• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbyt ciasne autobusy na Stogi i Przeróbkę? "Jak śledzie w słoiku"

Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl
10 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Autobus linii 138 kursuje między Wałami Piastowskimi a Westerplatte. Autobus linii 138 kursuje między Wałami Piastowskimi a Westerplatte.

Pracownicy hal produkcyjnych na Przeróbce i Stogach narzekają, że od początku roku linia autobusowa nr 138, kursująca w weekendy między Dworcem Głównym a Westerplatte, obsługiwana jest przez zbyt małe i ciasne autobusy. - Takimi działaniami ZTM zraża do siebie pasażerów tracąc ich, ponieważ ludzie widząc, w jakich warunkach muszą podróżować, wybierają auto - pisze nasz czytelnik.



Czym na co dzień dojeżdżasz do pracy?

Oto jego list:

Jako pasażerowie i pracownicy terminala i pobliskich hal przeładunkowych czy zakładów mieszczących się wzdłuż ulicy Przetocznej jesteśmy zbywani przez ZTM Gdańsk w sprawie informacji, dlaczego zabrano długi autobus na linii 138 w weekendy.

Po prostu nie rozumiemy, dlaczego w zeszłym roku mógł jeździć długi pojazd, który był prawie zawsze pełen, a od stycznia jeździ krótki autobus? Zadajemy sobie pytanie, po co miasto tworzy tzw. strefy przemysłowe, gdzie w jednym miejscu tworzy się kilka zakładów pracy, ale nie zapewnia się godnego dojazdu pracowników do tych firm? Dlaczego miasto promuje korzystanie z komunikacji miejskiej, a jednocześnie zmusza ludzi, żeby jechali w kierunku terminala jedynym porannym autobusem, wypchanym po brzegi jak śledzie w słoiku.

Dodam, że nie nie ma innego dojazdu niż ten autobus, który jedzie o godz. 5:20 z Dworca Głównego w kierunku Westerplatte. Komunikacja miejska powinna być dla pasażera, a nie przeciwko niemu. Takimi działaniami ZTM zraża do siebie pasażerów i ich traci, ponieważ ludzie widząc, w jakich warunkach muszą podróżować, wybierają auto.

Dlatego w imieniu swoim oraz współpasażerów proszę, aby na łamach waszego portalu poruszyć ten temat. Może wam uda się uzyskać odpowiedź od ZTM, dlaczego zabrano długi pojazd i czy uda się go przywróć, by można było w normalnych warunkach dojechać do pracy.

Pasażerowie korzystający z linii w weekendy narzekają na tłok i ścisk w - zbyt małych ich zdaniem - pojazdach. Pasażerowie korzystający z linii w weekendy narzekają na tłok i ścisk w - zbyt małych ich zdaniem - pojazdach.
Odpowiedź Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku:

Aktualnie kursy linii 138 w weekendy realizowane są autobusami standardowymi, mogącymi pomieścić ok. 100 pasażerów. Przeprowadzone kilkukrotnie przez ZTM badania liczby pasażerów na linii 138 w weekendy wykazały średnio 60-procentowe napełnienie pojazdów.

Badanie prowadzone było zarówno za pomocą elektronicznych bramek liczących, zamontowanych w pojazdach, jak również metodą obserwacji bezpośredniej, prowadzonej przez pracowników ZTM. Ani razu nie stwierdzono uciążliwych warunków podróży - większość pasażerów podróżowała na miejscach siedzących, a na miejscach stojących odnotowano ok. 20 osób.

Wynik badania stanowił podstawę do skierowania do obsługi tej linii w weekendy właśnie autobusów standardowych zamiast przegubowych.

Kontrola napełnień na wszystkich liniach następuje cyklicznie, więc jeżeli kolejne obserwacje wykażą tendencję wzrostową liczby pasażerów, to zostanie dostosowany do potrzeb typ taboru lub nawet zostaną uruchomione inne kursy.

Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM
Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (194) 9 zablokowanych

  • Myślę że problem w tym że autobus jest przepełniony tylko o 5:20 i po 14-stej (5)

    Przez resztę kursu jeździ pusty. A dłuższy autobus zużywa więcej paliwa więc nie opłaca się go puszczać tylko dlatego że na dwóch kursach jest tłok. Też kierowca o 6 nie będzie jechać na bazę żeby zmienić wóz z przeguba na krótki.

    • 9 7

    • (3)

      no to w tych godzinach jedzie długi, nie rozumiem problemu

      • 5 2

      • (2)

        No. Ale jak? Woz lata od rana do wieczora. Kazdy kolejny kurs nie wyjezdza specjalnie z bazy.

        • 0 1

        • Nie. Jest coś takiego, co kierowcy i miłośnicy komunikacji określają jako "dodatki"

          Jest to dodatkowy autobus na linii w godzinach szczytu, czasem właśnie bezpośrednio z bazy wyjeżdżający i robiący kilka kursów w szczycie na tej linii, a potem kierowany do regularnego ruchu na innej linii

          • 2 0

        • tak ułożyć rozkłady aby po tym kursie

          Przechodził na bardziej obłożoną , w późniejszych godzinach ,a tu skierować SN , gdzie jeździł , bo większy ruch zaczyna się później .

          • 1 0

    • Jak dostanie 500zł mandatu i 10 punktów za jazdę przeładowanym to ciekawe czy to się będzie opłacać.

      • 0 1

  • Chcialam tez powiedziec ze na trasie ze Stogow (4)

    czesto jak jest tłok to czuć niedomytych pasazerow. Zapach potu jest wszechobecny. Czemu nie uzywają dezodorantow ?

    Krystyna ze Stogów

    • 22 3

    • ja tam lubię zapach samca trzydniowego

      • 4 0

    • Najpierw trzeba się umyć!

      • 3 0

    • Krystyna, miejsce na imię, jest poniżej, w tym małym prostokącie.

      • 4 1

    • Klasa robotnicza nie uzywa dezodorantow.

      Kamil

      • 9 2

  • (3)

    Panie Aleksandrze A gdzie zdjęcia tego tłoku w autobusie?

    • 40 22

    • zdjęcia dużych tłoków to na trochę innych portalach :)

      • 2 1

    • Za duży tłok, nie było jak telefonu wyciągnąć;)

      • 13 0

    • Zdjęcia

      Na raporcie :)

      • 6 7

  • (6)

    Zawsze racja jest po stronie ZTM. Cokolwiek by się działo - oni wiedzą najlepiej. Jaki tłok ?? ZTM "zbadał" że żadnego tłoku nie ma. Zbadajcie lepiej jak wygląda rozpoczynanie kursów z zajezdni GAiT. Chodzi o te pierwsze kursy które zawsze są opóźnione przez niedbalstwo i brak jakiegokolwiek nadzoru. Jeżeli nie ma mrozów i autobusy nie mogą ruszyć, bo kierowca przychodzi na 5 minut przed rozkładowym rozpoczęciem kursu to o czym my tu mówimy. I hasło przez radio "dajcie zapalniczke, dajcie zapalniczke" parodia !!!!!!! Jak nie potraficie realizować usługi to nie bawcie się w odpłatny przewóz osób.

    • 37 3

    • Te ja Jacek (3)

      a kierowca to niby z wieczora ma przyjść do pracy ? nie obrażaj ludzi tam pracujących bo zapewniam Cię że wszyscy są dużo przed czasem ,to nie biuro że wchodzą o czasie do pokoju

      • 2 2

      • (2)

        To że są dużo przed czasem to dla pasażerów żadne wytłumaczenie. Bawić się z odpaleniem pojazdu to może kierowca który dojeżdża do pracy swoim samochodem, a nie przedsiębiorstwo które w "profesjonalny" odpłatny sposób świadczy usługi. Od takich wymaga się znacznie więcej. Jeżeli trupa nie można odpalić, bo mamy minus 20 stopni, to należy powiedzieć, że nie mamy sprawnych pojazdów i oddać ludziom kasę którą wyłudzili za doładowanie karty miejskiej - skoro ludzie na czas nie mogą dojechać do pracy. Co innego korki i warunki atmosferyczne, ale gdy autobus nie wyjeżdża o czasie w trasę, to tylko i wyłącznie niechlujstwo przedsiębiorstwa.

        • 7 0

        • (1)

          Ale gdzie do pracy się jeździ na czas?

          • 0 1

          • Wszędzie.

            • 1 0

    • Akurat nie zawsze tak jest. Nie masz racji

      • 1 3

    • A jak za późno podchodzi do autobusu na pętli to czyja wina? Wystarczy postać kilkanascie minut we Wrzeszczu i zobaczyć jak sumiennie podchodzą do obowiązków.

      • 6 0

  • później dziwią się że ludzie nie jeżdżą komunikacją (3)

    Ciasno, drogo, opóźnienia, awarie.

    • 134 14

    • Skoro nie jeżdżą to dlaczego jest ciasno?

      • 4 2

    • Pan "Parkometr" Grzelak rozszerza strefy płatnego parkowania żeby zachęcić wszystkich do wykorzystania w 100% miejsc stojących w autobusach.

      • 12 3

    • Przynajmniej więcej miejsca jest. :P

      • 2 3

  • Pan Aleksander

    Pewnie wsiada gdzieś przy Locie i nie łapie się na jedno z 40stu siedzących tylko na 20 stojących i biadoli

    • 2 2

  • panie rzeczniku

    No ale co Pan gada skoro jest jak jest

    • 1 0

  • komunikacja

    nie je4zdze komunikacja miejska gdyz smierdzi czoskiem i papierochami

    • 2 1

  • I słusznie ZTM! 60% zapelnienia to luz w autobusie. Dopiero przy 98% można by narzekać na ciasnotę. Zresztą jak jest ciasno, to można zaoszczędzić na ogrzewaniu, bo się ludzie od siebie ogrzeją Tak trzymać ZTM! Ciasnota tylko od 90% w górę i gdy ludzie kleją się nosami do szyby.

    • 4 1

  • Ja jeżdżę do pracy swoim prywatnym samochodem (2)

    I problem ciasnych, śmierdzących autobusów mam z głowy.

    • 143 33

    • Ja również wybieram auto mimo przysługujących bezpłatnych przejazdów komunikacją publiczną

      • 17 6

    • I tworzysz korki

      • 13 21

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane