• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamiast Intercity pojechali SKM-ką

Maciej Naskręt
9 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Pociąg SKM w Warszawie.
  • Pociąg SKM w Warszawie.

W niedzielę pasażerowie z Trójmiasta do Warszawy zamiast pociągiem Intercity pojechali składem SKM, czyli Impulsem. Skład trójmiejskiego przewoźnika jechał równie szybko co pociąg PKP Intercity, a w środku były ponumerowane siedzenia.



Czy miałbyś zastrzeżenia do przewoźnika z powodu zmiany składu za pendolino?

Mocno musieli być w niedzielę zdziwieni pasażerowie pociągu do Warszawy, który odjeżdżał o godz. 15:27 z Gdyni. Spodziewali się o tej godzinie składu typu Intercity (a nie jak pisaliśmy wcześniej pendolino), a tymczasem przyjechał pociąg Impuls, który na co dzień kursuje po torach SKM-ki.

- Nasze połączone Impulsy - jako pociąg PKP Intercity - odwiozły uczestników Openera do Warszawy. Niektórzy pasażerowie trochę się dziwili, że to "Pendolino" jest takie jakieś... inne, ale na szybkość podróży czy komfort jazdy nikt nie narzekał - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM-ki.
Podróż z Gdyni do Warszawy trwała nieco ponad 3 godziny, pociąg w niektórych miejscach osiągał maksymalną prędkość 160 km/h. Wewnątrz były ponumerowane miejsca siedzące, bo pasażerowie wykupili miejscówki.

Ile zarobiła na tej zamianie składów spółka SKM?

- Tego nie mogę zdradzić, umowa objęta jest tajemnicą handlową - mówi krótko Złotoś.
Kurs pociągu SKM do Warszawy nie odczuli pasażerowie z Trójmiasta. Jak tłumaczą władze SKM, akurat w czasie trwania Openera, gdy była największa frekwencja, Impulsy jeździły po Trójmieście.

Ten skład jechał do Warszawy już po zakończeniu festiwalu. Pociąg tego samego dnia wrócił do Gdańska jako... skład TLK.

Opinie (173) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejny dowód dla prokuratury, że 'pindolino' to przekręt ryzielca i "zegarmeistra"!!!

    Naród czeka na ukaranie za ten przewał!!!

    • 3 1

  • To jaki ci*l pendolino kupowali!? (1)

    Podobno żeby z 3miasta do Wawy w 3h dojechać ale skoro zwykła SKM-ka tyle jedzie....?

    • 3 1

    • Pendolino jeździ dalej niż do Warszawy.

      A za Warszawą rozwija prędkość do 200 km/h, a za kilka lat 220/230 km/h.

      • 1 1

  • (2)

    To te nowe lepsze pendolino co miało być kupione

    • 55 2

    • lepsze? Pendolino niezawodnosc: 99.9843%
      Nasze Polskie: 43,28%

      • 0 0

    • tak to prawda PiS kupił

      Nowe pendolino na miarę swoich możliwości.

      • 10 3

  • Polregio mogli wysłać

    • 1 1

  • do warszawki towarowy powinni puścić (1)

    • 17 0

    • hehe

      • 1 0

  • (4)

    Niedługo będziemy kiblami do Warszawy jeździli. Ale nie dziwi mnie to, spółka PKP intercity to jedyny prawdziwy spadkobierca dawnego PKP więc i zarządzanie po staremu idzie...

    • 95 8

    • (1)

      Ale z tej Warszawki nasza SKM-ka musi wrócić... Myślicie że przyjedzie pusta? Wątpie! To umowa między przewoźnikami. Nic innego!

      • 3 1

      • Wróciły jako TLK Małopolska

        • 0 0

    • Jest dwóch spadkobierców starego zarządzania PKP

      Jeden to PKP Intercity a drugi to pkp skm w Trójmieście. Inni przewoźnicy na szczęście w grupie PKP nie są więc czasem nawet da się normalnie po Polsce jeździć. Tylko tych dwóch unikać.

      • 4 0

    • Te Impulsy to w zasadzie stworzone są do takiego typu przewozów. Kupienie ich na ruch podmiejski to jakiś żart. Ewentualnie relacje Gdynia Słupsk, czy Gdańsk Tczew. Kto to widział w jakiś innych krajach liniowe EZTy na kursach podmiejskich. Dobrze, że jeszcze nie wprowadzili czegoś z czołem a'la Shinkansen jako skm:D

      • 9 3

  • A w środku wars (4)

    z jajeczniczką za 60 PLNów / porcja albo schaboszczak za stufkę :D

    • 1 6

    • Ty chyba nigdy w Warsie nie jadłeś. (2)

      Za 25zł można się tam elegancko najeść.

      • 3 0

      • nie zrozumiałeś ironii

        ten pociąg wiózł głównie openerowiczów, stąd sarkazm

        • 1 0

      • Po korek?

        • 0 0

    • podawala Kopacz.

      • 0 0

  • I po co pendolino? (8)

    I oto mamy dowód na to, ze zakup "pendolino" to zbędny wydatek, nieuzasadniona rozrzutność. Taka eskaemka to i do Krakowa pojedzie, równie szybko jak pendolino.

    • 17 5

    • Nie gadaj głupot. (7)

      Pendolino za Warszawą rozpędza się do 200 km/h na całkiem sporych odcinkach. Żaden polski tabor nie rozwija takiej prędkości.

      • 2 2

      • Impuls też osiąga taką prędkosc (6)

        • 1 3

        • Gdzie w codziennej eksploatacji Impuls osiąga takie prędkości? (4)

          Czekam na przykłady. Z niecierpliwością!

          • 2 1

          • (3)

            No ale właśnie. By mógł. Więc po co było inwestować miliony w pendolino i dotować inny kraj, a nie kupić nasz własny produkt za o wiele niższą cene?

            • 3 2

            • A czas powstania i rozwój technologii brałeś pod uwagę? (1)

              To Pendolino było potrzebne choćby i po to, żeby nasi producenci i nabrali rozmachu

              • 2 2

              • a kto kazal ci sie spieszyc?

                • 0 1

            • By nie mógł.

              Bo nie ma homologacji na takie prędkości. I prędko mieć nie bedzie, bo to bardzo skomplikowany i kosztowny proces, który długo trwa i wymaga wielu dodatkowych ingerencji w konstrukcję pojazdu. Takie są fakty.

              • 2 1

        • Taaaaa... W wyobraźni zarządu spółki ;)

          • 1 0

  • ile kosztuje skład - impuls a ile pendolino? (3)

    ile kosztuje utrzymanie impulsa a ile pendolino - rocznie?
    Jaka jest różnica w przewozie osób?

    • 33 0

    • tajemnica handlowa skm

      a niewazne, ze to kolej kazdego podatnika.

      • 1 0

    • ktoś zarobił, a podatników okradli??

      • 4 2

    • To jest tajemnica

      • 7 1

  • (5)

    160 km/h? w takim razie po co było zakupować te pendolino?

    • 69 6

    • bo tusk tak chcial podlizac sie i mial glupiego ministra nowaka.

      • 1 0

    • Obecnie wszystko ma v max 160

      • 1 2

    • Pendolino na CMK jeździ już od paru lat 200 km/h. Niestety przez ten czas pkp plk nie była "jeszcze" w stanie wdrożyć systemu ERTMS na linii Gdynia Gdańsk Warszawa, który by pozwolił na osiągniecie takiej prędkości. Tabor i infrastruktura są na to dawno gotowe.

      • 11 3

    • Szybki start

      Po co kupować takie szybkie składy do SKM? To marnowanie kasy.

      • 13 1

    • bo było posmarowane

      • 20 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane