• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa tygodnie bez tramwajów na Podwalu Przedmiejskim

as,rb
19 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Od wtorku tramwaje linii 8 i 9 pojadą tylko do węzła Groddecka. Na Stogi i Przeróbkę będzie można dojechać z centrum Gdańska autobusem linii T8. Od wtorku tramwaje linii 8 i 9 pojadą tylko do węzła Groddecka. Na Stogi i Przeróbkę będzie można dojechać z centrum Gdańska autobusem linii T8.

W związku z kolejnym etapem prac przy przebudowie skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową od wtorku, 21 kwietnia, linie tramwajowe 8 i 9 zostaną skrócone do węzła Groddecka. Na Stogi i Przeróbkę z centrum Gdańska będzie można dostać się zastępczą linią autobusową T8.



Jak oceniasz Podwale Przedmiejskie w nowej odsłonie?

Wycofanie tramwajów z Podwala Przedmiejskiego to efekt kolejnego etapu prac na przebudowywanym skrzyżowaniu. Więcej o tym, jak obecnie wygląda postęp prac, piszemy poniżej. Od wtorku przez ok. 2 tygodnie z utrudnieniami będą musieli liczyć się mieszkańcy Stogów i Przeróbki, którzy do i z centrum Gdańska dojadą autobusową komunikacją zastępczą (linia T8).

TRAMWAJE



Linia 8

- Tramwaje nie będą dojeżdżać do pętli "Przeróbka". Linia 8 będzie funkcjonować do przystanku "Węzeł Groddecka" w Śródmieściu Gdańska, trasą: Jelitkowo - Przymorze - Zaspa - Stocznia SKM - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Śródmieście SKM - Węzeł Groddecka. Powrót: Węzeł Groddecka - Urząd Miejski - Hucisko - Dworzec Główny i dalej stałą trasą linii do Jelitkowa.

Linia 9

- Tramwaje nie będą dojeżdżać do krańca "Stogi Zimna". Linia 9 będzie funkcjonować do przystanku "Węzeł Groddecka" w Śródmieściu Gdańska, trasą: Strzyża PKM - Opera Bałtycka - Uniwersytet Medyczny - Dworzec PKS - Węzeł Groddecka. Powrót: Węzeł Groddecka - Śródmieście SKM - Brama Wyżynna - Dworzec Główny i dalej stałą trasą linii do pętli "Strzyża PKM".
- Linia będzie funkcjonować tylko w dni powszednie, w godz. ok. 4:30-16:30.

AUTOBUSY


Linia zastępcza T8

- Autobusy będą kursować na wydłużonej trasie - ze Stogów Plaży, przez Przeróbkę do Dworca Głównego.
- Trasa w kierunku Stogów Plaży: Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Podwale Przedmiejskie - Siennicka - Lenartowicza - Przeróbka - Budzysza - Niska - Rozłogi - Nowotna - Stogi Plaża.
- Trasa w kierunku Dworca Głównego: Stogi Plaża - Nowotna - Rozłogi - Wrzosy - Skiby - Budzysza - Lenartowicza - Przeróbka - Siennicka - Podwale Przedmiejskie - Brama Wyżynna - Dworzec Główny.

W dni powszednie w godzinach szczytu przewozowego autobusy pojadą co około 5 minut, w pozostałych godzinach co około 8-10 minut, w godzinach wczesnoporannych i wieczornych co 15 minut. W soboty, niedziele i święta obowiązuje podstawowa częstotliwość co około 8-10 minut.

Linia 111

W dni powszednie w godzinach szczytu zostanie zwiększona częstotliwość kursowania do co około 10 minut. Zwiększona liczba kursów będzie obowiązywała tylko na tym najbardziej obciążonym odcinku, tj. między Dworcem Głównym a przystankiem "Kłosowa".

Ponadto we wszystkie dni tygodnia zmiana trasy z Górek Zachodnich, na odcinku od przystanku "Głęboka" w kierunku Gdańska. Zamiast przez ul. Podwale Przedmiejskie autobusy pojadą następującą trasą: Siennicka - Długie Ogrody - Szopy - Kamienna Grobla - Dolna - Łąkowa - Śluza - Kamienna Grobla - Toruńska - Okopowa - Wały Jagiellońskie - Podwale Grodzkie - Wały Piastowskie - Jana z Kolna. W kierunku przeciwnym trasa pozostanie bez zmian (nadal obowiązywać będzie objazd przez ul. Żabi Kruk).

Linia 911

- Ze względu na zmianę trasy linii 111 funkcjonowanie linii 911 zostanie zawieszone.

Postęp prac na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej



Na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej widoczny jest postęp prac. Na pasie w kierunku Elbląga, a także pod ulicą Podwale Przedmiejskie, przy chodnikach, obramowaniu jezdni i na przystanku autobusowym wykonane zostały wszystkie prace izolacyjne. W kierunku centrum wykonano obramowanie jezdni w kierunku ul. Łąkowej, układane są warstwy podbudowy na przystanku autobusowym, prowadzone są również prace związane z układaniem chodników i prawoskrętu, równolegle układane są warstwy podbudowy na ok. 40-metrowym odcinku skrzyżowania ulicy Podwale Przedmiejskie z ul. Łąkową.

Od miesiąca w obrębie prac kierowcy poruszają się w obu kierunkach po zwężonych odcinkach jezdni. Powoli przebudowa wchodzić będzie w decydującą fazę, bo zgodnie z przyjętym harmonogramem otwarcie nowego skrzyżowania ma nastąpić w czerwcu.

Uwaga wykopy! Przegląd trwających remontów dróg w Gdańsku



  • Postęp prac na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej.
  • Postęp prac na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej.
  • Postęp prac na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej.
  • Postęp prac na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej.
  • Postęp prac na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Łąkowej.
as,rb

Miejsca

Opinie (151) ponad 10 zablokowanych

  • Jasne wszyscy krzyczą korki, korki, korki. (3)

    Otóż miasto jest dla wszystkich a nie tylko dla kierowców. Kierowcy nie mają specjalnych przywilejów. Uświadomcie to sobie wreszcie.

    • 14 17

    • kierowcy sa takimi mieszkańcami jak wszyscy inni

      więc nie załatwiaj swoich interesów ich kosztem.
      Jeśli zostanie dostarczona sensowna alternatywa, nie będziesz musiał nikogo przekonywać.

      • 7 8

    • Malolat (1)

      Jak kiedyś prawko zrobisz i w końcu zarobisz na samochód to zrozumiesz.
      A teraz dobranocka i do spania.

      • 3 6

      • Szrot za 10k

        Faktycznie, to dopiero dorobek zycia. 90% aut na polskich drogach powinno byc zezlomowanych - wszystkie powyżej 10 lat ( chyba ze sa zabytkiem). Nagle okazałoby sie, ze nie ma problemu korkow, smogu, przepustowosci itd

        • 4 2

  • Dacie rade a jak nie, to na hulajnogi

    • 4 5

  • Piękna sprawa (1)

    Wrzeszcz czeka na przywrócenie przejść dla pieszych przy Teatrze Miniatura i na wysokości Sobótki.

    • 6 8

    • Już niedługo

      Rada Dzielnicy walczy o takie zmiany

      • 0 1

  • Kasy brakuje...

    A miasto wydaje ją na wieczne roboty na wyremontowanej drodze. A obok Chmielna czyŁąkowa jak w XIX wieku.

    • 9 1

  • Stogi pelne trwogi

    Kogo obchodzą stogi.ludzie na poziomie mieszkaja na ujescisku

    • 2 8

  • FRAG niedługo całkowicie zakorkuje nam Miasto , ich pomysły juz wychodza mieszkancom bokiem , (2)

    zwiekszone korki , wydłuzony czas jazdy komunikacji miejskiej , budowa kolizyjnych przejsc nad bezpiecznymi podziemnymi... Ciekawi mnie dlaczego maja takie duże wpływy na władze miasta , co maja na nich że miasto robi to co im FRAG wymyśli.. Do niedawna tu na Trójmiescie pisał ich członek ..(dawno nie widzialem jego wierszówek)

    • 10 3

    • Idź popłacz byłemu wiceprezydentowi ds. deweloperki w rękaw (1)

      On cię zrozumie, wybuduje ci pod blokiem miejską autostradę, odgrodzi ekranami i będziesz dylał naokoło

      • 2 3

      • Widzisz, człowieku, tu nikt nie buduje...

        ... autostrad. Tu się zmniejsza przepustowość w interesie małej grupki, kosztem i za pieniądze wszystkich.

        • 4 3

  • remont na Stogach już skończony czy kolejna przykrywka do przesunięcia terminu to skrzyżowanie z Łąkową

    Zarząd miasta do dymisji, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska oraz trzy miejskie spółki zarządzające komunikacją - czas wprowadzić zarząd komisaryczny

    • 12 3

  • Porządkując fakty: (2)

    1. Jest to droga o dużym natężeniu ruchu, praktycznie bez alternatywy.
    2. Ta droga jest drogą wjazdową i tranzytową, służy całej aglomeracji, a także regionowi.
    3. Dzielinica, przez którą biegnie jest słabo zaludniona (w porównani do Zaspy czy Moreny), za to ceny mieszkań w tej okolicy są wysokie.
    4. W tym rejonie znajduje się zagęszczenie hoteli i miejsc na wynajem.
    5. Stosunkowo niewiele osób mieszka w miejscach, w których hałas rej drogi byłby szkodliwy.
    6. Budowane są przejścia wiejscach, gdzie powstały/powstaką hotele i nowe apartamentowce; w okolicy, gdzie jest stara zabudowa są dziury w ulicach i przejścia podziemne.
    7. Uspokojenie ruchu na tej arterii zwiększa atrakcyjność apartamentów i hoteli w tej okolicy.
    Wniosek: to prezent dla hotelarzy i deweloperów w tej okolicy kosztem i za pieniądze całego miasta.

    • 15 6

    • Dokładnie tak, chociaż ktoś kto zna tę okolicę widzi ten problem i (1)

      te inwestycje z kasy miasta pod kogoś.....

      Logikę tych osłów widać przy wszystkich nowych inwestycjach. Tutaj na Podwalu szczególnie - gdzie pomimo przejść podziemnych obok pakują przejścia na ziemne. Ta droga korkuje się przy byle okazji / problemu na którymś z pasów - widać to jeszcze bardziej po wspaniałych pomysłach przejścia naziemnego przy Chmielnej (co z tego, że 10 metrów obok jest podziemne w dobrym stanie).

      Zmiana charakteru tej drogi powinna nastąpić dopiero po wybudowaniu tunelu pod Motławą w ciągu ul Głębokiej. Ale UM nie przygotował raczej rezerwy terenowej na dalszy przebieg drogi, więc teren zostanie zabudowany - a oni rozłożą ręce i powiedzą że się nie da.....tak jak z rezerwą pod Drogę Czerwoną wzdłuż torowisk PKP/SKM, która powinna być priorytetem w Gdańsku - a oni parcelują te działki i sprzedają f-k logic.

      • 2 2

      • Głęboka to za mało

        konieczny jest objazd za Opływem, przez Olszynkę.

        • 0 0

  • Podwale Przedmiejskie

    w tej formie nigdy nie powinno powstać w tym miejscu, ta droga powinna być za Opływem Motławy, przechodzić w Armii Krajowej trasą, która idzie dzisiaj Witosa i częściowo Cienista, przez Olszynkę przy dzisiejszym torowisku w stronę portu.

    Ta droga podzieliła stare miasto na dwa światy. Jeden który od lat był nie doinwestowany, w którym wolną rękę mieli wszelkiej maści spekulanci deweloperki i kumple kumpli (zapoznajcie się ilu prominentów ma tam lokale.....) i drugą totalnie zapomnianą przez lata (w zasadzie chyba od wojny lub powojennej odbudowie (max 5 lat po) - gdzie ulice były pozapadane, kanalizacja niedrożna, chodniki rozwalone, budynki się sypały - a wszystko po 90 roku było rozkradane/ wyprzedawane za promil wartości dzisiejszym biznesmenom powiązanym z deweloperką (mieszkałem przez wiele lat przy Toruńskiej/Wróbla, rodzina przy Świętej Barbary i Dziewanowskiego i samej Łąkowe - widziałem na własne oczy jak miasto "dbało" albo raczej miało w poważaniu tą część miasta...widziałem zabytki, które leciały z dymem kilka razy w roku, by były wykreślane z ewidencji (i dziwnym trafem okazywało się, że chwilę wcześniej teren kupił jakiś śmieć spekulant, który ma w 4 literach historyczny charakter miasta.

    Ale czego oczekiwać od ludzi z UM (często od >30 lat na stołkach), którzy na dziedzińcu ponad stu letnich koszar (Herrengarten-Kaserne z 1889) pozwolili na budowę osiedla, które pasuje do otoczenia jak pięść do nosa. Pewnie z dymem nie poleciał tylko dlatego, że pieczę nad nim nadal sprawuje wojsko, które ma w 4 literach lokalnych cwaniaków....

    • 6 3

  • (1)

    Ki diabeł ten węzeł Groddecka , pierwsze słyszę.

    • 6 2

    • to tam gdzie jest ten dziurawy asfalt, na przejeździe przez tory tramwajowe

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane