- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (98 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (38 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (121 opinii)
- 4 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (34 opinie)
- 5 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (268 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (159 opinii)
To 65-latek niszczył źle zaparkowane auta na Wzgórzu
Zatrzymano samozwańczego "szeryfa", który od ponad roku rysował lakier samochodów parkujących na Wzgórzu św. Maksymiliana. Sprawcą okazał się mieszkający w okolicy 65-latek. Przyznał policjantom, że auta rysował, gdyż były - jego zdaniem - nieprzepisowo zaparkowane.
Na zbyt dużą liczbę aut, także tych zaparkowanych nieprawidłowo, od dawna skarżą się mieszkańcy okolicy. W lutym ubiegłego roku jeden z nich postanowił "wziąć sprawy w swoje ręce" i zaczął regularnie niszczyć samochody, które w jego ocenie stały niezgodnie z przepisami.
Sprawca zatrzymany na gorącym uczynku
Policja od dłuższego czasu próbowała złapać "szeryfa" i w końcu się to udało - zatrzymano go na gorącym uczynku, gdy przed godz. 5 rano, podczas spaceru z psem, rysował jedno z aut.
- Na razie 65-latek usłyszał 19 zarzutów. Przyznał się do zarysowania samochodów. Niszczył je podczas spacerów z psem. Gdy widział, że jakieś auto jest zaparkowane - w jego ocenie - nieprawidłowo, to podchodził i rysował jego bok na całej długości - mówi Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Straty wynikające z działań "szeryfa" można już liczyć w dziesiątkach tysięcy złotych, bo w przypadku każdego z aut ich właściciele wyceniali je średnio na 2 do 4 tys. zł.
Policja przyznaje, że przynajmniej część zniszczonych przez 65-latka samochodów faktycznie mogła być zaparkowana nieprawidłowo.
Liczba zarzutów dla mężczyzny wciąż pozostaje kwestią otwartą, bo policjanci zgłoszeń dotyczących rysowania lakieru w tej okolicy otrzymali w ostatnich miesiącach znacznie więcej. Nie jest jednak wykluczone, że część zniszczeń wykonał nie tylko 65-latek, ale też jego naśladowcy.
Opinie (513) ponad 10 zablokowanych
-
2018-04-22 19:54
Ludzie,ludzie...
Sugeruję zmianę znaku na parkowanie pod skosem i przygotowanie ograniczników aby auta nie zajmowały przestrzeni dla pieszych. Przerwy między drzewami na tej ulicy są idealnym wyznacznikiem na miejsca parkingowe. Spróbujcie mieszkać i parkować na tak okupowanej przez auta ulicy. Starszy pan ,,rysownik" (zapewne nie posiada auta) i wielu z komentatorów zapraszam po rozum do głowy.
- 4 0
-
2018-04-22 19:44
parkowanie
szkkoda, powinni go wypuścić niech nadal ustawia źle parkujących
- 2 3
-
2018-04-20 13:33
Zlicytować mieszkanie, na bruk i niech pokrywa szkody. (12)
- 258 338
-
2018-04-22 16:39
q jesteś bucem
i tyle
- 1 0
-
2018-04-20 15:16
(2)
wynagrodzic postawe obywatelska zapraszac tego pana na pogadanki do szkol
- 35 22
-
2018-04-20 15:18
(1)
ale najpierw wyrównać jego koszty i dać premię za fatygę
dam stówę, ale anonimowo, kiedy i gdzie?- 17 5
-
2018-04-21 07:49
Nie wstydź się swoich poglądów , chociaż głupiś
- 1 6
-
2018-04-20 15:17
Nic nie będzie płacić (7)
Policjanci złapali na gorącym uczynku, ale tylko przy jednym samochodzie. Zgodnie z zasadą domniemania niewinności, nie mają dowodu na to że zarysował inne. Nawet jeżeli się przyznał, to i tak może wycofać zeznania i powiedzieć że się zestresował na komendzie. Do tego jeszcze prokurator musi udowodnić, że zarysował umyślnie, a nie np. niósł w ręku klucze od domu i mu się niechcący zarysowało...
- 20 6
-
2018-04-20 15:58
(1)
"Nawet jeżeli się przyznał, to i tak może wycofać zeznania i powiedzieć że się zestresował na komendzie"
jesli na komendzie zlozyl zeznania a w sadzie zlozyl inne zeznania to sad sam wybiera ktorym zeznaniom da wiare z reguly sa to te zlozone na komisariacie
przypomnij sobie sprawe komendy
na policji sie przyznal w sadzie odwolal a sad na podstawie zeznan zlozonych na policji go skazal
to nie amerykanski film w polsce tak latwo w kulki nie polecisz- 2 6
-
2018-04-20 21:24
Owoce w sadzie....
O jabłkach mowa?!??
Ps. Mądrali i prawników tu co niemiara ale zupełnie nie rozumiem tej pochwały zlego zachowania, tego wstawiennictwa w obronie psychola. Dla jasności nie pochwalam również złego parkowania ale bądźmy ludźmi.- 4 3
-
2018-04-20 15:46
(4)
Napisali że sie przyznal do poprzednich.
Jaka tu domniemana niewinność?- 10 11
-
2018-04-20 16:16
(3)
wymuszone zeznanie
"zatrute owoce" niedopuszczalne jako dowód w sądzie
nawet w sadzie PiS- 6 6
-
2018-04-20 17:51
(2)
Gwoli ścisłości, bo może ktoś zechce to powtarzać - "owoce zatrutego drzewa" , a nie "zatrute owoce".
- 4 0
-
2018-04-20 20:38
owoce zatrutego drzewa są zawsze zatrute!
- 0 0
-
2018-04-20 19:36
sorry , oczywiście masz rację
jestem tylko ciut oczytanym dyletantem , nie znam się
ale miło że potwierdzasz sens, dzięki- 3 0
-
2018-04-22 13:20
Głupi stary pryk, pewnie emeryt ubek, pies, czy ormowiec..zachcialo sie dziadkowi sprawiedliwość wymierzać..co ubeku, emeryturę obcięli i sie mścisz?? Idź na ryby, na działkę, pooglądaj 1 z 10, a nie się bierzesz za szeryfowanie..morde ci obić powinni, nogi polamac i chatę spalić dziadu jeden !!! Bohater o 5 rano, jak ludzi nie ma..nie możesz spać, to się napij na sen, a nie durnoty do Glowy wchodzą..skad taki dziad wie, jak sie prawidłowo parkuje, prawo jazdy wgl ma?
- 7 3
-
2018-04-20 13:33
Swoją drogą (34)
Mamy tu piękną ekspozycję dzbanów, którzy nie ogarniają że mają postawić tam samochód równolegle do drogi.
- 412 20
-
2018-04-20 13:58
Brak miejsc parkingowych (7)
Parkując w ten sposób zmieści się dużo więcej samochodów.
Człowiek wraca z roboty i się martwi gdzie znajdzie miejsce- pod
domem czy może kilometr dalej.- 4 35
-
2018-04-20 14:00
Na auto za 30-40 tysi cię stać, a na miejsce postojowe, parking już nie? (5)
- 38 5
-
2018-04-22 13:15
Stać mnie, owszem, ale z natury za nic nie place, wiec za miejsce tez nie zapłacę..za samochód tez nie zaplacilem, zeby bylo jasne..
- 0 1
-
2018-04-20 19:00
Mało podatków w cenie benzyny? (2)
- 4 9
-
2018-04-21 00:41
surprise surprise
w cywilizowanych krajach do dopiero początek kosztów
- 5 0
-
2018-04-20 19:43
jak widać po zdjęciach
zdecydowanie za mało
- 9 1
-
2018-04-20 14:44
czary, może pomrocznosc jasną mają
- 4 1
-
2018-04-20 14:04
W zasięgu rzutu beretem praktycznie wszystkie linie komunikacyjne, ale samochód musi być. I musi się zmieścić a z wózkiem to se można po bulwarze pospacerować, co się j...e 500+ szwenda?
- 20 3
-
2018-04-20 13:40
bądźmy ludźmi a nie paragrafami (24)
albo mieszkańców którzy zmuszeni są zaparkować samochód w sposób niezgodny z przepisami, aby po pracy znaleźć miejsce w pobliżu domu
- 15 53
-
2018-04-20 14:06
To mam propozcyję (13)
Policz ilu jest mieszkańców, potem miejsc i ustal sobie w swoim domu kto sprzedaje grata.
- 9 4
-
2018-04-20 14:44
To proste (3)
Ten, kogo nie stać na wykupienie miejsca parkingowego.
- 14 0
-
2018-04-20 15:06
tak to działa w normalniejszych krajach (2)
w Heidelbergu widziałem, że samochody stojące przy mojej uliczce wszystkie maja opłatę za parkowanie, roczną, zapewne niedrogą, ale dla naszych Januszów (a i dla mnie, na stypendium) pewnie było by drogo, choć tam żyli sami studenci, doktoranci itp
ci co "na moment" maja obok parking na godziny
2 EUR za godzinę
też mnie nie było stać
Parkowałem darmo, tam, gdzie było wolno, dwa kilometry od domu, a do domu przez te parę tygodni dojeżdżałem składaczkiem. Składaczek przywiozłem z Polski, w bagażniku. Ale rano wielu ludzi porusza się tam składaczkami. A jeszcze więcej zwykłymi rowerami. Własnymi i publicznymi (też 2 eur za godzinę, też nie było mnie stać, ale za pierwszym pobytem z nich korzystałem)- 19 0
-
2018-04-22 13:13
Wzruszyła mnie twoja historia, biedaku..wysle ci 2 euro, spelnij swoje marzenia..masz cyk 2 euro..
- 0 1
-
2018-04-20 17:19
To jakby nie przymierzając- porównanie cywilizacji zachodniej z dzikim azjatyckim wschodem
- 10 0
-
2018-04-20 14:38
ja tez mam propozycje (3)
wyjdz na spacer i nie zawracaj sobie glowy takimi problemami, bedzie zylo sie lepiej
- 2 9
-
2018-04-20 14:40
ok, ok (2)
a że drogę spaceru tarasują graty
spaceruj po ich dachach
a żeby się nie ślizgać, użyj raków- 21 0
-
2018-04-22 13:11
Uzyje krabów, bedzie śmieszniej..
- 0 1
-
2018-04-20 14:44
albo jestes niesamowicie gruby albo nadgorliwy, tak czy inaczej nie zazdroszcze
- 1 15
-
2018-04-20 14:43
dokładnie, ludzie mieszkają na piętrach jeden nad drugim (4)
a samochody stoją wszystkie obok siebie,
czyli powierzchnia jednego bloku 4 piętrowego wymaga około 4 bloków powierzchni na auta,
w ten sposób miasto musiało by mieć rozmiar 100 razy większy i do centrum jechało by się 2,5 godziny- 7 9
-
2018-04-20 18:19
w tym miejscu ponad połowa parkujących (2)
ma rejestrację GWE, GD, GPU. Szkoła muzyczna i strudzeni muzycy.
- 7 1
-
2018-04-20 19:13
(1)
czyli uważasz że powierzchni parkigu ma być...
mniej?
by wystarczyło ila mieszkańców i dla ich gości i dla w/s studentów?
gdzie ty się uczyłeś, na WUML?- 1 4
-
2018-04-20 19:43
uważam, że przy każdym obiekcie użyteczności publicznej
powinna być strefa płatnego parkowania - bo nieważne, ile tych miejsc będzie, będą zajęte.
Ty widocznie nie uczyłeś się wcale, bo jak z mojej wypowiedzi wyciągnąłeś wniosek, jaki wyciągnąłeś - to jedynie pogratulować.- 3 1
-
2018-04-20 15:08
wybacz
dają minusy, bo myślenie boli
nieprzywykłych- 4 5
-
2018-04-21 11:35
znaleźć miejsce w pobliżu domu
najlepiej 1 m przed klatka(dlaczego inni nie maja z tym problemu?)
- 10 0
-
2018-04-20 14:02
(7)
Tylko dlaczego ci parkujący nie chcą być ludźmi, albo nie traktują jak ludzi tych którzy np. idą chodnikiem z wózkiem (patrz ten srebrny w głębi planu)? Dlaczego nie kumają że wyjazd z takiego parkowania to ruletka? I plują się że rowerzysta jedzie środkiem ulicy bo taki cofający to na bank go nie zauważy?
- 55 2
-
2018-04-20 14:10
Bo moje (6)
jest najmojsze i ważniejsze niż twojsze.
Kłamiemy, oszukujemy, kradniemy na potęgę ale po wizycie w kościele licznik jest wyzerowany.- 43 4
-
2018-04-20 14:36
skad wiesz ze parkujacy nie chca byc ludzmi (5)
miejsca wystarczy dla wszystkich, na chodniku zmiesci sie Pani z wozkiem, chyba ze chce isc w cztery osoby cala szerokoscia chodnika. Normalny czlowiek - pojdzie kawalek gesiego i nie zwroci uwagi ze na chwile sie scisnal lekko ze swoimi bliskim, cieszac sie dalej swoim zyciem; frustrat i pitola bez wlasnych problemow i z zyciowym niespelnieniem bedzie widziala w tym problem. Mozna zyc normalnie w spoleczenstwie z zyczliwosca, ale niestety nie tutaj, gdzie zamiast zyc swoim zyciem i sie tym cieszyc, to ludzie patrza kazdemu na rece i mysla o co by tu dzis przyczepic do somsiada. Niestety ale zlosliwosc w tym kraju jest na porzadku dziennym, ludzia chca zmieniac swiat zapominajac ze ten proces trzeba zaczac od zmiany siebie. Pokoj z wami
- 8 46
-
2018-04-20 14:52
to popatrz ile miejsca ten srebrny zostawił (2)
- 24 0
-
2018-04-20 14:53
(1)
ale co mam sie rozplakac czy nie spac przez to po nocach?
- 3 24
-
2018-04-21 00:43
Pomyśleć
Ale w twoim przypadku skończy się na płaczu z bezsilności
- 9 0
-
2018-04-20 23:15
Normalny
Normalny zaparkuje zgodnie z przepisami, które interpretuje jako umowę między pozostałymi użytkownikami drogi. Norgany nie będzie postępował niezgodnie z umową i wyegezkwuje swoje prawa gdy trzeba.
- 5 1
-
2018-04-20 15:04
tyle samo ile rosnące obok drzewo...
- 2 9
-
2018-04-20 22:23
bredziesz
niby kto ich zmusił?
- 3 0
-
2018-04-20 13:42
bo każdy widzi, że wszyscy parkują prostopadle to robi tak samo.
Jakby zaparkował zgodnie z przepisami to by go zastawili z przodu i z tyłu i nie mógłby wyjechać potem.
- 9 16
-
2018-04-22 12:42
Czyli poniesie konsekwencje za bezczynność policji i straży miejskiej...
To powinna być ich robota, ale frustracja spowodowana tym bałaganem wokół pchnęła go do działania. Wszędzie te rąbane samochody - zniszczony każdy trawnik, każdy chodnik...
- 3 5
-
2018-04-20 22:47
Tego pana zapraszam (2)
do Gdańska przed Zbrojownię od strony Targu Węglowego, miałby pole do popisu. Codziennie parkuje tam 8 - 9 samochodów zastawiając chodnik pieszym idącym w stronę Teatru. Obok jest plac płatny dla potencjalnych kierowców natomiast ci pod Zbrojownią unikają płacenia i parkują jak sobie chcą. Dziwne, że Straż Miejska tego nie widzi, miałaby niezły dochód z zakładania blokady na koła a może to po cichu uzgodnione???
- 14 2
-
2018-04-22 12:02
RTV to nie tylko abonament
To przede wszystkim koszt prądu i mój stracony czas (to też pieniądz), dlatego wyrzuciłam rtv 9 lat temu, wyrejestrowałam urządzenia i dobrze mi z samym komputerem. Za to co się należy płacę ile trzeba nie naruszając przyjętych norm prawnych, na co mnie nie stać to nie korzystam i już! Tym kierowcom spod Zbrojowni brakuje nie tyle pieniędzy na opłacenie miejsca co logiki!!! A gdyby tak zaparkował bliżej muru budynku to chodnik byłby dla wszystkich i nikomu nic do tego czy on trzyma układy ze Strażą Miejską czy nie :( "sas" to człowieczek krętaczek jak mniemam.
- 0 0
-
2018-04-21 09:26
A Ty tak lubisz za wszystko płacić , nigdy nie korzystałeś z możliwości uniknięcia opłaty? Ciekawe czy płacisz abonament RTV.
- 0 4
-
2018-04-20 13:41
Dzień dobry, ktoś mi porysował auto (20)
- A gdzie pan parkował?
- na zakazie
- proszę, oto 500 zł mandatu, żegnam.- 94 20
-
2018-04-22 08:06
(1)
Dlaczego 500 za złe parkowanie jest 100. Ciekawe jak ty jeździsz i parkujesz głupcze.
- 0 2
-
2018-04-22 11:58
On dostaje 500,- mandatu bo jest tak ogarnięty , że za jednym zamachem zajmuje 5 miejsc parkingowych.
- 0 2
-
2018-04-20 14:24
Nie ma problemu - mandat przyjmuję . (15)
A teraz proszę przyjąć zgłoszenie zniszczenia cudzego mienia - szacunkowo tak około 4 -5 tysięcy koszta naprawy , dokładniejszą kwotą będzie dysponował serwis po likwidacji szkody . Dane sprawcy są Państwu znane , dziękuję i również żegnam.
- 19 19
-
2018-04-20 14:30
W przyszłym tygodniu aspirant wypisze panu od ręki kwit o umorzeniu z powodu niepoczytalności sprawcy (12)
- 14 0
-
2018-04-20 14:39
Nie szkodzi (9)
Poproszę o dane personalne sprawcy i numer polisy - o ile takową posiada a zapewne tak - ubezpieczenia mieszkania.
Dziękuję - to mi wystarczy.
Żegnam.- 5 12
-
2018-04-21 21:28
A co, jego M3 Ci porysowało samochód ? (1)
- 1 0
-
2018-04-22 11:56
Tak i nie było to M3 tylko M1 ( kawalerka)
- 0 0
-
2018-04-20 23:43
(4)
ano nie dostaniesz numeru polisy mieszkania, bo gucio Ci do tego
- 5 0
-
2018-04-21 11:06
A to się zdziwisz (3)
Policja ma obowiązek podać takie informacje w przypadku gdy sprawca jest znany .
Tak, że zapraszam wszystkich pokrzywdzonych ( na razie 19 pojazdów) na komisariat po takie dane. W kolejnym roku ubezpieczeniowym , samozwańczy szeryf , mieszkania już nie ubezpieczy bo składka ubezpieczenia przekroczy wartość mieszkania.
Dziękuję i żegnam.- 2 9
-
2018-04-21 11:44
(2)
Jako pracownikowi jednej z dużych firm ubezpieczeniowych, podaj mi waćpan podstawę prawną swoich wynurzeń. Bo ni chcę martwić, ale zarówno my, jak i konkurencja, działamy inaczej.
Dodatkowo, możesz sam się zdziwić. Masz prawdopodobnie odsyłacz w umowie do OWU, gdzie z kolei masz zapisane kilka paragrafów o ruchu pojazdów i parkowaniu zgodnie z przepisami PORD. I możesz nie dostać odszkodowania właśnie z tytułu naruszenia tych zapisów. A jak nie ma odszkodowania, nie ma regresu. Zostaje Ci pozew cywilny w stosunku do domniemanego sprawcy, a tu już loteria.- 7 0
-
2018-04-22 11:55
Nie podam podstawy bo nie znam.
Podaję tylko fakty z własnego doświadczenia - 4 lub 5 lat temu w ten sposób miałem likwidowaną szkodą na swoim pojeździe - dzieci sąsiada porysowały ( jak to dzieci) na parkingu rowerami kilka aut. Między innymi moje - szkoda została zlikwidowana z polisy OC mieszkania sąsiada. Jakie były to procedury i na podstawie jakich paragrafów i warunków polisy sąsiada - nie wiem , tym zajmował się serwis. Jestem natomiast pewien że było to z ubezpieczenia OC mieszkania.
- 0 0
-
2018-04-21 20:48
Daj spokój to troll i debil
- 0 0
-
2018-04-20 16:28
(1)
Twardziel z ciebie, ja nie mogę ,pewnie sam parkujesz na miejscach dla inwalidów .
- 13 0
-
2018-04-20 16:50
Nie twardziel....
i jakie ma to znaczenie w tej sprawie ?
- 1 6
-
2018-04-22 08:15
Te opinię pokazują jakim jesteśmy narodem . Msciwym ,zazdrosnym ,zawsze wszystko najlepiej wiedzącym bez możliwości dogadywania się i bez mozliwości rozwiązywania bieżacych problemów . Jak na obrazku widać że naród dobrze wybrał władze bo dzisiejsza władza dobrze reprezentuje takich obywateli . Za granicą jesteśmy skłóceni ze wszystkimi teraz sami wzięlismy się za łby . Powód ? Powód jest nieważny , nienawidzimy wszystko dookoła dlatego że nie mamy w życiu tak jak bysmy sobie wymarzyli i jest to zawsze winna innych nigdy moja . D ziś porysuję sąsiadowi samochód a jutro postawię szubienicę bo mysli inaczej niz ja .Polacy to naród bez przyszłości.
- 0 0
-
2018-04-20 14:38
albo z uwagi na
ZNIKOMĄ SZKODLIWOŚĆ SPOŁECZNĄ
a za to odczuwalną korzyść społeczną
czynu
dziadek powinien dostać forsę z pensji glin-nierobów
"zaraz po przedszkolu na emeryturę"- 17 4
-
2018-04-20 16:17
Polać mu. Może i nie powinno się parkować w taki sposób, ale w taki sposób "wymierzać sprawiedliwość" już na pewno nie.
- 5 8
-
2018-04-20 14:28
Proszę przyjść w przyszłym tygodniu
W tym tylko wypisujemy mandaty
- 18 0
-
2018-04-21 15:41
To że zaparkował za zakazie to jest jedna sprawa i za to należy się mandat karny natomiast uszkodzenie komuś mienia to druga sprawa i za te należy się odszkodowanie zasądzone w drodze sporu sądowego.
- 1 2
-
2018-04-20 19:52
To powinno być tak że po zaparkowaniu w miejscu niedozwolonym
Żadne ubezpieczenie nie działa
- 14 1
-
2018-04-20 14:21
Po pierwsze niemaja prawa go przesłuchac bez adwokata!Niepowinien sie przyznawac do wiecej niz jednego! (3)
Powinni mu jeszcze dac nagrode za walke z burakami!!
- 32 11
-
2018-04-22 11:57
za to ty masz prawo nauczyć się zasad ortografii. Aż w oczy kole .
- 0 0
-
2018-04-20 14:36
(1)
jeden i to przypadkiem,
nie ma złej woli - nie ma kary
a parkujący jak buraki niech drżą, dziadek nie jest jedyny- 12 1
-
2018-04-20 15:38
w imię Solidarności z Czcigodnym Seniorem
TY TEŻ
wyjdź na spacer ze śrubokrętem! choć jeden raz w tygodniu!- 6 1
-
2018-04-21 10:39
(1)
Popieram starszego pana
- 7 6
-
2018-04-22 11:49
Boś taki sam kretyn i do tego sowiecki agent J23 .To wszystko tłumaczy
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.