• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zły stan mostu Siennickiego. Czeka go zamknięcie?

rb
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy. W 2015 r. zakończył się remont Mostu Siennickiego w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Niewykluczone, że wkrótce znów most zostanie zamknięty na czas gruntownej przebudowy.

Zaledwie pięć lat po remoncie Mostowi SiennickiemuMapka na Przeróbce grozi zamknięcie. Ekspertyza zlecona przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wykazała, że drewniane fundamenty, na których osadzony jest most, są w bardzo złym stanie, a sama konstrukcja się osuwa. Drogowcy szukają przyczyn tego stanu rzeczy. Wyniki badań poznamy jesienią.



Czy ewentualne zamknięcie i ponowny remont mostu byłby dla ciebie problemem?

Most Siennicki został przebudowany w ramach modernizacji linii tramwajowej na Przeróbkę. Jego otwarcie nastąpiło we wrześniu 2015 roku.

Prace - choć pozornie mogłoby się tak wydawać - nie były gruntowne. Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca ingerował wyłącznie w nawierzchnię i nie wzmocnił konstrukcji przeprawy. Most przeszedł de facto lifting, a nowy wygląd zyskały mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostały także oświetlenie i sieć trakcyjna.

Po sześciu latach okazało się, że konstrukcja mostu między Długimi Ogrodami a Przeróbką jest w opłakanym stanie - jako pierwsza opisała to "Gazeta Wyborcza Trójmiasto". Okazuje się, że już w 2019 r. w czasie przeglądu gwarancyjnego natrafiono na usterkę: zdeformowała się nawierzchnia wzdłuż dylatacji, którą trzeba było naprawić.

W sobotę, 20 czerwca, znów pojawiły się ograniczenia.

- W związku z corocznym przeglądem obiektów inżynierskich od soboty, 20 czerwca, na Moście Siennickim w ciągu ul. Siennickiej, został ograniczony ruch samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t. W związku z powyższym na obiekcie zostały ustawione znaki B-5. Ponadto rozszerzona została strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h o odcinek ul. Siennickiej od skrzyżowania z ul. Stary Dwór oraz ul. Przetoczną. Dotychczas strefa Tempo 30 obowiązywała na terenie Przeróbki od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Bajki - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

90 lat trasy tramwajowej na Stogi



Zmiany w organizacji ruchu spowodowane są złym stanem technicznym drewnianych pali, na których posadowione są przyczółki mostu. Drogowcy zlecili dodatkową ekspertyzę, która ma wykazać, co jest przyczyną osuwania się konstrukcji. Do tego czasu stan techniczny mostu ma być na bieżąco monitorowany przez geodetów.

- Pierwszym sygnałem, że coś niepokojącego dzieje się z mostem, były wybrzuszenia przy dylatacjach - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Zlecona Politechnice Gdańskiej ekspertyza wykazała, że dylatacje są zakleszczone, a płyta mostu pracuje rozporowo, a więc w innym układzie obciążeń niż ten, na który most został zaprojektowany. Jeśli będzie taka konieczność, most zostanie podparty. Najczarniejszy scenariusz zakłada jego zamknięcie, ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.
Na razie żadne decyzje o przebudowie czy zamknięciu Mostu Siennickiego nie zapadły. Najbardziej radykalne rozwiązanie byłoby dużym ciosem dla mieszkańców Przeróbki i Stogów, bo we wtorek po dwóch latach przebudowy ma zostać udostępniona linia tramwajowa na Stogi.

Przypomnijmy, że w tym roku w budżecie GZDiZ na remonty kładek, mostów i wiaduktów przeznaczono 4 mln zł. Modernizacji doczeka się kolejowy fragment kładki dla pieszych przy ul. Jana z Kolna, wyremontowana zostanie estakada na Rakoczego między Nowolipiem a Jaśkową Doliną oraz most nad Radunią w ciągu ul. Przybrzeżnej, gdzie wykorzystane zostaną elementy zdemontowanego mostu pontonowego w Sobieszewie.

Wideo archiwalne

rb

Opinie (296) ponad 20 zablokowanych

  • Jak wszystko za PO - PO wierzchu.

    Państwo z tektury, aby wydać pieniądze. A że fundamentów nie zbadano - kogo obchodzi. PO nich choćby POtop. Trzy lata trwa remont Wosia-Budzysza, który miał trwać rok. Jakie trzeba mieć fory w magistracie, żeby nie zerwali umowy? Jak skończą to zamkną most, pieniądze wyrzucone w błoto. To już lepiej wydać na TVP.

    • 13 3

  • Wolne Stogi!

    • 5 0

  • wspaniale um dba o infrastrukture przez ostatnie 21 lat

    i sa skutki.

    • 9 0

  • Panie Zbyszku, temat jest.

    • 4 1

  • Kiedy elektorat tego miasta zrozumie,

    ... Że prezydenci miast są od dziur w drogach a nie od dziur... to znaczy polityki równościowej?

    • 14 3

  • Będzie prom albo most pontonowy.

    • 5 0

  • Kiedy zostanie on uroczyście zamknięty?

    Oczami wyobraźni widzę te fetę, transmitowaną przez tę telewizję, co tak promuje Gdańsk, za drobne setki tysiecy. Rozwinięcie wstęgi w błyskach fleszy reporterów miejskiego portalu. Wszak to dzięki czujności władzy odnotowano sukces, jakim jest wykrycie wad zapudrowanych przez poprzednią władzę, nawet jeżeli to ta sama władza.

    • 15 2

  • Zamknijcie most rozrywka będzie!

    • 5 0

  • Rowerem i pieszo tylko wpław? (3)

    Innej możliwości nie ma

    • 12 0

    • Rowerem nie bo dwa pozostałe mosty mają zakaz

      • 0 0

    • Jest most wantowy, jeden pas zamieni się na rowerowy i będzie możliwość dojazdu na stogi i do pracy w porcie

      • 0 0

    • No i dobrze, mieszkacie nad morzem to nauczcie się pływać

      • 0 1

  • (11)

    ZDZ jak się za coś zabierze to właśnie tak się kończy... ciekawe na kogo przerzucą odpowiedzialność, jeśli dojdzie do tragedii..

    • 126 15

    • na nikogo, jak zawsze. tam nie ma odpowiedzialności za nic

      kasa z miasta i się można bawić.

      • 2 0

    • To Gdańskie Inwestycje Komunalne spółka miejska wydała 65mln na tego misia

      • 2 0

    • No przecież wiadomo, że pisiory są temu winne.

      • 1 0

    • Rozumiem, ze twoja wiedza (6)

      na temat konstrukcji mostowych i geologii nie jest "internetowa" i doskonale znasz przyczyny osiadania przyczółków .Szacun....pochwal się tą swoja wiedza z ekspertami z PG i kolegami z piaskownicy.

      • 13 17

      • Żeby stwierdzić, że przy takim dużym (i drogim) remoncie powinno sprawdzić się konstrukcję mostu (3)

        nie trzeba być inżynierem, wystarczy rozum.

        • 33 5

        • jak się widzi prowizje za zlecona robotę to o rozum trudno.

          • 5 0

        • Taaaa.... (1)

          ...powala mnie twoja koncepcja. No cóz, bez urazy...."pójdź no dziecię, ja cię uczyć każę"

          • 4 22

          • A coś do rzeczy?

            • 7 0

      • jak ktoś robi remont mostu to zamiast wywalać miliony na kosmetykę powinien zapłacić za ekspertyzę. Ważne ze ktoś odtrąbił sukces i zainkasował nagrodę jako super włodarz i właściciel niepoliczonych sukcesów na jego miarę.

        • 9 0

      • UUUU urządnika boli pewna część pleców co??

        W przetargu były minimalne i nic poza tym oczywiście jak się zgłasza prace dodatkowe to urząd traktuje to jako skok na kasę. Kiedyś nadejdą takie czasy że za takie akcje stracicie wygodną posadkę i trochę oszczędności. Dziś Jana i Pawła torcik zjedzony kawka wypita i o godzinie 13 w blokach startowych bo dziś piątek, tak się pracuje.

        • 8 2

    • Na kierowcę

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane