• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zerwana trakcja SKM

km
15 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 15:19 (15 lutego 2010)

Na trasie Gdynia Główna - Gdynia Chylonia doszło do zerwania trakcji. Kolejki SKM kursowały jednym torem. Przed godz. 15 awarię usunięto.



- Jesteśmy w trakcie usuwania awarii. Ruch na razie odbywa się po jednym torze. Mamy nadzieje, że tuż przed szczytem komunikacyjnym, przed godz. 15 komunikacja SKM wróci do normy - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Trakcja przed godz. 15 została naprawiona. Kolejki SKM jeżdżą już zgodnie z rozkładem jazdy.
km

Opinie (93) ponad 10 zablokowanych

  • wczoraj wieczorem też awaria była :/

    • 28 2

  • Czekam czekam i nie wiem czy kiedykolwiek sie doczekam (19)

    By Pan Pawel Adamowicz zarzadzil kupno 30 najnowoczesniejszych pociagow podmiejskich z Bombardiera, Pesy czy Newag.

    Zlom-kibel nas wozi od 1975 roku i wladzom to nie przeszkadza.

    Pcimie dolne nawet maja pociagi Pesy, ale Trojmiasto musi ZLOM-kible z ubieglego wieku i....chce je remontowac = masakra!

    Taka glupota to niespotykana wrecz jak wladz Gdanska i SKM.

    ZERO myslenia na przyszlosc, tylko kpe nakryc papierkiem i "jakos to bedzie"

    • 67 30

    • Że niby co? (4)

      Prezydent Adamowicz ma z SKM tyle samo wspólnego, co prezydent Kaczyński z opóźnieniem remontu ronda w Nowej Karczmie. Pozdrawiam

      • 26 5

      • Nie masz racji.... i na szczescie;) (3)

        SKM bez Gdanska nie dalo by rady. Miasto tak samo finansuje ZKM i tramwaje ktore wlasnie kupiono.

        • 6 10

        • (2)

          A znasz koszt takiego nowego pociągu? Sfinansujesz to?

          • 7 4

          • 21 mln. remont "jedyne" 7 mln... ktoś się tutaj na głowy zamienił z... (1)

            • 4 1

            • no to 21 a 7 to jest kolosalna różnica tu masz jeden pociąg a tu trzy.Za cenę siedmiu nowych wyremontujesz dokumentnie 21 jednostek.A to nie są modernizacje w stylu pomalowania czy zmiany siedzeń.To praktycznie zbudowanie pociągu od nowa nowe podzespoły nowoczesny napęd.To kosztuje.Jak się patrzy na tą wyremontowaną w listopadzie jednostkę to w czym ona ustępuje tym pesowym wynalazkom?

              • 4 2

    • Piotr Kurski rozpoczął kampanię wyborczą :) (3)

      • 8 3

      • ? (2)

        Kazdy dobry pomysl jest dla ciebie kampania wyborcza?

        Szkoda, bo wlasnie przez takie wypowiedzi jak ta twoja nie da sie wiele rzeczy osiagnac w Polsce i pchnac narod do przodu.

        • 5 5

        • dobrych pomysłów to jest mnóstwo (1)

          i nie baniakuj tu o narodzie, tylk pokaż ustawę, która pozwala Miastu kupowac składy SKM na wożenie mieszkańców innych miast.
          I jeszcze wskaż skąd na to wziąć pieniądze.

          • 5 0

          • Roczny budzet Gdanska to ponad 2 miliardy zlotych

            Znalezc tam 9 mln zl x 30 pociagow i rozlozone na kilka lat kredyt to nie jest problem, a zobacz ile czasu...ponad 30 lat jezdza te same stare kwadratowe wolne sklady. Wstyd dla miasta bysmy mieli taka kolej podmiejska.

            • 4 3

    • może gdynia się dołoży wreszcie do czegoś wspólnego? (5)

      przez całe miasto przebiega linia SKM, w gdańsku to tylko połowa miasta.

      • 12 1

      • ciekawe (2)

        jakoś nie widziałem skm na dąbrowie, pustkach, pogorzu ....
        pomyśl zanim napiszesz

        • 2 10

        • sorry, peryferie nikogo nie interesują (1)

          • 11 3

          • Dlatego Gdańsk leży z boku

            • 2 5

      • gdynia nie wchodzi w układy ze złodziejami!!! (1)

        i za to ma duży +

        • 2 7

        • ale za to pasożytuje na uczciwych

          • 2 0

    • (2)

      ale co ma Adamowicz do taboru skm?? gdansk jest jedynie jakims tam udzialowcem, jednym z wielu. Rozumiem, ze mozna nie lubic Budyniu, ale nie popadajmy w paranoje.

      • 11 3

      • budyn przy swoich wplywach (1)

        powinien stymulowac, a nie tylko brac i imprezowac na bankietach.
        Nie jestem wrogiem budynia ale twierdze, ze jest czlowiekiem bez wizji, bez zapalu do rozwijania Trojmiasta - taki typowy bierny urzednik.

        ZKM dostanie 30sci kilka nowych tramwajow.SKM to skrot takze myslowy. Nie wazne kto jest operatorem - byle jezdzily po torach pociagi podmiejskie ktore sa NOWE

        • 4 10

        • prezydent miasta nie jest od kupowania pociągów prywatnym firmom

          Jak chłopaki na budowie mają starą betoniarkę to nie biegną do prezydenta by im kupił nową.

          A nowe pociągi wcale nie są takie super. Ten wyremontowany "metropodobny" skład SKM bardzo mi się podoba, jest cichy, szybki i przestronny.

          • 2 0

    • JAk Ci sie nie podoba

      to kup sobie najnowsza fure ze wszystkimi bajerami jakie tylko sa mozliwe i nia jezdzij sam i nie narzekaj!!! Bmw x6 albo jakis bentley powinien cie zadowolic;] pzdr~~

      • 2 0

  • gdyby była kolej metropolitalna (5)

    można by jechać drugą nitką - niestety, nadal jej nie ma...

    pozdrawiam myślących

    • 32 25

    • co to da?

      Druga nitka zaczyna się/kończy między główną a wzgórzem więc co to ma do rzeczy w wypadku zerwanej trakcji przed chylonią?

      też pozdrawiam myślących

      • 9 1

    • tak, do Wrzeszcza przez Berlin

      chyba że lubisz tłuc się pseudo pociągami

      • 1 1

    • to użycz swojej nitki, którą podtrzymujesz uszy :)

      • 14 0

    • w zasadzie można jechać przez tczew, i jakąś pętlę zrobić, ale co to ma do rzeczy?

      • 0 0

    • Przestan nazywac sie bombardier

      Bombardier to kapitalna firma - nie jestes godny takiego nicka.

      • 1 0

  • .... (1)

    to nic nowego-ciągle coś, to spóźnienia, to zimno - ogrzewania nie ma. Juz tak na poważnie władze mogłyby sie zastanowić co z tym fantem zrobić!!! Może jeszcze ze 2 Sea Towers postawią??

    • 19 7

    • a co ma piernik do wiatraka? Sea tower przeciez nie miasto budowalo. wiecznie wszystkim zle

      • 2 1

  • Transrapid Maglev w Trojmiescie (24)

    Moglby stac sie technologiczna duma Trojmiasta - pociag pedzacy 1-1.5 cm nad torem, do 431 km/h. Moglby polaczyc Gdansk-Sopot-Gdynie.

    transrapid.de

    • 13 22

    • przepiekny Maglev na torze testowym w Niemczech (3)

      http://www.youtube.com/watch?v=yx5CKThPcJI

      Kocham Trojmiasto, chcialbym widziec ten sprzet u nas.
      Wyobrazcie sobie taki tor niewiele nad drzewami ( by sie nie rzucal za mocno w oczy) w pasie nadmorskim. Jakie widoki, jaka podroz, bajka.

      • 3 4

      • ale bzdet wymiśliliście (2)

        Maglev ma sens przy dłuższych dystansach, inaczej energia zużyta na przyspieszanie i hamowanie nigdy się nie zwróci.

        Tak szalonych wizji to nawet budyń nie ma...

        • 7 2

        • Poczytaj o maglev (1)

          Maglev moga poruszac zaledwie 3 elektryczne wiatraki na polu...

          Tu jest porownanie Transrapid i ICE 3 generacji (najnowsze)
          http://www.ew.e-technik.tu-darmstadt.de/cms/fileadmin/pdf/ice3.pdf

          Zanim zaczniesz bzdury pisac poczytaj troche.

          • 1 2

          • A Ty poucz się trochę fizyki najpierw, może wtedy coś zaczniesz rozumieć.

            ICE tak jak inne koleje wysokich prędkości służą do pokonywania DUŻYCH odległości a nie jako kolejka miejska! Również lewitacja magnetyczna specjalnie się do takiej roli nie nadaje.

            Ta ostatnia jest do tego kolosalnie droga, nieopłacalna i obecnie niepotrzebna. Jednymi znaczącymi zaletami tej technologii są nieco mniejsze zapotrzebowanie na energię, nieco większy komfort jazdy i brak problemów z dostarczaniem energii w pełnym zakresie prędkości czy możliwość pokonywania bardziej stromych podjazdów. Nie równoważą one jednak kosztów jej budowy a takie same osiągi mogą mieć dużo tańsze pociągi poruszające się po klasycznych szynach.

            • 0 0

    • rozumiem ze pracownicy SKM glosuja przeciwko;) (1)

      maglev zmienil by w Trojmiescie WSZYSTKO jesli chodzi o transport miedzy miastami.

      • 2 4

      • to jest nierealne przy takiej infrastrukturze linii kolejowej idącej przez Trójmiasto.na torach dalekobieżnych przez Trójmiasto prędkość maksymalna to obecnie 100 a będzie 120 i nic więcej.Na linii SKM 70 i gdzie ty fantasto tu widzisz te swoje 250?Może 250 przy przystankach SKM które miałyby być pomijane?A strefa bezpieczeństwa na szerokość peronu?

        • 1 0

    • ale fajnie prawisz (6)

      431 km/h pomiędzy Żabianką a Wyścigami
      to jest to

      • 9 1

      • 3-4 stacje by byly (3)

        Gdansk, Wrzeszcz-Sopot-Gdynia

        Czas przejazdu 1 min na stacje x 4 = 4 min + 5-6 min jazdy, lacznie 10 minut
        by teleportowac sie do centrum Gdyni.

        Pociag nie jechal by 431 km/h ale spokojnie do 250 km/h bo tak moglby rozpedzic sie ten sprzet miedzy Wrzeszczem a Sopotem i potem miedzy Sopotem a Gdynia.

        Dochodzi ogromny prestiz Trojmiasta, wygoda podrozy, przyjazd pociagow idealnie na czas, bezkolizyjnosc.

        Za 50 lat ludzie dziekowali by tym, ktorzy ten transport zapoczatkowali.

        • 5 4

        • głupota (2)

          ja proponuję tańszy sposób!
          Katapulty! To jest to! Takie jak są w "Gumisiach"! siadasz na foteliku, kasujesz bilet, określasz kierunek i łup... lecisz sobie nad miastem, podziwiasz widoki a potem spokojnie lądujesz w siatce amortyzującej... nie było by problemu z przesiadkami wykupem działek pod torowisko same plusy...

          • 13 1

          • Albo sprzedawac sok z gumijagod (1)

            • 7 2

            • i takim cos wybudowac

              chodzcie pieszo "wiesnioki"

              • 1 2

      • (1)

        ciekawe czy zdążyłby się rozpędzić chociaż do 200 km/h :)

        • 2 1

        • Oczywiscie. ten pociag ma bardzo duze przyspieszenie

          ale ograniczane jest by pasazerowie mieli komfort

          • 1 1

    • jo jo (6)

      ile to by kosztowało? 20-30 mld? trzeba być chińczykiem żeby coś takiego zbudować

      • 3 0

      • kosztowalo by i nie budowalo by sie w 1 rok (5)

        a w 10 lat np, przy finansowaniu UE takze.

        • 2 1

        • ps: przesadzilem z 10 latami

          ale 5 lat powiedzmy, odcinkami a nie wszystko rozgrzebane na raz.

          • 0 1

        • absurd (3)

          jaki jest sens budowy dla 2 przystanków? 5km się rozpędza 5 km hamuje 10 jedzie z pełną prędkością( -Gdynia Główna Gdańsk )kasa wyrzucona w błoto.
          Chińczycy zbudowali bo lotnisko, w Pekinie ma obsługiwać 76 mln pasażerów rocznie-już teraz jest to grubo ponad 50 mln-kilkadziesiąt razy więcej niż SKM...

          • 2 1

          • 5 km hamuje zlom SKM (2)

            a nie transrapid.

            431 km/h nie musi mknac, wystarczy ze bedzie to 200-250 km/h = czas 10 min.

            • 0 4

            • taaaa, a samochód hamuje na ścianie natychmiast

              tylko jakoś pasażerowie tego nie lubią, ciekawe dlaczego?

              • 5 1

            • czy tak trudno zrozumieć że do takich prędkości potrzebne jest sto dodatkowych zabezpieczeń?Inna sygnalizacja itd itd?

              • 0 0

    • ale mógłby wozic tylko kosmonautów i pilotów samolotów myśliwskich (1)

      pokarz mi palcem normalnego czlowieka, który na stojąca wytrzymałby przyspieszenia potrzebne do rozpędzenia sie do 400km/h i wyhamowania do zera na odcinku 2 km

      • 4 3

      • Nie myl Maglev z pociagiem zatrzymujacym sie na kazdym przystanku;)

        3-4 stacje, jak napisalem.

        • 3 3

    • (1)

      Jechalam w Szanghaju-piekne!
      W tym bezmozgo-zlodzejskim kraju-niemozliwe

      • 3 5

      • Oczywiscie

        Ja tez zwatpilem czytajac wpisy neandertalczykow na tym forum.
        Po co takim glabom cokolwiek budowac?
        Niech jezdza dalej zasikanymi ( przez nich samych ) kolejkami EN ...

        • 1 4

  • metro

    Ahh... te Metro;-)

    • 11 1

  • miałem dziś jechać, ale nie lubie poniedziałków:-) miałem czutke (12)

    wyrazy współczucia tym co z powodu awarii stracili nerwy i czas
    w życiu pewne są tylko śmierć i podatki
    reszta to rzecz względna

    • 11 6

    • Mozesz byc jeszcze jednego pewny (11)

      Ze w przeciagu 10 kolejnych lat nie zobaczyc na dworcu we Wrzeszczu ICE, ktory bedzie za 10 minut mknal 301 km/h do Warszawy.

      Mozesz byc tez pewien, ze nie zobaczyc Transrapid Maglev, ktory IDEALNIE pasowal by do Trojmiasta jako ultra szybki masowy srodek transportu miedzy miastami i do pracy.

      Brak wladzom Trojmiasta WIZJI, SPOJRZENIA W PRZYSZLOSC, odrobiny marzen. Problemem nie do rozwiazania stal sie bilet wazny w 3 miastach. Od 20 lat nie da sie prostej rzeczy zalatwic.

      • 5 0

      • a gdzie jezdza pociagi na poduszce magnetycznej? (6)

        na razie projekty zostaly pokasowane ;] nawet niemcy nie sa w stanie pociagnac tego projektu

        • 3 0

        • japonia i chiny, ale głowy nie dam (2)

          • 0 0

          • w chinach 30km toru, bilet 20 zlotych. u nas pewnie za 80 by byl ;] (1)

            bezsensowna propozycja, za drofga technologia, bardzie jby sie sprawdzala na dlugie dystanse. rozpedz pociag do 450 km/h miedzy zaspa a przymorzem ;]

            • 4 0

            • Przedstawie kontrargumenty

              U nas moglby byc za 5zl-10 zl i wielu ludzi by zaplacilo by szybciutko miedzy miastami sie przeniesc.

              Maglev bardzo szybko sie rozpedza i nie chodzi o to by zatrzymywal sie jak SKM na kazdej stacji tylko mial kilka kluczowych stacji.

              Technologia nie jest za droga. Koszty jak wyliczono sa podobne ( Sprawdzono to PO wybudowaniu trasy Kolonia-Frankfurt), a potem oplaty za 40% mniejsze za energie. Ten pociag pobiera malo energii, jest cichy, szybki. Same plusy.

              • 1 3

        • Shanghai China (2)

          Roznica miedzy Niemcami a Polska jest taka, ze tam juz jest swietna infrastruktura kolejowa, a u nas NIE. W zasadzie od nowa trzeba zbudowac glowne linie kolejowe by byly one jak dzis buduje sie w Hiszpanii - do 350 km/h

          Byl projekt w Monachium by polaczyc lotnisko z miastem, ale problemem politycznym okazala sie suma 3 mld euro bo w Monachium trzeba by bylo drazyc wiele tuneli pod miastem i WLASNIE TO stalo sie koscia niezgody ze wzgledu na koszty, ktore trzeba by bylo wstepnie poniesc.

          Korzysci byly by na dziesiatki lat albo i dluzej bo zamiast 45 minut jechalo by sie
          10 minut do miasta i to ma sens.

          Trojmiasto IDEALNIE pasuje do linii Maglev.

          • 0 0

          • a po ile bilet? idealnie :D 3 mld euro hahaha (1)

            spoko, pomarzyc mozna ale maglev na tak krotkich trasach jest bez sensu....

            • 2 1

            • my tez mamy owe 30 km tak jak w Shanghai

              Moglo by byc 3 stacje, pociag by pokonywal cala droge w 10 minut a nie 35.

              Zwroc uwage ze to INWESTYCJA, a nie kupno czegos na 1-2 lata.

              Prawdziwie zmarnowane pieniadze to stadion na 1 mecz.

              • 3 1

      • (3)

        powiem tak
        nie wychowywałem sie w zbytkach, nie mam aspiracji światowca, mam dystatns i pokore do rzeczy, które nie zależą ode mnie
        osobiście uważam, że SKM i gdańskie autobusy są najmniej zawodnymi
        nie mówie o gdyni, bo korzystam sporadycznie z R (jeździ na medal)

        • 2 1

        • nie jest tak zle z skm i autobusami fakt (2)

          Ale powinnismy isc DO PRZODU jako narod, cywilizacyjnie. A zobacz co mamy - stare pociagi z 1975 roku nie przyjezdzajace na czas.

          • 1 1

          • (1)

            wiem co mamy, pamietam co było
            na początku był tabor z berlińskiego metra
            pamietam jak budowali przystanek przymorze (tunel) i żabianke, bo dojedżałem do szkoły
            trzeba by się cofnąć 20 lat wstecz i przyjrzeć sie gdzie poszły pieniądze z prywatyzacji i z budżetu
            na razie mówienie o nowoczesnym taborze jest bajką o żelaznym wilku
            zobacz na warszawskie metro - ile lat je budowano i w jakich bólach
            a to wszak stolica odbudowywana przez cały Naród

            • 2 0

            • te berlinki były lepsze niż obecne "kible', przynajmniej wymyśłone przez inżynierów

              a nie domorosłych majsterkowiczów

              • 0 0

  • TRAKCJE CZĘŚTO SIĘ ZRYWAJĄ , MOŻE CZAS ZMIENIĆ ZAŁOGĘ . (3)

    • 9 4

    • może czas zbudować 3szynę zamiast trakcji napowietrznej? (2)

      • 1 4

      • Czas kupić NORMALNE SKŁADY (1)

        Mam dośc EN57 i innych szajsów pamiętających zdarzenia z lat 70-tych.....
        Rozumiem, że film kręcimy, rozumiem tradycje.... ale chce jakiś normalny pociąg miejski który ma wejście równo z peronem, wiele drzwi i dobrze przyspieszenie

        • 5 0

        • ja też o tym marzę, ale ta banda debilów z SKM nie rozumie podstaw

          oni nawet nie trzymają standardów lat 70'tych

          • 0 1

  • Sa i beda MYTE codziennie

    Zdajesz sobie sprawe?:)

    Zwyciezki projekt byl najlepszy ze wszystkich - odstawal stylem.

    Jednak ja pomalowal bym tramwaje jeszcze nowoczesniej - moze np grafit jeszcze dodal. Bialy mozna bylo smialo zastapic innym kolorem.

    • 0 0

  • to zawsze bedą sie zrywać jak przyjdzie snieg czy mróz?

    to samo było jak pojawiły się mrozy, tyle że mieliscie pekniecia torow, moze czas na wymianę kolejek i torów co?

    • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane