- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (475 opinii)
- 2 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (100 opinii)
- 3 Mała uliczka, duży problem (189 opinii)
- 4 Był senator skazany na więzienie (127 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (127 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (289 opinii)
Zarzut umyślnego spowodowania katastrofy w ruchu wodnym dla 19-letniego sternika galara
Wyłowiony galar na terenie stoczni.
Zarzut umyślnego sprowadzenia katastrofy w ruchu wodnym usłyszał 19-letni sternik galara. To pokłosie tragicznego wypadku z udziałem łodzi Galara Gdańskiego, do którego doszło w sobotę 8.10.2022 r. na Kanale Kaszubskim. Prokurator skierował do sądu wniosek o tymczasowy areszt.
Śledczy z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku, którzy przejęli w tej sprawie śledztwo, wyliczają, że wśród ofiar znalazł się 59-letni mężczyzna i dwie kobiety: 50-latka oraz 27-latka, która była w zaawansowanej ciąży. Zmarło także nienarodzone dziecko 27-letniej kobiety.
Po wypadku galara. Jakie jednostki mogą pływać po porcie i okolicach?
- Jak wynika z dokonanych na obecnym etapie ustaleń, przyczyną zdarzenia było naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu wodnym oraz dobrej praktyki morskiej wynikającej z Konwencji w sprawie Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zdarzeniom na Morzu przez pełniącego funkcję sternika, 19-letniego mężczyznę - poinformowała prok. Grażyna Wawryniuk, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Co ustaliła prokuratura?
Zdaniem śledczych młody mężczyzna:
- zaniedbał zachowania środków ostrożności,
- niewłaściwie prowadził obserwację wzrokową
- i nie ustąpił mającemu pierwszeństwo zespołowi holowników i statkowi.
- Wbrew zwyczajowemu obowiązkowi uzyskania od pilota zespołu holowników zgody na przepłynięcie, ignorując sygnały alarmowe, wbrew obowiązkowi postoju, wpłynął w strugę śrubową holownika, wskutek czego doszło do niekontrolowanego przemieszczenia się jachtu, utraty stateczności i jego wywrócenia - precyzuje prok. Wawryniuk.
W trakcie zdarzenia na pokładzie jachtu znajdowało się łącznie osób 14 osób, w tym 12 pasażerów.
Śledczy informują też w następstwie zdarzenia śmierć poniosło kilka osób: mężczyzna oraz dwie kobiety (obie kobiety zmarły już w szpitalu, jedna z nich była w zaawansowanej ciąży). Jeden osoba doznała obrażeń ciała na czas powyżej siedmiu dni, a jedna na czas poniżej siedmiu dni.
- Prokurator zarzucił mężczyźnie umyślne sprowadzenie katastrofy w ruchu wodnym zagrażającej życiu i zdrowiu wielu osób - mówi prok. Wawryniuk. - Przestępstwo to zagrożone jest karą pozbawienia wolności od lat 2 do lat 12.
Wypadek galara przez silny strumień wody ze śruby holownika
Podejrzany złożył wyjaśnienia. Śledczy przekazali też, że prokurator po wykonanych czynnościach podjął decyzję o skierowaniu do sądu wniosku o tymczasowe aresztowanie podejrzanego na trzy miesiące.
Akcja ratunkowa po wypadku z udziałem galara widziana z drona.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-10 18:34
Bardzo trudna sytuacja wszystkich uczestników... (57)
Po pierwsze włos się jeży na głowie, że tak młody człowiek jest zatrudniany na tak odpowiedzialnym stanowisku. Prawo jazdy na motocykl czy ciężarówkę można zrobić mając ponad 20 lat, a tutaj lat 19 i można "powozić" z ludźmi takim cudakiem. Podejrzewam że głównie zabrakło doświadczenia i chłodnej głowy - jak nie popłynę to opóźnię rejsy, szef
Po pierwsze włos się jeży na głowie, że tak młody człowiek jest zatrudniany na tak odpowiedzialnym stanowisku. Prawo jazdy na motocykl czy ciężarówkę można zrobić mając ponad 20 lat, a tutaj lat 19 i można "powozić" z ludźmi takim cudakiem. Podejrzewam że głównie zabrakło doświadczenia i chłodnej głowy - jak nie popłynę to opóźnię rejsy, szef będzie wkurzony, dłużej będzie trzeba zostać w robocie itp. itd. Ogromna tragedia i dla rodzin zmarłych, ale też dla młodego sternika i jego rodziny.
Zupełnie nie rozumiem wniosku prokuratora o tymczasowy areszt - to typowa zagrywka pod media, pod publikę i stosowanie "aresztu jako kary" do czego to areszt nie służy! Mamy materiały, mamy zeznania świadków, mamy wyjaśnienia... Jakie mamy ryzyko mataczenia w sprawie? Zerowe... Jakie mamy ryzyko samowolnego oddalenia się z kraju? Niewielkie... Po to są inne środki takie jak np. dozór policyjny, a nie areszt areszt areszt tylko żeby media i średnio ogarnięci w prawie przyklasnęli. Szkoda, oj szkoda...- 961 27
-
2022-10-12 13:47
Utopiło się czworo ludzi i nienarodzone dziecko!
Winny pracownik i firma która bierze odpowiedzialność za pasażerów.
Na kursie na sternika wszystko było jak bezpiecznie przewozić ludzi.
Lekceważenie i tragedia gotowa.
Ryzyko mataczenia i ucieczki właśnie bardzo duże!- 0 0
-
2022-10-11 14:20
Wniosek prokuratora o tymczasowy areszt ....
...jest zasadny. Załoga od początku mataczyła i próbowała wymigać się od odpowiedzialności, więc istnieje uzasadnione podejrzenie, że może się zmawiać, ustalać co zeznawać. Może są przeslanki, której świadczą o tym że chce zbiec lub się ukrywać. Tego nie wiadomo. Nie mniej szkoda chłopaka. Na początku życia. Ale najmując się za sternika trzeba
...jest zasadny. Załoga od początku mataczyła i próbowała wymigać się od odpowiedzialności, więc istnieje uzasadnione podejrzenie, że może się zmawiać, ustalać co zeznawać. Może są przeslanki, której świadczą o tym że chce zbiec lub się ukrywać. Tego nie wiadomo. Nie mniej szkoda chłopaka. Na początku życia. Ale najmując się za sternika trzeba niestety brać odpowiedzialność za ludzkie życie. Pokpił sprawę. Dostawał ostrzeżenia, że pracują holowniki. Tyle duszyczek do nieba......matko kochana.....
- 3 0
-
2022-10-11 11:17
Zabil 4 osoby
Areszt dziala w dwie strony. Aby podejrzany nie uciekl oraz, aby podejrzanego nie zlinczowali....
- 3 0
-
2022-10-11 10:51
areszt jest też po to aby się nie zabił
areszt jest też po to aby się nie zabił
- 3 1
-
2022-10-11 10:12
Problem
Samoloty pociągi autobusy to. Samo
Wszystko na czas
Nie jesteś punktualny to brak premii- 1 2
-
2022-10-11 09:06
Jakie mamy ryzyko samowolnego oddalenia się z kraju? (1)
No właśnie dość wysokie, młody, głupi, myśli że się schowa. Dobra decyzja, odliczą mu to z wyroku.
- 1 0
-
2022-10-11 10:57
Jakiego wyroku
Zarzut przy dobrym adwokacie albo przy rozsądnej osobie na pozycji sędziego. Bo jak udowodnić umyślność działania? Przecież nie zderzył się ze statkiem tylko przepłynął w śladzie to raczej nieumyślne spowodowanie.. bo się nie spodziewał wywrotki.
druga sprawa zwyczajowy obowiązek.. to przecież się wzajemnie wyklucza... coś co jest zwyczajemZarzut przy dobrym adwokacie albo przy rozsądnej osobie na pozycji sędziego. Bo jak udowodnić umyślność działania? Przecież nie zderzył się ze statkiem tylko przepłynął w śladzie to raczej nieumyślne spowodowanie.. bo się nie spodziewał wywrotki.
druga sprawa zwyczajowy obowiązek.. to przecież się wzajemnie wyklucza... coś co jest zwyczajem nie jest obowiązkiem... gdyby był to obowiązek to prokurator użyłby słów że wbrew obowiązkowi.. a nie wbrew zwyczajowi.. :)
Umyślne spowodowanie to w momencie w którym podejmujesz akcję przy pełnej wiedzy o jej konsekwencjach.
Proste prokuratura lubi takie wysokie zarzuty bo będą liczyli na pójście na ugodę chłopaka.. coś na zasadzie przyznasz się to zmienimy na nieumyślne... a dwa nawet jak przegrają i nie udowodnią to zawsze narracja medialna pójdzie że zły sąd przyda się to do wyborów :)- 3 0
-
2022-10-11 00:07
pewnie prokurator (1)
uznał "zamiar ewentualny" chłopaka , konstrukcję teorii przestępstw , myślę że kiedyś wymyśloną na zamówienie, jak tu zrobić umyślność z nieumyślności.
- 12 1
-
2022-10-11 02:02
Sprawa medialna
Więc prokurator chciał zabłysnąć. Zanim sporządzi AO to pewnie po cichu złagodzi zarzut, bo sąd go raczej wyśmieje.
- 5 3
-
2022-10-10 23:31
nieuchronna kara więzienia (7)
Ryzyko mataczenia I ewentualnego wyjazdu z kraju jest bardzo wysokie. Ma temu zapobiec tymczasowy areszt, zwłaszcza w sytuacji kiedy pradwdopodobnie zapadnie kara więzienia. A taka powinna zapaść gdyż katastrofa ma bardzo duży wymiar - zginęły 4 osoby, a jej okoliczności są oczywiste. Czas pobytu w areszcie zazwyczaj wliczany jest do wymiaru kary zasadniczej.
- 10 12
-
2022-10-11 02:00
(6)
Zastanawia mnie zarzut "celowego" doprowadzenia do katastrofy. To w sądzie upadnie. Żaden sąd nie uwierzy prokuratorowi, że chłopak, prawie dziecko, zrobił to specjalnie.
Co do kary, hmm... Jest młodociany, niekarany, wywiad środowiskowy pewnie wyjdzie pozytywny, czyn został popełniony z nieostrożności a nie z niskich pobudek - sąd bierze takie kwestie pod uwagę, więc nie przypuszczam żeby dostał wysoki wyrok.- 25 5
-
2022-10-11 13:09
Ma to wbrew pozorom podstawy (1)
Mając uprawnienia, przechodzi się egzamin - aby go zdać trzeba znać zasady przemieszczania się po torze wodnym. W tym pierwszeństwo itp. tak jak na prawie jazdy.
Każdy port ma regulamin który trzeba znać.
Czyli młody albo był poganiany terminami, albo miał owe zasady gdzieś. Inaczej tego nie widzę.- 1 1
-
2022-10-11 16:17
To jeszcze racz zrozumiec, ze mozna zignorowac wszystkie przepisy swiata, a to nadal nie dowodzi umyslnosci.
- 2 1
-
2022-10-11 10:45
Tak działa Prokuratura
Zrobiło się głośno to wymyślają jakim tu przepisem walnąć by było odpowiednio głośno... potem sąd chłopaka uniewinni to będzie nagonka że trójmiejskie sady uniewinniają.. a że umyślność będzie dość trudno udowodnić to jest już nie problem prokuratury bo dzięki wysokiemu medialnemu przekazowi zawsze wygrywa. A to że ludzie to łykają bo wciąż mentalnie siedza w PRL gdzie trzeba było znaleźć winnego to tylko ułatwia zadanie :)
- 0 1
-
2022-10-11 07:55
Do więzienia/aresztu powinien iść też właściciel (1)
A tu nawet nie piszą, czy go przesłuchali
- 20 2
-
2022-10-11 12:03
Właśnie!
Wina właściciela jest bezdyskusyjna jak dla mnie, i współodpowiedzialność za to co się stało! To on na tym zarabiał. To on taką niebezpieczną bzdurę wymyślił. Wypadek musiał się zdarzyć wcześniej czy później, taka jednostka nie powinna pływać po kanale portowym!
- 3 1
-
2022-10-11 06:04
No tak
Będzie jak w pożarze hali. Nikt nie winien, po 15 latach facet co brał pieniądze za to żeby hala była bezpieczna dostał rok w zawiasach i się odwołał...
- 9 0
-
2022-10-10 22:31
Areszt (1)
Ja w tej kwestii mam nadzieję że bardziej chodziło o to by ten człowiek był pod ciągłą obserwacją, tak mloda osoba napewno bardzo to przeżywa, nie "spływa to jak woda po kaczce". Sądzę, że bardziej chodziło prokuratorowi o to by był młody pod kontrolą i nie zrobił sobie krzywdy. Tak jak mówisz pewnie były u niego tego typu myśli, że szaf że
Ja w tej kwestii mam nadzieję że bardziej chodziło o to by ten człowiek był pod ciągłą obserwacją, tak mloda osoba napewno bardzo to przeżywa, nie "spływa to jak woda po kaczce". Sądzę, że bardziej chodziło prokuratorowi o to by był młody pod kontrolą i nie zrobił sobie krzywdy. Tak jak mówisz pewnie były u niego tego typu myśli, że szaf że opuznienie itp. i teraz będzie musiał żyć z tym poczuciem że przyczynił się do śmierci ludzi w tym i nienarodzonego dziecięcia. Tak sądzę, że prokurator wziął też pod uwagę to że może tego nie wytrzymać i targnie się na swoje życie. Nie bronię go teraz, bo każdy odpowiada za swoje decyzje, ale temat jest szeroki o tym jaka presję wywierają "szefowie" na swoich pracowników. A może to byla zwykła brawura młodości. Nie wiem co nim kierowało i tylko on o tym wie. Tak czy inaczej takie zachowanie stało się potężną tragedią i tych ludzi i ich rodzin a także tego młodego człowieka.
- 30 3
-
2022-10-11 16:16
Chyba ze splywa to jak woda po kaczce.
- 0 0
-
2022-10-10 22:21
Czego nie rozumiesz? (1)
Poprostu chłopak wiedząc jaka go czeka kara może próbować uciec np.Niestety szkoda wszystkich wtej sprawie
- 14 19
-
2022-10-11 10:58
Będzie uciekać wplaw jak ten Syryjczyk 8 dni płynął a w dzień szedł...
Jak pisała Gejzeta Wybroczna
- 2 0
-
2022-10-10 22:06
Tragedia z tym narodem,że ci tyle plusów dali (4)
-pewnie wszyscy też nie chcieliby aresztu dla kierowcy, gdyby im przejechał rodzinę idącą na zielonym świetle....
- 9 33
-
2022-10-11 00:26
Ten naród tak ma (3)
Dlatego pis będzie dalej rządził niepodzielnie
- 6 16
-
2022-10-11 10:57
Właśnie tak będzie
Schodzcie do POdziemia
- 0 1
-
2022-10-11 04:51
(1)
Czemu w komentarzach pod każdym artykułem zawsze się znajdzie jakiś antypisowiec? Rany, nie umiecie raz się obejść bez jadu politycznego? W obliczu tragedii?????
- 18 9
-
2022-10-11 08:02
to ważna sprawa
bo przepisy idą z góry
- 4 0
-
2022-10-10 21:42
(9)
Mówcie co chcecie, ale jaka kobieta w zaawansowanej ciąży wybierze taką rozrywkę jak pływanie tratwą po kanałach portowych siedząc na krzeselku bez kapoka?! I jeszcze widząc ze steruje łepek?! Bylam w ciąży i no, nie umiem pojąć co tą kobietą kierowało, może chciała zginąć
- 43 71
-
2022-10-11 10:57
Natasza z Kaliningradu
- 1 0
-
2022-10-11 09:21
Gdzie takich sieją?! (1)
Bez przesady, to nie były skutery wodne na których robi się akrobacje, ani skoki ze spadochronem, tylko spokojny, rekreacyjny rejs. Gdyby ta ciężarna siedziała w domu na zwolnieniu lekarskim to byś pewnie pierwsza krzyczała, ze ciąża to nie choroba.
- 7 3
-
2022-10-11 11:16
Spokojny rejs bez kapokow pomiedzy ogromnymi pracujacymi jednostkami w portowych kanałach?!
- 6 0
-
2022-10-11 08:02
niektóre kobiety są w porządku
a inne cały czas oceniają....
- 6 3
-
2022-10-10 23:01
Ile to ja sie w ciazy nasluchalam ze kobieta ma wtedy wieksza wypornosc I nie tonie... Serio. Az smiech mnie ogarnial od takich rewelacji. Byc moze ta Pani tez tak myslala :(
- 12 6
-
2022-10-10 22:19
no może przy zaawansowanej ciąży nie mieścila się do kapoka...a w ogóle pani komentarz jest nie na miejscu (3)
- 54 24
-
2022-10-10 22:45
(2)
I tym bardziej, co za logika, nie mieszcze sie do kapoka wiec płynę tratwą bez?!
- 29 4
-
2022-10-11 09:22
(1)
Z twoją logiką jest coś nie tak - kobieta nie jest winna swojej śmierci, tylko wypadek (brawura etc.)
- 1 1
-
2022-10-11 11:28
Tak, pomijając beztroskę organizatorów rejsu, jest także sama sobie winna, bo wchodząc na niestabilną tratewkę powinna mieć minimum oleju w głowie i założyć kapok. Koniec.
- 3 0
-
2022-10-10 21:38
Prawo jazdy (4)
Kategorię C+E można robić w wieku 18 lat.
- 7 14
-
2022-10-11 10:56
Na czołgi też?
- 0 0
-
2022-10-11 00:06
(2)
C1+E jest od 18 lat, a C+E jest od 21, a to robi różnicę bo o ile w pierwszym przypadku dotyczy to pojazdów o łącznej masie nie przekraczającej 12 ton tak by jeździć zawodowo wymagane jest to drugie uprawnienie więc nie wsiądziesz do składu nie mając 21 lat.
- 22 1
-
2022-10-11 10:10
Mylisz się (1)
Nie można tu chyba wstawiać linków, więc szybko wytłumaczę jak znaleźć informacje, które wyprowadzą Cię z błędu: w googlach wpisujesz hasło "prawo jazdy c e 18 lat podstawa prawna". Pierwszym wynikiem jest strona obywatel.gov. Tam masz pięknie wyrysowaną tabelkę z informacjami jakie prawo jazdy do czego upoważnia i na samym dole druga tabelka,
Nie można tu chyba wstawiać linków, więc szybko wytłumaczę jak znaleźć informacje, które wyprowadzą Cię z błędu: w googlach wpisujesz hasło "prawo jazdy c e 18 lat podstawa prawna". Pierwszym wynikiem jest strona obywatel.gov. Tam masz pięknie wyrysowaną tabelkę z informacjami jakie prawo jazdy do czego upoważnia i na samym dole druga tabelka, która jasno mówi co w jakim wieku można zrobić.
Różnica w wieku 18 a 21 lat polega na tym, że przed 21 rokiem musisz zrobić "kwalifikację wstępną". Po 21 roku robisz "kwalifikację wstępną przyspieszoną". 21 lat trzeba mieć skończone do kategorii D.
Pozdrawiam wszystkich minusujących mój wpis i plusujących błędną odpowiedź. Czytajcie i uczcie się dzieciaki, będzie wam w życiu łatwiej.- 1 1
-
2022-10-11 10:21
Za to na uberze możesz jeździć od razu jak zdasz prawko albo je kupisz.
- 2 1
-
2022-10-10 21:20
No właśnie! Kto? (1)
Kto jest właścicielem firmy i kto takich pracowników zatrudnia ponosi pełną współodpowiedzialność za to co się stało!
- 88 4
-
2022-10-10 22:11
Pełną współodpowiedzialność
Dobre
- 23 3
-
2022-10-10 21:20
Szkoda chłopaka, bo w tak młodym wieku nieświadomie zniszczył sobie życie.
- 100 7
-
2022-10-10 21:17
Wiesz czego tu zabrakło? (6)
Dobrej organizacji i zarządu jakiejś jednostki miejskiej nad tym. To samo melexy. Jeżdżą o głównych ulicach (np Wałowa, Popiełuszki, Wały Piastowskie) i tylko czekać aż jakiś autobus lub ciężarówka w to wjedzie. Ludzie bez pasów, bez żadnej osłony. Nad tym nikt nie panuje, pozwala się na to, turyści korzystają a nie każdy z nich wie, że pływanie po
Dobrej organizacji i zarządu jakiejś jednostki miejskiej nad tym. To samo melexy. Jeżdżą o głównych ulicach (np Wałowa, Popiełuszki, Wały Piastowskie) i tylko czekać aż jakiś autobus lub ciężarówka w to wjedzie. Ludzie bez pasów, bez żadnej osłony. Nad tym nikt nie panuje, pozwala się na to, turyści korzystają a nie każdy z nich wie, że pływanie po takich trasach takimi tratwami lub jazda takimi puszkami po głównych ulicach to autostrada do katastrofy.
Miasto musi nad tym zapanować wreszcie. Uruchomili linię 100, gdzie turyści mogą podjechać wszędzie. Może trzeba ją puścić częściej?- 97 7
-
2022-10-12 11:54
nastepny urząd potrzebny
najlepiej niech miasto nad wszystkim zarządza i kolejny urząd powołajmy i następną armię darmozjadów. Skoro pływał to miał zgodę z Urzędu Morskiego (już mamy takie cudo) jak nie miał to odpowie za to. Po to są przepisy, żeby ich przestrzegać, a nie tworzyć urzędy. Kto potem Urząd Miasta skontroluje czy dobrze kontroluje? Jedno jest pewne jest to
najlepiej niech miasto nad wszystkim zarządza i kolejny urząd powołajmy i następną armię darmozjadów. Skoro pływał to miał zgodę z Urzędu Morskiego (już mamy takie cudo) jak nie miał to odpowie za to. Po to są przepisy, żeby ich przestrzegać, a nie tworzyć urzędy. Kto potem Urząd Miasta skontroluje czy dobrze kontroluje? Jedno jest pewne jest to rodzaj wypadku komunikacyjnego i szkoda wszystkich 14 osób i nawet załogi holownika pośrednio zaangażowanej w całe zdarzenie. Skończmy z tym zwalaniem odpowiedzialności na urząd po, którym zawsze wszystko spłynie jak po kaczce.
- 0 0
-
2022-10-11 11:54
Melex jest pojazdem dopuszczonym do ruchu jak każdy inny samochód, więc nie ma znaczenia czy po drogach publicznych ktoś jeździ nim prywatnie, czy zarobkowo.
- 2 2
-
2022-10-10 21:26
tak jest - Urzad Miasta Gdansk wydaje pozwolenia na wszystko co plywa i placi podatki i stwaza zagrozenie zycia swoje (3)
- 34 12
-
2022-10-10 23:44
(2)
Nie Urząd Miejski wydaje pozwolenia - zapraszam do edukowania się a potem pisania komentarzy. Wszystko było zgodnie z obowiązującymi przepisami. Chłopak popełnił błąd że wpłynął, to tak jak ktoś by wyjechał z drogi podporządkowanej. Ten się nie myli i nie popełnia błędów kto nie pracuje. A ile dziennie busów ma stłuczki, a ile wypadków jest na drogach . Statystycznie na motławie mamy co roku jakiś wypadek.
- 27 8
-
2022-10-11 07:35
Popełnił błąd i cały ten rejs był nielogiczny
Pchanie się tymi łupinami w tamto miejsce to jak latanie dronem na lotnisku, albo wjazd hulajnogą na autostradę.
Wkoło duże maszyny, a ten piardkiem tam podpływa.
Następny aresztowany będzie właściciel tej "fundacji" Pan P.
Na pewno wyjdą przy okazji inne wały...- 19 4
-
2022-10-11 07:29
statystycznie to pożary nie istnieją
jeden pożar na tysiące budynków to nawet nie są promile. A tu chłopak bez doświadczenia został wrobiony.
- 9 6
-
2022-10-10 20:56
Grozi mu wysoka kara. (5)
Nie ma problemu. Ten czas odliczą mu od zasądzonej kary więzienia. Areszt jest łagodniejszy, może zacząć się przyzwyczajać.
- 26 59
-
2022-10-11 01:39
Areszt jest łagodniejszy (4)
Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jako tymczasowo aresztowany nie masz prawa do paczek, widzeń, korespondencji - praktycznie do niczego. Poza tym - złodzieje i bandziory dostają często dozór, a tu prorok się zawziął żeby od razu zapuszkować smarkacza z mlekiem pod nosem, którym powinien teraz się raczej zająć psycholog, żeby nie wpadł w depresję, bo może skończyć jako czwarta ofiara tej katastrofy. Na odsiadkę przyjdzie czas po wyroku, toż to nie płatny zabójca.
- 117 6
-
2022-10-11 10:52
bzdury piszesz
ma widzenia i paczki
- 5 0
-
2022-10-11 08:28
Chciwość (2)
brak wyobraźni i ego smarkaczy mających za nic bezpieczeństwo.
- 6 14
-
2022-10-11 09:16
(1)
Brak wyobraźni i nie zważanie na konsekwencje to cecha młodości - pytanie dlaczego tak młoda osoba została zatrudniona na tak odpowiedzialne stanowisko
- 25 1
-
2022-10-11 09:23
Bo jest tańsza
- 26 1
-
2022-10-10 17:59
Dlaczego nie ma informacji ze pasażerowie swiadomie nie zalozyli kapoków ? (43)
Były one na galarze. Ryzykowali i mieli pecha. Jakby mieli założone to by się nic nikomu nie stało.
Janusz- 459 80
-
2022-10-13 15:12
pecha to można mieć jak się człowiek potknie na ulicy
- 0 0
-
2022-10-11 11:56
to sternik decyduje
na jakich zasadach przewozi pasażerów
- 1 1
-
2022-10-11 10:45
ma Pan rację!
p.s.
kamizelek asekuracyjnych, a nie kapoków;- 0 0
-
2022-10-11 10:40
A czy ktoś z załogi zaproponował założenie kamizelek ?
Oto jest pytanie ?
- 2 0
-
2022-10-11 10:27
(1)
To jest trochę jak w samochodzie. Są pasy i mają być zapięte, a w razie kontroli mandat dostaje osoba która ich nie zapieka i kierowca za to że ruszył. W np taxi w ogóle kierowca nie powinien ruszyć do póki pasażer nie zapnie pasów, bo odpowiedzialność spada na kierowcę.
- 0 2
-
2022-10-11 16:23
To jest troche tak samo, ale poza tym, ze jest zupelnie inaczej.
- 2 0
-
2022-10-11 09:31
sternik miał obowiazek dopilnowac by wszyscy załozyli kto nie zaklada nie płynie!! (3)
- 4 4
-
2022-10-11 13:56
Wlasnie nie mial takiego obowiazku, bo mu pracodawca nie wyznaczyl. (2)
A zgodnie z prawem kamizelki musza byc na pokladzie, ale juz nikt nie musi ich miec na sobie na takiej jednostce. I nie probujcie nawet nikomu tu wmawiac, ze kogos takie absurdy polskiego prawa dziwia.
- 1 0
-
2022-10-11 15:47
(1)
pasy bezpieczeństwa powinny być też noszone w tramwajach i w autobusach. ktoś nosi?
- 0 1
-
2022-10-11 16:22
Nie powinny, szczegolnie, ze w tramwajach nawet ich nie ma, w autobusach komunikacji miejskiej tez nie.
- 0 0
-
2022-10-11 08:38
Nie założyli kapoków
Bo są takie niemodne. A do selfie trzeba wyglądać !
- 5 1
-
2022-10-11 07:33
OJ
Nie dobra jest o tym mówić, nie dobra
- 1 1
-
2022-10-11 06:50
raz że nie założyli bo nie mieli obowiązku, dwa że oczywiście że i tak by się im krzywda stała (4)
bo jak się zachłyśniesz wodą zimną i nakryje cię i walnie w głowę kawał łodzi to żaden kapok nie pomoże
- 4 10
-
2022-10-11 16:20
Chyba ze by sie nie stala.
- 0 0
-
2022-10-11 09:18
(2)
Tylko jak masz kapok i się zachłyśniesz wodą, to nie musisz jednocześnie walczyć o utrzymanie się na powierzchni wody, jesteś w stanie odkaszlnąć nawet przy lekkiej panice. Jak nie masz kapoka i się co chwilę zanurzasz bo nie umiesz pływać, to powodzenia przy zachłyśnięciu.
- 8 0
-
2022-10-11 15:46
(1)
od cholery dzieciaków ginie na jachtach na mazoorach dlatego, że im mamuśku zakładają kapok, a potem pakują do kabiny jachtu, bo zimno, bo wiatr, bo dorośli nie mogą w spokoju chlać na deku
i w razie wywrotki wyporność kapoka uniemożliwia dzieciakom ucieczkę z kabiny- 1 2
-
2022-10-11 16:20
Ile rocznie? W sensie ile set, bo przeciez od cholery to nie kilka.
- 3 0
-
2022-10-10 21:48
(1)
To się nazywa ryzyko na własny rachunek. W tym przypadku było wysokie.
- 14 2
-
2022-10-11 00:07
Nie ! Bo jak się kupuje bilet to w normalnym świecie jest to umowa na usługę ,czyli poważną podobnie jak bilet na transport autokarem lub samolotem. Ludzie czyli pasażerowie myśleli, że jeżeli to jest " dopuszczone do użytku " to jakaś kontroli dopuszczenia do działalności istnieje, ale nie ,bo fundacjobiznesik to spokojnie leje na to i walcz z Kapitanatem i innymi insty
- 6 8
-
2022-10-10 21:21
(2)
generalnie tak, ale podejrzewam, że aż 4 osoby z pasażerów nie znalazłyby się, co nie umieją pływać. Mogło być tak, że przewrócony galar uwięził np. między ławkami ludzi pod wodą i nie mogli na czas wypłynąć. Kapoki w tej sytuacji mogłyby tylko pogorszyć sytuację.
- 16 25
-
2022-10-11 06:29
Ilość osób które nie umieją pływać (1)
W Polsce jest bardzo duża. Nie patrz z perpektywy kogoś kto mieszka nad morzem. Turyści przyjeżdżają z miejsc gdzie często nie ma ani jeziora, ani morza, ani basenu. Teraz basenów jest coraz więcej ale 20 lat temu nie było. A mówimy o dorosłych pasażerach.
- 12 0
-
2022-10-11 16:19
To jaka jest ta ilosc osob? Tysiac kubikow? Dwadziescia wagonow? Tysiac ton zywca?
- 1 1
-
2022-10-10 20:57
(3)
Dokladnie ale 12 glabow cie minusuje. Oni nie zakladaja kapokow bo wstyd. Przeciez sa najlepszymi plywakami. Kozakami....
- 57 6
-
2022-10-10 21:18
Ne, są nieświadomymi turystami (2)
"no co mi się może stać, przecież jestem na wakacjach".
- 29 4
-
2022-10-11 07:47
No to już się uświadomili
- 2 0
-
2022-10-11 02:09
To jest ten sam rodzaj logiki jak wycieczka zimą na Rysy w trampkach.
- 24 0
-
2022-10-10 20:57
Załoga łodzi odpowiada za przestrzeganie przepisów na łodzi (16)
- 72 10
-
2022-10-11 10:59
Byli przywiązani linkami żeby nie uciekli, dlatego
- 0 1
-
2022-10-10 21:48
(5)
Nikogo z paasżerów nie zmusisz!
- 14 21
-
2022-10-11 09:35
Zmusic, nie zmusisz, ale mozesz powiedziec, ze albo zakladaja, albo wysiadaja, inaczej nie odplywamy i koniec. Taksowkarz tez Cie nie zmusi do zapiecia pasow, ale moze odmowic jazdy.
- 3 3
-
2022-10-10 22:05
(3)
Ale też nikt załogi nie zmusi do pływania z ludźmi bez kapoków.
- 38 7
-
2022-10-11 02:07
(2)
Nie masz prawa zmuszać ludzi (dorosłych) do zakładania kapoków w sytuacji, gdy przepisy tego nie nakazują. A szkoda, bo jednak powinny.
- 22 8
-
2022-10-11 07:46
No to mają swoją wolność, Nie żyją
Lepiej Ci z tym, że nie zostali zmuszeni do ochrony życia? Stuknij się w głowę z tym swoim"nie można zmuszać nikogo" prawo może być i może być martwe. Są zasady społeczne, żadne prawo nie potrzebne. Ktoś nie zakłada kapoka, podpisuje papier, że w razie śmierci nie będzie to wina przewodnika. Kurtyna, dziękujemy
- 11 0
-
2022-10-11 07:43
Przepisy wewnętrzne lodzi mogą nakazywać
A kto nie zaklada nie wsiada. Dziekuje sprawa rozwiązana.
- 12 1
-
2022-10-10 21:28
ta jednostka nie powinna byc na tym akwenie. Urzad Miasta Gdanska stworzyl zagrozenie zycia swoje niekompetencja. (8)
- 63 25
-
2022-10-12 14:55
Co ma do tego Urząd Miasta Gdańska? Może z Urzędem Morskim ci się pomyliło. Miasto nie ma nic do tego!
Powinni cię pozwać za ten komentarz
- 1 2
-
2022-10-10 22:09
(4)
Możesz rozwinąć tę bezmyśl? Co ma do tego UM? :)
- 23 13
-
2022-10-11 10:16
Urząd morski czy Urząd miasta
- 3 0
-
2022-10-11 09:54
(2)
Dotowała tą fundacje do której należą galery.
- 2 2
-
2022-10-12 14:57
(1)
Państwo daje 500+ to odpowiada za alkoholizm rodziców?
- 1 0
-
2022-10-13 15:13
tak
- 0 0
-
2022-10-10 22:01
Od tego jest sternik/kapitan (1)
Jak nie potrafi wyegzekwować poleceń, niech się wybiera na rejsy samotnicze. Śledztwo powinno objąć armatora, bo to tu leży niemniej ważna przyczyną tragedii.
- 69 2
-
2022-10-11 00:04
w świetle obowiązujących przepisów środki ratunkowe były na pokładzie!!! tak zeznają inni uczestnicy rejsów. a że nikomu ich się nie chciało założyć bo są nie wygodne to ma my to co mamy, - katastrofę; niejednokrotnie ich widziałem jak pływali po Motławie i tylko dzieci miały założone kapoki, (troskliwi rodzice dbają o swe dzieci bo może wypadną
w świetle obowiązujących przepisów środki ratunkowe były na pokładzie!!! tak zeznają inni uczestnicy rejsów. a że nikomu ich się nie chciało założyć bo są nie wygodne to ma my to co mamy, - katastrofę; niejednokrotnie ich widziałem jak pływali po Motławie i tylko dzieci miały założone kapoki, (troskliwi rodzice dbają o swe dzieci bo może wypadną i nie umieją pływać) Więc w kwestii bezpieczeństwa każdy sam do siebie powinien mieć pretensje. Inna sprawa że ja osobiście nie wsiadłbym na taką łódź - bo Motława to nie jest spokojne jeziorko tylko wody morskie. Co kawałek ktoś wytwarza falę. Dla statków ( jednostek) o małym zanurzeniu szczególnie z niską burtą jest to akwen niebezpieczny do żeglugi. Ale każdy ma rozum i wyobraźnie, widzi na co się pisze .
- 39 1
-
2022-10-10 18:21
Uwielbiam te wszystkie opinie (17)
Wprost z fotela sprzed tv. Od siebie powiem tylko, żal mi strasznie i ofiar i ich rodzin i sternika oraz jego rodziny. Jest mi ogromnie przykro że wszyscy ci ludzie cierpią. Będzie ciężko, bardzo ciężko wszystkim, bez wyjątku. Nie znajduje innych słów.
- 705 33
-
2022-10-11 21:31
to spitalaj
- 0 0
-
2022-10-10 20:09
(6)
A mnie oprocz ofiar wlasnej poniekad glupoty zal mi tez tego chlopaka, ktory pewnie dorabial za grosze, zaloze sie ze nie mial odpowiedniego przeszkolenia. Zapewne kazali mu tam plywac i tyle.... Teraz ma juz do konca zycia traume i przechlapane. Ofiary gdzie mialy kapoki i czemu ich nie zalozyly?
- 73 3
-
2022-10-10 21:16
Czemu nie założyły kapoków? Bo nie ma obowiązku? (2)
Wystarczy że w regulaminie rejsów byłoby napisane że bez założenia kapoka osoba nie może wejść na pokład i koniec. Bez żadnych dyskusji.
No ale to pewnie mniej chętnych i mniejszy zarobek...- 24 1
-
2022-10-10 23:36
A może jest tak jak z obowiązkiem zapinania pasów w busach i autokarach, w Polsce nikt ich nie zapina. (1)
Nawet jeśli jest prośba o to, to robią to ze dwie osoby na krzyż, nawet świeżo po wypadku gdzie zginęli ludzie.
- 11 0
-
2022-10-11 15:52
dobra analogia.
i podobnie, w autokarze który wpadł do wody, w którym jest pożar, przeżyją ci co uciekną z wnętrza bo nie mieli zapiętych pasów, podobnie w łodzi odwróconej do góry dnem, przeżyją ci bez pasów, których wyporność pasa nie przyparła do sufitu
bodaj w stanie Nowy meksyk motocyklista może jeżdzić bez kasku, ale musi jezdzić w okularach. rózne bywają formy prawnego ograniczania wolności ludzi dla ich dobra- 0 2
-
2022-10-10 20:51
Sternik musi znać przepisy. (2)
Świadomie je złamał. Nieważne ile zarabiał. Podjął się pracy, odpowiadał za zdrowie i życie pasażerów. Spowodował katastrofę, powinien ponieść karę. Wyrazy współczucia dla rodzin ofiar.
- 15 19
-
2022-10-11 00:37
Nie wiadomo czy świadomie. Podobno inna jednostka ruszyła a on się nią zasugerowal
- 3 2
-
2022-10-10 23:40
Kare poniesie, ale za nieumyslne spowodowanie katastrofy.
- 5 2
-
2022-10-10 19:21
a twoja opinia pewnie z identycznego fotela tylko grasz na uczuciach i symulowanej wrazliwosci? (2)
- 21 4
-
2022-10-11 07:41
Zabolało eksperta z fotela
- 2 0
-
2022-10-11 01:04
A dlaczego symulowanej wrażliwości?
- 4 2
-
2022-10-10 19:05
No to niech cierpią, jest powód
A co mają balować?
- 3 18
-
2022-10-10 19:03
(2)
a ja tak nieśmiało spytam, czemu zarzuty dla osoby pełniącej funkcję sternika a nie skipera? Skiper, kapitan bierze odpowiedzialność, sternik to tylko wykonawca. Chyba że redakcja nadmorskiego portalu (!!!) nie odróżnia tych dwóch funkcji...
- 12 24
-
2022-10-11 09:16
To jest polka łupina z drewna nie wielki żaglowiec - funkcje na takiej tratwie jak skipper nie mają zastosowania
- 0 0
-
2022-10-10 19:07
to nie był jacht, tam nie ma kapitana i załogi, pewnie dlatego
- 33 1
-
2022-10-10 18:27
jednak skoro jestes kierowcą, to musisz stosować się do przepisów (1)
jeśli je łamiesz... no cóż, wygląda na to ze to jest właśnie taka sytuacja
- 33 8
-
2022-10-11 07:39
jak widać nie da się wszystkiego opisać przepisami.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.