• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • Likwidacja linii 142, a jednoczesne zmniejszenie częstotliwości 162 czy 262 również przyniosło odwrotny skutek niż miało...

    • 29 3

  • MAŁO!!!!!!!!!!!!11

    A 112 dostać się na wyspę i z powrotem porażka

    • 8 5

  • Ludzie nie marudźcie, Polak to urodzony malkontent. Tramawaj i bus najlepiej pod dom i do tego na obrzeżach miasto. Co wy (1)

    • 6 81

    • Było dobrze, to popsuli i oczekujesz, że ludzie nie będą narzekać?

      • 2 0

  • a co ze 174? (1)

    po ostatnich zmianach połączenie z Dworcem Głównym jest wyraźnie gorsze.
    Jeżeli uruchomiono przesiądkę na Chełmie to niech chociaż zwiększą częstotliwość kursowania albo przesuną przesiadkę na pętlę Siedlce

    • 39 4

    • pętla Siedlce już jest oblężona

      pewnie zrobili tak, bo na Chełm Witosa wybudowali pętlę i coś musi z niej jeździć, bo teraz przypomina trochę widmo. 174 to jedyny bus jaki leci z pętli Witosa. Poza tym to tylko tramwaje, a zamysł wydawał się być inny.

      • 1 0

  • Kupjąc tani mieszkanie na brzgach Hdańska trzeba było wliczyć czas i kszt dojazdów. Wieć nie marudzcie. (2)

    • 12 86

    • A teraz jeszcze raz, na trzeźwo.

      • 9 4

    • jasień to ni brzeg

      kupiłam mieszkanie na jasieniu m.in. ze względu na bezpośredni dojazd do Gdańska Głównego, który właśnie mi zlikwidowali. a przesiadka z wózkiem na siedlcach to porażka!!!

      • 19 3

  • Kupując tanie mieszkanie na peryferiach Gańska trzeba było wliczyć czas i koszt dojadów. Nie marudźcie ludziska. (5)

    • 11 88

    • Mieszkam od urodzenia w Otominie.. tak jakby nie mam wyboru.. mogę marudzić? (1)

      • 14 2

      • Otomin to nie Gdańsk. Ciesz sie ze cokolwiek tam jezdzi

        • 3 8

    • Przestań hrabio mieszkający w Dworze Artusa.

      • 14 2

    • Dla każdego coś innego - to takie trudne do zrozumienia...?! (1)

      No tak lepiej kupić drogą dziuplę, w starym budownictwie w centrum miasta i jeździć starym mercedesem. Poczucie "wielkomiejskości"-zaściankowości! Open Mind!
      Panie Henryku, jeżeli Pan mieszka w dobrze skomunikowanej dzielnicy, (super dla Pana-gratuluję) to w ogóle po co Pan zabiera głos! Niepotrzebny i niewartościowy, bo Pana problem nie dotyczy!

      • 2 0

      • słowo kluczowe: problem

        Czyli jak rozumiem wypowiadać się mogą jedynie ludzie mający problem ze zmianami? Jak ktoś uważa, że są OK to juz nie moze zabrać głosu?

        Ja mam problem jeden z ww. zmianami. Nie zmiany tras a zmiany godzin odjazdu. Mieszkam w centrum i jadę w drugą stronę, tj. na Gdańsk Poludnie do pracy. Miałem bezpośrednio 174 który dowoził na 10:00. W miarę punktualnie, byłem w pracy na styk. Teraz mam z Siedlec 156 - jest OK, przesiadki mnie nie bolą. Bolą mnie godziny przejazdu, zwłaszcza na 10:00 gdzie nie ma już częstotliwości szczytowej. Autobus co 30 minut. I byłoby nawet OK, gdyby nie fakt, że mój autobus na przystanku docelowym melduje się o... 10:05. Poprzedni - 9:35. Powroty? Kończę o 19:00 a autobusy są o... 18:57 i 19:27. OK. Można zakupy po pracy zrobić. ALE nie dało się tego zrobić tak, by autobus podjeżdżał do Czerminskiego o 9:50, 10:20, 10:50 itd a wracał o 19:10, 19:40, 20:10... itd? Przed zmianą był 156 o 19:12 i było perfekcyjnie. Teraz trzeba pół godziny sobie zagospodarować czas. Sam dojazd - wychodzi mi na to samo. A tracę nie na przesiadce a na tym początkowym oczekiwaniu na wóz..

        • 1 0

  • 175 (2)

    A co ze 175 ? Dlaczego nie jezdzi do dworca tylko konczy trase na siedlcach? Teraz na moje marzenie, kolorowe czy macki nie ma bezposredniego dojazdu..

    • 31 7

    • na macki 189 jest bez posrednio

      • 6 2

    • A co z weekendami? Po południu mamy co 30 minut autobus 175. O tym zapomniał ZTM

      • 4 0

  • 142 prosze na trase Panowie decydenci od zielonych fal i mam nadzieje nie tylko... (3)

    Jak już ZTM coś wymyśli to wymyśli Moja propozycja powrót 142

    • 66 3

    • A po co? (2)

      Tam i tak ludzie jeździli centrum Morena i Morena - Wrzeszcz. Pierwszą potrzebę zaspokaja tramwaj...

      • 1 7

      • (1)

        142 zaspokaja właśnie potrzebę Morena-Wrzeszcz (oraz np. Suchanino-Wrzeszcz i dalej). Tej potrzeby nie zaspokaja żaden inny autobus, tramwaj czy PKM

        • 4 0

        • teoretycznie to:

          142 na Suchanino nie jechał.
          Morena-Wrzeszcz jest 227. Nie pod PKP, ale jest. Z Suchanina na PKP Wrzeszcz masz 115/199/315. Tu się nic nie zmieniło.

          • 0 0

  • (1)

    Więcej kursów 127 i 199!!!!

    • 55 5

    • tak jest 199 w godzinach porannych powinien przynajmniej zezdzic co 10min

      • 6 0

  • 129

    po staremu, przynajmniej w godzinach szczytu

    • 30 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane