- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (454 opinie)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (98 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (86 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (309 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (82 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (158 opinii)
Wyścigi przyczyną śmiertelnego wypadku?
Czy przyczyną tragicznego wypadku, do którego doszło 19 sierpnia wieczorem, przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni, były wyścigi samochodów? To jedna z wersji, którą - po analizie monitoringu - badają obecnie śledczy. Urzędnicy przygotowują się natomiast do montażu dodatkowej sygnalizacji świetlnej.
Policjanci ustalili wówczas wstępnie, że kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.
Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół. Czytelnicy informowali, że silnik auta po wypadku leżał kilkanaście metrów dalej, tuż przed światłami - co świadczy o sile, z jaką samochód uderzył w przeszkodę.
W komentarzach w Raporcie z Trójmiasta pojawiały się także informacje o tym, że wypadek poprzedziły wyścigi. Sprawą zajmują się śledczy, którzy zdążyli już m.in. przeanalizować zapis z monitoringu.
- Postępowanie jest w toku, prowadzone jest w sprawie [to znaczy, że nikt nie usłyszał zarzutów - red.]. Nie jest rozstrzygnięta wersja dotycząca tego, dlaczego doszło do zdarzenia - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Prokuratura przeanalizowała monitoring
Dodaje, że jeden z analizowanych scenariuszy wskazuje, że przed wypadkiem mogło dojść do wyścigu - co zgadza się z relacją naszych czytelników.
- Analiza monitoringu pozwala na przyjęcie takiej wersji, nie jest to natomiast wersja ostateczna, a po prostu jedna z branych pod uwagę - tłumaczy prokurator Wawryniuk.
Urzędnicy: prace są w planach
Mieszkańcy Gdyni podkreślają, że wypadek to tylko czubek góry lodowej, obrazującej, jak szybko kierowcy jeżdżą po ul. Wielkopolskiej.
- W tegorocznym BO zgłosiłem projekt budowy sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Spokojnej. Projekt zebrał 1148 głosów, ale przegrał z dwoma lepszymi. Pomiędzy światłami przy ul. Gedymina a światłami na ul. Parkowej jest około 800 m asfaltu. To wszystko oczywiście kosztem bezpieczeństwa, szczególnie osób włączających się do ruchu. Skrzyżowanie ze Spokojną jest drugim najniebezpieczniejszym na ul. Wielkopolskiej, a Parkowa jest niewiele dalej w rankingu. Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - konstatuje ze smutkiem Paweł Wroniszewski, nasz czytelnik.
O kolizjach i wypadkach przy ul. Wielkopolskiej informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta:
Korek po kolizji na ul. Wielkopolskiej (20 opinii)
Urzędnicy podkreślają, że jeden wypadek nie powinien powodować nerwowych działań, bo plan prac w tym rejonie jest ustalony.
- Wypadek miał miejsce przed samą Sopocką, a od ul. Spokojnej to kilkaset metrów. Wyciąganie więc wniosków, że wypadek miał coś wspólnego z brakiem sygnalizacji, jest zbyt daleko idące. Poza tym z tego, co ustaliła policja, kierowca jechał z dużą prędkością i nie powinniśmy sądzić, że zatrzymałaby go jakakolwiek sygnalizacja. Ale do rzeczy. Sygnalizacja świetlna we wspomnianym miejscu jest planowana w ramach węzła Karwiny, nic się tu nie zmieniło. Natomiast przypomnę, że pierwszy etap inwestycji, który obecnie realizujemy, obejmuje obszar do ul. Racławickiej. Przejazd rowerowy z sygnalizacją świetlną to jeden z elementów etapu drugiego. Warto też pamiętać, że mamy w tym miejscu bardzo bezpieczne przejście dla pieszych - przez tunel - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (258) ponad 50 zablokowanych
-
2020-09-11 15:31
W zeszłym tygodniu od Elbląskiej w kierunku centrum Gdańska, około 19.30 szalał i**ota w Toyocie Supra. (1)
Skakanie po pasach, spod świateł oczywiście test przyspieszenia. Trochę nie panował nad pojazdem bo tył mu woziło na boki.
A wszystko to w normalnym ruchu ulicznym.- 16 0
-
2020-09-11 21:50
Ten i**ota robi to w całym Gdańsku. Oby szybko skończył jak większość takich upośledzeńców i zarazem nikogo nie zabił. Poza tym po tablicach widać że nie jest jego, tylko banku. Popisuje się nie swoim autem hahahaha.
- 2 0
-
2020-09-11 12:59
brak reakcji (1)
co czwartek na ul. kołobrzeskiej w Gdansku po godz, 21 .-do 22.30 odbywaja siw wyscigi , hałasuja
jak cholera , i nikomu to nie przeszkadza , policji , tym bardziej , natomiast w dzien gdy pieszy przjdzie na koncówce zielonego . lub samieczorem BAŁA sie oszołomstwa , lub słoików którzy na rozklektanych "maszynach" szpanuja , jak u siebie na wsi ?- 9 0
-
2020-09-11 21:46
Gdańsk
Kołobrzeska, Armii Krajowej,..., wszędzie gdzie jest kawałek prostej, nie zniszczonej ulicy i darmowy parking. Dojazd do na tor i wjazd kosztuje, a takimi tanimi autkami w wiadomym stanie nie będzie ich stać.
- 1 0
-
2020-09-11 11:57
Nigdy nie zrozumiem takich ludzi... (2)
Stac Cię na furę za pół bańki to stać Cię by pojechać np na nurburgring raz na dwa tygodnie. Serio trzeba w mieście tak szybko jeździć?
- 26 0
-
2020-09-11 12:17
To nie za pół banki ten (1)
Rzęch
Kaman- 4 0
-
2020-09-11 21:42
Dokładnie LuckymotionCrew jak się patrzy
- 0 0
-
2020-09-11 21:37
a co zmienia wyścig fujara wjechała w słup i tyle...
- 3 5
-
2020-09-11 10:36
Gdzie tor o którym tyle się pisało że powstanie (8)
moi drodzy I kochani a tam pod okiem fachowców i bezpieczniej można wyszaleć konie pod maską..Nurburging i wszystko jasne..
- 30 79
-
2020-09-11 10:39
Przecież oni w większości nie mają kasy nawet na to by pojechać na płatną autostradę. (2)
Jakby dowiedzieli się, że bilet na tor kosztuje 50 albo 100zł to by się chyba zapluli i zaczęli krzyczeć jaka to krzywda im się nie dzieje.
- 43 3
-
2020-09-11 21:28
Tor wyścigowy
Ci pseudo kierowcy wyścigowi są zbyt biedni by wyjechać poza pomorskie, a co dopiero bilet na tor hahaha. Wystarczy zobaczyć te ich złoty na darmowych parkingach supermarketów, postoją, poudają zamożnych, pożyją w przeświadczeniu że mają szybkie auta.
- 1 0
-
2020-09-11 14:26
kolego
bilet na tor kosztuje znacznie drożej
- 2 1
-
2020-09-11 12:53
W polsce to tylko piłeczka i wóda
I potem mamy jak na dąbrowie - wielbiciele w dresach czterdziestoligowych pajacyków.
- 3 0
-
2020-09-11 11:23
Moi.......
Proponuję , ćwiczyć można na Słowacji, na trasie pomiędzy Popradem , a Koszycami , jak się nie wyrobi to na pierwszy zakręcie lub w locie koszącym 150 m w dół , ubawu można mieć co niemiara.
- 8 1
-
2020-09-11 11:01
zbuduj za własną kasę !
- 11 1
-
2020-09-11 10:52
Mordercę będziesz usprawiedliwiał tym, że nie ma rezerwatu w którym mógłby postrzelać sobie do ludzi?
- 24 3
-
2020-09-11 10:38
Brak toru nie usprawiedliwia łamania prawa i narażania innych na niebezpieczeństwo
- 29 3
-
2020-09-11 14:25
tyle pier... na tym forum o ograniczeniu do 50 to chyba albo obcisłogaciowcy albo korzystajacy z komunikacji miejskiej (2)
wszyscy niby tacy porzadni i jada 50, a jak jade 90 po alei zwyciestwa to wyprzedza mnie 95% osób buahaha
- 14 7
-
2020-09-11 20:34
Chyba w GTA
- 1 2
-
2020-09-11 17:10
ty to może przesiądź się na playstation
- 4 3
-
2020-09-11 10:43
(2)
Jeśli chodzi o fotoradary to warto taki zamontować na Buspasie, na ul. Kieleckiej! Jest sporo "cwaniaków" którzy notorycznie łamią przepisy i mają gdzieś pozostałych kierowców. Na mandatach byłby spory napływ gotówki! Policji ani widu ani słuchu.
- 75 6
-
2020-09-11 20:30
W Gdańsku to samo
I to pod dworcem, prawie pod urzędem ludzie jadą buspasem.
- 2 0
-
2020-09-11 13:25
Ekipa urzędników zdaje się
że są z innego miasta albo z Rzeszowa
- 3 0
-
2020-09-11 19:54
Wyścigi
Tak może być wieczorem słychać zawsze odgłosy jak pędzą na motorach i samochodami tu zdaje się jest popularna trasa na wyścigi.
- 6 0
-
2020-09-11 13:57
(1)
Nie ma co żałować kretynów i potencjalnych morderców.
- 18 1
-
2020-09-11 19:20
Ale jaki mu tam pomnik postawili,dalszy ciąg głupoty.
- 2 0
-
2020-09-11 18:49
Kto następny ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.