- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (133 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (703 opinie)
- 3 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (134 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (100 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
Za dwa lata kolejny odcinek ekspresówki do Warszawy
W ciągu dwóch lat powstanie kolejny odcinek drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Warszawy. Tym razem prace budowlane będą realizowane na odcinku Napierki - Płońsk o długości ok. 71 km. Unia Europejska zgodziła się dofinansować w ok. 54 proc. realizację tego fragmentu trasy, której koszt wyniesie prawie 2 mld zł.
Dalej w stronę Warszawy ekspresówka zrealizowana jest tylko w obrębie Płońska oraz Nowego Dworu Mazowieckiego.
Jeżeli uda się dotrzymać zakładanego harmonogramu prac, odcinek między Napierkami a Płońskiem w formie drogi ekspresowej powinien być gotowy najpóźniej w maju 2021 r.
W ramach zadania przewiduje się:
- budowę bezkolizyjnej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o długości ok. 71 km,
- wykonanie dziewięciu węzłów drogowych,
- utworzenie czterech Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP),
- przebudowę istniejących odcinków dróg o długości ok. 37 km,
- remont mostu nad rzeką Wkrą w Strzegowie,
- budowę Systemu Zarządzania Ruchem,
- montaż ekranów akustycznych urządzeń organizacji ruchu oraz realizację infrastruktury pieszo-rowerowej w rejonie "ekspresówki".
We wtorek Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na realizację tej inwestycji, która pochłonie wraz z wykupem ziemi, badaniami archeologicznymi oraz nadzorem budowlanym ok. 1 mld 937 mln zł, z czego UE zrefunduje ok. 1 mld 44 mln zł.
Obecnie na planowany odcinek ekspresówki wkroczyli archeolodzy. Prace budowlane rozpoczną się w najbliższych tygodniach - po wydaniu wszystkich niezbędnych zgód na ich realizację.
Do Warszawy ekspresówką najwcześniej w 2024 r.
Na pozostałych brakujących odcinkach do Warszawy trwają prace nad dokumentacją i uzgodnieniami:
- Płońsk - Czosnów (w pobliżu Nowego Dworu Mazowieckiego): przetarg na projekt i wykonanie ogłoszony zostanie w lipcu br., planowana budowa w latach 2021-2023. Droga będzie realizowana w przekroju dwie jezdnie po trzy pasy ruchu,
- Czosnów - Warszawa: inwestycja będzie podzielona na dwa odcinki - przed wjazdem do stolicy oraz w obrębie Warszawy wraz z budową dwóch tuneli drogowych. Przewiduje się przekrój drogi w formie dwóch jezdni po trzy pasy ruchu, zaś lokalnie cztery pasy. Wstępnie planowanie rozpoczęcie robót to 2022 r., zaś oddanie do użytku tego odcinka S7 to 2024 r.
Czytaj również:
Służby proszą kierowców o wsparcie: twórzcie korytarz życia
Materiał z października 2018 r.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprzedam auto - ogłoszenia
Opinie (189) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-01 09:54
Gdańsk Zawsze Polski !
Czy ktoś jest przeciw ?
- 3 1
-
2019-07-01 10:12
Na razie wycieto drzewa , wyrwana cześć karczów i CISZA >>>>>
- 1 0
-
2019-07-01 10:30
Za dwa lata to może zakończą planowanie
Tam na miejscu to jeszcze nic o tym nie wiedzą. Domy, zieleń - stan jak za Gierka. No ale warto mieć marzenia.
- 1 0
-
2019-07-01 10:33
Spooooko
A na Poznań czy Białystok to nie trzeba - tam się przecież nie jeździ.
- 2 1
-
2019-07-01 10:37
tutaj
w artykule jest błąd. Umowy w systemie zaprojektuj i zbuduj zostały już podpisane w roku 2017 . Są to cztery odcinku realizacyjne. na odcinku Napierki -Płońsk . Teraz chodzi o wydanie decyzji zrid umożliwiającej rozpoczęcie budowy. Pocieszające jest to, że nie ma tutaj Włochów i jest szansa , że droga będzie gotowa przynajmniej na koniec 2021 roku. Pozostanie niestety stary wjazd do Warszawy z serią świateł w Łomiankach i na ul. Pułkowej przed wjazdem na Wisłostradę i dalej na S 8
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.