• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zabiegają o wydłużenie linii do pracy. ZTM nie mówi nie, ale stawia warunek

Maciej Korolczuk
7 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Hale Panattoni powstają w okolicy lotniska w Rębiechowie. Hale Panattoni powstają w okolicy lotniska w Rębiechowie.

Pracownicy nowych hal magazynowych w Bysewie przy ul. BotanicznejMapka narzekają na zbyt krótkie linie autobusowe obsługujące tę część Gdańska. Chodzi o linie 157 i 267, których przystanki końcowe przy ul. Budowlanych od nowych zakładów pracy dzieli zbyt duża odległość. ZTM nie wyklucza wydłużenia linii, ale najpierw deweloper musi poprawić stan nawierzchni na pętli do zawracania pojazdów.



Jakim środkiem transportu dojeżdżasz do pracy?

W rejonie ul. Botanicznej i Bysewskiej powstają duże hale magazynowe firmy Panattoni, dewelopera powierzchni przemysłowych. Obecnie firma oferuje swoje powierzchnie w dwóch miejscach: przy ul. Elbląskiej i Jabłoniowej. Trzecie centrum powstaje w rejonie lotniska, wokół którego w ostatnich latach powstało wiele hal i magazynów, w których zatrudnionych jest kilka tysięcy pracowników.

Jednym z nich jest pani Patrycja. Nasza czytelniczka zauważa, że osoby korzystające z komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta muszą codziennie pokonywać znaczny dystans z przystanków dwóch linii autobusowych. W skrajnych przypadkach to nawet 4 km między zakładem pracy a pętlą w Bysewie.

- Chodzi o to, by zapewnić dojazd ludziom do pracy, tym bardziej że jest nowa szeroka droga oraz ogromna nowa pętla z dużą wiatą przystankową. Buduje się kolejne miejsca pracy, a nie zapewnia się komunikacji miejskiej dla pracowników. Prawdopodobnie w rejonie będzie ich jeszcze więcej, bo już pojawiają się kolejne maszyny budowlane - mówi pani Patrycja.
Pracownicy o pomoc zwrócili się nie tylko do mediów, ale i radnych miasta. W poniedziałek w tej sprawie interpelację złożył Mateusz Skarbek.

- Poprosiłem władze miasta o przeanalizowanie możliwości wydłużenia obu linii, by obsłużyć komunikacyjnie tę część miasta - mówi radny.
  • ZTM odbył na miejscu wizję lokalną, z której wynika, że obecna nawierzchnia nie spełnia wymogów bezpieczeństwa i komfortu podróżnych.
  • Na nawierzchni z kruszywa tworzą się koleiny. Jeśli droga zostanie utwardzona ZTM wydłuży linię do nowej pętli.

ZTM: Wydłużymy linię, ale pod jednym warunkiem



Problem jest już znany Zarządowi Transportu Miejskiego, który na początku miesiąca odbył na miejscu wizję lokalną.

- Jesteśmy w kontakcie z firmą Panattoni w kwestii wydłużenia linii autobusowej 267. Na początku czerwca wykonaliśmy przejazd próbny celem sprawdzenia parametrów nowej trasy. Niestety, aktualnie plac do zawracania ma nawierzchnię z kruszywa naturalnego, co prawda znakomicie sprawdzającego się jako podbudowa, ale nie jako nawierzchnia dla autobusów - tłumaczy Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.
Lokalizację nowego przystanku między ul. Botaniczną a Biologiczną wskazał sam deweloper i jak się okazało - to na jego wniosek ZTM analizuje możliwość wydłużenia linii.

Jednak jak przyznają urzędnicy na razie trasa nie nadaje się do obsługi podróżnych, bo pojazdy tworzą tam koleiny, co może doprowadzić do uszkodzenia pojazdu. ZTM tłumaczy, że nawierzchnia placu powinna być utwardzona w sposób trwały asfaltem, betonem lub płytami drogowymi.

- Gdy plac do zawracania będzie spełniał określone parametry, niestwarzające zagrożenia w postaci uszkodzenia pojazdu komunikacji miejskiej, linia 267 zostanie przedłużona - obiecuje Gołąb.

Deweloper: trwa analiza kosztów modernizacji pętli



Jak usłyszeliśmy od przedstawiciela firmy Panattoni obecnie trwa analiza finansowa przebudowy pętli.

- Jesteśmy zainteresowani wydłużeniem linii autobusowej do naszych hal. Sprawdzamy teraz, ile mogłaby kosztować modernizacja wskazanego miejsca - powiedziała nam Anita Pietrykowska z biura prasowego Panattoni.

Miejsca

Opinie (80) 1 zablokowana

  • Czas najwyższy aby deweloperzy budowali drogi i chodniki (8)

    Dlaczego rząd nie zmieni prawa? Czas najwyższy aby deweloperzy budowali obok drogi, chodniki, oświetlenie itd. Widać że w tym konkretnym przypadku deweloper chciał jak najtaniej "coś" zrobić. Dobrze że ZTM postawiło jasny warunek. Tak naprawdę dla dewelopera to nie aż tak duży koszt, patrząc ilu pracowników tam zatrudnia.

    • 145 8

    • Bzdura

      Developerzy płacą podatki na tych , którzy mają to robić

      • 0 0

    • Deweloper.

      Nie ma problemu , żeby deweloper budował drogi w sąsiedztwie budowy osiedla . Proste , wliczę to w cenę mieszkania .

      • 2 0

    • nono a potem bedziez biadolic ze drogo (1)

      w firmie jakis towar i wina wybierz jedno pisu/po/kukiza itd? deweloper wtedy musi odbic koszty

      • 0 3

      • dokładnie tak - bo to developer czy supermarket wybuduje ... ale nie za swoje

        tak wybuduje - ale za kasę ściągniętą od klientów - podnosząc ceny
        i taki będzie tego efekt....

        • 1 1

    • Czyli sfinansuje to najemca hali / nowy własciciel mieszkania :) (1)

      Jeżeli myślisz że deweloper "za swoje" wybuduje drogę i chodniki to żyj z tą wiedzą dalej. Tak samo było ze zmianą prawa deweloperskiego że należy prz zakupie mieszkania podpisać umowę deweloperską u notariusza gdzie koszt niby jest podzielony 50/50 pomiędzy kupującym a deweloperem a niestety wszystko zostało zrzucone na kupującego - koszty (rachunku powierniczego, prospektu inwestycji itp) deweloper wrzucił w cenę mieszkania :)

      • 2 0

      • No i dobrze

        W innym przypadku "opust" finansujemy my wszyscy

        • 2 2

    • Przeciez deweloper musi wybudować drogę w promieniu 50 m od bloku

      • 2 2

    • Wpisem tutaj raczej nie spowodujesz że "rząd zmieni prawo".

      Już pomijam to że prawo w Polsce stanowi parlament, a nie rząd.
      Zgłoś problem posłom ze swojego okręgu.

      • 7 7

  • Płacą tak mało, że nie mogą dojeżdżać swoimi autami?

    • 0 0

  • Ludzie chcą korzystać z komunikacji miejskiej (1)

    Ale niech ta komunikacja będzie punktualna, czysta i dojeżdża tam, gdzie są generatory ruchu, a nie 600m dalej.

    • 52 5

    • Niech obniża pensje

      A za zaoszczędzone pieniądze zrobią dojazd.

      • 0 1

  • Dla (1)

    Dla pracowników wydłużą dwie linie autobusowe. A dla mieszkańców Banina które ma 15 tys. mieszkańców jeden autobus co 1,5h. Bravo

    • 0 1

    • Gdańsk kontra Gmina Żukowo

      Panattoni jest na terenie Gdańska i dla miasta wydłużenie trasy to nie problem. Natomiast dla Gminy Żukowo zwiększenie liczby kursów linii 126 do Banina jest problemem. Ale to i tak nic, bo do wsi Czaple jest 0 (zero) kursów z Gdańska. Zawsze możesz napisać do swojej gminy o sfinansowanie większej liczby kursów.

      • 0 0

  • Fajnie być wożonym za pół darmo. (9)

    Bilety powinny być w europejskich cenach. Adekwatnie do cen sprzętu, części, paliwa i eksploatacji. Komuna w transporcie miejskim ma się dobrze.

    • 28 121

    • (5)

      Dokładnie tak. Kary za wykroczenia drogowe tez powinny być europejskie i tak jak Europa wprowadzać strefy czystego transportu aby wyeliminować stare graty. Dodatkowo opłaty za wjazd do centrum miasta.

      • 45 4

      • Zarobki (4)

        Jeszcze tylko europejskie zarobki i ok.

        • 31 1

        • w NRD wprowadzono wymianę 1 MDN na 1 DM i wiele firm zostało zamkniętych bo straciło zdolność do konkurencji (3)

          poprzednio opierającej się na taniej sile roboczej. Bez poprawy "uzbrojenia pracy" w odpowiedni kapitał i znalezienie źródeł prawdziwych przewag konkurencyjnych europejskie zarobki położyłyby wiele firm pracujących w Polsce na łopatki. Siła nabywcza 1 euro w Polsce jest nadal wyższa niż w wielu krajach UE więc poziom życia nie różni się tak, jak wynikałoby z prostego przeliczenia zarobków według obecnego kursu wymiany PLN na euro.

          • 2 1

          • synek nie bój żaby (2)

            siła nabywcza Euro szybko spadnie - bo ceny po wprowadzeniu Euro, wyskoczą zaraz w kosmos.

            • 1 2

            • A potem spadną na swoje miejsce. (1)

              Po prostu Janusze biznesu będą kombinować jak podnieść zyski kiedy dostaną wygodną wymówkę.

              • 3 0

              • jak z torebkami foliowymi

                matooluszek wmawiał nam - po wprowadzeniu tej opłaty ceny skoczą o kilka groszy...
                i tak foliówka za 50gr - w moim sklepiku kosztuje teraz 2zł.
                ... tak okazja czyni nieoPiSanego złodzieja

                • 0 1

    • Sens wpisu...

      Za oszczędniści życia kupiony samochód (bo co powie kolega z pracy, szwagier, sąsiad). Teraz trzeba płacić. Janusz nie zniesie, że wydaje dużo, a inni nie. Nie przesiądzie się do autobusu, tylko zażąda, żeby ci, którzy jeżdżą komunikacją miejską płacili więcej. Inaczej nie zaśnie. Tego jeszcze nie grali.

      • 15 3

    • Czyli kierowcy mają się zrzucać na tunel pod Wisłą?

      Przypominam że z podatków w paliwie nie ma ani grosza na drogi miejskie

      • 3 1

    • Jeżdżąc samochodem w jeszcze mniejszym stopniu pokrywa się koszta.

      • 5 3

  • Stanowcze nie dla wydłużenia linii.. z buta frajery haha

    • 0 1

  • Panattoni do roboty.

    To niech ta firma też zadba o okoliczną infrastrukturę. Widocznie dział marketingu dalej pracuje zdalnie i nie dostrzegają problemu.

    • 1 0

  • Nowatorów (2)

    Zacznijmy od tego, dlaczego na Nowatorów jeździ tylko jedna linia i to co godzinę? To jest jakiś żart

    • 1 3

    • Naucz się liczyć. (1)

      Słaby, gdyński troll.

      • 0 1

      • To proszę sobie zobaczyć rozkład jazdy np na Przyrodników po południu
        .
        Z poważaniem, "Gdyński troll"

        • 0 0

  • Deweloperzy muszą dorzucić się do kosztów budowy ulic i przystanków.

    Miasto sprzedając teren powinno od razu przewidzieć że jeżeli zbuduje się fabrykę, bloki na 1000 osób to wiadomo że ruch wzrośnie jeżeli nie od razu to w ciągu kilku miesięcy. Deweloper powinien być zobowiązanym do wysupłania pewnej kwoty na pokrycie choćby części kosztów przedłużenia lini autobusowej, dostosowania zatoczek, pętli, dróg.

    • 2 0

  • Januszex nie zapewnia dojazdu do dużej firmy na zad*piu, a dojazd przewala na miasto... Zysk prywatny, koszty publiczne.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane