• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żaglowiec Kruzensztern zaprasza na pokład

Patsz
11 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kruzensztern można zwiedzać do godz. 19 i we wtorek do godz. 12. Kruzensztern można zwiedzać do godz. 19 i we wtorek do godz. 12.

Do godz. 19 w poniedziałek i przez dwie godziny we wtorek można zwiedzać Kruzensztern - jeden z największych żaglowców szkolnych świata, który zacumował przy Nabrzeżu Francuskim zobacz na mapie Gdyniobok Muzeum Emigracji w Gdyni.



Wybierzesz się na zwiedzanie żaglowca?

Wszędzie, gdzie tylko pojawia się Kruzensztern, wzbudza spore zainteresowanie. W Gdyni ostatnio zacumował w 2014 roku podczas imprezy Operacja Żagle, kiedy cieszył się sporą popularnością. Na kolejną wizytę trzeba było czekać trzy lata.

Czteromasztowiec ponownie przypłynął w niedzielę. Do końca nie było wiadomo, czy i  w jakim wymiarze zostanie udostępniony do zwiedzania.

W ostatnich godzinach pojawiła się informacja, że na pokład można wejść w poniedziałek - do godz. 19 i we wtorek pomiędzy godz. 10 i 12.

Czarnoburta jednostka tym razem zacumowała przy Nabrzeżu Francuskim zobacz na mapie Gdyni, przy Muzeum Emigracji, gdzie zwykle swój postój mają przypływające do Gdyni wycieczkowce.

Woził saletrę, teraz szkoli

Jednostkę zbudowano w 1926 roku i nazwano Padua. Na początku, jako statek towarowy, przewoził saletrę z Chile. W styczniu 1946 roku został przekazany ZSRR w ramach odszkodowania po II wojnie światowej. Pływając pod radziecką banderą otrzymał imię rosyjskiego żeglarza Iwana Kruzenszterna - pierwszego obywatela Rosji, który dwukrotnie opłynął ziemię.

Kruzensztern ma na swoim ponad 90-letnim koncie 1 300 000 przepłyniętych mil morskich. W 1992 roku Kruzensztern przeszedł pod zarząd Akademii Morskiej w Kaliningradzie. Nadal jest statkiem szkolnym dla przyszłych marynarzy i oficerów floty rybackiej.

Na pokładzie Kruzenszterna byliśmy z kamerą w 2010 roku.

Patsz

Opinie (113) 10 zablokowanych

  • Dziwna jest polityka pisuarow, (1)

    jak na Baltyku byl zespol chinskich okretow, to zabronili im wplywac do polskich portow. Rzekomo to odwet za to ze robili cwiczenia z ruskimi. To tak w ramach zaciesniania wspolpracy z Chinczykami w przyszlosci? Ale jak ruskie robia cwiczenia ZAPAD 2017, na 100 000 kacapow, to zapraszaja ich do portu jak gdyby nigdy nic. Finowie poogonili Kruzenszterna, i zabronili im wplywac na swoje wody terytorialne. Niektorzy twierdza ze antek to ruski agent. Po tej decyzji, mozna sie zastanawiac, czy tak faktycznie nie jest.

    • 10 5

    • myślisz, ze zgoda na wpłynięcie zapadła

      Na szczeblu państwowym? Ale masz rację, ktoś za tę wizytę powinien "popłynąć".

      • 7 0

  • A my w Gdańsku w marinie mamy zatopiony kuter do oglądania. (4)

    Dziękujemy Cysarzu praworządny Adamowicz za wioskę zaburzańską tam gdzie był Gdańsk

    • 7 6

    • A jak zwykle u tłuka jawora, ciągły amok i wycie nie do wyleczenia.

      • 3 0

    • to sam zaproś jakiś ruski statek do Gdańska, skoro ich tak lubisz (2)

      np. pancernik Potiomkin

      • 0 0

      • (1)

        Macie Sołdka i nie płaczcie. Oraz kajaki i rowery wodne.

        • 0 0

        • Ty widziałeś tego Sołdka?

          Wyzłomować ten ochydny złom.

          • 0 1

  • kolejny spęd (1)

    znowu tabuny wsiochów pójdą i zablokują Gdynię, bo za darmo

    • 5 3

    • mylsz sie raz że nie wakacje dwa że tylko jeden żaglowiec trzy to dzień powszedni

      cztery wcale nie za darmo więc nie kracz zrzędo

      • 2 2

  • lataja teraz po gdyni takie ludki Z ufem na glowie, szukają - czasy czasy, wodka...

    i komm frau...

    • 4 3

  • Czy Mącierewicz zdaje sobie sprawę, że pod kruzenszternem przypłynęła wraża łodź podowdna i jest gdzieś w porcie (3)

    a te piękne cztery maszty to są anteny do wojny radioelektronicznej i szpiegowania, a pod pokładem maja nowoczesną aparaturę szpiegowską i zagłuszającą? To część ćwiczeń "Zapad 2017". Czy ktoś prześledził ostatnie "remonty" tego czegoś?

    • 5 2

    • on pewnie nie zdaje sobie sprawy (2)

      Z tego, czego ty jesteś pewny...

      • 1 1

      • może jednak zdaje, bo zawczasu przeniósł dowództwo i port wojenny do Radomia :) (1)

        poza tym pewnie i w drugą stronę też płynie jakaś wiedza... czemu rozdają tabletki z jodem w pewnych częściach europy?

        • 2 0

        • dowodztwo

          To akurat wiosną br. Wróciło z warszawy do Gdyni, dokąd przeniósł je minister co to gadał do lampki.

          • 1 1

  • Kruzenstern jak zaden inny zaglowiec nie wplywal do naszego portu w Gdyni tak czesto. (3)

    Jest on dawniejsza niemiecka Padua. Ostatecznie jego obecny macierzysty port jest niedaleko Gdyni. Jest jednym ze slawnej w poczatkach XX stulecia serii niemieckich zaglowcow ktorych nazwy ktorych zaczynaly sie na 'P'. Do najslynniejszych z tej grupy nalezaly 5-masztowe Preussen i Potosi. Manewrowanie i zeglowanie takimi mamucimi jednostkami bylo jednak trudne i obydwa szybko zatonely w wypadkach. Z czteromasztowych zostaly dzis tylko Passat, Pommern, Peking i wlasnie Kruzenstern/Padua. Peking po kilkudziesieciu latach "pobytu" przy South Sea Port w Nowym Jorku zostal odholowany do Hamburga aby przejsc dokladny remont ale juz nie wroci do USA. Zostanie w Niemczech jako museum. Za 10 dni, dokladnie 21 wrzesnia 1957 roku minie 60 rocznica najslynniejszej tragedii jaka dotknela zaglowiec z tej wspanialej historycznej legendarnej serii. Podczas huraganu Carrie na Atlantyku zatonal 4-masztowy bark Pamir. Ta tragedia byla wtedy monitorowana przez radiostacje calego swiata i takze nasze Polskie Radio. Dokladnie pamietam jak stale podawano najnowsze dane w wiadomosciach. Zginela wtedy prawie cala zaloga, 80 osob. Takze Kapitan Johannes Diebitsch. Awaryjnie mianowano go dowodca w tym feralnym rejsie mimo ze nigdy przedtem nie dowodzil zaglowcami z sypkimi ladunkami i niedopilnowal prawidlowego sztauowania. Przesuniecie sie zle skladowanego ladunku spowodowalo ze Pamir przewrocil sie i szybko zatonal. Na jaka kolwie pomoc w w tamtych sztormowych warunkach nie bylo mowy. Pamir zostal zbudowany przez stocznie Blohm & Voss w Hamburgu w 1905 roku. Od tamtego momentu zaglowce juz wiecej nie sa eksploatowane jako statki handlowe. Obecnie uzywane sa jako okrety szkoleniowe bedac duma tych panztw ktorym sluza… Taka jest historia zeglugi pod wielkimi zaglami…

    • 12 0

    • A jaki ma system walki radioelektronicznej pod pokładem, tam, gdzie nie można wejść?

      • 3 4

    • dzięki za ciekawe info... (1)

      Przy okazji, B&V to chyba także stocznia która zbudowała "Dar Pomorza".

      • 3 0

      • Nie chyba a na pewno w B&V.

        Dar zbudowano w 1909 roku. Kruzenstern byl z budowany przez inna stocznie Tecklenborg w Bremerhaven w 1926 roku. Poczatkowo nosil nazwe Padua. Po wojnie Rosjanie zabrali go jako reperacje wojenna nadajac mu nazwe od nazwiska rosyjskiego admirala Johanna Krusensterna. O mial niemieckie korzenie.

        • 4 0

  • Polak (1)

    Nie wkrocze na terytorium wroga!

    • 4 4

    • Popieram,

      z ruskich ostatnio lubię jedynie pierogi ;)

      • 2 1

  • wspaniały

    a studenci Akademii Morskich z Rosji oprowadzają chętnych po żaglowcu (mówią tez po angielsku)

    • 4 0

  • nie wpuszczono tego statku ruskiego

    do Finlandii , bo bierze udział w hybrydowych ćwiczeniach zapad 2017, ale Polaki głupole , dali sie przekupić Kremlowi ( jak zawsze)

    • 4 6

  • To niemiecka jednostka.

    Żaglowiec Padua (pol. Padwa) został zbudowany w 1926 r. w stoczni J. C. Tecklenborg w Wesermünde dla Ferdynanda Laeisza. Wziety przez sowiety po 1945.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane