• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrzeszcz Dolny chce strefy płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych. Mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego cierpią na tym, że znajdują się tuż przy granicy płatnej strefy we Wrzeszczu Górnym. Przez to wielu kierowców szuka darmowych miejsc właśnie po wschodniej stronie torów kolejowych.

Radni dzielnicy Wrzeszcz Dolny przegłosowali we wtorek wieczorem uchwałę w sprawie wprowadzenia na terenie całej dzielnicy strefy płatnego parkowania. Zanim jednak kierowcy zaczną płacić za parkowanie po wschodniej stronie torów kolejowych będących granicą z Wrzeszczem Górnym, na wprowadzenie opłat musi zgodzić się Rada Miasta. Na to, przy których ulicach staną parkomaty, decydujący wpływ mają mieć mieszkańcy.



Parkowanie w twojej dzielnicy jest:

Wrzeszcz Dolny jest jedną z nielicznych, gęsto zaludnionych dzielnic, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie. Poza Śródmieściem, gdzie pobór opłat wprowadzono najwcześniej, od kilku lat opłaty za parkowanie pobierane są w Oliwie, w części Przymorza, na Aniołkach, Jelitkowie (w czasie wakacji) czy Wrzeszczu Górnym.

I właśnie kierowcy uciekający z tej ostatniej dzielnicy - w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych - sprawiają, że wielu mieszkańców po wschodniej stronie torów kolejowych chce, aby strefą płatnego parkowania objąć także tę część Wrzeszcza.

- Problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta i musimy sprostać tym wyzwaniom - przyznaje Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny. - Podjęta przez nas uchwała to dopiero początek drogi do tego, by w części dzielnicy, na wybranych przez mieszkańców ulicach, pojawiły się parkomaty - dodaje.
Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach. Uchwała radnych zakłada, by strefą objęto od razu całą dzielnicę. Wówczas łatwiej wprowadzać pobór opłat na poszczególnych ulicach.
Uchwała radnych dzielnicy zakłada wprowadzenie strefy od razu w całej dzielnicy. To standard w ostatnich latach. Ma to ułatwić pracę danej kadencji radnych i sprawić, by nie musieli się zajmować każdym osobnym wnioskiem mieszkańców o włączenie ich ulicy do SPP.

Przyjęta uchwała w praktyce oznacza początek drogi do tego, by nad pomysłem rozszerzenia SPP o Wrzeszcz Dolny zajęli się radni miasta. Dopiero po tym, będzie można wskazać ulice, przy których staną parkomaty. O tym mają z kolei zadecydować w konsultacjach społecznych mieszkańcy poszczególnych ulic.

- Tematem SPP zajmowała się już poprzednia kadencja radnych Wrzeszcza Dolnego, ale temat rozszedł się po kościach. Teraz widzimy, że problem nie zniknął. Razem z mieszkańcami chcemy wypracować więc rozwiązanie, które zadowoli wszystkich. Nikogo nie chcemy zmuszać do wprowadzenia opłat pod oknami - tłumaczą radni.
We wtorek w siedzibie przy ul. Manifestu Połanieckiego 36 w Gdańsku odbyła się sesja rady dzielnicy, na której radni dyskutowali nad uchwałą. Na spotkaniu pojawili się też mieszkańcy, którzy o planach radnych mogli dowiedzieć się m.in. z plakatów rozwieszanych na ulicach. "Nie zgadzasz się? Przyjdź, zaprotestuj" - zachęcali autorzy plakatów.

Ostatecznie, po burzliwej dyskusji radni 11 głosami "za" przegłosowali uchwałę. Jedna osoba była "przeciw", pozostali radni nie wzięli udziału w głosowaniu.

Opinie (455) ponad 20 zablokowanych

  • Po co się rozdrabniać ?

    Od razu całe miasto objąć SPP i będzie po temacie. W myśl hasła "By żyło się lepiej!"

    A tak na serio to najbardziej ucierpią nie okazyjnie parkujący, tylko mieszkańcy. Każdy kij ma zwykle dwa końce ...

    • 11 4

  • Zacznijmy myśleć i rozwiązywać problem, a nie udawać że rozwiązujemy (3)

    Rozszerzenie płatnych stref niczego nie zmieni. I tak nie będzie miejsc. Wystarczy spojrzeć na centrum, gdzie często i gęsto nie ma jak zaparkować. Na rozszerzeniu płatnej strefy zyska tylko miasto, które będzie mieć dodatkowe wpływy finansowe. Zamiast robić płatną strefę wystarczyłoby wydzielić stałe miejsca dla mieszkańców, żeby nie mieli problemów z parkowaniem. Koniecznie także rozbudować sensownie komunikację publiczną. W godzinach szczytu nie da się wsiąść, a z wózkiem to już można pomarzyć. Jak tak dalej pójdzie, to niedługo zaczną się opłaty za wjazd na ścieżkę rowerową lub wejście na chodnik w tych strefach, bo za dużo rowerów i pieszych...

    • 13 7

    • jestem pod wrażeniem głębokości refleksji wyrażonej powyższym wpisem

      • 2 2

    • zmieni, będą miejsca. ludzie zaczną korzystać z płatnych parkingów po prostu. od tego są

      • 2 4

    • Zyska tylko miasto, no właśnie, czyli też Pani. Chyba, że nie jest Pani z Gdańska.

      • 1 1

  • To jest efekt "zagęszczania" miasta przez władze Gdańska (3)

    Ludzie mają żyć ściśnięci jak śledzie, bo "będzie taniej na infrastrukturze". Nie będzie. Rozwiązania infrastrukturalne przy normalnej zabudowie nie są jakimś wyzwaniem, a po zagęszczeniu wszystko staje się problemem - opady deszczu - po każdym powodzie, transport = korki, miejsca parkingowe - brak, szkoły - brak miejsc, autobusy - zatłoczone, itd. Miasto powinno być rozległe i przestrzenne, by się wygodniej żyło. Ci z Moreny powinni (w większości) mieć sklepy, pracę i szkoły na Morenie, ci z Jasienia w Jasieniu, a nie wszystko na piętrowej kupie jak w Hong-Kongu.

    • 16 3

    • (2)

      Miasto rozproszone jest uzależnione od samochodów. Miasto zwarte nie. A samochody właściwie w każdym aspekcie są szkodliwe społecznie z wyjątkiem oszczędności czasu dla ich użytkownika. Więc w miastach zwartych gdzie nie trzeba z nich korzystać można i należy z nich rezygnować z korzyścią dla wszystkich.

      • 3 4

      • oszczędność czasu też nie zawsze.. bo korki... bo nie ma gdzie zaparkować

        • 1 1

      • Ale Gdańsk nigdy nie był i nie będzie zwartym miastem, bo nie jest na planie koła a długiej kiszki!

        • 5 0

  • Głos przeciwko SPP

    Strefa będzie działać od 9 do 17, tymczasem przeważająca część dzielnicy to sypialnia i miejsc brakuje wieczorem, gdy wszyscy już zjadą do swoich mieszkań.
    SPP nie pomoże podczas meczów i innych imprez na stadionie - bo te są wieczorami i w weekendy. Dzięki strefie nie przybędzie ani jedno miejsce postojowe, a wręcz przeciwnie: po namalowaniu przepisowych kopert ich ilość się zmniejszy. Pomyślcie o tym ci, którzy parkujecie na zwyczajowych ziemnych parkingach koło bloków.
    Nadal chcemy SPP?

    • 12 4

  • Zlodzieje (1)

    Wystarczyło by zrobić strefę max do pl. Komorowskiego ale nieeeee trzeba było do letniewa aż . Gdańszczanie są coraz głupsi.

    • 15 6

    • i to jest cala prawda , kiedyś bastion prawicy a teraz sami / prawie / lewacy i komuchy

      ale to miasto się jeszcze obudzi , a wtedy ......

      • 3 0

  • wolne zarty, ktos planuje skok na wasza/nasza kase (2)

    a wszyscy sie jeszcze cieszą..... cala dzielnica wrzeszcz....kresy jak klonowicza, racławicka, itd. tak nikt nie zaglada i nie parkuje tylko mieszkancy..... wprowadźcie platne parkowanie od razu w calym gdansku - nie bedzie problemu, a tak to czlowiek nie wie czy ma placic, czy nie ma placic, gdzie stoja parkometry itd.

    • 12 3

    • po glebszej chwili zastanowienia (1)

      mozna wprowadzic zasade, ze miasto jest dla mieszkancow - jestes zameldowany i placisz podatki mozesz parkowac w swojej dzielnicy za darmo, chcesz parkowac w innych kupujesz w preferencyjnej kwocie identyfikator np. 10-20 zl/mc, nie dotyczy to scislego centrum -

      wszyscy pozostali nie zameldowani placa np. 50 zl/mc za parkowania w miejscu zamieszkania, a w sasiednej dzielnicy platnosc tylko w parkomacie na miejscu

      • 4 2

      • O!

        I taka opinia powinna być wyróżniona! To jest konkretny pomysł.

        • 2 0

  • Poko

    Mnie się nikt nie pytał. Banda złodziei komu wy kit wciskacie że ludzie chcą

    • 15 3

  • parkingi płatne

    Na osiedlu Morena też trzeba dać parkingi płatne,żeby miasto się "nachapało"kasy itd,bo
    dużo u nas "stonki".

    • 9 2

  • Sami glosowaliscie na tych zlodziei

    • 13 3

  • Prywatny samochód parkuje się na swoim prywatnym terenie lub płaci za miejsce. Proste. (1)

    • 3 10

    • za iejsce w strefie publicznej płacimy podatki.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane