- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (775 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Z kranów może popłynąć zielona woda
11 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat)
W poniedziałek przeprowadzona zostanie specjalna akcja barwienia wody w sieci miejskiej. Oznacza to, że w kranach w Gdańsku i dolnym Sopocie, w budynkach, w których wymienniki ciepłej wody są zużyte, może pojawić się w kranach woda zabarwiona na kolor zielony.
- W ubiegłym roku GPEC na stałe wprowadził system przeglądu infrastruktury ciepłowniczej polegający na barwieniu wody w sieci miejskiej. W lecie, podczas prowadzonych prac remontowych, zielonkawy odcień wody może być mniej widoczny, dlatego dodajemy większe ilości barwnika, aby móc zlokalizować zużyte wymienniki ciepła i wymienić wszystkie przed nastaniem chłodnych dni - mówi Marcin Pacek, kierownik działu eksploatacji GPEC.
Barwienie wody to jeden z najlepszych sposobów na wykrycie nieszczelności wymienników służących do wytwarzania ciepłej wody. W domach czy budynkach, w których wymienniki są w dobrym stanie, barwiona woda nie przedostanie się do instalacji. Mieszkańcy, którzy - po odkręceniu kurka z ciepłą wodą - zaobserwują jej zielone zabarwienie, powinni powiadomić GPEC. Firma wyśle pracowników, by zlokalizowali usterkę wymiennika, która wynika zwykle z jego zużycia. Naprawa nastąpi w ciągu kilku do kilkudziesięciu dni, w zależności od typu wymiennika.
Barwienie wykonywane jest za zgodą sanepidu. Używa się przy nim barwnika spożywczego, który posiada atest higieniczny, jest bezpieczny dla instalacji i zdrowia mieszkańców. W zabarwionej wodzie można się kąpać, ale nie należy jej używać do picia i gotowania. Barwnik jest nietrwały, więc jeśli zabrudzeniu ulegną tkaniny, wystarczy wypłukać je w czystej wodzie.
Jeśli zaobserwujesz w kranie zieloną wodę:
1. Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta GPEC, tel. (58) 52 43 580
lub do Dyspozycji Ruchu, tel. 993 (całodobowo) lub powiadom GPEC poprzez e-mail: bok@gpec.pl.
2. W ciągu 24 godzin GPEC wyśle ekspertów, by zlokalizowali nieszczelność wymiennika.
3. Wymiana wymiennika nastąpi w ciągu kilku do kilkudziesięciu dni, w zależności od jego typu.
W sytuacji, gdy wymiennik jest własnością klienta, może on wymienić urządzenie we własnym zakresie lub skorzystać z usług GPEC Serwis. W przypadku bardzo dużych nieszczelności, GPEC dla dobra mieszkańców może odciąć węzeł, który nie jest jego własnością i zobowiązać właściciela do wymiany zużytego urządzenia.
1. Zadzwoń do Biura Obsługi Klienta GPEC, tel. (58) 52 43 580
lub do Dyspozycji Ruchu, tel. 993 (całodobowo) lub powiadom GPEC poprzez e-mail: bok@gpec.pl.
2. W ciągu 24 godzin GPEC wyśle ekspertów, by zlokalizowali nieszczelność wymiennika.
3. Wymiana wymiennika nastąpi w ciągu kilku do kilkudziesięciu dni, w zależności od jego typu.
W sytuacji, gdy wymiennik jest własnością klienta, może on wymienić urządzenie we własnym zakresie lub skorzystać z usług GPEC Serwis. W przypadku bardzo dużych nieszczelności, GPEC dla dobra mieszkańców może odciąć węzeł, który nie jest jego własnością i zobowiązać właściciela do wymiany zużytego urządzenia.
piw