• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • i tak potrzebny jest 142 jadący na PKP (40)

    • 403 38

    • zwiększenie częstotliwości 227 niewiele da, bo ten autobus notorycznie się spóźnia (3)

      czyli ma za długą trasę.

      potrzebna jest alternatywa w postaci 142 jadącego z Migowa przez Rakoczego-Potokową-Słowackiego do Wrzeszcza PKP.

      • 120 13

      • nie potrzebne inne linie jeżdżę co dzień i jest ok ludzie nie marudzcie (2)

        • 13 46

        • też jeżdżę codziennie.

          i codziennie podjeżdża spóźniony do granic możliwości 227.

          • 53 7

        • Na kolumba jest spóźniony od 5 do 25 minut

          A w piątek nawet dwa na raz przyjechały :)

          • 7 1

    • Po co nam 142. są inne autobusy, a PKemką do PKP też można dla maruderów. Obecny układ jest dobry. (20)

      • 14 87

      • nie każdy ma blisko do PKM. (8)

        z tej strony Moreny nic nie jedzie do Wrzeszcza PKP.

        • 60 7

        • (1)

          dlatego piszę dla maruderów, 227 też blisko dworca jest

          • 4 39

          • Mów do słupa...

            • 3 1

        • I płacić jeszcze za PKM, skoro mam kartę miejską? (1)

          To niech wprowadzą w końcu jeden bilet, wówczas bardzo chętnie będę podróżował kolejkami.

          • 73 2

          • dokładnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            • 7 0

        • a co to ma za znaczenie? (3)

          Przesiąść się na SKM można na Zaspie. Myślenie boli?

          • 1 22

          • nie wszystkie pociągi zatrzymują się na Zaspie. (2)

            ja np. często podróżuję pociągami, które zatrzymują się tylko w głównych stacjach, w tym we Wrzeszczu.

            tu nie chodzi tylko o SKM.

            jak ma się bagaż, albo jeśli ktoś jest niepełnosprawny, starszy, a nawet i matki z dziećmi - jak one mają dostać się na PKP?!

            • 7 1

            • Głupoty piszesz (1)

              Pośpiechami jeździsz do Gdyni, albo InterCity, bo one na Zaspie faktycznie nie stają?
              Bo jak jedziesz na południe, to masz tramwaj do dworca. Głównego.

              • 1 0

              • a do szcz*cina itd to co, nie można jechać? tylko do Gdyni?

                • 0 0

      • "Obecny układ jest dobry"

        Witamy panią Anię z ZTM :)

        • 41 5

      • tjaaaa, z chełmu albo z łostowic PKMką chyba chory jesteś?

        chora ;p

        • 25 2

      • I nic.

        • 0 0

      • zero informacji O 174

        Przywrócić trzeba bezpośredni z Otomina do centrum. Tramwaj na morenie i PKMka w oddali to nie powód żeby zabierać nam jedyny bezpośredni autobus do centrum. I tak już wielu z nas wróciło do jazdy samochodem dzięki temu fantastycznemu posunieciu jakim było obciecie kursów. To są mieszkańcy Otomina i okolic a także samej Jabloniowej.

        • 13 1

      • hmm.. (1)

        Linia 227 spóźnia się notorycznie.,W związku z czym gdy teraz dla odmiany na rozkładzie będzie co 10 minut to w rzeczywistości może będzie co 20 czyli tak jak powinno być obecnie. Jak napisał/a addewg trzeba wprowadzić jakaś alternatywę dla 142. Zlikwidowanie tej linii bardzo utrudniło życie mieszkańcom. Posiadając pod blokiem przystanek autobusowy i tramwajowy oraz w pobliżu PKM nie mam możliwości dojechania do Wrzeszcza PKP Wyprzedzając myśli co poniektórych. Tak PKM jeździ do Wrzeszcza PKP ale nie mogę z niej skorzystać na bilet metropolitalny co za tym idzie codziennie musiałabym kupować bilet na trasie Brętowo-Wrzeszcz by później przesiąść się i tak na SKM Wrzeszcz-Gdynia. 227 ktory dojezdza do Wrzeszcza bądz Zaspa ZKM jak napisałam wczesniej spoźnia się więc nie ma co liczyć że jadąc nim punktualnie pojawię się w pracy. Idąc dalej mogę również skorzystać z autobusu linii 129 który odjeżdża z Warneńskiej. Problem jest taki ze ten autobus jezdzi co 30 minut ostatni ok 17 a w soboty w ogole. Reasumując żeby dostać się do Wrzeszcza poza linią 227 która notorycznie się spóźnia, 129 który bardzo rzadko jeździ, i PKM na którą muszę kupować dodatkowy bilet, muszę przejśc całe osiedle do ul. Piecewskiej na 162 lub 262 (mając pod blokiem autobus, tramwaj i PKM) . Czy tylko ja dostrzegam absurd tej sytuacji? Komunikacja miała byc przyjazna i pomocna, miala zachęcac do rezygnacji z samochodów.. hmm mowiąc dosłownie chyba cos komus nie do końca wyszło

        • 41 0

        • Przywrócić linie 142 i zwiększyć częstotliwość linii 129

          Dokładnie taką samą mam sytuację. Kompletny absurdem były zmiany linii 129 i 142. Jedyne dobre autobusy, z których korzystałam. Dużo dłużej wracam do domu. Kończę pracę po 18, więc mogę jechać tylko 162 lub 262. Na Morenie muszę jeszcze przejść 10 minut do domu. Nie kupię biletu PKM, bo i tak dużo płacę za bilet metropolitarny. Nie stać mnie, aby płacić jeszcze więcej.

          • 14 1

      • puknij sie

        po to 142 ze z centrum ludze do pracy jechali jednym autobusem na słowackiego a teraz albo trzeba dojsc od pkm z buta? bo na samo pkm sie nie da przesiasc. dziesiec razy sie przesiadać ... jak ktos lubi i nie ma co robic w domu to sobie moze pozwolic

        • 11 0

      • Nie chce jeździć do PKP Wrzeszcz PKMka ... (1)

        Bo spod domu mam autobus i bilet miesięczny ztm. Pp co mam dopłacić?

        • 5 0

        • ....żeby ktoś zarobił???? może.....

          • 0 0

      • A po co.

        • 1 0

      • A po co.

        Mam dopłacać na PKMke mając kartę miejską? Po co mam mieć dodatkowe koszty i przesiadki?

        • 4 1

    • I to jest jedna z najważniejszych zmian, jakimi powinni się zająć. (6)

      Ewentualnie sprawić, by 227 zawijał na dworzec.

      • 23 2

      • po co? (5)

        kto chce jechać na pociąg na Tczewa, dojedzie tramwajem na dworzec Główny. Kto chce na Gdynię - może się przesiąść z 227 na Zaspie.

        • 3 8

        • nie wszystkie pociągi zatrzymują się na Zaspie - patrz wyżej. (4)

          • 5 0

          • To wtedy może jechać do Dworca Głównego!! :D (3)

            AArgh!! PKP Wrzeszcz to nie jest jedyny ważniejszy dworzec w tym mieście.. Jest jest Główny i Oliwa!! ale to chyba dla was na Łostowicach nie pojęte.. ;//

            • 2 16

            • Czas mocium panie!

              Czas! Do Gdańska nieporównywalnie dłuższa trasa niż do Wrzeszcza, jak również podróż z Gdańska zajmuje więcej czasu niż z Wrzeszcza. Niechże włączą ludziska wreszcie myślenie!

              • 11 2

            • Czy Ty masz rozum i godność człowieka? Po co psuć cos co było dobre i sprawdzało się od lat? Miało być lepiej, a jest dalej, dłużej i z większą ilością przesiadek.

              • 7 0

            • Czy tobie czasem Wąski sufit na łeb się nie spadł?

              • 0 0

    • (1)

      zlikwidowanie 142 to katastrofa

      • 83 5

      • i 183

        • 30 3

    • 142 (2)

      Ten autobus miał wręcz idealną trasę. Można było szybko i dynamicznie znaleźć się w Gdańsku z Wrzeszcza czy Moreny. Ani ten pożal się tramwaj ani tym bardziej droższa PKM nie dają rady. Więc pora oddać pasażerom 142. W tym mieście już nikt nie liczy się ze zdaniem mieszkańców.

      • 29 2

      • (1)

        I w moim mieście napiszemy poprawnie i znaleźć się w Gdańsku Wrzeszczu z Moreny.

        • 1 3

        • W Twoim mieście, czyli gdzie? W Braniewie?

          • 0 1

    • Na na na na..

      na PKP. Oby nie jechał na PKP.

      • 1 2

    • 142 (1)

      Bez 142 ja i moje kolezanki jadziemy do pracy z co najmniej 3 przesiadkami.. jak wspaniale..
      Słowackiego odcięta od centrum

      • 13 1

      • przesiadka musi byc!

        Ztm tak lubi widocznie zeby sie ludzie przesiadali. Z Brzezna do Hali Olivi nie da rady bez przesiadek dojechac. Ani autobusem ani (juz) tramwajem. Mozna by zrobic bezposredni autobus ale wtedy ludzie mniej zaplaca bo mozna bedzie bilet na jedna linie kupic :) A tak w temacie - powinno wrocic stare 142. Bez dwoch zdan.

        • 5 1

  • Dla mnie zmiany bezwartościowe... (40)

    174 jak było tak jest. Jeździ zamiast do Dworca to do Chełmu z częstotliwością co 1 godz. (w weekend co 1.5-2 godz.). Mieć 15 km do centrum, a połączenie co godz. i to z przesiadką w dni robocze.. rok 2015...

    • 309 27

    • Kto ci kazał kupować mieszkanie na peryferiach Gdańska? Liczyć trzeba było czas i koszt dojazdów. (20)

      • 32 84

      • Zrozum do cholery że miasto się rozrasta... (6)

        Nie wszyscy chcą być ściśnięci w centrum. To normalne że dużo ludzi wyprowadza się na swoje i nie koniecznie chcą mieszkać np. w falowcach. Miasto powinno zapewnić dobry dojazd do każdej dzielnicy a nie jeszcze go pogarszać

        • 75 9

        • Otomin nie jest dzielnicą Gdańska (5)

          i Gdańsk mu NICZEGO zapewniać nie musi.
          Zaś co do reszty: chyba lepiej mieć 4x 156 w szczycie i 1 x 174 do tramwaju, niż 1-2 x 156 i 1 x 174 do samego centrum.

          • 9 23

          • (1)

            Ale Szadolki juz sa dzielnica Gdanska a duzo ludzi co tam mieszkaja tez maja prawo do komunikacji miejskiej

            • 26 1

            • na Szadółki to jeździ 156

              ale z pętli Siedlce

              • 1 0

          • Nie wiesz, nie mów! (2)

            Otomin jest w zasięgu oferty przewozowej ZTM, czyli tak samo jak Pruszcz i to ZTM odpowiada za m.in. częstotliwość kursów. Płacę przecież 102zł za bilet miesięczy ZTM więc oczekuje odpowiedniej komunikacji, a nie co godzinę i to z przesiadką na Chełmie...

            • 26 2

            • Oczekuj od swojego wójta (1)

              Bo chyba nie wierzysz, że bilet droższy o 14 zł od miesięcznego miejskiego zapewnia dochodowość 174?

              • 2 0

              • Kilkaset ludzi x 14zł to już nie mała kwota. Słaby argument

                • 0 1

      • albo kupić nieśmiganą B5 od ślepego faszysty co odpalał ją tylko na kwadrans w garażu by przypomnieć sobie warkot swojego meserszmita w którym zestrzelił połowę dywizjonu 303.

        • 29 4

      • ja pracuje w fashion house to do cholery place podatki,czynsz itp itd to mam prawo (5)

        Domagac się dojazdu tam,zresztą nie tylko ja.W lecie to jeszcze ujdzie ale w zimie to jest skandal i z częstotliwością i awaryjnością autobusów o odśnieżaniu dróg nie wspominam.Co do pkmki brak rzetelnej informacji gdzie skąd i kiedy odjeżdża.I kto dostosowuje zkm pod pkmke to powinno byc odwrotnie a nie rozchrzaniać coś co w miare działało.

        • 42 1

        • Słucham słycham?! hahhahahahh!!! (4)

          wiekszej bzdury nie słyszałem... :D
          O ile teraz to nie działa (bo PKM tylko w Gdańsku jeżdzi)..ale w przyszłości chcesz podporządkowywać pociąg jadący 30-40 km za miasto pod autobus miejski jadący pare km do sąsiedniej dzielnicy? :D

          A głowa Cię nie boli? :D
          Zawsze jest tak że to autobusy ustawia się pod SKM-ki , a nie na odwrót :D

          • 2 15

          • o pkmce pisałam przy okazji.Nie miało to nic wspólnego ze 174 i szadółkami. (3)

            A idąc właśnie ustawianiem całego dużego taboru pod pkmke mamy właśnie takie bunga bunga jak mamy.Pkmke z paroma przystankami było łatwiej dostosować do reszty miejskiego transportu i ewentualnie naniesć poprawki.Z resztą krytyka osób oraz "bicie się w pierś"przez ztm mówią same za siebie.

            • 4 0

            • a zrozumiałeś artykuł? (2)

              Jeżeli pracujesz w Fashion House to masz tam dojazd 156, które teraz jeździ co 20 minut a będzie jeździć co 15... i zwiększenie częstotliwości to oczywiście powód do narzekań.

              • 2 4

              • a zrozumiałeś,że ja zrozumiałam a nie zrozumiałem? (1)

                • 1 0

              • Twa płeć ni wynika z treści pierwszego komentarza.

                poza tym litości... nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz i siadasz do klawiatury. Hasła w stylu "place podatki,czynsz itp itd to mam prawo". Co ma czynsz do rozkładu autobusów?? A ja płace rachunek za prąd i domagam się tramwaju z przystankiem pod blokiem.

                Reasumując - rusz bańką. Masz za chwile jeszcze częściej jeżdżący 156 w szczycie pod samo F.H. o co chodzi?

                • 0 2

      • Nikt mi nie kazał (4)

        wyobraź sobie, że mieszkam tam od urodzenia i nie stać mnie aby kupić sobie mieszkanie w centrum...mądralo.. Wiem dlaczego autobus jeździ tak rzadko, ubolewam nad tym, ale zdążyłam się przyzwyczaić do tego przez, ponieważ jtaka częstotliwość jest mniej więcej od 20 lat, ale posłanie tej linii na Chełm, jest posunięciem chybionym, nie tylko mieszkańcy Otomina są w tej chwili pozbawieni bezpośredniego połączenia z centrum..

        • 46 0

        • w pełni się zgadzam (1)

          Rozumiem, że częstotliwości nie można poprawić, ale zupełnie nie wiem, czemu ma służyć tak diametralna zmiana trasy linii 174. Może chociaż skierować autobus na pętlę na Siedlcach, żeby chociaż trasa została podobna? Są dzieci, młodzież, które dojeżdżają z Otomina do szkoły na Kartuską, a szkołę wybierały ze względu na dogodny dojazd.

          • 31 1

          • do pętli Siedlce jeździ 156

            nie konkretnie z Otomina, ale z Rembowa przez Czermińskiego, Przywidzką i Szadółki. Wygodne to pewnie nie jest, bo niesie ze sobą konieczność przesiadek, ale takie mamy realia.......

            • 0 3

        • Od 20 lat taka sama częstotliwość... (1)

          Więc chyba czas najwyższy żeby przenieść się na XXI wiek i zrobić więcej kursów tym bardziej, że w tym czasie Otomin bardzo się powiększył, wybudowały się i zamieszkały tam młode rodziny z dziećmi, które dojeżdżają do szkół.

          • 16 0

          • ale to miejcie pretensję do Wójta Gminy Kolbudy

            bo to on zamawia i płaci za częstotliwość...

            • 0 1

      • I twoim zdaniem w centrum jest tyle wolnych mieszkań ile mieszka rodzin poza centrum?

        Tak żeby wszyscy sobie w centrum zamieszkali?

        • 16 0

    • Dobrze, że piszesz

      Zdarza(ło) mi się w weekendy śmigać 174 do centrum, a tu zonk, od 31.08. jeździ na wypiździejewo na Chełm. Jedyna linia, z której można się było przesiąść na SKM. Ręce opadają...

      • 37 1

    • Otomin (3)

      Otomin to nie Gdańsk proponuję iść do wójta lub sołtysa

      • 6 27

      • Odwołuję się do odpowiedzi w innym komentarzu wyżej.

        • 10 1

      • Była i dalej jest walka o częstrze kursy

        Ale jak widać obie gminy i Gdańsk i Kolbudy wolą się gryźć o te połączenie. A cierpią jak zwykle mieszkańcy

        A dwa my także płacimy za bilety miesięczne więc także powinniśmy mieć dogodne połączenie!

        • 9 0

      • ale Jabłoniowa to Gdańsk

        Kupiłem tu mieszkanie między innymi dlatego ze było połączenie bezpośrednie. Rzadko bo rzadko ale było. A teraz to jakaś kpina jest.
        P.S. dzięki ZTM mam teraz dwa auta i może jeszcze jedno św kupię na weekendy...

        • 14 0

    • niestety (2)

      Ale Gdańsk musi się porozumieć z gmina Pruszcz w sprawie autobusu do Otomina jak Pruszcz nie chce dołożyć kasiory aby mieszkańcom jego gminy żyło się lepiej to Gdańsk dal swój 156 jeżdżący do fashion house i daje go tak często jak mu pasuje i jak go stać. Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego macie pretensje do ztm skoro ta linia jest obsługiwana przez pks

      • 2 8

      • Otomin to gmina Kolbudy :)

        co do reszty to niestety, ale coś w tym jest... :/

        • 2 2

      • PKS obsługuje linie Zarzadu Transportu Miejskiego..

        ZTM Zleca
        PKS Wykonuje.

        • 5 0

    • Otomin to nie Gdańsk... (3)

      to po 1.. po 2. Równie dobrze 174 mógłby się kończyć koło Fashion Housa i "zapomnieć' pojechać za obwodnice..
      3. Mała częstotliwość? niech Wójt z Kolbud czy gdzie to tam jest zwiększy wpłate za dodatkowe kursy.. Proste.. Hajs ma sie zgadzać.. przy budowie domu chyba tez to sprawdzałeś?

      • 1 12

      • Po części masz racje ale zauważ że tamten rejon zaczyna się gęsto zaludniać

        A my także płacimy za bilety miesięczne, były interwencje u wójta i to niejednokrotnie ale jak widać obie strony wolą się gryźć a cierpią mieszkańcy.

        Potem jest narzekanie że ludzie są zmuszeni do aut mimo że gdyby było dobre połączenie autobusowe to by inaczej to wyglądało, Mamy XXI wiek...

        A i od granicy z Gdańskiem do pętli w Otominie są AŻ 3 przystanki a do Fashion house 5. Naprawdę wielka różnica...

        • 6 0

      • "Hajs ma się zgadzać."???

        Widzę, że nie wyszedłeś jeszcze z gimnazjum, więc dyskusja z Tobą jest bezcelowa.

        • 6 1

      • Ale nad jeziorko albo na spacer po lesie to się chce do Otomina przyjeżdżać? Tutaj wójt Kolbud nie miał nic do gadania w kwestii rozkładu. To gdański ztm podjął taką decyzję.
        Dużo starszych osób z dzielnicy Siedlce przyjeżdżało do Otomina na spacery.....danie tej linii na Chełm to jakaś masakra. No cóż....głupota nie boli.

        • 9 1

    • 174

      Błagam co Wam przeszkadzał ten autobus było OK A jest jak jest

      • 13 0

    • autobusy 118,156,174 PROPOZYCJA ZMIAN (1)

      174 - przywrócić starą trasę PKP - Otomin, z Chełmu 118 - zwiększyć częstotliwość i przedłużyć trasę do Fashion House, 156 - zgodnie z najnowszą propozycją z pętli Siedlce częstotliwość w godzinach szczytu co 15 min. PROBLEM ZOSTANIE ROZWIĄZANY

      • 15 0

      • o ile nie będą wozić much, to spoko, popieram. Jechałem dziś z Dworca 118-ką do Płockiej. Poza mną i wycieczką szkolną jechały dwie osoby. Kurs około 11:30.

        A dlaczego nikt nie wpadł na to, że jeżeli co do zasady 174 nie ma dublowac tramwaju na Kartuskiej i ma dojechac do Dworca, to dlaczego nie puścić go tą samą trasą co 118 i 108 na odcinku od Chełma do Dworca? Czas przejazdu podobny, tramwaj nie jest dublowany, linia do centrum jest. I wtedy się kłopoty rozwiązują.

        • 5 0

    • autobus 174

      powinien wrócic na stara trasę

      • 11 0

    • Otomin to nie Gdańsk - dobranoc. (1)

      • 0 6

      • Przewoźnik w obu przypadkach to ZTM - dobranoc

        • 1 0

    • Dla wszystkich, którym ZTM zamiast ułatwić, utrudnia życie

      Proszę napiszcie na maila ztm@ztm.gda.pl. Ja zostałem przez zmianę trasy 174 pozbawiony szybkiego dojazdu do Sopotu, przez co teraz nie zdążam do pracy. Tak wsiadałem w SKM i było łatwiej. Coraz więcej osiedli, a coraz mniej dogodne warunki komunikacyjne...

      • 1 0

  • Ztm bije się w piersi (5)

    Widać,że lisicki w drugiej firmie też się nie sprawdza

    • 280 19

    • ztm

      ZTM to nie ZKM

      • 13 1

    • Do gdańszczanina

      Tak się składa że p.Lisicki nie pracuje w Ztm tylko Zkm.

      • 9 0

    • dla jasności Lisicki pracuje w ZKM sp. zo.o. a nie w ZTM

      to dwie różne instytucje

      • 6 1

    • PAN LISICKI

      No chłop sie nie sprawdza.
      U Nikodema Dyzmy było, DO ŚNIEGU.

      • 1 2

    • "...Mój mąż jest z zawodu dyrektorem....." ciągle aktualne;)

      • 7 0

  • :) (8)

    bardzo dobrze. ztm nie jest taki zły.

    • 25 141

    • przynajmiej zmiany idą na lepsze

      problem dotyczy teraz raczej linii 127

      • 4 9

    • (5)

      ZTM Gdańsk to dno.Najdroższa i najgorsza komunikacja w Polsce.To badziewie powinno być sprywatyzowane.

      • 11 13

      • Hahaha (4)

        I będziesz miał cuda jak w Rotmance. Komunikacja wyłącznie prywatna - bez kursów w niedziele. Super, co?

        • 7 2

        • (3)

          A wiesz co to takiego podaż i popyt?

          • 1 5

          • A wiesz, co to jest systemowa nierentowność komunikacji (w tym miejskiej)? (2)

            Chyba nie. Sporo wsi ćwiczy już teraz tą wspaniałą prywatną komunikację... w postaci własnej bryki, bo niczym innym dojechać się nie da.

            • 5 1

            • (1)

              Pierwsza zasada kapitalizmu-jak coś jest nierentowne to ma upaść.I nie życzę sobie dotowania takich pseudo przedsiębiorstw z moich podatków.

              • 0 6

              • wtedy upadają wszystkie komunikacje miejskie na świecie

                poza Japonią, bo tylko tam jest ona rentowna.

                • 0 0

    • Ztm to tragedia

      • 1 0

  • A co ze 127 ? (8)

    Zmniejszono częstotliwość kursowania tej linii, mimo iż nie pokrywa się ona z wybudowaną linią tramwajową.

    • 220 9

    • linia 127 to 1 przed 174 priorytet

      • 12 1

    • 127 jak najwięcej

      ciągle zapchany
      127 jest ważna bo dowozi do tramwaju
      inne linie dowożą pod SKM, a nie pod tramwaj

      • 38 2

    • (1)

      Dokładnie, tylko mieszkańcy Przymorza i oliwy na tym cierpią! :(

      • 31 1

      • I tak ostatecznie macie lepiej niz Brzezno. Same trasy z przesiadkami. Wyjatek to 3 do Centrum a tak to porazka :( Dzieki ZTM jezdze samochodem choc wole komunikacje miejska ale nie jak mam sie 2 razy przesiadac na trasie 7km :'(

        • 0 0

    • Jak dawniej

      Niech 127 i 124 jeżdżą jak dawniej. Dlaczego z powodu uruchomienia PKM lub tramwaju na Morenie mieszkańcy Zaspy nie mogą normalnie dojechać do Wrzeszcza czy na Morenę? Mam auto, ale podróżowanie środkami komunikacji publicznej jest dla mnie obowiązkiem mieszkańca dbającego o czystość (ekologię) miasta i własną ekonomię. Jakoś w Londynie wyższej kadrze zarządzającej to nie uwłacza😄. Po zmianach jednak dojazd do pracy tak się przedłużył, że opcja samochodowa wygrywa. Szkoda😡. Wszyscy powinnismy wsiąść do aut i zablokować miasto totalnie przez kilka dni. Może wtedy ktoś by zrozumiał, że żeby ograniczyć ruch samochodowy w mieście, rozklad komunikacji publicznej musi odpowiadać na potrzeby mieszkańców.

      • 42 1

    • 40 minut czekałem (zgodnie z rozkładem jazdy) na 127 po 20:00, żeby dojechać na Morenę na Migowo...paranoja

      • 23 1

    • Jedyny sposób to zalanie ZTM mailami ze skargami, nikt za was tego nie zrobi

      • 10 0

    • 127

      ogólnie już wole odgryźć sobie nogę niż jechać 127 w godzinach szczytu.

      • 15 0

  • śmiechłem (7)

    "pracujemy nad zieloną falą dla tramwajów" . Przepraszam najmocniej ale czy przypadkiem nad zieloną falą dla tramwajów nie miał pracować tristar?

    • 292 11

    • Dla tramwajów na Chełmie (3)

      także przydałaby się zielona fala. Tramwaj prawie za każdym przystankiem stoi na czerwonym świetle.

      • 27 1

      • (2)

        Przystanek Wilanowska w stronę Łostowic - tramwaj pokornie czeka ze dwie minuty na zielone. A jak się tramwaje zdublują...

        • 22 0

        • dwie? (1)

          jak zdarzyło mi się raz to mierzyć - wyszło 4-5min

          • 9 0

          • A potem jeszcze powtórka na Płockiej - postój przez pełny cykl świateł.

            Na tych dwóch przystankach tramwaje mogłyby oszczędzać ze 4-5,minut.

            • 11 0

    • tristar jest dla transportu indywidualnego. reszta się nie liczy.

      • 6 1

    • tristar nie obejmuje tych przedmieść

      więc i tak nic nie zrobią

      • 0 0

    • Z zawodu dyrektor:

      O! Co to są te?
      Spółdzielcze punktowce.
      Aha. To damy tu.
      - Panie Dyrektorze, tu jest jezioro!
      - A, to nie... A nie, dobrze! To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni.

      • 2 0

  • Paranoja i głupota (17)

    Przed wakacjami do Nowego Portu jeździły trzy tramwaje 1,7,10 wszystkie z Dworca Głównego, nie było problemów oraz tłoku rano i popołudniu.
    A teraz? to jakaś głupota, z Dworca Głównego jedynie 7, bo 10 przy PKSie gdzie ruch jest znikomy, a 1 zawieszona. Kto to wymyślił, tym bardziej że w kierunku Nowego Portu jeździ dużo ludzi, bo jest wiele dużych zakładów pracy oraz duże szkoły!!!

    • 203 26

    • (5)

      10 przy PKS jest tylko tymczasowo. Podczas remontu Huciska nie jest możliwe puszczenie go przez Główny.

      • 21 5

      • czyli potrwa to ze 2 lata. (3)

        • 12 9

        • (2)

          podobno jakoś do połowy października

          • 10 1

          • (1)

            Tylko którego roku?Pierwotnie całe Hucisko miało być przejezdne w październiku 2015,a ostatnio mówi się,że będzie to w 2016 roku

            • 7 5

            • dla tramwajów przejezdne będzie szybciej z tego co wien

              • 0 0

      • To po cholerę zawiesili 1? 7 z Łostowic jedzie już napakowana

        • 19 3

    • (3)

      10 od października wraca na stałą trasę przez dworzec główny

      • 15 0

      • To jest sprawdzona wiadomość? (1)

        To jest sprawdzona wiadomość czy konfabulacja?

        • 2 2

        • pisali o tym na tym portalu jakiś tydzień temu - poszukaj.

          • 0 0

      • Potwierdzam

        w pierwszym tygodniu października tramwaje 4;10;12 wrócą przed Dworzec PKP,otwarta tez ma być jezdnia w kierunku Siedlec...

        • 5 0

    • (1)

      ale nowe bursztynowe przystanki przy arenie są

      • 6 0

      • nie takie nowe

        już patologia je pomalowała

        • 4 0

    • Jest remont jak ma 10 jechac przez dworzec?? Skoro hucisko jest zamkniete ? Zeszta tramwaje zaraz wracaja na hucisko .

      • 6 1

    • to do tego czasu 7 powinna jezdzic juz od rana co 10 minut.

      • 5 0

    • Może powrót do lini 1

      Zgadzam się z opinia w 100% bo sam dojeżdźam do Nowego Portu i nie wyglada to dobrze, przywrócenie lini 1 może tylko w tygodniu byłoby bardzo dobrym rozwiazaniem. Zarzad ZTM nich to przemyśli dla osób z Chełmu które się gnieżdźa w 7 będzie dobrym rozwiązaniem.

      • 12 0

    • Komunikacja (1)

      Zauważyłeś rozkopane Hucisko? Byle dowalić ,frustrat .

      • 5 3

      • Ale

        Ale to nie był powód żeby zawieszać 1. W godzinach porannych i popołudniowych w 7 panuje ogromny ścisk. Ostatnio na przystanku Skorskiego to tramwaju chciała wsiąść matka z dzieckiem w wózku, nie miała nawet szansy bo na miejscu dla wózków był cały tłum ludzi.

        • 3 0

  • 167, 168 (13)

    Nie częstotliwości, ale przedłużenia do dworca PKS chociaż jednego z numerów postulowali mieszkańcy Jasienia, Wiszących Ogrodów, Karczemek etc. To nadal wmawianie nam, że tramwaj na Morenę jest dla nas "zbawienny" a przesiadki dla starszych, niepełnosprawnych i spieszących się są "siódmym cudem świata" i najbardziej pożądanym elementem podróży. NIE JEST TAK!!!

    • 372 30

    • nie jest tak, jest teraz okey (1)

      • 7 28

      • OK????

        Pewnie dla tych, którzy mieszkają w zupełnie innej części miasta lub nie korzystają z komunikacji... Ohh... jak zwykle teoretycznie jest pięknie, praktycznie do.....

        • 23 5

    • (5)

      jak jeździły do dworca to wszyscy w godz szczytu przesiadali się na tramwaj i dalej w autobusie jechało kilka osób, a teraz nagle wszyscy chcą siedzieć w korku do końca. Polakowi zawsze będzie źle

      • 11 52

      • ZTM wynajął troli internetowych świetnie

        • 30 4

      • jeździłeś tymi liniami? (1)

        Bo raczej nie. Jedyne miejsce, gdzie 167 i 168 robiły się relatywnie puste, to przystanek Hucisko. Nikt przy zdrowych zmysłach nie przesiadał się z autobusu, który na Kartuskiej od Siedlec zatrzymywał się tylko w 3 miejscach (Siedlce, Zakopiańska, Urząd Miejski) na tramwaj zatrzymujący się bodajże na 6 przystankach!

        Kurczę ludzie! Wcześniej 167 i 168 dojeżdżały do linii 10 i 12 i jakoś nikt się nie przesiadał celowo, żeby dojechać do centrum aż tu nagle jakiś mądrala wymyślił, że tak trzeba! WTF?!

        • 41 1

        • Ja się przesiadałam, jak było źle

          czyli w godzinach porannych korków.
          Teraz jeżdżę samochodem aleją AK i mam inne korki, trudno...
          PS. Trollem ZTM nie jestem, wielu ludzi się przesiadało na tramwaj, jesli go było widać na horyzoncie, albo nawet jak stał na przystanku (przy 8 LO).

          • 0 0

      • To jest właśnie alternatywa...

        Aktualnie przemądrzy za biurkami wybrali "jedynie słuszną" opcje podróżowania, zamiast właśnie pozostawić alternatywne możliwości dojazdu do centrum (sic!!!) czyli i autobus, i tramwaj!!!

        • 11 0

      • to chyba nie jezdziłeś/aś w godzinach szczytu tymi autobusami zawsze byly zapchane

        • 6 1

    • Najgorsze

      Ze Oni uważają ze zrobili super dla mieszkańców korzystających z 167,168 rozdzielając je. Teraz kiedy jeden wypadnie z kursu czas oczekiwania zwiększa sie z 10 min na 20 min nie wspominając o utrudnieniach związanych z dojazdem do Gd Siedlce, ale mamy wybór możemy jechać do Gd Wrzeszcz i śmigać 168, chore.

      • 36 2

    • 167 i dworzec PKS

      ZTM pewnie boi się, że jak przywróci dojazd autobusu 167 do dworca to będą w nim niebotyczne tłumy i okaże się jak bardzo pomylili się z tym wciskaniem ludzi do tramwaju. Widać byłoby czarno na białym tę ich porażkę w zaplanowaniu - tego boją się najbardziej i dlatego tak się przed tym bronią. Najgorsze jest to, że ludzi nie traktują jak ludzi, tylko jak motłoch, który można sobie przepychać między autobusem i tramwajem, wystawiać w Siedlcach na deszcz, wiatr, stanie w ścisku po kilkanaście minut i wieczne problemy z wciśnięciem się do tramwaju lub autobusu w godzinach szczytu.

      • 23 0

    • Ptotest

      Malbyc autobus z dworca PKP na Jasień bo tam mamy zły dojazd z pętli

      • 2 0

    • 167,168

      No właśnie , fundowanie nam przesiadek t jakaś pomyłka , na dodatek mieszkańcom Kokoszek czy Karczemek jadącym do centrum PKM nic nie daje.Wzrosły tez koszty podróży bo zamiast za 3 zł, mussimy jechać minimum za 3, 6 a jak przekroczyny godzinę z racji korków to żademn kanar tłumaczeń nie będzie słuchał.I to sa te udogodnienia?

      • 3 0

    • Autobusy 167 i 168

      Autobusy te były jedynymi bezpośrednimi do Gdańska z dzielnic Kokoszki i Karczemki. To odległe, ale rozbudowujące się dzielnice i dużo ludzi w nich mieszka. Teraz kto nie jedzie samochodem ma problem, bo nie ma już bezpośredniego połączenia z Gdańskiem. Bardzo dużo osób korzysta z obu linii w przeciwieństwie do przereklamowanej PKM! Mieszkańcy Kokoszek i Karczemek nie skorzystali wcale z tego dobrodziejstwa. Przystanki PKM świecą pustkami i to o każdej porze. Jednym słowem LIPA.
      Z Moreny nie tylko jeżdżą do Gdańska bezpośrednie autobusy, to dodatkowo tramwaje, a tu jedyne bezpośrednie połączenia ZTM likwiduje. Jak tak można? Autobusy linii 167 i 168 powinny ponownie jeżdzić do Gdańska, chociażby do Dworca PKS i guzik mnie obchodzi jakieś tam budowane Forum Raduni. Kolejny biurowiec nikomu niepotrzebny, a mieszkańcy Gdańsk mniej ważni. Zróbcie coś z tymi autobusami jeśli faktycznie liczycie się z naszą opinią.

      • 0 0

  • Ci nadal swoje. (2)

    Skoro Jasień nie ma tramwaju (a zapowiadana budowa trasy na Nowej Bulońskiej opóźniona jest przynajmniej o kolejny rok- do 2017), powinien mieć połaczenie bezpośrednie z Gdańskiem.
    Zróbcie zapowiadany tramwaj, który w 2016 miał już jeździć, a nie będzie problemu. No, ale to tylko 300mln, a nie 2000 jak na tunel pod Pachołkiem, więc mniejsze wałki można zrobić.

    • 169 20

    • 2mld to koszt trasy z Letnicy do węzła w Chwaszczynie. Też czekam na Nową Bulońską, ale nie siej fermentu i propagandy. I tak za dużo jej w mediach.

      • 4 3

    • Tramwaj do centrum przez morene? 30-40 min jazdy?

      To ja pójdę pieszo a najlepiej niech przywroca 167 na starą linię

      • 10 1

  • 127 to kluczowy bus dla gdanska (3)

    - dla ludzi dojezdzajacych na zaspe i orzyjadajacych sie w oliwie, oraz od mysliwskiej do dworca we wrzeszczu/gb.

    • 185 15

    • 127 należałoby w 1 stronę np. puścić dodatkowo przez PKP Wrzeszcz (1)

      • 28 4

      • nie można, bo jeszcze by wyszło że tramwaj na Kościuszki jest niepotrzebny ;)
        ścięto rozkłady 124 i 127 po czym ogłoszono że planuje się tramwaj aby polepszyć komunikacją DOlnego i Górnego Wrzeszcza. A gdzie obiecana linia przez Kościuszki do petli budowanej na EURO? A co tam, wybudujemy tramwaj pod oknami.

        • 12 2

    • Do dworca to jeździ 129

      ale on teraz jeździ gorzej niż PKS

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane