• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wznowiono prace przy rozbudowie Kartuskiej

as
9 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
Po zimowej przerwie ciężki sprzęt wrócił na plac, gdzie rozbudowywana jest ul. Kartuska. Po zimowej przerwie ciężki sprzęt wrócił na plac, gdzie rozbudowywana jest ul. Kartuska.

Budowa kanalizacji deszczowej i sanitarnej, przebudowa gazociągu oraz - w niektórych miejscach - ruch po drodze tymczasowej. Po "zimowej" przerwie wznowiono prace związane z rozbudową ul. KartuskiejMapka. Termin zakończenia prac wyznaczono na listopad 2021 r.



Czy prace zakończą się w listopadzie?

W związku z tym, że wykonawca prac związanych z rozbudową ul. Kartuskiej nie zdecydował się na roboty sanitarne przy bardzo niskich temperaturach i obfitych opadach śniegu, których byliśmy świadkami w lutym br., budowa miała chwilową przerwę - o czym informowaliśmy w artykule "Dlaczego stanęła rozbudowa Kartuskiej?". Dziś jest już znacznie cieplej niż przed miesiącem i dlatego prace przy rozbudowie ul. Kartuskiej idą pełną parą.

- Od początku marca na ok. 150-metrowym fragmencie ul. NowatorówMapka występują utrudnienia w ruchu. Na odcinku od ul. FabrycznejMapka w kierunku ul. Kartuskiej ruch odbywa się po drodze tymczasowej z płyt drogowych. Utrudnienia związane z przebudową ulicy potrwają do połowy kwietnia. Trasy autobusów pozostają niezmienione (linia 157 kursuje ul. Geodetów) - mówi Agnieszka Zakrzacka, kierownik Biura Komunikacji Społecznej w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są budową kanalizacji deszczowej oraz wykonaniem jezdni, chodników, oświetlenia drogowego. Prace prowadzone są w ramach rozbudowy ul. Kartuskiej.

Na odcinku od ul. Fabrycznej w kierunku ul. Kartuskiej, ruch będzie odbywał się po drodze tymczasowej z płyt drogowych. Utrudnienia związane z przebudową ulicy potrwają do połowy kwietnia. Trasy autobusów pozostają niezmienione (linia 157 kursuje ul. Geodetów). Na odcinku od ul. Fabrycznej w kierunku ul. Kartuskiej, ruch będzie odbywał się po drodze tymczasowej z płyt drogowych. Utrudnienia związane z przebudową ulicy potrwają do połowy kwietnia. Trasy autobusów pozostają niezmienione (linia 157 kursuje ul. Geodetów).

Prace trwają także na ul. Nowatorów



W poniedziałek, 8.03.2021 r., rozpoczęły się prace związane z budową kanalizacji deszczowej na ul. NowatorówMapka. Kontynuowane są prace przy przebudowie gazociągu. Jednocześnie trwa wykonywanie kanalizacji sanitarnej na odcinku Nowa Inżynierska - Otomińska.

Wykonawcą robót na ul. Kartuskiej jest firma Kruszywo. Zgodnie z harmonogramem prace zakończą się w listopadzie 2021 r., a ich koszt to ponad 37 mln zł. Rozbudowa obejmuje odcinek liczący ok. 1,2 km.

Na wspomnianym odcinku kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy jezdni w każdym kierunku. Ponadto zostaną wybudowane nowe chodniki, oświetlenie, a na fragmencie także droga rowerowa. Inwestycja jest współfinansowana z Ministerstwa Infrastruktury. Dotacja wynosi 13,5 mln zł.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz
as

Miejsca

Opinie (89)

  • przyspieszyc robote

    rozdac lopaty pasozytom miejskim. moi czytelnicy juz wiedza komu !

    • 4 6

  • Przypominam ze remont kartuskiej finansuje panstwo a nie miasto!!!a teraz idzccie podziekowac swojej prezedentce ze jest leniwa (5)

    • 11 17

    • analfabeta czy troll?

      • 8 3

    • Że co?

      • 5 0

    • A państwo to co? nie buduje z naszych? ma jakąś swoją kasę ??!!

      • 2 1

    • a ile za tuska panstwo wybutowalo - piniendzy nie ma i nie bedzie (1)

      • 1 1

      • w latach 2007-2015 powstało w Polsce bardzo wiele rozległych projektów drogowych

        • 0 1

  • Nie ma jak PR

    Przecież widać jak idą prace. W sierpniu będzie info, że przez Covid skończą w 2022.
    Żadnych kar nie będzie, więc nie ma co się spieszyć.

    • 13 6

  • dlaczego tylko po 2 pasy a nie po 6 (5)

    zrównoważony rozwój
    jeszcze więcej starych, cieknących puszek zaprośmy do centrum.

    Albo stare szroty, albo rowerki. Komunikacja miejska w Trójmieście to była za komuny.

    • 6 18

    • (2)

      a jak bedziesz selekcjonowal stare vs nowe puszki? rogatki na wjezdzie do miasta i Ci co maja ponad 10-letnie samochody zawrotka? Ja mam nowy samochod wiec w sumie na to sr*m ale to absurdalne. NIKT nie bedzie jezdzil lowelkiem z Zukowa/Kielpina bo nikt na to nie ma czasu i sily. Ja dziennie robie w aglomeracji 3m od 100-200km a tez staram sie zalatwiac wpierw w Gd, potem w Sopocie a na koniec Gdynia a nie ze jezdze w ta i z powrotem. I tez mam przesiasc sie na lowelek? Podziekuje

      • 3 2

      • niby umiesz czytać, ale ... (1)

        Jeżeli zamiast inwestowania w drogi, albo chociaż równolegle zainwestowano by w komunikację miejską dużo ludzi przesiadło by się z samochodu na pociąg czy tramwaj. Ale atrakcyjny czasowo, dostępny o każdej porze i niezawodny. Cena to sprawa drugorzędna. Wówczas Ty załatwiając sprawy w całym 3mieście miałbyś luźniejsze drogi.
        Gdzie Ty wyczytałeś w moim poście zachętę do przesiadania się na rowery to nie wiem. Napiszę więc jeszcze raz. Budowanie szerokich dróg wjazdowych bez żadnej innej alternatywy sprowadzi jeszcze więcej samochodów do miasta. A władze alternatywę widzą jedynie w rowerach, zamiast komunikacji zbiorczej. Amen

        • 2 3

        • piszesz nieprawdę w ostatnim zdaniu

          przeciwstawiając popieranie rowerów faworyzowaniu komunikacji publicznej. Te dwa rodzaje transportu są wobec siebie komplementarne, ale władze miasta i wielu mieszkańców uważają że tylko transport zbiorowy jest substytutem samochodów prywatnych. Niestety nigdy nie zapewni serwisu drzwi- drzwi, dlatego w sensownej piramidzie mobilności trzeba na pierwszym miejscu stawiać poprawę warunków ruchu pieszych, następnie rowerzystów, i dopiero na trzecim miejscu transport zbiorowy. Lekceważenie potrzeb pieszych powoduje, że nawet rozbudowana sieć linii tramwajowych i autobusowych w niewielkim stopniu zmienia przyzwyczajenia komunikacyjne mieszkańców. Poczytaj, co internauci wypisują na temat pomysłu budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej i dworcu PKP Gdańsk Główny i zastanów się, jak powinna wyglądać promocja zrównoważonego systemu transportowego Gdańska i całego Trójmiasta.

          • 1 1

    • a dla pieszych, rowerzystów i uto będzie 1.5metrowy wspólny chodniczek znając gdańsk (1)

      • 1 2

      • Nie, w projekcie przewiduje się budowę wydzielonej dwukierunkowej drogi dla rowerów

        przypuszczalnie chciałbyś tam mieć pas rowerowy w jezdni, ale to nie jest dobre rozwiązanie przy takiej pseudoautostradzie miejskiej.

        • 0 0

  • Budowa. (1)

    Generalnie pracę zwolniły do minimum od ok.10 grudnia.Przyczyna związana z pogodą jest śmieszna.Wystarczy zwrócić się IMGW i prześledzić pogodę z 3 miesięcy.Zabazpieczenie placu budowy ,skandal .Ciągi tymczasowe dla pieszych nie istnieją .Tylko patrzeć jak dojdzie do wypadku z udziałem dzieci.Radny z Kokoszek zajęty koleją Kokoszkowską i przystankiem w polu.Lipa.

    • 17 9

    • To prawda niestety !!!

      • 0 3

  • Bez skrzyżowania!! (1)

    Niestety w zakresie nie ma przebudowy skrzyżowania. Także korek na Kartuskiej trochę się przesunie, a na Nowatorów pozostanie taki jak był. Rzekomo były oszczędności, więc co stało na przeszkodzie żeby rozszerzyć zakres o to skrzyżowanie!?

    • 9 7

    • Pierwsze skrzyżowanie na poziomie Lidla.

      • 2 0

  • Miałem sen

    Gdy dziennikarze rzetelnie opisują koszty inwestycji. Ale się obudziłem i trójmiasto.pl po raz kolejny udowadnia, że koszty inwestycji w drogi dla samochodów podaje się w sposób, sugerujący dużo niższe wydatki niż w rzeczywistości.

    Tymczasem ostatnio wyliczono ile kosztuje zakup dwóch działek pod inwestycje w tramwaj. Podwójne standardy, zawsze na korzyść kierowców

    • 2 5

  • Odnośnie wznowionych prac... (1)

    "W poniedziałek, 8.03.2021 r., rozpoczęły się prace związane z budową kanalizacji deszczowej na ul. Nowatorów." Ciekawi mnie, czy odpływy deszczówki będą znowu w jezdni, w formie znienawidzonych, zapadających się kratek, czy ukryte w krawężnikach, jak to można zrobić gdyby pójść po rozum do głowy. Za projekt takiej ul. Słowackiego, gdzie było miejsce na odpływy w krawężnikach a zrobiono zwykłe kratki w jezdni ktoś powinien odpowiedzieć.

    • 10 1

    • Jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania

      To urzędasy z UM i projektanci są daleko w tyle...
      Cóż Trójmiasto, nieudolność

      • 1 1

  • ooo robią drogę centralnie do lydla. to bardzo dobrze, bo jak sobota to...

    • 3 2

  • W tym mieście

    nic nie zostaje oddane zgodnie z planem.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane