- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (177 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (300 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (340 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (108 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (46 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (861 opinii)
Zerwana trakcja SKM
Na trasie Gdynia Główna - Gdynia Chylonia doszło do zerwania trakcji. Kolejki SKM kursowały jednym torem. Przed godz. 15 awarię usunięto.
- Jesteśmy w trakcie usuwania awarii. Ruch na razie odbywa się po jednym torze. Mamy nadzieje, że tuż przed szczytem komunikacyjnym, przed godz. 15 komunikacja SKM wróci do normy - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Trakcja przed godz. 15 została naprawiona. Kolejki SKM jeżdżą już zgodnie z rozkładem jazdy.
Opinie (93) ponad 10 zablokowanych
-
2010-02-15 12:44
wczoraj wieczorem też awaria była :/
- 28 2
-
2010-02-15 12:46
Czekam czekam i nie wiem czy kiedykolwiek sie doczekam (19)
By Pan Pawel Adamowicz zarzadzil kupno 30 najnowoczesniejszych pociagow podmiejskich z Bombardiera, Pesy czy Newag.
Zlom-kibel nas wozi od 1975 roku i wladzom to nie przeszkadza.
Pcimie dolne nawet maja pociagi Pesy, ale Trojmiasto musi ZLOM-kible z ubieglego wieku i....chce je remontowac = masakra!
Taka glupota to niespotykana wrecz jak wladz Gdanska i SKM.
ZERO myslenia na przyszlosc, tylko kpe nakryc papierkiem i "jakos to bedzie"- 67 30
-
2010-02-15 12:55
Że niby co? (4)
Prezydent Adamowicz ma z SKM tyle samo wspólnego, co prezydent Kaczyński z opóźnieniem remontu ronda w Nowej Karczmie. Pozdrawiam
- 26 5
-
2010-02-15 12:57
Nie masz racji.... i na szczescie;) (3)
SKM bez Gdanska nie dalo by rady. Miasto tak samo finansuje ZKM i tramwaje ktore wlasnie kupiono.
- 6 10
-
2010-02-15 13:57
(2)
A znasz koszt takiego nowego pociągu? Sfinansujesz to?
- 7 4
-
2010-02-15 14:03
21 mln. remont "jedyne" 7 mln... ktoś się tutaj na głowy zamienił z... (1)
- 4 1
-
2010-02-15 21:26
no to 21 a 7 to jest kolosalna różnica tu masz jeden pociąg a tu trzy.Za cenę siedmiu nowych wyremontujesz dokumentnie 21 jednostek.A to nie są modernizacje w stylu pomalowania czy zmiany siedzeń.To praktycznie zbudowanie pociągu od nowa nowe podzespoły nowoczesny napęd.To kosztuje.Jak się patrzy na tą wyremontowaną w listopadzie jednostkę to w czym ona ustępuje tym pesowym wynalazkom?
- 4 2
-
2010-02-15 13:06
Piotr Kurski rozpoczął kampanię wyborczą :) (3)
- 8 3
-
2010-02-15 13:11
? (2)
Kazdy dobry pomysl jest dla ciebie kampania wyborcza?
Szkoda, bo wlasnie przez takie wypowiedzi jak ta twoja nie da sie wiele rzeczy osiagnac w Polsce i pchnac narod do przodu.- 5 5
-
2010-02-15 14:55
dobrych pomysłów to jest mnóstwo (1)
i nie baniakuj tu o narodzie, tylk pokaż ustawę, która pozwala Miastu kupowac składy SKM na wożenie mieszkańców innych miast.
I jeszcze wskaż skąd na to wziąć pieniądze.- 5 0
-
2010-02-15 15:50
Roczny budzet Gdanska to ponad 2 miliardy zlotych
Znalezc tam 9 mln zl x 30 pociagow i rozlozone na kilka lat kredyt to nie jest problem, a zobacz ile czasu...ponad 30 lat jezdza te same stare kwadratowe wolne sklady. Wstyd dla miasta bysmy mieli taka kolej podmiejska.
- 4 3
-
2010-02-15 13:08
może gdynia się dołoży wreszcie do czegoś wspólnego? (5)
przez całe miasto przebiega linia SKM, w gdańsku to tylko połowa miasta.
- 12 1
-
2010-02-15 13:10
ciekawe (2)
jakoś nie widziałem skm na dąbrowie, pustkach, pogorzu ....
pomyśl zanim napiszesz- 2 10
-
2010-02-15 13:22
sorry, peryferie nikogo nie interesują (1)
- 11 3
-
2010-02-15 15:38
Dlatego Gdańsk leży z boku
- 2 5
-
2010-02-15 15:06
gdynia nie wchodzi w układy ze złodziejami!!! (1)
i za to ma duży +
- 2 7
-
2010-02-15 21:00
ale za to pasożytuje na uczciwych
- 2 0
-
2010-02-15 13:09
(2)
ale co ma Adamowicz do taboru skm?? gdansk jest jedynie jakims tam udzialowcem, jednym z wielu. Rozumiem, ze mozna nie lubic Budyniu, ale nie popadajmy w paranoje.
- 11 3
-
2010-02-15 13:13
budyn przy swoich wplywach (1)
powinien stymulowac, a nie tylko brac i imprezowac na bankietach.
Nie jestem wrogiem budynia ale twierdze, ze jest czlowiekiem bez wizji, bez zapalu do rozwijania Trojmiasta - taki typowy bierny urzednik.
ZKM dostanie 30sci kilka nowych tramwajow.SKM to skrot takze myslowy. Nie wazne kto jest operatorem - byle jezdzily po torach pociagi podmiejskie ktore sa NOWE- 4 10
-
2010-02-15 21:36
prezydent miasta nie jest od kupowania pociągów prywatnym firmom
Jak chłopaki na budowie mają starą betoniarkę to nie biegną do prezydenta by im kupił nową.
A nowe pociągi wcale nie są takie super. Ten wyremontowany "metropodobny" skład SKM bardzo mi się podoba, jest cichy, szybki i przestronny.- 2 0
-
2010-02-15 20:43
JAk Ci sie nie podoba
to kup sobie najnowsza fure ze wszystkimi bajerami jakie tylko sa mozliwe i nia jezdzij sam i nie narzekaj!!! Bmw x6 albo jakis bentley powinien cie zadowolic;] pzdr~~
- 2 0
-
2010-02-15 12:54
gdyby była kolej metropolitalna (5)
można by jechać drugą nitką - niestety, nadal jej nie ma...
pozdrawiam myślących- 32 25
-
2010-02-15 13:06
co to da?
Druga nitka zaczyna się/kończy między główną a wzgórzem więc co to ma do rzeczy w wypadku zerwanej trakcji przed chylonią?
też pozdrawiam myślących- 9 1
-
2010-02-15 13:09
tak, do Wrzeszcza przez Berlin
chyba że lubisz tłuc się pseudo pociągami
- 1 1
-
2010-02-15 13:50
to użycz swojej nitki, którą podtrzymujesz uszy :)
- 14 0
-
2010-02-15 14:04
w zasadzie można jechać przez tczew, i jakąś pętlę zrobić, ale co to ma do rzeczy?
- 0 0
-
2010-02-15 20:57
Przestan nazywac sie bombardier
Bombardier to kapitalna firma - nie jestes godny takiego nicka.
- 1 0
-
2010-02-15 12:54
.... (1)
to nic nowego-ciągle coś, to spóźnienia, to zimno - ogrzewania nie ma. Juz tak na poważnie władze mogłyby sie zastanowić co z tym fantem zrobić!!! Może jeszcze ze 2 Sea Towers postawią??
- 19 7
-
2010-02-15 20:47
a co ma piernik do wiatraka? Sea tower przeciez nie miasto budowalo. wiecznie wszystkim zle
- 2 1
-
2010-02-15 12:59
Transrapid Maglev w Trojmiescie (24)
Moglby stac sie technologiczna duma Trojmiasta - pociag pedzacy 1-1.5 cm nad torem, do 431 km/h. Moglby polaczyc Gdansk-Sopot-Gdynie.
transrapid.de- 13 22
-
2010-02-15 13:05
przepiekny Maglev na torze testowym w Niemczech (3)
http://www.youtube.com/watch?v=yx5CKThPcJI
Kocham Trojmiasto, chcialbym widziec ten sprzet u nas.
Wyobrazcie sobie taki tor niewiele nad drzewami ( by sie nie rzucal za mocno w oczy) w pasie nadmorskim. Jakie widoki, jaka podroz, bajka.- 3 4
-
2010-02-15 15:08
ale bzdet wymiśliliście (2)
Maglev ma sens przy dłuższych dystansach, inaczej energia zużyta na przyspieszanie i hamowanie nigdy się nie zwróci.
Tak szalonych wizji to nawet budyń nie ma...- 7 2
-
2010-02-15 15:53
Poczytaj o maglev (1)
Maglev moga poruszac zaledwie 3 elektryczne wiatraki na polu...
Tu jest porownanie Transrapid i ICE 3 generacji (najnowsze)
http://www.ew.e-technik.tu-darmstadt.de/cms/fileadmin/pdf/ice3.pdf
Zanim zaczniesz bzdury pisac poczytaj troche.- 1 2
-
2010-02-16 19:35
A Ty poucz się trochę fizyki najpierw, może wtedy coś zaczniesz rozumieć.
ICE tak jak inne koleje wysokich prędkości służą do pokonywania DUŻYCH odległości a nie jako kolejka miejska! Również lewitacja magnetyczna specjalnie się do takiej roli nie nadaje.
Ta ostatnia jest do tego kolosalnie droga, nieopłacalna i obecnie niepotrzebna. Jednymi znaczącymi zaletami tej technologii są nieco mniejsze zapotrzebowanie na energię, nieco większy komfort jazdy i brak problemów z dostarczaniem energii w pełnym zakresie prędkości czy możliwość pokonywania bardziej stromych podjazdów. Nie równoważą one jednak kosztów jej budowy a takie same osiągi mogą mieć dużo tańsze pociągi poruszające się po klasycznych szynach.- 0 0
-
2010-02-15 13:14
rozumiem ze pracownicy SKM glosuja przeciwko;) (1)
maglev zmienil by w Trojmiescie WSZYSTKO jesli chodzi o transport miedzy miastami.
- 2 4
-
2010-02-15 21:32
to jest nierealne przy takiej infrastrukturze linii kolejowej idącej przez Trójmiasto.na torach dalekobieżnych przez Trójmiasto prędkość maksymalna to obecnie 100 a będzie 120 i nic więcej.Na linii SKM 70 i gdzie ty fantasto tu widzisz te swoje 250?Może 250 przy przystankach SKM które miałyby być pomijane?A strefa bezpieczeństwa na szerokość peronu?
- 1 0
-
2010-02-15 13:45
ale fajnie prawisz (6)
431 km/h pomiędzy Żabianką a Wyścigami
to jest to- 9 1
-
2010-02-15 13:52
3-4 stacje by byly (3)
Gdansk, Wrzeszcz-Sopot-Gdynia
Czas przejazdu 1 min na stacje x 4 = 4 min + 5-6 min jazdy, lacznie 10 minut
by teleportowac sie do centrum Gdyni.
Pociag nie jechal by 431 km/h ale spokojnie do 250 km/h bo tak moglby rozpedzic sie ten sprzet miedzy Wrzeszczem a Sopotem i potem miedzy Sopotem a Gdynia.
Dochodzi ogromny prestiz Trojmiasta, wygoda podrozy, przyjazd pociagow idealnie na czas, bezkolizyjnosc.
Za 50 lat ludzie dziekowali by tym, ktorzy ten transport zapoczatkowali.- 5 4
-
2010-02-15 14:10
głupota (2)
ja proponuję tańszy sposób!
Katapulty! To jest to! Takie jak są w "Gumisiach"! siadasz na foteliku, kasujesz bilet, określasz kierunek i łup... lecisz sobie nad miastem, podziwiasz widoki a potem spokojnie lądujesz w siatce amortyzującej... nie było by problemu z przesiadkami wykupem działek pod torowisko same plusy...- 13 1
-
2010-02-15 14:34
Albo sprzedawac sok z gumijagod (1)
- 7 2
-
2010-02-15 15:53
i takim cos wybudowac
chodzcie pieszo "wiesnioki"
- 1 2
-
2010-02-15 13:54
(1)
ciekawe czy zdążyłby się rozpędzić chociaż do 200 km/h :)
- 2 1
-
2010-02-15 13:56
Oczywiscie. ten pociag ma bardzo duze przyspieszenie
ale ograniczane jest by pasazerowie mieli komfort
- 1 1
-
2010-02-15 13:52
jo jo (6)
ile to by kosztowało? 20-30 mld? trzeba być chińczykiem żeby coś takiego zbudować
- 3 0
-
2010-02-15 13:54
kosztowalo by i nie budowalo by sie w 1 rok (5)
a w 10 lat np, przy finansowaniu UE takze.
- 2 1
-
2010-02-15 13:56
ps: przesadzilem z 10 latami
ale 5 lat powiedzmy, odcinkami a nie wszystko rozgrzebane na raz.
- 0 1
-
2010-02-15 14:04
absurd (3)
jaki jest sens budowy dla 2 przystanków? 5km się rozpędza 5 km hamuje 10 jedzie z pełną prędkością( -Gdynia Główna Gdańsk )kasa wyrzucona w błoto.
Chińczycy zbudowali bo lotnisko, w Pekinie ma obsługiwać 76 mln pasażerów rocznie-już teraz jest to grubo ponad 50 mln-kilkadziesiąt razy więcej niż SKM...- 2 1
-
2010-02-15 14:07
5 km hamuje zlom SKM (2)
a nie transrapid.
431 km/h nie musi mknac, wystarczy ze bedzie to 200-250 km/h = czas 10 min.- 0 4
-
2010-02-15 15:10
taaaa, a samochód hamuje na ścianie natychmiast
tylko jakoś pasażerowie tego nie lubią, ciekawe dlaczego?
- 5 1
-
2010-02-15 21:30
czy tak trudno zrozumieć że do takich prędkości potrzebne jest sto dodatkowych zabezpieczeń?Inna sygnalizacja itd itd?
- 0 0
-
2010-02-15 13:54
ale mógłby wozic tylko kosmonautów i pilotów samolotów myśliwskich (1)
pokarz mi palcem normalnego czlowieka, który na stojąca wytrzymałby przyspieszenia potrzebne do rozpędzenia sie do 400km/h i wyhamowania do zera na odcinku 2 km
- 4 3
-
2010-02-15 13:58
Nie myl Maglev z pociagiem zatrzymujacym sie na kazdym przystanku;)
3-4 stacje, jak napisalem.
- 3 3
-
2010-02-15 14:27
(1)
Jechalam w Szanghaju-piekne!
W tym bezmozgo-zlodzejskim kraju-niemozliwe- 3 5
-
2010-02-15 15:55
Oczywiscie
Ja tez zwatpilem czytajac wpisy neandertalczykow na tym forum.
Po co takim glabom cokolwiek budowac?
Niech jezdza dalej zasikanymi ( przez nich samych ) kolejkami EN ...- 1 4
-
2010-02-15 13:09
metro
Ahh... te Metro;-)
- 11 1
-
2010-02-15 13:11
miałem dziś jechać, ale nie lubie poniedziałków:-) miałem czutke (12)
wyrazy współczucia tym co z powodu awarii stracili nerwy i czas
w życiu pewne są tylko śmierć i podatki
reszta to rzecz względna- 11 6
-
2010-02-15 13:21
Mozesz byc jeszcze jednego pewny (11)
Ze w przeciagu 10 kolejnych lat nie zobaczyc na dworcu we Wrzeszczu ICE, ktory bedzie za 10 minut mknal 301 km/h do Warszawy.
Mozesz byc tez pewien, ze nie zobaczyc Transrapid Maglev, ktory IDEALNIE pasowal by do Trojmiasta jako ultra szybki masowy srodek transportu miedzy miastami i do pracy.
Brak wladzom Trojmiasta WIZJI, SPOJRZENIA W PRZYSZLOSC, odrobiny marzen. Problemem nie do rozwiazania stal sie bilet wazny w 3 miastach. Od 20 lat nie da sie prostej rzeczy zalatwic.- 5 0
-
2010-02-15 13:35
a gdzie jezdza pociagi na poduszce magnetycznej? (6)
na razie projekty zostaly pokasowane ;] nawet niemcy nie sa w stanie pociagnac tego projektu
- 3 0
-
2010-02-15 13:37
japonia i chiny, ale głowy nie dam (2)
- 0 0
-
2010-02-15 13:41
w chinach 30km toru, bilet 20 zlotych. u nas pewnie za 80 by byl ;] (1)
bezsensowna propozycja, za drofga technologia, bardzie jby sie sprawdzala na dlugie dystanse. rozpedz pociag do 450 km/h miedzy zaspa a przymorzem ;]
- 4 0
-
2010-02-15 13:45
Przedstawie kontrargumenty
U nas moglby byc za 5zl-10 zl i wielu ludzi by zaplacilo by szybciutko miedzy miastami sie przeniesc.
Maglev bardzo szybko sie rozpedza i nie chodzi o to by zatrzymywal sie jak SKM na kazdej stacji tylko mial kilka kluczowych stacji.
Technologia nie jest za droga. Koszty jak wyliczono sa podobne ( Sprawdzono to PO wybudowaniu trasy Kolonia-Frankfurt), a potem oplaty za 40% mniejsze za energie. Ten pociag pobiera malo energii, jest cichy, szybki. Same plusy.- 1 3
-
2010-02-15 13:41
Shanghai China (2)
Roznica miedzy Niemcami a Polska jest taka, ze tam juz jest swietna infrastruktura kolejowa, a u nas NIE. W zasadzie od nowa trzeba zbudowac glowne linie kolejowe by byly one jak dzis buduje sie w Hiszpanii - do 350 km/h
Byl projekt w Monachium by polaczyc lotnisko z miastem, ale problemem politycznym okazala sie suma 3 mld euro bo w Monachium trzeba by bylo drazyc wiele tuneli pod miastem i WLASNIE TO stalo sie koscia niezgody ze wzgledu na koszty, ktore trzeba by bylo wstepnie poniesc.
Korzysci byly by na dziesiatki lat albo i dluzej bo zamiast 45 minut jechalo by sie
10 minut do miasta i to ma sens.
Trojmiasto IDEALNIE pasuje do linii Maglev.- 0 0
-
2010-02-15 13:43
a po ile bilet? idealnie :D 3 mld euro hahaha (1)
spoko, pomarzyc mozna ale maglev na tak krotkich trasach jest bez sensu....
- 2 1
-
2010-02-15 13:47
my tez mamy owe 30 km tak jak w Shanghai
Moglo by byc 3 stacje, pociag by pokonywal cala droge w 10 minut a nie 35.
Zwroc uwage ze to INWESTYCJA, a nie kupno czegos na 1-2 lata.
Prawdziwie zmarnowane pieniadze to stadion na 1 mecz.- 3 1
-
2010-02-15 13:36
(3)
powiem tak
nie wychowywałem sie w zbytkach, nie mam aspiracji światowca, mam dystatns i pokore do rzeczy, które nie zależą ode mnie
osobiście uważam, że SKM i gdańskie autobusy są najmniej zawodnymi
nie mówie o gdyni, bo korzystam sporadycznie z R (jeździ na medal)- 2 1
-
2010-02-15 13:49
nie jest tak zle z skm i autobusami fakt (2)
Ale powinnismy isc DO PRZODU jako narod, cywilizacyjnie. A zobacz co mamy - stare pociagi z 1975 roku nie przyjezdzajace na czas.
- 1 1
-
2010-02-15 14:19
(1)
wiem co mamy, pamietam co było
na początku był tabor z berlińskiego metra
pamietam jak budowali przystanek przymorze (tunel) i żabianke, bo dojedżałem do szkoły
trzeba by się cofnąć 20 lat wstecz i przyjrzeć sie gdzie poszły pieniądze z prywatyzacji i z budżetu
na razie mówienie o nowoczesnym taborze jest bajką o żelaznym wilku
zobacz na warszawskie metro - ile lat je budowano i w jakich bólach
a to wszak stolica odbudowywana przez cały Naród- 2 0
-
2010-02-15 21:21
te berlinki były lepsze niż obecne "kible', przynajmniej wymyśłone przez inżynierów
a nie domorosłych majsterkowiczów
- 0 0
-
2010-02-15 13:32
TRAKCJE CZĘŚTO SIĘ ZRYWAJĄ , MOŻE CZAS ZMIENIĆ ZAŁOGĘ . (3)
- 9 4
-
2010-02-15 13:53
może czas zbudować 3szynę zamiast trakcji napowietrznej? (2)
- 1 4
-
2010-02-15 15:45
Czas kupić NORMALNE SKŁADY (1)
Mam dośc EN57 i innych szajsów pamiętających zdarzenia z lat 70-tych.....
Rozumiem, że film kręcimy, rozumiem tradycje.... ale chce jakiś normalny pociąg miejski który ma wejście równo z peronem, wiele drzwi i dobrze przyspieszenie- 5 0
-
2010-02-15 21:02
ja też o tym marzę, ale ta banda debilów z SKM nie rozumie podstaw
oni nawet nie trzymają standardów lat 70'tych
- 0 1
-
2010-02-15 13:36
Sa i beda MYTE codziennie
Zdajesz sobie sprawe?:)
Zwyciezki projekt byl najlepszy ze wszystkich - odstawal stylem.
Jednak ja pomalowal bym tramwaje jeszcze nowoczesniej - moze np grafit jeszcze dodal. Bialy mozna bylo smialo zastapic innym kolorem.- 0 0
-
2010-02-15 13:43
to zawsze bedą sie zrywać jak przyjdzie snieg czy mróz?
to samo było jak pojawiły się mrozy, tyle że mieliscie pekniecia torow, moze czas na wymianę kolejek i torów co?
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.