- 1 Dyskusyjne światła przed obwodnicą (73 opinie)
- 2 Auta na minuty okupują osiedlowy parking (73 opinie)
- 3 Tu w Trójmieście można "umrzeć w korku" (289 opinii)
- 4 Migowska i Jaś. Dolina jednokierunkowe (45 opinii)
- 5 Działkowcy dostaną pieniądze od Gdyni (82 opinie)
- 6 Wrota blokują turystykę na Motławie (162 opinie)
ZTM rozważa rozwiązanie umowy z prywatnym przewoźnikiem
W związku z pogarszającą się sytuacją w wykonywaniu przewozów przez BP Tour, który obsługuje część połączeń autobusowych w Gdańsku, Zarząd Transportu Miejskiego analizuje możliwości rozwiązania umowy z przewoźnikiem w części lub w całości.
107, 117, 122, 126, 132, 143, 156, 158 (razem z GAiT), 166 (razem z GAiT), 171, 174, 175 (razem z GAiT), 176 (razem z GAiT), 200, 205, 207, 213, 232, 255, 256, sezonowe 606 i 607 oraz nocną N5.
- Kłopoty z realizacją kursów obsługiwanych przez operatora BP Tour nasiliły się w ostatnim czasie. W lipcu około 130 braków kursów spowodowanych było nieobecnością kierowców. Sytuacja u naszego przewoźnika ma charakter sezonowy, ponieważ w trakcie wakacji kierowcy zaczęli odchodzić do lepiej płatnej pracy w turystyce - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że w miarę możliwości taborowych, jako organizator gdańskiej komunikacji miejskiej, kierują na trasy rezerwę, którą posiada miejska spółka (Gdańskie Autobusy i Tramwaje), a operator, który zawinił, jest karany.
Rozkłady komunikacji w Trójmieście
Dyrektor ZTM: poszkodowany nie tylko Gdańsk
- BP Tour obsługuje głównie połączenia międzygminne, w razie braków poszkodowane jest nie tylko Miasto Gdańsk, lecz także gminy sąsiednie, jak Pruszcz Gdański, Żukowo czy Kolbudy. Od każdego z operatorów obsługujących linie autobusowe i tramwajowe w sieci ZTM w Gdańsku wymagamy wysokiej jakości świadczonych usług zgodnie z umową, którą z nami podpisał. W związku z pogarszającą się sytuacją z BP Tour aktualnie analizowane są możliwości rozwiązania umowy w części lub w całości w przypadku braku poprawy. Sam operator zgłosił już chęć rezygnacji z części kontraktu. W obu przypadkach wyłonienie nowego operatora będzie musiało się odbyć na koszt BP Tour. Pracujemy nad zastąpieniem części kontraktu przez miejskiego przewoźnika. Już teraz trwa też przygotowanie przetargu na wybór przewoźnika w kolejnych latach, aby zapewnić jak najlepszą jakość i ciągłość połączeń - dodaje Sebastian Zomkowski.
- Od 1,5 roku regularnie informujemy ZTM Gdańsk o poważnym problemie z kierowcami. Problem ten nie dotyczy tylko BP Tour ale całej polski i wszystkich przewoźników w komunikacji miejskiej, a szczególnie operatorów niezależnych. Informacje na ten temat są ogólnie dostępne w Internecie i jest to powszechna wiedza w branży. (np. https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci//szczecin-4-miesiace-i-prawie-18-tys-
odwolanych-kursow-autobusow-i-tramwajow-77206.html Bardziej racjonalni organizatorzy (ZTM-y) ograniczają wielkości przewozowe żeby zbilansować je z dostępnymi zasobami kierowców - ZTM w Gdańsku udaje, że nie ma takiego problemu co jest dla nas całkowicie nie zrozumiałe szczególnie w kontekście zapisów PZT Art. 431. "Zamawiający i wykonawca wybrany w postępowaniu o udzielenie zamówienia obowiązani są współdziałać przy wykonaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, zwanej dalej "umową", w celu należytej realizacji zamówienia" Zapis ten jednoznacznie wskazuje, że w przypadków problemów szczególnie natury niezależnej od stron (brak kierowców na rynku pracy) Zamawiający jest zobowiązany do współdziałania. Pozostawiam więc tą sytuację bez dalszego komentarza.
- Zamawiający (ZTM Gdańsk) od początku realizacji kontraktu rozliczał wykonane przez operatora (BP tour) zadania według zaniżonej ilości wzkm do czego w pewnym zakresie sam się przyznał i skorygował w marcu tego roku (po ponad 5 latach) część obmiarów linii. Nadal jednak ok. 2% km są zaniżane w stosunku do wykonywanych (tj. ok 4.320km w miesiącu). Oznacza to, że BP tour musi dysponować dodatkowo ok. 10 kierowcami (jeśli obmiary były by prawidłowe potrzeba było by o tych 10 mniej). W czerwcu br BP Tour zwrócił się do ZTM-u z pismem wskazującym na taką sytuację podając też wyliczenia i do dnia dzisiejszego mamy jedynie informację, że ZTM zleci (ale nie mamy potwierdzenia, że zlecił) wykonanie obmiaru kontrolnego. Jak to się ma do Art. 432 PZP pozostawiam bez komentarza.
- Od początku roku BP Tour nie wykonał łącznie ok. 25 tyś km. W tym z połowa z przyczyn braku kierowców. W każdej firmie zdążają się sytuacje braku realizacji zleconych wzkm. Przepełnienia taboru w godzinach szczytu są bardzo często przyczyną pojawiania się problemów technicznych, ważna jest skala tych problemów. Jeżeli popatrzymy na skalę przez pryzmat udziału procentowego km nie zrealizowanych do wykonanych, to narastająco od początku roku nie zrealizowano (uwzględniając wszystkie przyczyny) 0,8% wzkm!! (wskaźnik bardzo przyzwoity dla tego rodzaju przewozów) w tym połowa z przyczyny braku kierowców (12.550 km). Mając na uwadze wzkm dodatkowo wykonane z uwagi na złe obmiary linii od początku roku ok. 34.500 km jasno z tego widać, że niezrealizowane kursy mają swoje źródła w przyczynach obiektywnych (rynku kierowców) ale i subiektywnych - braku reakcji ZTM na ewidentne błędy przez niego popełnione (zaniżone obmiary linii, faktycznie więcej
potrzebnych kierowców). - Wypowiedzi Pan Dyrektora ZTM-u które pojawiły się w przestrzeni medialnej wskazujące na zastanawianie się nad możliwością wypowiedzenia / odstąpienia od Umowy są, mówiąc bardzo oględnie, oderwane od rzeczywistości. Umowa przewiduje taka możliwość ale w sytuacji jeśli przewoźnik nie będzie realizował w ciągu kolejnych 3 dni co najmniej 10% wzkm zaplanowanych rozkładem jazdy. Do takiej sytuacje jest bardzo daleko jak wynika z p.4 powyżej, więc nieodpowiedzialne wypowiedzi Pana Dyrektora ZTM dla portali internetowych kreują czarny PR dla firmy BP Tour utrudniając jej funkcjonowanie (pracownicy podnoszą swoje obawy o ich przyszłość) co w konsekwencji może spowodować ich rezygnację z pracy dla BP Tour i w konsekwencji odbić się na pogorszeniu jakości obsługi linii w Gdańsku.
Katalog.trojmiasto.pl - Miejsca
-
BP Tour Gdańsk, Połęże 12
Opinie wybrane
-
2023-09-07 18:17
(8)
Efekt wybierania najtańszych ofert w przetargu i na dodatek firm z drugiego końca Polski tylko po to żeby zaoszczędzić, kiedy wiele lokalnych przewoźników startuje w przetargach i się ich nie wybiera mimo że mają całe zaplecze na miejscu i działają już w województwie.
- 423 13
-
2023-09-07 19:07
Ziomki sobie krzywdy nie zrobią, kto miał zarobić ten zarobiony
- 39 6
-
2023-09-07 19:52
Pytanie, czy u tych miejscowych nie trzeba przepłacać? (4)
Istotą przetargu jest to, żeby wybrać najkorzystniejszą ofertę, także cenowo.
- 14 10
-
2023-09-07 20:45
nie trzeba przepłacać ale te fimy mają swoje bazy i swoje zaplecze a ci co mają?
- 4 5
-
2023-09-08 06:11
ważne, że jest tanio. czy jest dobrze? ważne, że jest tanio!!! to jest maksyma gdańska!!!
- 11 8
-
2023-09-08 08:07
Ale zdajesz sobie sprawę, że w przetargu nie musi być tak, że kryterium wyboru jest 100% cena? Częścią punktacji może być
- 6 3
-
2023-09-09 21:02
Oferta bptour była poniżej opłacalności a nikt nie będzie dokładał do biznesu.
- 3 0
-
2023-09-07 20:21
Czy Ty sobie wyobrażasz co byś tu sam pisał gdyby przetarg wygrała lokalna firma z nie najtańszą ofertą? (1)
Swoje święte oburzenie musiałbyś na kilka komentarzy rozłożyć... Znaków by Ci zabrakło na tych "złodziei" :)
- 30 4
-
2023-09-07 21:24
Za jakość trzeba płacić
- 9 0
-
2023-09-07 18:14
(5)
Może po zmianie przewoźnika zwiększą liczbę kursów!!
- 87 30
-
2023-09-07 18:25
Nie zwiększą
- 33 2
-
2023-09-07 18:50
Ależ skąd.... (1)
...zrywają umowę z operatorem i likwidują w związku z tym wszystkie kursy któr do tej pory wykonywał :) :) :)
Żartowałem oczywiście ;)- 10 2
-
2023-09-07 20:53
Obawiam się, że to nie żart.
- 12 0
-
2023-09-07 19:31
A skad inny przeqoznik wezmie kierowcow?
- 18 0
-
2023-09-07 20:26
Że co?
Każdy inny przewoźnik będzie droższy. Komunalny (GAiT) będzie najdroższy, bo jest bardzo nieefektywnym molochem. Jeżeli uda się utrzymać aktualną liczbę kursów, to już będzie święto.
- 12 2
-
2023-09-07 18:18
"(...)w trakcie wakacji kierowcy zaczęli odchodzić do lepiej płatnej pracy w turystyce." (18)
Biorąc pod uwagę jak "dobrze" płatne są statystyczne prace w turystyce- to zdanie mówi bardzo dużo o poziomie wynagrodzeń dla kierowców.
- 326 9
-
2023-09-07 18:45
No to siup!
Kierowcy uprawiają turystykę.....zarobkową :) :) :)
- 27 1
-
2023-09-07 19:31
No stawka minimalna
- 13 1
-
2023-09-07 20:14
(7)
to jest aluzje do jednego Pawła :) który z BP Turu poszedł do Gryfa, a obecnie jeździ na turystyku i dobrze mu z tym.
Obecnie do firmy turystycznej jest nabór na rok 2024 i z tego co mówił na kanale na YT pensja i warunki są lepsze niż dobre.- 20 4
-
2023-09-07 20:38
jak pracował w BP tour (1)
To też zachwalał jaka to cudna firma. A teraz na nią pluje. Ja temu fałszywemu jutuberowi nie wierze w żadne słowo.
- 26 2
-
2023-09-08 11:40
Jutuber i prawdomówność xD
- 4 0
-
2023-09-07 21:17
typowy kierowca to hipokryta (4)
Jak jeździł turystykiem w biurze "paweł" to się zarzekał że nigdy do komunikacji nie wróci. Pandemia zweryfikowała plany. GAiT go nie chciał, to poszedło do BPtour. Wtedy gadał, że do turystyki nie wróci. I co? I jeździ w turystyce. Jak się zwalniał z BPT to gadał, że czasu dla rodziny nie ma i takie tam głupoty. W gryfie brał wszystkie weekendy. Teraz wali wyjazdy do trzydzieści dni i już mu nie przeszkadza brak rodziny. Kasa ważniejsza? Zwykły kasztan
- 29 0
-
2023-09-08 00:43
No widzicie jak te wielkie "gwiazdy" szybko wygasają
A w 2018 tak się nim wszyscy jarali.
- 6 0
-
2023-09-08 09:59
(2)
Dlatego przestałam go oglądać.
- 2 0
-
2023-09-08 10:13
Jaki to (1)
Kanał? Tego Pawła?
- 0 0
-
2023-09-08 17:58
Typowy Kierowca Autobusu
- 0 0
-
2023-09-07 20:34
To zasluga władz Gdańska którym szkoda kasy na podwyzki dla kierowców a jednoczesnie marnuja setki milionów na kaprysy (5)
Jedyne wyjscie by to zmienic PO dziekowac im na wyborach
- 22 17
-
2023-09-07 20:59
Baaa... (2)
... tylko PIS może sprawić, że w Gdańsku z dzielni do dzielni będziemy latać embraer-ami w business class; nie muszę chyba dodawać że za darmo i dla każdego pasażera obowiązkowo drink z palemką- to przecież oczywista oczywistość.
- 19 8
-
2023-09-08 08:03
Będziemy latać, ale tylko via Radom.
- 5 1
-
2023-09-08 13:01
Możliwe, że w gratisie będą wycieczki do San Escobar
- 3 0
-
2023-09-07 21:01
(1)
Mości Hrabina Serdeczna mogłaby kogoś piblicznie pobić i tak absolutna większość Gdańszczan na nią zagłosuje.
Dlaczego? A kto to wie. Pewnie wyłącznie dlatego, że to nie PiS czy coś takiego.
Mała Korea Północna. Wielbmy naszą Wspaniałą Przywódczynię!- 13 6
-
2023-09-07 21:18
Bo to uzależnienie od oprawcy ! :)
lub inaczej "syndrom sztokholmski"; jednak w związku z tym, że w RP nawet najwyższy/najniższy czynnik nie potrafi tego wymówić, w obawie przed jego zakłopotaniem że innibez trudu potrafią, ludzie aktualnie masowo wypierają to pojęcie z głów i tym samym nie potrafią wyjaśnić tego zjawiska-zadając np. pytanie: dlaczego?
Mała Korea Północna, Mali wyspa, mali ludzie.... są pełni komplesków i nie lubią innych.- 5 2
-
2023-09-07 23:17
W restauracji Grass 4lata temu płacili 10zl za godzinę bez umowy o pracę
Pewnie dużo takich cwaniaków jest, jeszcze studentów zatrudnia
- 3 0
-
2023-09-08 07:52
Praca
Jaka placa taka praca bo się nie szanuje pracowników polskich a biorą Ukraińców jest nauczka
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.