• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakończono prace w tunelu pod Martwą Wisłą. Teraz czas na prace kosmetyczne i odbiory

Maciej Naskręt
21 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 2.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Wentylatory w tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 1.
  • Sprzęt gaśniczy i pierwszej pomocy zamontowany w tunelu.
  • Przejście poprzeczne z ognioodpornymi drzwiami.
  • Odcinek tunelu (rura nr 2) wykonany metodą wykopową.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Wejście do przejścia poprzecznego.
  • Tunel pod Martwą Wisłą - rura nr 1.
  • Oficjeli w tunelu przewiózł zabytkowy Jelcz.
  • Przejście poprzeczne w tym instalacja wodociągowa - hydrant.
  • Przejście poprzeczne w tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Wylot z tunelu w stronę ul. Węzła Marynarki Polskiej.
  • Dojazd do tunelu o strony Węzła Marynarki Polskiej.
  • Wyjazd z tunelu (rura nr 1) od strony ul. Ku Ujściu.

Kończą się prace budowlane w tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Pozostały jeszcze m.in. drobne roboty przy instalacjach wewnętrznych. Niebawem ruszą procedury odbiorowe, a podwodną przeprawą pojedziemy za ok. pięć miesięcy.



Czy czekasz na oddanie tunelu pod Martwą Wisłą?

W poniedziałek oficjalnie zakończono prace przy budowie tunelu pod Martwą Wisłą. Realizacja przedsięwzięcia rozpoczęła się jesienią 2011 r. i pochłonęła 885 mln zł.

- W sobotę jeszcze był w tunelu rozkładany asfalt, czyli warstwa ścieralna. Teraz już tylko pozostaje wymalować na nowej nawierzchni linie poziomowe, by pokazać, w którą stronę należy jechać w tunelu - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunale.
Wykonawca prowadzi ostatnie prace instalatorskie, które mają umożliwić funkcjonowanie systemu monitoringu i ostrzegania o zdarzeniach w samym obiekcie. Montowane są także bariery energochłonne na wlotach do tunelu.

Teraz przed wykonawcą i inwestorem jeszcze czynności odbiorowe.

- Sądzimy, że tunel uda się udostępnić mieszkańcom w kwietniu. Kiedy to nastąpi dokładnie trudno jeszcze wskazać - mówi Trykosko.
Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna zakończyć się w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 14 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.

Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że jeszcze przed otwarciem tunelu pod Martwą Wisłą planowany jest dzień otwarty dla mieszkańców. Tego dnia będzie można pokonać tunel rowerem lub piechotą.



Tunel pod Martwą Wisłą

Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zainkasuje 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Miejsca

Opinie (228) 2 zablokowane

  • Progów zwalniających niech nie zapomną zamontować. (2)

    • 9 1

    • no chyba cie... i jeszcze cie plusuja

      po co ci te progi tam... :o

      • 1 1

    • atrakcje dodatkowe

      na poczatku prog zwalniajacy z ktorego sie wybijasz dolatujesz tak do polowy tunelu :) . na srodku tunelu bedzie tablica z odlegloscia skoku i miejscem ktore zajmujesz , tak bedzie naprawde :)

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zabytkowy autobus przejechał tunelem pod Martwą Wisłą

    Budyniowe głowy (2)

    Widzę, że dalej dużo budyniowych głów w Gdańsku.

    • 7 8

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zabytkowy autobus przejechał tunelem pod Martwą Wisłą

      większość maliniaków w warszawce

      • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zabytkowy autobus przejechał tunelem pod Martwą Wisłą

      Zważywszy że traktują tak trywialną rzecz jak najzwyczajniejszy tunel, jako cud budowlany!!!

      • 1 2

  • Trysko jestes wielki II Sekretarzu miasta!!!

    • 5 4

  • Trasa Słowackiego nadal budowa niezakończona

    odcinek od Rzeczpospolitej do Hallera

    • 7 1

  • Trysko jestes niezastapiony Wodzu

    • 2 2

  • No, teraz czas nadać imie tunelowi... (5)

    ...idę o zakład, że tunel zostanie ochrzczony imieniem najlepszego prezydenta IV RP, Lecha Kaczyńskego....

    • 9 6

    • Dlaczego ograniczasz się do IV RP? Za chwilę 1050 rocznica Chrztu Polski. Proponuję określenie "najlepszy od czasów Mieszka I do 2085 roku". Potem najwyżej się zmieni. Rezerwowa wersja "najlepszy od czasów Mieszka I do 2999 roku"

      • 5 0

    • (3)

      Żart wyjątkowo niesmaczny, bo robisz bekę z tragicznie zmarłego.
      Ale cóż się dziwić lewactwu.

      • 2 8

      • (2)

        Robię bekę z tych, którzy z nadętymi minami, próbują tej wyjątkowo nieudanej prezydenturze dorobić nimb wielkości. Lewactwo to PIS. Precyzyjniej - narodowe lewactwo.

        • 8 3

        • Byłoby zasadne gdyby tak się stało ale przecież na razie to domysły, więc wpis tyPOwo lewacki antycypujący zdarzenia które wcale nastąpić nie muszą.

          • 2 5

        • Ty robisz bekę a pisowcy jak najbardziej serio to zrealizują bo za ich panowania podobna inwestycja już nie powstanie.

          • 7 1

  • Czekam na pierwszych rowerzystów... (3)

    ..osobiście moim samochodem ich rozetrę po ścianach....

    • 6 8

    • (1)

      Weź wyładuj swoją frustrację, podejdź do ściany, oprzyj się o nią rękami i z całej siły uderz głową o ścianę. Powtórz to kilka razy, aż zobaczysz czerwone plamy na ścianie. To co prawda nie pomoże Tobie zrozumieć, jakim jesteś idiotą, ale na chwilę Cię uspokoi. Rób to często i zawsze, kiedy chcesz napisać w internecie jakiś równie "mądry" wpis.

      • 5 1

      • Właśnie dałeś przykład "mądrych" wpisów w internecie..., gamoniu (wytrysk był?)

        • 1 1

    • tylko leniwi frustraci tak pisza ktorzy nie znaja innnych srodkow poruszania sie procz swojego auta , a kazdy inny ktory sie nie porusza na 4 kolkach jest wrogiem numer 1 :)

      • 2 0

  • malutki tunel (4)

    siara na maksa z terminem otwarcia takiego tunelu. naprawde w polsce wszystkie takie i podobne inwestycje musza trwac latami?
    jak go otworza to jestem pewien ze jana z kolna troche sie rozluzni...

    • 3 6

    • sprawdź termin budowy lotniska pod Berlinem w Niemczech (3)

      i czas budowy opery w Sydney.
      i przestań pitolić farmazony o czasie trwania inwestycji w Polsce.

      PKM oddano przed terminem.

      • 4 4

      • (2)

        Opera w Sydney to wyzwanie technologiczne.
        Wykonanie łuków sali koncertowej przypominających żagle to do tej pory majstersztyk budowlany, na miarę katedry Santa Maria del Fiore zwłaszcza kopuły Brunelleschiego.
        Zwykły tunel jakich tysiące na świecie to zwyczajny pryszcz, więc porównywanie terminów wykonania wobec tych arcydzieł jest bezpodstawne.

        • 4 4

        • (1)

          Jeżeli jest ich tysiące to podaj lokalizację przynajmniej dziesięciu, drążonych w piasku i żwirze pod rzeką, o porównywalnej długości.

          • 3 2

          • Dlatego koncepcja pierwotna przewidywała tunel zatapiany, krótszy (bo płycej położony), tańszy i szerszy.

            • 1 2

  • Prace nie są zakończone brakuje instalacji!!!

    Budowa jest znacznie opóźniona a wykonawca chciał zejsc z budowy ale urzędnik z po wyprosił aby został :-)
    Najlepsze jest to że gazeta wyborcza pisze że otwarcie opóźnionej inwestycji będzie przed terminem :-)
    Mega beka z partyjnych krętaczy.
    W Gdańsku żadna firma jeszcze nie zapłaciła kar umownych dla magistratu za opóźnienia w budowie. Ideał dla firm budowlanych. Ciekawe co na to NIK?

    • 3 4

  • Martwię się co dalej po opuszczeniu tunelu (3)

    w stronę Przymorza. Już teraz po 15.00 blokada pełna. Jak dojdzie do tego ruch ze strony Warszawy, przejazd niemożliwy bez opcji ominięcia szlaku

    • 7 3

    • Chyba nie widziałeś blokady. Za czasów Jędrka Lepera, to dopiero były blokady ...

      • 4 0

    • Kierując się tą logiką, należy zlikwidować wszystkie drogi i wtedy skończą się blokady. Nie będzie co blokować.

      • 1 2

    • no wlasnie

      Prorokuje szybkie zatykanie tunnelu na kierunku w strone Przymorza, z powodu skretu tirow w prawo do Portu i swiatel na rondzie z Marynarki Polskiej...
      Rozwiazaniem beda pewnie swiatla wpuszczajace do tunelu na tym kierunku....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane