• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbyt ciasne autobusy na Stogi i Przeróbkę? "Jak śledzie w słoiku"

Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl
10 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Autobus linii 138 kursuje między Wałami Piastowskimi a Westerplatte. Autobus linii 138 kursuje między Wałami Piastowskimi a Westerplatte.

Pracownicy hal produkcyjnych na Przeróbce i Stogach narzekają, że od początku roku linia autobusowa nr 138, kursująca w weekendy między Dworcem Głównym a Westerplatte, obsługiwana jest przez zbyt małe i ciasne autobusy. - Takimi działaniami ZTM zraża do siebie pasażerów tracąc ich, ponieważ ludzie widząc, w jakich warunkach muszą podróżować, wybierają auto - pisze nasz czytelnik.



Czym na co dzień dojeżdżasz do pracy?

Oto jego list:

Jako pasażerowie i pracownicy terminala i pobliskich hal przeładunkowych czy zakładów mieszczących się wzdłuż ulicy Przetocznej jesteśmy zbywani przez ZTM Gdańsk w sprawie informacji, dlaczego zabrano długi autobus na linii 138 w weekendy.

Po prostu nie rozumiemy, dlaczego w zeszłym roku mógł jeździć długi pojazd, który był prawie zawsze pełen, a od stycznia jeździ krótki autobus? Zadajemy sobie pytanie, po co miasto tworzy tzw. strefy przemysłowe, gdzie w jednym miejscu tworzy się kilka zakładów pracy, ale nie zapewnia się godnego dojazdu pracowników do tych firm? Dlaczego miasto promuje korzystanie z komunikacji miejskiej, a jednocześnie zmusza ludzi, żeby jechali w kierunku terminala jedynym porannym autobusem, wypchanym po brzegi jak śledzie w słoiku.

Dodam, że nie nie ma innego dojazdu niż ten autobus, który jedzie o godz. 5:20 z Dworca Głównego w kierunku Westerplatte. Komunikacja miejska powinna być dla pasażera, a nie przeciwko niemu. Takimi działaniami ZTM zraża do siebie pasażerów i ich traci, ponieważ ludzie widząc, w jakich warunkach muszą podróżować, wybierają auto.

Dlatego w imieniu swoim oraz współpasażerów proszę, aby na łamach waszego portalu poruszyć ten temat. Może wam uda się uzyskać odpowiedź od ZTM, dlaczego zabrano długi pojazd i czy uda się go przywróć, by można było w normalnych warunkach dojechać do pracy.

Pasażerowie korzystający z linii w weekendy narzekają na tłok i ścisk w - zbyt małych ich zdaniem - pojazdach. Pasażerowie korzystający z linii w weekendy narzekają na tłok i ścisk w - zbyt małych ich zdaniem - pojazdach.
Odpowiedź Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku:

Aktualnie kursy linii 138 w weekendy realizowane są autobusami standardowymi, mogącymi pomieścić ok. 100 pasażerów. Przeprowadzone kilkukrotnie przez ZTM badania liczby pasażerów na linii 138 w weekendy wykazały średnio 60-procentowe napełnienie pojazdów.

Badanie prowadzone było zarówno za pomocą elektronicznych bramek liczących, zamontowanych w pojazdach, jak również metodą obserwacji bezpośredniej, prowadzonej przez pracowników ZTM. Ani razu nie stwierdzono uciążliwych warunków podróży - większość pasażerów podróżowała na miejscach siedzących, a na miejscach stojących odnotowano ok. 20 osób.

Wynik badania stanowił podstawę do skierowania do obsługi tej linii w weekendy właśnie autobusów standardowych zamiast przegubowych.

Kontrola napełnień na wszystkich liniach następuje cyklicznie, więc jeżeli kolejne obserwacje wykażą tendencję wzrostową liczby pasażerów, to zostanie dostosowany do potrzeb typ taboru lub nawet zostaną uruchomione inne kursy.

Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM
Aleksander, czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (194) 9 zablokowanych

  • Nasz kochany kraj.

    Bo u nas jest tak to pasażer jest dla autobusu a nie autobus dla pasażera, a no i oczywiscie klient petent czy jak zwał jest dla urzednika a nie urzednik dla pana czy pani .Czas był przywyknąć przecie.

    • 0 1

  • Pierwsze takie podwyżki od dawna (3)

    Za to bilety podrożeją o 1,20 za jeden zwykły przejazd w tam i z powrotem ( 60 gr za jedną stronę). Czyli z 3,20 do 3,80.

    • 1 0

    • (2)

      kup miesięczny i nie marudź. Kto kupuje jednorazowe?

      • 0 0

      • olo

        miesieczny nie mam potrzeby

        • 0 0

      • Piotr

        Jestem przekonany że bilety jednorazowe są częsciej kupowane niż miesięczne, nie każdy jeżdzi codziennie autobusem,

        • 0 0

  • Po podwyżce cen biletów ludzie będą mniej jedli, więc będzie troszkę luźniej

    • 3 1

  • Kpina!!!!

    Dudulewicz i inne pociotki podzieliły mopr podzieliły ztm a po co? A żeby sojch pośladkowców tam wpakowac. Buredel z tego wyszedł niesamowity ale co tam chais się zgadza. Poproszę przyjechać na Stogi i zobaczyć nawet dzisiaj ilu pracuje tu robotników. Tego remontu który jest wielkim obciążeniem dla mieszkańców nie skończą do 2025. Ale co tam Dudulewicz woli Lgpig marsze iż zająć się losem mieszkańców Stogow. kpina a nie władza!!!!

    • 4 1

  • Dosyć tych utyskiwań plebsu. Jak im się nie podoba to niech grzeją z buta.

    • 3 2

  • mnie wozi frajer

    mnie wozi frajer za flaszkę .

    • 3 0

  • Za dużo wieśniaków w Trójmieście (3)

    • 4 0

    • gdzie urodził się twój dziadek? (2)

      • 0 3

      • W Gdyni, w roku 1938.

        • 1 2

      • W Berlinie

        • 2 0

  • Powiem wam jako motorniczy. (1)

    Puszcza się na linie 6 najbardziej obciążona w Gdańsku, też Dortmundy a w tym samym czasie na linie 3 lub 5 Pessy . Nikt tego nie kontroluje. Juz na Lostowicach wypełnienie jest 150%

    • 3 1

    • A nie puść Pes na 3 czy 5

      to cię ludzie z Brzeźna zeżrą, że oni też chcą nowymi.

      Sory, ale skoro beczycie jak stado baranów bez sensu, to i organizacja komunikacji staje na głowach.

      • 1 0

  • Zróbcie fotki z porannych kursów na tej lini. Opublikował bym je stronie ;)

    • 3 0

  • Nie na Stogi i Przeróbkę tylko do DCT

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane