• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypożycz rower dostawczy w Gdyni

Patryk Szczerba
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: rowery towarowe także dla mieszkańców
Rowery towarowe będą dostępne dla przedsiębiorców od piątku. Rowery towarowe będą dostępne dla przedsiębiorców od piątku.

Od piątku w Gdyni będzie można wypożyczyć 10 elektrycznych rowerów towarowych - cargo. Mają służyć do przewozu towarów, ale można w nich wozić także np. dzieci. Nie byłoby ich, gdyby nie unijna dotacja w wysokości ok. 1 mln zł na cały projekt. Same rowery z wyposażeniem kosztowały blisko 115 tys zł, z czego 85 proc. dołożyła UE



Rowery dostawcze okażą się sukcesem?

Czym jest rower cargo? W skrócie: rower dostawczy, który ma "przyczepkę" lub przestrzeń ładunkową, najczęściej z przodu.

Nie musi być to jednak odpowiednik małego samochodu dostawczego, bo część bagażową można zaaranżować tak, by wozić w niej np. małe dzieci.

Czytaj też: Gdynia inwestuje w rowery cargo

UE daje pieniądze na rower cargo w Gdyni



Sprowadzić takie pojazdy do Gdyni pozwolił unijny projekt pod nazwą CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility). Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro z dofinansowaniem w wysokości 85 proc.

10 pojazdów trafi do Gdyni nie zostanie włączonych do systemu roweru metropolitalnego. Miejscy urzędnicy liczą że uda im się przekonać mieszkańców do nowej inicjatywy w inny sposób.

Rower elektryczny o ładowności do 100 kg na 28 dni



Każdy z rowerów jest elektryczny, ma siedem przerzutek, skrzynię o ładowności do 100 kg i bagażnik o ładowności do 25 kg. Można go bezpłatnie wypożyczyć na maksymalnie 28 dni.

Żeby to zrobić, najpierw trzeba wysłać wiadomość e-mail na adres kontakt@mobilnagdynia.pl, z nazwą i adresem firmy, planowanym termin wzięcia roweru w użyczenie oraz przybliżoną trasą, po której będzie jeździł rower.

Po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego, w ciągu dwóch dni roboczych urzędnicy mają skontaktować się z zainteresowanymi. Sam rower można odebrać i zwrócić w centrum Gdyni, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.

Rower towarowy w Gdyni: przewóz i promocja



Urzędnicy zapewniają, że pojazdu można użyć do przewozu towaru między filiami, dostaw, realizacji zamówień czy promocji działalności. Odważniejsi mogą dzięki pasom bezpieczeństwa przewozić w nich także dzieci.

- Startujemy w piątek. Mamy pięć rodzajów rowerów: dwukołowe i trzykołowe z zamykaną klapą, a także uchylną ścianą przednią, aby była możliwość wjazdu wózka towarowego - opowiada Dorota Gajda-Kutowińska z Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (263) 5 zablokowanych

  • Podobno kierowcy z Indii już jadą

    • 3 0

  • miasto powinno tworzyć rozwój,wspomagać mieszkańców w najpotrzebniejszych istotnych sprawach (2)

    a w Gdyni raczej chyba juz mają wszystko skoro roztrwaniają kase na idiotyczne pomysły.

    • 11 1

    • A przez rozwój i wspomaganie mieszkańców masz oczywiście na myśli (1)

      budowanie więcej dróg i potrzeby kierowców. I niech się wszyscy łącznie z wami uduszą.

      • 1 3

      • A może chodnikow i pasów dla rowerów. To lepsze niż rowery za babkę.

        • 0 0

  • poprostu ciężko to określić,to jest poprostu idiotyzm (1)

    d**ilizm,paranoja,cyklo fanatyzm,fanaberia megalomanów i fantastów...

    • 7 3

    • Jako rowerzysta potwierdzam. Nie ze te rowery są złe, ale na co poszła bańka ?

      • 1 0

  • szok !!!

    ale ktoś kasę kroi

    • 3 0

  • Kulisów chcą z nas zrobić (3)

    Rykszami mamy jeździć jak za okupacji hirlerowskiej.

    • 5 1

    • w Kopenhadze i Wiedniu na ulicach są tłumy kulisów przewożących towary i dzieci (2)

      rowerami cargo wspomaganymi elektrycznie.

      Tego nie uwzględniłeś?

      Wybierz się na warsztaty przyszłości: Gdynia będzie niedługo podobna do Kopenhagi i Amsterdamu i Malmoe.

      • 0 1

      • "Gdynia będzie niedługo podobna"

        Nie będzie.
        Z bardzo prostej przyczyny, 5x wyższy dochód na głowe w miejscach z którymi usiłujesz się porównywać.

        • 0 0

      • "Polska papugą Europy"

        "co Francuz wymyśli, to Polak pochwali"
        Jakie jest ukształtowanie terenu Amsterdamu czy Kopenhagi?
        Na ile zda się "wspomaganie" w mieście o przewyższeniach w okolicach 200m?
        To "góry" zabójcze dla 80% obecnej populacji.

        • 0 0

  • rezerwacja,ludzie przestańcie byc naiwni, komu to potrzebne. (2)

    to będzie stało aż zgluśnieje, za rok to będą pordzewiałe graty nikomu nie potrzebne,wymysł cwaniaków. bo ktoś na tym zarobił i to sporo,proste jak nie powiem co. ktoś wzioł szybkie i łatwe pieniądze a temat wyparuje jak woda z czajnika.amba fatima,było i nima. rowerki do przewożenia kota na spacer by mu okolice pokazać.

    • 12 4

    • afera w sam raz dla Ziobry i Horały (1)

      czy ktoś im już to podpowiedział?

      • 0 2

      • eee tam...

        mała szkodliwość społeczna...

        • 0 0

  • Miś (4)

    Powiedz mi, po co są te rowery? Właśnie po co?
    Otóż to, nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robią te rowery? One odpowiadają żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To są rowery na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tymi rowerami? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to są rowery społeczne, w oparciu o instytucje UE który sobie zardzewieją do wiosny na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi?....... gryzoń i Budyń jako konsultanci maja 20% ogólnej sumy kosztów wiec im te rowery są droższe tym....koniaczek?

    • 16 2

    • to że ty nie wiesz po co, to nie znaczy, że nikt tego nie wie (2)

      Spróbuj sam pojeździć pod górkę rowerem wspomaganym elektrycznie i sprawdź, jak się otworzyły twoje oczy na nowe doświadczenia.

      • 0 3

      • super, w sam raz na beton

        nie zamówię betoniarkę, tylko se wezmę ten rower i podjadę pod zakład żeby mi beton sprzedali. Tak ze parę razy. Będzie taniej.

        • 1 0

      • wspomaganie skompensuje te 20-30kg (a może więcej) na pace

        Więc wrażenia będą bardzo zbliżone do jazdy zwykłym rowerm. Na ile wystarczy "dopalacza"? 1h?
        Czyli dla przeciętnego zjadacza chleba, śmierć w oczach.

        • 0 0

    • "i co się wtedy zrobi?"

      Protokół zniszczenia!
      Parkinson w klinicznej postaci. Administracja już nie potrzebuje realu, doskanale bawi sie w swoim świecie i swoim gronie. Na dodatek sama sie wybiera i ustala zasady swojego działania.

      • 1 0

  • (3)

    Takie rowery jak w krajach trzeciego swiata. Chcę zapytac gdzie to będzie jeździć. Czy to się szykuje atrakcyjna praca dla kolorowych., bo o dziwo ich coraz wiecej.

    • 1 4

    • tyle, że ci których coraz więcej widzisz

      zwykle są na kierowniczych stanowiskach w niezłych branżach. Może przejadą się rikszą ale raczej nie jako kierujący... ;)

      • 0 0

    • (1)

      Dania to kraj 3ciego świata ? nie wydaje mi się

      • 2 2

      • prawdopodobnie pierwszy kraj w Europie

        gdzie imigranci wejdą do parlamentu i zaczną stanowić prawo.
        Może zacząć się wydawać...

        • 1 0

  • I gdzie tym rowerem jezdzic po Gdyni ..... (3)

    ...skoro brak tam ścieżek rowerowych?

    • 27 3

    • po jezdni ulic, zwłaszcza ulic o uspokojonym ruchu (1)

      a także w strefach zamieszkania i innych ulicach wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, których powinno być coraz więcej.

      • 0 0

      • po jezdni ulic, na których nie ma zakazu lub wzdłuż których nie ma "ścieżek"

        Tak mówi prawo podparte 50pln wzwyż.
        Więc estakada odpada.
        Nie mam zamiaru robić slalomów po dozwolonych miejscach.
        Chcę, po prostu, jechac.
        To co prezentujesz, to demagogia i naiwność.

        • 0 0

    • dookoła UM.

      • 15 1

  • w Gdyni... mieście o górskim charakterze (2)

    i różnicy poziomów dochodzącej do 200m... Kardiologia będzie miała obroty...

    W Pekinie juz dawno na rowerach sie nie jeździ. A przynajmniej nie tak jak dawniej. Choć tam, akurat, jest płasko...

    Czy za te pomysły odpowiada urzędnik do spraw rozwoju?

    • 4 1

    • co ty wiesz o Pekinie i liczbie rowerów wykorzystywanych tam w codziennych podróżach ? (1)

      • 0 0

      • byłem, widziałem, jeździłem tam na rowerze

        Sprawdza się, potrafi być sprawniejszy niż komunikacja miejska. Szczgólnie na peryferiach.
        Mam nawet cykl fotografii poświęcony chińskiemu zyciu na rowerze. Byłem też tam w miastach, gdzie rowerów nie ma. Dlaczego? Bo są podobne do Gdyni.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane