• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakręty-katapulty na ważnym łączniku na południu Gdańska?

Szymon Zięba
5 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (232)

Zdaniem naszego czytelnika łącznik między Łuczniczą a Niepołomicką jest źle wyprofilowany.

Wyczekiwany przez mieszkańców południa Gdańska łącznik między ul. Łuczniczą a NiepołomickąMapka to trasa, na której można trafić na "zakręty-katapulty". Czytelnicy alarmują, że droga jest źle wyprofilowana, a zimą lub podczas dużych opadów auta łatwo wypadną z zakrętu na pobocze.



Uważasz, że zakręty na łączniku mogą być niebezpieczne?

Łącznik ulic Łuczniczej i Niepołomickiej ma zaledwie 325 m. To jednak szczególnie ważna droga, na którą mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska bardzo czekali.

Wszystko dlatego, że dzięki tej krótkiej trasie udało się rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżowały dzielnicę. Długość zatorów sięgała wówczas nawet 2,5 km.

I choć mieszkańcy cieszą się, że inwestycję wreszcie udało się oddać, niektórzy z nich mają wątpliwości co do tego, czy jej wykonanie zostało dobrze przemyślane.

- Czy po pierwszych przymrozkach i opadach śniegu samochody nie będą wypadać na pobocze? - zastanawia się pan Wojciech.
Jak wskazuje nasz rozmówca, zakręty na łączniku "wyprofilowane" są do zewnętrznej strony jezdni, co powoduje, że auta, wchodząc w zakręt, mocno przechylają się w kierunku pobocza.

- Z reguły zakręty mają spadek "do wewnątrz", tak by siła odśrodkowa pomagała pojazdowi zostać na drodze. W tym przypadku przy większych opadach deszczu albo "szklance" samochód wypadnie z takiego zakrętu jak z katapulty - uważa kierowca.

Rowy odprowadzą wodę, kierowcy powinni przestrzegać ograniczenia prędkości



Co na to drogowcy? Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przekazała, że łącznik został wykonany zgodnie z projektem.

Jak tłumaczy, by można było połączyć ulicę Łuczniczą z Niepołomicką, trzeba było dopasować fragment trasy do już istniejącego układu drogowego.

Nasza rozmówczyni przyznaje, że na trasie faktycznie jest "duży spadek", woda na drodze stać jednak nie powinna, ponieważ na poboczach trasy wybudowano specjalne rowy odprowadzające deszczówkę.

Zakręt-katapulta na Trasie WZ Zakręt-katapulta na Trasie WZ

Zakrętów nie można było także "wyprofilować" w drugą stronę w związku z ukształtowaniem terenu.

Przedstawicielka DRMG podkreśla także, że na drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Stosowanie się do niego ograniczy więc ryzyko wypadnięcia z zakrętu.

Opinie (232) 5 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Zakręty są zrobione w ten sposób jak zawsze z oszczędności (6)

    Odprowadzenie jest zrobione tylko z jednej strony drogi i dlatego zawsze jest pochylona w tą samą stronę.
    Żeby zakręt miał odpowiednie pochylenia także z drugiej strony powinno być odprowadzenie wody.

    • 111 19

    • gdzieś trzeba uciąć żeby starczyło na kozy...

      • 22 5

    • wystarczy jechać przepisowo (2)

      tam jest 30.

      • 16 15

      • inaczej mówiąc warto nie lekceważyć limitów prędkości tam i gdzie indziej

        jeśli ktoś w mieście wypada z jezdni, należy go pozbawić prawa do prowadzenia samochodu co najmniej na 3 miesiące.

        • 14 13

      • Przy gołoledzi nawet 5kmh wyrzuci na pobocze. Pocieszajace jest tylko to, że nie będzie czołówki, bo z dołu nikt tam nie podjedzie w tych warunkach.

        • 7 0

    • No i bardzo dobrze, przejechać się da wiec po co przepłacać?

      • 3 10

    • Drogi

      Ten odcinek drogi jak i wiele innych, projektowała osoba niemająca wiedzy o podstawowych prawach fizyki. Gdzie tu bezpieczeństwo na drodze? Jeśli ukształtowanie terenu nie pozwalało go inaczej wyprofilować to trzeba było zmienić ukształtowanie, wykonać rów odprowadzający wody opadowe po wewnętrznej stronie zakrętu i wykonać przepust pod powierzchnią jezdni, a nie mówić że się nieda.

      • 1 0

  • Nie rozumiem dlaczego nie wybudowali prostej linii

    • 7 0

  • ludziom niedodgoszisz

    nalepiej 150 albo wyżej

    • 2 5

  • Na każdym zjeździe i wjeździe najbezpieczniej stosować prędkość

    zgodną że znakami drogowymi.

    • 4 6

  • Ale urwał- tak będzie.

    Już w trakcie budowy zastanawiałem się komu potrzebna są te zakręty. Boję się co będzie się działo zimą, albo gdy ulicę pokryje tzw. czarny lód. Będzie ktoś często mówił ,, ale urwał".

    • 2 5

  • Daj palec, a weźmie całą rękę (2)

    Polakowi ciężko dogodzić. Autorzy tego artykułu powinni się mocno puknąć w czoło. Najpierw krzyczeli że chcą lepszego połączenia z Niepołomicką i Starogardzką to dostali drogę, a teraz że jak szybko jadą z górki to ich wyrzuca z katapulty. Praw fizyki się nie oszuka. Niedługo będą chcieli pierwszeństwa przejazdu

    • 7 15

    • (1)

      Jak Ci stara zrobi przesolnego kotleta to wsuwasz bez gadania? Przecież da się zjeść, a Ty przecież byłeś głodny? Czy może wybrzydasz jak osoby, które opisałeś w swoich wypocinach?

      • 4 1

      • To co może o tobie powiedzieć twoja żona? Pozostało tylko stary dziad i cham.

        • 0 2

  • I wszystko jasne gdy pojedziemy z bezpieczną prędkością nic nam nie grozi, ale jak kierowczyki będą cisnąć jak to zwykle bywa wtedy będzie kuku.

    • 7 10

  • A gdyby jeszcze zwiększyć nacisk na poprawę bezpieczeństwa

    I po zewnętrznej zakrętu ustawić zaostrzone dzidy? Zgodnie z logika zarządcy drogi - trzymanie się ograniczenia predkosci nie stwarza zagrożenia, a kierowcy dopiero wówczas pilnowaliby znakow

    • 11 3

  • I po co ściemniają!? Widać, że chodziło o odwodnienie ulicy!

    A ponieważ z jakichś powodów rów miał powstać po zewnętrznej ulicy, to i profil drogi do tego dostosowano. A gadanie o ukształtowaniu terenu jako przyczynie niemożności innego rozwiązania to po prostu kompromitacja!

    • 11 1

  • Chrzanowskiego/Żeglarska (2)

    Tuż przed wiaduktem i połączeniem z ul.Polanki tam też wylatują z drogi

    • 3 3

    • No tak, jest zakręt, trzeba użyć kierownicy

      Część nie ogarnia.

      • 1 1

    • A co powiedzieć o tych, co na prostych odcinkach w miastach, jeżdżą na dachach swoich bolidów?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane