- 1 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (39 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (392 opinie)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (929 opinii)
- 4 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (79 opinii)
- 5 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (123 opinie)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (28 opinii)
Wszedł na siedzenie i próbował przeskoczyć kontrolera biletów
Co zrobić, gdy nie masz biletu w autobusie? Można przyjąć mandat albo odmówić. Jeden z pasażerów na Wzgórzu św. Maksymiliana miał jednak inny pomysł: najpierw próbował kupić bilet w aplikacji, a gdy usłyszał, że to nic nie da i ma pokazać dokumenty, chciał przeskoczyć kontrolera blokującego mu drzwi. Skończyło się szarpaniną oraz zniszczoną kurtką pracownika ZKM. I mandatem, od którego nie będzie się można odwołać.
Na przystanku Wzgórze św. Maksymiliana do pojazdu weszło dwóch kontrolerów. Oznajmili pasażerom, kim są i rozpoczęli sprawdzanie biletów. I wtedy z tyłu pojazdu rozpoczęła się szamotanina.
Pasażerka: dusili chłopaka i rzucili na podłogę
Według relacji pani Karoliny kontrolerzy mieli rzucić na podłogę młodego chłopaka.
- A on wołał, że ma bilet. Nie słuchali go i dalej go dusili na podłodze, aby im nie uciekł. To było strasznie agresywne zachowanie z ich strony. Po chwili kierowca zamknął drzwi, gdy już pewnie zobaczył, że człowiek jest wciągnięty do autobusu i wyszedł z szoferki. Wtedy dopiero puścili go i pozwolili wstać. Zaczęli wymagać od chłopaka dokumentu tożsamości. Jakim prawem? Miał bilet, okazał go im, a oni nadal nie chcieli go wypuścić. Jestem oburzona, ale też bardzo zaniepokojona tym zdarzeniem. Mam syna w wieku tego chłopaka, czułam się, jakby to moje dziecko zostało zaatakowane - denerwuje się pani Karolina.
Wszystkie wątpliwości rozwiałby zapis kamer monitoringu, ale go nie ma. W tym autobusie system ma już 13 lat, jest popsuty, a Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej woli okazyjnie zapłacić karę ZKM, gdy trzeba udostępnić monitoring, niż wydać 20 tys. zł na nowy.
Rzecznik ZKM: pasażer bez biletu chciał uciec
Okazuje się jednak, że pasażer biletu nie miał. Gdy zobaczył, że zaczyna się kontrola, chciał go kupić w aplikacji.
- Kontroler poprosił o bilet i powiedział, że teraz kasowanie nie ma już sensu, ponieważ kasowanie biletu (także zakup biletu telefonicznego) po ogłoszeniu kontroli, zgodnie z przepisami porządkowymi, nie jest czynnością skuteczną - nie skutkuje posiadaniem ważnego biletu. W sytuacji nieokazania ważnego biletu kontroler poprosił pasażera o dokument tożsamości, gdyż do takiego działania upoważniają, a nawet obligują przepisy prawa (art. 33a ust. 7 pkt 1 ustawy z dnia z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe, t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 8) - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Mężczyzna nie chciał jednak pokazać dokumentów i oznajmił, że na najbliższym przystanku wysiada. Kontroler zastawił mu więc przejście. Warto dodać, że to także jest dozwolone, bo kontroler ma prawo do "ujęcia" gapowicza.
Wszedł na siedzenie i chciał przeskoczyć nad kontrolerem
Wtedy młody mężczyzna wpadł na szalony pomysł. Wszedł na siedzenie i próbował przeskoczyć nad kontrolerem. Nie udało mu się i obaj mężczyźni upadli. Kurtka kontrolera została rozerwana. Prawdopodobnie to ten moment widziała nasza czytelniczka, bo właśnie wtedy do akcji włączył się drugi kontroler oraz kierowca autobusu. I ten ostatni wyjaśnił pasażerowi, że wezwanie policji to w takiej sytuacji dla niego jeszcze więcej problemów. To przemówiło mu do rozsądku. A przynajmniej tak się wszystkim wydawało.
Kontrolerzy wypisali bowiem mandat, ale wtedy gapowicz odebrał swój dokument, odwrócił się na pięcie i odszedł. Tym samym stracił szansę na odwołanie, bo nie wie od czego.
Jeśli mandatu nie opłaci, prędzej czy później może spodziewać się interwencji komornika.
Miejsca
Opinie (226) ponad 20 zablokowanych
-
2022-10-04 21:45
Żenada to jest pisanie jakis artykulow na takie tematy... (1)
Jak pies nas*a na trawniku to też artykuł? Jak Deszcz będzie padał to artykuł? Jak zenek jadący passatem przebił opone i musiał zmieniać na poboczu artykuł? O jakich jeszcze nic nie znaczących rzeczach będziecie pisać takie wypociny? I 200 os przygłupów komentuje... Tragedia co internet zrobił w mózgach niektórych...
- 16 11
-
2022-10-05 10:31
a wśród 200 komentujących przygłupów
TY
- 5 2
-
2022-10-05 10:14
Drogie kanary
I tak możecie mi naskoczyć,bo jeżdżę na karcie miejskiej.
- 8 2
-
2022-10-05 10:02
Chyba opuścił lekcje WOS
Nie masz biletu - przyjmujesz mandat. Masz bilet ale coś się kanarom nie podoba - przyjmujesz mandat piszesz odwołanie nie płacisz czekasz na wynik odwołania. Wszystko kulturalnie bez awantur szybko i sprawnie. Ty masz dobry dzień pracownicy kanarowa mają dobry dzień jest miło. Ale można też inaczej tak jak zaprezentowany tu nieuk co nie zna zasad życia w społeczeństwie.
- 10 7
-
2022-10-05 09:50
Znów ten gość
Marcin Gromadzki, ponoć niezależny ekspert od stawiania buspasów w dzień największych prac drogowych, okazał się rzecznikiem ZKM w Gdyni.
- 7 3
-
2022-10-05 09:31
Karolinka nie przejmuj się
Karolinka wyluzuj, jakby miał bilet nie było by tej sytuacji
- 11 4
-
2022-10-05 09:31
Kozak szkoda że pustego dzbana nie rozwalił
- 3 2
-
2022-10-04 21:09
gonic gapowiczow jak szczury (2)
- 86 28
-
2022-10-05 09:26
Twoją starą t-bagować
- 3 2
-
2022-10-05 08:58
Gonić społeczniaków
- 3 8
-
2022-10-05 05:55
Nie wiem skąd tyle empatii (1)
Dla łamiących zasady, prawo... Itd... Teraz na biletach, może później afera typu Amber g. Normalny człowiek jak zapomni to nie kozaczy tylko płaci mandat
- 20 10
-
2022-10-05 09:26
To społeczeństwo,w pewnej części,jest mentalnie upośledzone,zdemoralizowane i zanarchizowane.
- 6 0
-
2022-10-05 09:26
A co z napaścią na kontrolera? Można narobić chlewu, a potem odwrócić się i pójść normalnie?
- 14 3
-
2022-10-05 09:14
w Gdyni kontrolerzy działają jak przestępcy. Są agresywni i bezczelni (1)
Pytanie czy nadzorujące spółkę miasto się tym kiedykolwiek zainteresowało ???
- 11 9
-
2022-10-05 09:24
Trzeba mieć bilet i problemu nie ma.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.