• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym

Arnold Szymczewski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona. Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona.

Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.



Jak oceniasz zmiany na Trakcie Konnym?

Prace remontowe na Trakcie Konnym rozpoczęły się 23 kwietnia br. Wykonawcy, firmie MTM S.A., w ciągu trzech miesięcy udało się rozebrać starą nawierzchnię oraz chodniki na odcinku 1 km, przebudować zatokę autobusową przy Uniwersytecie Medycznym, a także częściowo ułożyć chodniki i nową nawierzchnię.

Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.



Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:

  • Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
  • Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
  • Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.


68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym



Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego. Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.

- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.

Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia

W piątek (2.08) od godz. 20 Trakt Konny będzie nieprzejezdny. Zmiana organizacji ruchu utrzyma się do niedzieli (4.08), do godzin wieczornych. Utrudnienia związane są z koniecznością ułożenia warstwy ścieralnej na Trakcie.

Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.

Miejsca

Opinie (409) ponad 20 zablokowanych

  • (5)

    Co to za mania stawiania wszędzie gdzie można progów zwalniających???

    Każdy próg innej wysokości i zawieszenie dostaje w d*pe...

    • 60 8

    • bo łatwiej karać wszystkich niż łapać piratów (2)

      Właśnie wracałem z Otomina na Orunię chyba ze 20 progów. Miasto kretynów.

      • 14 2

      • Kretynem to raczej ty jesteś (1)

        1. Otomin to nie miasto
        2. Progów jest mniej niż dziesięć - liczyć nie umiemy :-)

        • 2 13

        • No to aptekarzu znasz miasto

          Gdzie na drodze wylotowej są progi zwalniające. To nasz ukochany Gdańsk jedyny w swiecie

          • 6 0

    • próg tańszy niż utrzymanie służb co by pilnowały kierowczyków

      • 3 3

    • Po to, byś porzucił wreszcie to auto....

      • 1 10

  • Ciekawy ruch we właściwą stronę, ale tylko połowicznie zgodny z dokumentami strategicznymi miasta

    Wzdłuz chodników traktu konnego już odbywa się dość intensywny ruch rowerów - co najmniej od skrzyżowania Alei Zwycięstwa z Traugutta. Po szerokich, odnowionych chodnikach ruch pieszych będzie przypuszczalnie pomijalnie mały. Warto myśleć docelowo o zmianie nazwy stacji SKM Gdańsk Stocznia na Gdańsk Stocznia - Gdański Uniwersytet Medyczny i stworzyć kładkę od północnego krańca peronu tej stacji w stronę GUM. Przypuszczalnie odległość gmachu głównego GUM od tej stacji jest porównywalna w linii prostej do odległości między stacją Gdańsk Politechnika do gmachu głównego PG, nie mówiąc o odległości od stacji Gdansk Przymorze Uniwersytet do rektoratu UG czy odległości od stacji GDańsk Żabianka AWFiS do gmachu głównego awfis. pozdrawiam wszystkich internautów i gdańszczan z wyobraźnią nie ograniczoną wielkością przedniej szyby auta.

    • 8 6

  • (1)

    Kto wymyślił taką głupotę?!?

    • 61 20

    • a co konkretnie proponujesz w zamian, mistrzu potrafiący jeździć "szybko ale bezpiecznie"?

      • 3 8

  • (2)

    Ja uciekam z tej wsi

    • 15 7

    • Brawo!. Wyp.....laj w podskokach (1)

      • 2 4

      • kij z po

        • 0 0

  • Skoro chcecie żeby aleja zwycięstwa była tranzytem to najpierw wypadałoby przywrócić na niej odpowiednią do tego nawierzchnię bo to co jest teraz to jakiś żart :)

    • 28 3

  • Zjazd ze zwycięstwa w trakt konny przed 3 maja (4)

    Przydałoby się zrobić w miejscu, gdzie kończy się zwężenie do 1 pasa na trakcie konnym zrobić bezkolizyjny wlot z alei zwycięstwa dla osób chcących ostatecznie skręcić w 3 mają. Teraz (przed remontem) zjazdy były kłopotliwe i przez to wiele osób chcących skręcić w 3 maja jechało całą trasę z Wrzeszcza do placu zebrań ludowych traktem konnym, a nie grunwaldzką/zwycięstwa.

    • 64 2

    • Tak będzie (3)

      Tak właśnie będzie

      • 4 5

      • a kladka bedzie nad torami? (2)

        • 1 1

        • nie, wzdłuż będzie (1)

          a jak myślisz?

          • 1 1

          • a w bok?

            • 5 0

  • strefa tempo 30 w Polsce oznacza, że najwolniej kierowcy jadą 2x tyle.

    • 12 9

  • (1)

    Co za d**il to wymyślił??? pewnie jeździ MEVO 3 min do roboty ze swojego gniazdka,,,masakra

    • 35 8

    • tam w okolicy jest sanepid

      • 2 0

  • Chore.

    Proponuję jeszcze kozły hiszpańskie zwieńczone rowem przeciwczołgowym na wys. Placu Zebrań Ludowych. A te auta, które się przedrą, będą ostrzeliwać Pantery gen. Betzela.

    • 24 4

  • Kolejna wyremontowana droga cieszy (2)

    Teraz czas na aleję zwycięstwa w stronę centrum

    • 35 13

    • Czas na naprawe kładki na stoczni. (1)

      • 4 0

      • po kolei

        przyjdzie czas i na kładkę

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane