- 1 Lech Wałęsa trafił do szpitala (242 opinie)
- 2 Nowe pociągi na linii SKM od czwartku (139 opinii)
- 3 Nie przyjęła dotacji na remont willi (103 opinie)
- 4 Startuje nietypowa wypożyczalnia choinek (30 opinii)
- 5 Okradł partnerkę, żeby grać na automatach (68 opinii)
- 6 Schował w lodówce 2 kg narkotyków (60 opinii)
Za korki na obwodnicy odpowiada nie tylko sprawca kolizji
Korek na obwodnicy - codzienność mieszkańców Trójmiasta
- Przeglądając codziennie Raport z Trójmiasta albo Google Maps, zastanawia mnie zawsze, dlaczego codziennie jest aż tyle korków w Trójmieście. Okazuje się, że nie zawsze jest to kwestia robót drogowych albo wypadku (kolizji) - a przynajmniej nie tylko. Prawdziwy powód korków może zaskoczyć - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Karol.
Podróż nie zwiastowała tego, co nastąpi. Przed zjazdem na Matarnię (jadąc w stronę Gdyni) mocno zwalniamy i stoimy. Stoję, po chwili wrzucam jedynkę, jadę parę metrów, znowu stoję. I tak w kółko. I tą siłownią dla nóg i prawej ręki po 30 minutach dojeżdżam do miejsca, gdzie stał winny tego korka. Chociaż po prawdzie winny jednak był tutaj kto inny.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – samochody do 50 tys. zł
Korek na pół godziny na obwodnicy
Przyczyną korka była kolizja - co zdarza się co najmniej raz dziennie na obwodnicy. Jednak zastanawia mnie jedna rzecz: samochód jest na poboczu, w bezpiecznej odległości, a korek dopiero zelżał, gdy minęliśmy ten samochód. Nikt nie musiał go omijać, nie trzeba było zmieniać pasa, nikt nie jechał na zamek, a jednak na wysokości samochodu samochody zwalniały i dopiero za nim przyspieszały - jakby przejeżdżały przez jakąś niewidzialną barierę.
Niewidzialna bariera - nasza ciekawość - to główny powód korków na obwodnicy. Tak, to ja, ty, my tworzymy korki - niekoniecznie ta osoba, która spowodowała kolizję (oczywiście do czasu ogarnięcia miejsca wypadku jednak ta osoba go tworzy).
Korki przez wypadek po drugiej stronie obwodnicy
Ktoś by jednak mógł powiedzieć - no ale ludzie zwalniali, aby bezpiecznie przejechać i nie stworzyć kolejnej kolizji - ok, ale dlaczego podobna bariera na wysokości kolizji była też po drugiej stronie osób zmierzających w stronę autostrady? Tam nie było wypadku, a jednak korek utworzył się nie mniejszy od tego, w którym sam byłem.
Dla potwierdzenia teorii, wracając ze strony Gdyni tuż za zjazdem za Kowalami, stałem w delikatnym korku - i okazało się, że to nie przez roboty na zjeździe na Obwodnicę Południową, ale przez podobną kolizję, która zdarzyła się na pasie w stronę Gdyni. Kolejna niewidzialna bariera.
Proszę was, współjeżdżący, zajmijcie się kierowaniem, a nie oglądaniem wypadków.
Chcecie sobie pooglądać kolizję? - wejdźcie na Raport. Tam film można oglądać dowolną liczbę razy. Nikomu nie utrudniając podróży.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-08-01 10:53
Szanuję autora (5)
Podobnie jak on przed wyjazdem monitoruję trasę i staram się jak mogę jeździć poza godzinami szczytu. W trasie, jeśli już jadę w korku lub przy spowolnieniu przede wszystkim skupiam się na równej, płynnej jeździe i nie zmieniam pasów, bo akurat w tej chwili lewy/prawy jedzie szybciej/wolniej. Jeśli zjeżdżam z obwodnicy zmieniam pas na prawy już
Podobnie jak on przed wyjazdem monitoruję trasę i staram się jak mogę jeździć poza godzinami szczytu. W trasie, jeśli już jadę w korku lub przy spowolnieniu przede wszystkim skupiam się na równej, płynnej jeździe i nie zmieniam pasów, bo akurat w tej chwili lewy/prawy jedzie szybciej/wolniej. Jeśli zjeżdżam z obwodnicy zmieniam pas na prawy już węzeł przed zjazdem, sygnalizuję zamiar, a nie fakt dokonany zmiany pasa, włączam się do ruchu wykorzystując całą długość pasa wjazdowego i najważniejsze - nie ścigam się, bo te kilka sekund na 5 - 10 km "stracę" i tak na światłach poza obwodnicą...
- 111 1
-
2023-08-01 11:37
Prosty sposób na korki (4)
Dobudować 2pasy
- 3 18
-
2023-08-01 12:06
prosty sposób na korki (3)
promować korzystanie z mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście i okolicach i samemu je wybierać. Promować - jeśli już zdecydowaliśmy się na przejazd samochodem: jazdę wolniejszą ale bardziej płynną (bez lekceważenia limitów prędkości).
- 6 4
-
2023-08-01 13:21
Jadę z domu do pracy 12 minut samochodem (2)
Albo 60 minut autobusem, bo żaden autobus nie jedzie po trasie którą muszę przejechać. Do tych 60 minut bym musiał doliczyć z 15 minut na przejście na przystanek i tyle na powrót. Daruj sobie - nie będę poświęcał 2,5 dziennie dodatkowo na dojazdy.
- 7 1
-
2023-08-01 14:06
Ale Ciebie nikt nie zmusza
natomiast nie każdy kierowca ma takąsytuację jak Ty.
- 2 1
-
2023-08-01 15:13
Wszystko "ja", "ja" i "ja"
Nikt nie próbuje ci wmuszać zbiorkomu jak ten nie jest w stanie ci pomóc. Promowanie polega właśnie na tym żeby namawiać ludzi którzy mogą sobie na to pozwolić na rezygnację z jazdy osobówką. Skoro ty sobie nie możesz pozwolić to trudno, ale wiele osób może.
- 0 1
-
2023-08-01 10:32
Zamiast stawiać ekrany akustyczne na skraju drogi... (9)
powinni taki mur postawić na pasie rozdziału. Przynajmniej korków w przeciwnym kierunku by nie było.
- 176 3
-
2023-08-01 11:23
I katapultę...
która automatycznie wystrzeliwałaby w kosmos wszystkich ciekawskich, którzy chcą sprawdzić co tam się stało.
- 19 0
-
2023-08-01 11:26
(1)
może i by nie było korków, ale co ci biedni ludzie ze sobą poczną, jeśli nie będą mogli zwolnić do 15km/h by ZZA kierownicy nagrać telefonem stłuczkę
- 21 1
-
2023-08-01 15:26
Umrą z nudów
Zal mi nie będzie
- 3 0
-
2023-08-01 11:40
(4)
Na węgierskich autostradach pas zieleni to wysokie na ok 2-2,5 tuje. Dzieki temu jak jest wypadek po jednej stronie to Ci jadacy w druga nie widza, nie zwalniaj i nie tworzą sztucznego korka.
- 21 0
-
2023-08-01 11:48
Do tego zarzadca drogi nigdy nie dorośnie (1)
Żeby to zrobić trzeba i mieć mózg i potrafić z niego korzystać a zarzadca obwodnicy nie spełnia żadnego z tych dwóch warunków...
- 18 2
-
2023-08-01 15:18
A co do tego ma zarządca?
Na środku obwodnicy jest miejsce na drzewka ALBO barierkę. Barierka jest niezbędna, bo dzięki niej wypadki na obwodnicy nie polegają na spotkaniach czołowych dwóch aut jadących po 150/h każde.
Jedyne co da się zrobić to te śmieszne płotki nabudowane na barierkę pośrodku które są na niektórych odcinkach.- 0 1
-
2023-08-01 14:37
No i było by miejsce dla drzewek których tak brakuje.
- 3 0
-
2023-08-02 10:54
na niemieckich autostradach podobnie
na pasie rozdziału rosną wysokie trawy i krzewy przez co nie widać co dzieje się na pasie przeciwnym oraz nie oślepiają nas światła jadących z przeciwka. U nas wycinają do piachu każde źdźbło, brak myślenia na potęgę!!
- 0 0
-
2023-08-02 07:12
Otóż to! Zawsze o tym myślę jak stoję na obwodnicy.
- 0 0
-
2023-08-01 10:31
Pewnie dostanę milion minusów, ale... (19)
Zwalnianie, zarówno przy samochodzie stojacym na poboczu, jak i przy zdarzeniu na przeciwleglym pasie, jest w niektorych przypadkach uzasadnione. W KD to się nawet nazywa dostosowaniem predkosci do warunkow, jak rowniez zachowaniem szczegolnej ostroznosci.
Bo gdzie, jak nie na miejscu kolizji lub wrecz wypadku, mozna sie spodziewac czegosZwalnianie, zarówno przy samochodzie stojacym na poboczu, jak i przy zdarzeniu na przeciwleglym pasie, jest w niektorych przypadkach uzasadnione. W KD to się nawet nazywa dostosowaniem predkosci do warunkow, jak rowniez zachowaniem szczegolnej ostroznosci.
Bo gdzie, jak nie na miejscu kolizji lub wrecz wypadku, mozna sie spodziewac czegos lezacego na drodze, czy wrecz kogos w szoku lub zwyklej nieostroznosci, wchodzacego na pas jazdy?
To wlasnie ktos, kto obok stluczki zap..la 120 kmh, jest nieodpowiedzialny.- 102 91
-
2023-08-01 11:19
Zgadzam się (11)
Ale jest różnica między 120 a 20 i jest dużo prędkości pomiędzy, wciąż bezpiecznych a które mogłyby upłynnić ruch. Chociaż największy problem to ciagle przyspieszanie i zatrzymywanie się podczas jazdy na zderzaku.
- 42 4
-
2023-08-01 11:23
Racja. (9)
Ale proces tworzenia sie korka dziala tak, ze jak pierwszy zwolni o 20 km/h, to setny za nim musi sie zatrzymac. I mamy co mamy. Nieuniknione.
Wiec lepiej skupic sie na unikaniu przyczyn - nie siedziec na zderzaku, nie jezdzic slalomem, uzywac kierunkowskazow, itp.- 21 3
-
2023-08-01 11:50
Uzywac kierunkowskazow??? (3)
Powiedz to właścicielom bmw ;)
- 16 3
-
2023-08-01 15:06
W BMW dziwne są te kierunki
Dźwigienka chodzi tak, że też nie używam
- 2 0
-
2023-08-01 15:29
Proszę Cię, (1)
Średnio co 5 kierowca nie używa kierunkowskazów, marka samochodu nie ma znaczenia.
- 1 0
-
2023-08-01 23:09
Juz sie ponabijac z sebiksów nie można?
- 0 0
-
2023-08-01 12:22
Tak ten proces dziala wowczas, gdy kierowcy zachowuja zbyt male odstepy, gapia sie w telefony itp itd (2)
- 6 0
-
2023-08-01 13:32
Czyli na każdej polskiej drodze :D (1)
Spróbuj zachować odstęp, to zaraz się ktoś tam wciśnie.
- 9 0
-
2023-08-01 15:30
Nawet ciężarówka, taka z zakazem wyprzedzania.
- 1 0
-
2023-08-01 13:32
Przypominam, że dokładnie to samo się dzieje przy zwalnianiu ze 140 do 120 na obwodnicy.
Ale tego że przekraczanie prędkości powoduje korki już nie przetłumaczysz...
- 4 0
-
2023-08-01 16:52
Jak pierwszy zwalnia do 20 to nikt nie musi się zatrzymać tylko zwolnić. Przez tych co się zatrzymują by popatrzeć (są tacy....) Robi się potem korek na 5km
- 0 0
-
2023-08-01 11:23
Też tak uważam. Niejednokrotnie kierowca jadący przede mną wciskał tzw hebel bo musiał się prawie zatrzymać żeby sobie popatrzeć - i**otyzm i pragnienie obejrzenia nie wiadomo czego?
Owszem trzeba zwolnić żeby nie stworzyć zagrożenia uczestnikom kolizji czy służbom pracującym na miejscu i jadąc nawet 50-60km/h można uniknąć korkowania dwóch pasów.- 19 0
-
2023-08-01 11:27
zgadzam się ale zwalnianie ze 120 do 80 żeby ogarnąć sytuację to co innego niż zwalnianie ze 120 do 40 żeby zrobić fotki
- 27 0
-
2023-08-01 15:28
Na obwodnicy w zasadzie obwiązuje 100 km/h (3)
Skąd pomysł na 120??
- 1 10
-
2023-08-01 18:04
Komenda policji wzywa do oddania prawa jazdy. (2)
Obwodnica jest dwujezdniową drogą szybkiego ruchu. Jeżeli tak podstawowej rzeczy nie potrafisz ogarnąć to oddaj prawo jazdy zanim zabijesz siebie lub innych.
- 6 0
-
2023-08-01 21:26
(1)
Tak. Ale na odcinkach Gdynia i Gdansk masz 100 - sam oddaj prawo jazdy.
- 0 3
-
2023-08-02 00:06
Masz 100 ponieważ? Miejscami stoją znaki ograniczenia do 100km/h ale na większej części odcinków nie obowiązują.
To tak jak powiedzieć że na A1 możesz jechać 100km/h bo pod Toruniem, przed i za bramkami w Nowej Wsi, jest ograniczenie do 100.
- 2 0
-
2023-08-01 20:20
Oczywiście, że tak
Nie będę przecież gnał 80-100km/h, bo nic wtedy się nie nagra. A po drugie obsługa telefonu przy tak szybkiej jeździe jest niebezpieczna.
- 0 0
-
2023-08-02 09:23
Racja tylko w połowie
Owszem, zwolnić należy, gdy się stłuczkę mija na swojej części drogi ekspresowej, czy autostrady, ale nie ma żadnego uzasadnienia do zwalniania, jeśli zdarzenie miało miejsce po drugiej stronie drogi. Rozumiem jeszcze, kiedy wypadek miał miejsce blisko środka drogi, ale w przeciwnym wypadku to powinno być karane mandatem.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.