• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • zrobcie tramwaj odmorenyna matarnie . lub z wrzeszcza na lotnisko lub matarnie choziaz

    Powinien byc buss pas od dzielnicy matarnia i ciagnac powinien sie do potokowej w lierunku wrzeszcza poniewaz sa tam niesamowite korki codziennie. A transport na lotnisko powienien byc sprawny dla pasazerow prawda????
    rozwiazaniem byloby tez od moreny przez niedzwiednik az do matarni polozyc przedluzyc tory trameajowe wtedy BYSMY CODZIENNIE SIE NIE SPOZNIALI . PORUSZANIE SIE TRANSPORTEM MIEJSKIM BYLOBY WYGODA A NIE GEHENNA I KOSZMAREM

    • 0 0

  • (19)

    A było zrobić skrzyżowanie dwupoziomowe z wiaduktem na wprost Słowackiego. Miejsca dosyć,

    Bo te "nowoczesne" podejście do budowy płaskich skrzyżowań generuje korki.

    No i widać jak miasto nie potrafi wykorzystać potencjału PKM....

    • 65 29

    • a co by to dało, jak już ze Srebrnikami masz skrzyżowanie kolizyjne? (12)

      wszystko stanęłoby 200 metrów dalej. Żadna różnica. Zresztą - wiadukt nad Grunwaldzką też potrafi stać.

      • 6 2

      • (10)

        Skrzyżowanie z Potokową tworzy wielkie korki. Bezkolizyjna przelotka na wprost pozwoliłaby na udrożnienie ruchu w kierunku Potokowej. I to zarówno od strony Wrzeszcza, jak i obwodnicy.

        I tak to było zaplanowane, ale "mądrzejsi" zrobili jak zrobili i są tego efekty. I teraz jakieś protezy planują, które tylko pogorsza sytuacje.

        ps. o tym, iż wiadukt nad Grunwaldzka będzie stał pisałem nim go zaczęto budować. Bo zamiast 2x2 (albo 1x1+1) zrobiono 1x1. Wina planistów.

        • 9 9

        • (9)

          Choćbyś zrobił tam i 100 pasów, będzie stało. Bo miasto to system, korek przesuwa się po prostu do kolejnego skrzyżowania. Amerykanie próbowali i się poddali. Ale populiści zawsze będą krzyczeć "więcej dróg".

          • 12 4

          • (3)

            Jakie widzisz wiec rozwiązanie?

            • 3 2

            • (2)

              Nie spodoba Ci się. Przesunięcie ciężaru inwestycji na komunikację miejską i drogi rowerowe, aby Ci, co wożą powietrze w samochodzie mieli wygodną alternatywę.

              • 2 2

              • (1)

                Komunikacja miejska czyli co?

                A ten rower to chyba dla wielu jakiś fetysz.

                • 2 0

              • Masz alternatywę

                Rolki, wrotki, hulajnoga, deskorolka...
                Aczkolwiek to dla tych co mieszkają względnie blisko miejsca pracy/szkoły,
                dla przyjezdnych z okolic już gorzej.
                Poza tym nikt nie zastanawia się nad skutkami upchania ludzi na ścieżkach rowerowych. Owszem, w Gdańsku jest ich wiele, ale do poruszania się po całym mieście dużo jeszcze brakuje, a te które są w upalne dni lata w środku sezonu bywają zapchane niczym Słowackiego o 16, ponadto o ile na drogach dla aut są jasne zasady poruszania się to na ścieżkach rowerowych panuje totalna dzicz.
                Reasumując; dużo ludzi tworzy duży tłok. Bez zorganizowania tego z rozmachem, w jakiś super sposób wymyślony przez człowieka mądrzejszego od nas, nic do przodu się nie posunie. Pozdrawiam

                • 0 0

          • No chyba, że korek się przesunie poza miasto (4)

            Udrożnienie tego skrzyżowania przesunie część samochodów na Srebrzysko, a drugą część w las i dalej. Jakby nie patrzeć, korek w mieście (i smród) będzie o połowę mniejszy.

            • 4 4

            • w ich logice korek jest elementem stałym, choćbyś wyznaczył drogę do Zakopanego (3)

              według nich ten korek przesunął by się aż do Zakopca

              • 5 3

              • Bo jest :) (1)

                Jak dobudujesz dodatkowe pasy to po paru tygodniach więcej kierowców tam pojedzie i korek będzie taki sam. W drugą stronę to tak samo działa.

                • 0 2

              • Możesz pokazać jakieś opracowania naukowe tego tematu?

                • 1 0

              • Nie trzeba Zakopca, stanąłby na amen węzeł z obwodnicą ;)

                • 3 0

      • a kto w miejscu giga dziury zrobił skrzyżowanie dwuwymiarowe (2D)?

        tylko idiota lub kutwa mógł to tak wymyślić

        • 0 1

    • (4)

      Z tunelem na wprost. To mniej szkodliwe rozwiązanie w mieście.

      • 5 0

      • (3)

        Tunel czy estakada to kwestia drugorzędna. Miejsca było pod dostatkiem, ale oszczędności i lobby przeciwników budowy normalnych ulic dało efekty w postaci korków.

        • 13 6

        • (2)

          Dla ciebie jest to sprawa drugorzędna jako mieszkańca ościennych wiosek i blokowisk. Dla mieszkańców Wrzeszcza i Niedźwiednika ma to znaczenie, dlatego pomysły dotyczące nowych estakad nie są realizowane.

          • 5 5

          • gdy mieszkałem na niedźwiedniku

            długo dziwiłem się, czemu nie zrobili estakady/tunelu właśnie...

            • 1 0

          • No jak nie są, jak są. Obok tego skrzyżowania jest nowa estakada i jakoś większości nie przeszkadza.

            Tak samo jest estakada przy GB.

            Ale skoro są mieszkańcy, którzy kochają wdychać spaliny z zakorkowanych ulic.. Ja bym wołał płynny ruch po estakadzie.

            • 12 3

    • a wasz sołtys z Banina wyłoży na to hajsy?

      • 23 2

  • Dobry pomysł, ale... (7)

    Mieszkam obok Jabłoniowej, pracuje na słowackiego przy lotnisku i jak mam dojechać komunikacją miejską?

    • 0 4

    • trzeba bylo myslec gdzie sie kupuje mieszkanie (2)

      a nie pozniej placz i pretensje ze mi na zad**pie autostrady, tramwaju i metra nie chca zrobic..

      • 0 0

      • hah (1)

        A czemu Ty masz mi mowic gdzie mam kupowac mieskanie?

        • 0 0

        • hah

          a czemu Ty masz mi swe zdurne żale wylewac na forum?

          • 0 0

    • 155 + PKM

      155 do "Jasień PKM" i tam przesiadka na... PKM.

      • 0 0

    • przeprowadź się (1)

      lub jeździj taryfą

      • 2 0

      • Franek kimono Tankowanie Nocą

        • 0 0

    • jakdojade.pl lotnisko z bajki ;)

      • 0 0

  • Niech się cwaniaczki z ZTM przestaną wciskać tam omijając kolejkę do skrętu w lewo (1)

    Autobus po wyjechaniu z zatoczki ma takie same prawa i obowiązki jak każdy inny pojazd i niech nie będzie cwaniakiem, tylko stoi w kolejce jak inni, w samochodach też ludzie się spieszą.

    • 8 25

    • autobusem jedzie 100 osob, samochodem czesto tylko taki Janusz jak Ty. Ja tam nie mam problemu z wpuszczaniem ich, skoro musza sie trzymac rozkladu i przewoza tyle osob.

      • 0 0

  • Pytanie do kierowców (1)

    Jako mieszkaniec Niedźwiednika będę mógł skorzystać z bus pasa utworzonego z pasa tylko do skrętu w prawo? Sytuacja gdy jadę do góry, od strony Wrzeszcza. Czy może będę musiał stać na środkowym pasie?

    • 11 2

    • bedziesz mogl skorzystac. bedzie to pas do skretu w prawo i buspas (najprawdopodobniej..). Przynajmniej tak jest wszedzie w Krakowie i Warszawie.

      • 0 0

  • Niech dobudujaą jeszcze 2 pas do lewoskrętu w Potokową. (1)

    Dopiero to usprawn jazdę przez to skrzyżowanie. Skoro Potokowa ma 2 pasy to chyba lepiej aby od razu samochody były ustawione na dwóch. Zwiekszy się przepustowość. Podobne rozwiązanie jest u sąsiadów w Gdyni przy wjeździe ze Zwycięstwa na Wielkopolską. Przejeżdża wiecej samochodów w w krótszym czasie. Dopiero oba rozwiązania wpłyną na polepszenie sytuacji na tym skrzyżowaniu.

    • 15 3

    • ciekawe tylko kiedy tysiące samochodów przestanie tam przejezdzać na czerwonym świetle w kierunku tej potokowej. Jełopy myślą że jak sygnalizator stoi tylko po prawej stronie i wyświetla czerwone światło, to ich już to światełko nie obowiązuje jak skręcaja w lewo... i zajezdzaja ludziom wyjezdzajacym z kier. niedzwiednika... to jest powazny problem dopiero

      • 0 0

  • ten "nie da sie" popisuje sie kolejny raz. (2)

    kolejny przejaw arogancji fajnie usprawnia jazde kierunek wrzesz - lotnisko i odwrotnie. Pytam sie co z kierunkiem na Morene i Niedzwiednik. Jestem mieszkancem Niedzwiednika mieszka tam kilkanascie tysiecy podatnikow, takie rozwiazanie komu bedzie przydatne? juz teraz przez 2 szkoly wyjechanie i wjechanie na osiedle to mordega, chcecie miec awanture to ja bedziecie miec.

    • 2 3

    • ja tam nie wiem, mieszkam na niedźwiedniku od urodzenia, problem z wyjazdem jest tylko w godzinach 7:40-8:10, tak to nie ma ŻADNEGO problemu. Ja bym lepiej rozwiązał problem ludzi zjeżdzających z niedźwiednika z nieziemskimi prędkościami w STREFIE 30 (!!!!) albo wjezdzajacymi do gory tez o ponad 2, a czasem 3 razy za szybko.. wjedzie Ci taki na d*pe i mysli ze to obwodnica... a na Leśnej Górze jest STREFA DLA PIESZECH więc maja pierwszenstwo w kazdym miejscu na ulicy, ale golfy trojeczki dalej na pelnej k***ie wjezdzaja do gory. Pozdrawiam

      • 0 0

    • Mamy na Niedźwiedniku nawet 3 szkoły...

      • 2 1

  • wydłużyć lekoskręt ze słowackiego w potokową (3)

    przepustowość słowackiego w kierunku obwodnicy znacząco zwiększy się dzięki wydłużeniu lewoskrętu w potokową (niewielki koszt) i wydłużeniu zielonego światła po południu dla skręcających tam (nie spowoduje to korków na wjazd do gdańska); aktualnie bowiem skrzyżowanie "zapycha się" właśnie z uwagi na dużą liczbę skręcających w potokową

    • 9 2

    • ale przecież te światła działają już na tym skrzyżowaniu zgodnie z poziomem natężenia ruchu.

      • 0 0

    • wydłużyć aż do Bałtyckiej!

      a potem jeszcze dalej

      • 2 1

    • Nie wydłużyć a dobudować drugi pas do skrętu w lewo.

      • 2 1

  • (1)

    A co z dojezdzajacymi do i wyjezdzajacymi z niedźwiednika?
    To skrzyżowanie jest jedynym wyjazdem z tego osiedla a także z dwóch szkół

    • 2 1

    • a jaki jest problem?

      • 0 0

  • a może by tak postawić dodatkowy sygnalizator dla osób skręcających od strony wrzeszcza na morene? TYSIĄCE samochodów przejeżdza tam codziennie na czerwonym......

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane