwa , niższa pensja ....

          • 5 1

      • Zgadza się. (7)

        Rozwiązanie tego problemu: wprowadzenie pasów ruchu TYLKO dla komunikacji miejskiej, optymalizacja tras przejazdu, zwiększenie częstotliwości kursowania.
        Tylko że będzie to przeszkadzało..... samochodom.
        I tak koło się zamyka.

        • 5 3

        • Tory są tylko dla tramwajów, więc częściowo jest twój postulat spełniony. (5)

          Bus pasy jak najbardziej, pod warunkiem, że zostaną dobudowane a nie zabrane z istniejących dróg.

          • 3 5

          • Tutaj się właśnie nie zgadzamy. (2)

            Jak dobudujesz, to automatycznie zwolnisz miejsce dla samochodów, a chodzi o coś przeciwnego. Krótki odcinek drogi na np. Dmowskiego autobus pokonuje w kilka zmian świateł - chore. Tam i wszędzie indziej powinien być pas ruchu TYLKO i wyłącznie dla autobusów. Wówczas pokonanie takiego dystansu zajmuje max. 30 sekund. Oczywiście piszę o pasach ruchu na CAŁEJ długości ulicy.
            Wtedy komunikacja miejska ma sens.

            • 3 5

            • No właśnie nie ma to sensu. (1)

              Bo co z tego, że zrobisz na Dmowskiego bus pas, jeśli autobus utknie w korku na wysokości pętli przy dworcu PKP albo w drugą stronę na Miszewskiego? Przecież tam już był bus pas i to się kompletnie nie sprawdziło. Tym bardziej, że na wylocie Dmowskiego w Grunwaldzką spokojnie zmieściłyby się 3 pasy-na wprost w lewo i w prawo, a przepustowość jest sztucznie ograniczona przez 2 pasy. Zawsze 5-6 pojazdów więcej dałoby radę przejechać na jednym cyklu (szczególnie na prawoskręcie).

              Chyba, że mówisz o zrobieniu tylko i wyłącznie buspasów w rejonie Wrzeszcza PKP, to wtedy jakiś sens by to miało, Chociaż Dmowskiego i wyjazdy na Grunwaldzką nadal byłyby wąskim gardłem.

              • 3 2

              • widać, że jakieś ślady zdolności do refleksji pojawiły się pod koniec wpisu

                tylko pogratulować. (nie jestem autorem poprzednich wpisów, z którymi się skądinąd zgadzam).

                • 0 2

          • No właśnie , tory są tylko dla tramwajów - to jest nieuczciwe , niesprawiedliwe (1)

            Trzeba sie tym zająć , może nawet w Brukseli . Demonstracje jakieś czy co .Tak dalej być nie może , tak dalej byc nie musi ....

            • 3 1

            • To prawda.

              Autobusy mogłby spokojnie w tych miejscach jeździć razem z tramwajami - vide Morena.

              • 2 0

        • Nie musi przeszkadzać - wystarczą sensowne linie tramwajowe. A nie jak teraz Nowa Bulońska, co z tego że tam puszczą tramwaj jak dojazd do centrum będzie trwał 30 min a do Wrzeszcza godzinę !!! Ta linia powinna powstać na środku AK, gdyby przejazd trwał do 15 min, tramwaje pustsze i grzane zimą a chłodzone latem to ludzie by się przesiedli,. Pomógłby też na pewno wspólny bilet na wszystkie rodzaje komunikacji w całej aglomeracji.

          • 4 1

    • no faktycznie , jak powstawał 1000 lat temu to o tym nie pomyśleli ... (6)

      • 6 6

      • Nie dziecino, to kwestia ostatnich 20-30 lat (5)

        Od tego czasu ilość samochodów zaczęła lawinowo rosnąć.

        • 6 5

        • Ilosc pracujacych ludzi zaczela lawinowo rosnac (3)

          to nie jest tak ze nagle jeden janusz zaczal naraz 3 samochodami jezdzic....

          • 3 2

          • I to jest prawda , niestety ludzie wybrali PIS to bezrobocie spada (2)

            PO musi wrócić , wzrośnie bezrobocie , ruch samochodowy zmaleje i będzie super .... :)

            • 5 5

            • bezrobocie spadło juz za czasów PO - PSL (1)

              za PIS wzrosła liczba ludzi niektywnych zawodowo - spadł wskaźnik aktywności zawodowej ludności, a koszty tego zjawiska ponosimy my wszyscy.

              • 3 5

              • to przypomnij łaskawie stopę bezrobocia za PO i teraz .....

                • 4 0

        • o przedszkole juz otworzyli

          • 4 0

    • (1)

      Janusizm musi wyjść z mieszkańców a to trudne i skomplikowane
      Ale może kiedyś

      • 8 1

      • pierwszy krok w dobrym kierunku już został w Dolnym Wrzeszczu wykonany

        • 1 1

  • parkowanie!!

    Parkowanie w dzielnicach mieszkalnych powinno być darmowe- natonmiast przy budowie nowych firm, sklepów lub biurowców powinien być wymóg zapewnienia miejsc parkingowych dla przewidywalnej ilości pracowników lub klientów. Dzielnice atrakcyjne turystycznie powinny mieć oddzielne parkingi tylko dla turystów.

    • 6 0

  • Jak już SPP to bez ulg i abonamentów!

    Jak mają płacić to wszyscy równo. Skoro SPP ma zmniejszyć ilość samochodów to nie może być narzędziem do usunięcia innych kierowców w tym celu, aby mieszkańcom zapewnić miejsca postoju!

    • 1 2

  • mieszkam przy Mickiewicza (1)

    nie chcę płatnej strefy !

    • 24 3

    • Jestes pewien?

      Bo napisali ze twoi radni chca. Sam ich wybrales.

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane