- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (112 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (132 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (693 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (236 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy
Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.
W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.
Opinie (226) 6 zablokowanych
-
2017-06-06 23:21
zrobcie tramwaj odmorenyna matarnie . lub z wrzeszcza na lotnisko lub matarnie choziaz
Powinien byc buss pas od dzielnicy matarnia i ciagnac powinien sie do potokowej w lierunku wrzeszcza poniewaz sa tam niesamowite korki codziennie. A transport na lotnisko powienien byc sprawny dla pasazerow prawda????
rozwiazaniem byloby tez od moreny przez niedzwiednik az do matarni polozyc przedluzyc tory trameajowe wtedy BYSMY CODZIENNIE SIE NIE SPOZNIALI . PORUSZANIE SIE TRANSPORTEM MIEJSKIM BYLOBY WYGODA A NIE GEHENNA I KOSZMAREM- 0 0
-
2017-06-01 06:20
(19)
A było zrobić skrzyżowanie dwupoziomowe z wiaduktem na wprost Słowackiego. Miejsca dosyć,
Bo te "nowoczesne" podejście do budowy płaskich skrzyżowań generuje korki.
No i widać jak miasto nie potrafi wykorzystać potencjału PKM....- 65 29
-
2017-06-01 08:50
a co by to dało, jak już ze Srebrnikami masz skrzyżowanie kolizyjne? (12)
wszystko stanęłoby 200 metrów dalej. Żadna różnica. Zresztą - wiadukt nad Grunwaldzką też potrafi stać.
- 6 2
-
2017-06-01 09:11
(10)
Skrzyżowanie z Potokową tworzy wielkie korki. Bezkolizyjna przelotka na wprost pozwoliłaby na udrożnienie ruchu w kierunku Potokowej. I to zarówno od strony Wrzeszcza, jak i obwodnicy.
I tak to było zaplanowane, ale "mądrzejsi" zrobili jak zrobili i są tego efekty. I teraz jakieś protezy planują, które tylko pogorsza sytuacje.
ps. o tym, iż wiadukt nad Grunwaldzka będzie stał pisałem nim go zaczęto budować. Bo zamiast 2x2 (albo 1x1+1) zrobiono 1x1. Wina planistów.- 9 9
-
2017-06-01 09:26
(9)
Choćbyś zrobił tam i 100 pasów, będzie stało. Bo miasto to system, korek przesuwa się po prostu do kolejnego skrzyżowania. Amerykanie próbowali i się poddali. Ale populiści zawsze będą krzyczeć "więcej dróg".
- 12 4
-
2017-06-01 09:32
(3)
Jakie widzisz wiec rozwiązanie?
- 3 2
-
2017-06-01 18:25
(2)
Nie spodoba Ci się. Przesunięcie ciężaru inwestycji na komunikację miejską i drogi rowerowe, aby Ci, co wożą powietrze w samochodzie mieli wygodną alternatywę.
- 2 2
-
2017-06-02 07:09
(1)
Komunikacja miejska czyli co?
A ten rower to chyba dla wielu jakiś fetysz.- 2 0
-
2017-06-05 23:09
Masz alternatywę
Rolki, wrotki, hulajnoga, deskorolka...
Aczkolwiek to dla tych co mieszkają względnie blisko miejsca pracy/szkoły,
dla przyjezdnych z okolic już gorzej.
Poza tym nikt nie zastanawia się nad skutkami upchania ludzi na ścieżkach rowerowych. Owszem, w Gdańsku jest ich wiele, ale do poruszania się po całym mieście dużo jeszcze brakuje, a te które są w upalne dni lata w środku sezonu bywają zapchane niczym Słowackiego o 16, ponadto o ile na drogach dla aut są jasne zasady poruszania się to na ścieżkach rowerowych panuje totalna dzicz.
Reasumując; dużo ludzi tworzy duży tłok. Bez zorganizowania tego z rozmachem, w jakiś super sposób wymyślony przez człowieka mądrzejszego od nas, nic do przodu się nie posunie. Pozdrawiam- 0 0
-
2017-06-01 09:54
No chyba, że korek się przesunie poza miasto (4)
Udrożnienie tego skrzyżowania przesunie część samochodów na Srebrzysko, a drugą część w las i dalej. Jakby nie patrzeć, korek w mieście (i smród) będzie o połowę mniejszy.
- 4 4
-
2017-06-01 14:59
w ich logice korek jest elementem stałym, choćbyś wyznaczył drogę do Zakopanego (3)
według nich ten korek przesunął by się aż do Zakopca
- 5 3
-
2017-06-01 23:06
Bo jest :) (1)
Jak dobudujesz dodatkowe pasy to po paru tygodniach więcej kierowców tam pojedzie i korek będzie taki sam. W drugą stronę to tak samo działa.
- 0 2
-
2017-06-02 07:08
Możesz pokazać jakieś opracowania naukowe tego tematu?
- 1 0
-
2017-06-01 18:26
Nie trzeba Zakopca, stanąłby na amen węzeł z obwodnicą ;)
- 3 0
-
2017-06-01 14:58
a kto w miejscu giga dziury zrobił skrzyżowanie dwuwymiarowe (2D)?
tylko idiota lub kutwa mógł to tak wymyślić
- 0 1
-
2017-06-01 07:31
(4)
Z tunelem na wprost. To mniej szkodliwe rozwiązanie w mieście.
- 5 0
-
2017-06-01 08:06
(3)
Tunel czy estakada to kwestia drugorzędna. Miejsca było pod dostatkiem, ale oszczędności i lobby przeciwników budowy normalnych ulic dało efekty w postaci korków.
- 13 6
-
2017-06-01 09:02
(2)
Dla ciebie jest to sprawa drugorzędna jako mieszkańca ościennych wiosek i blokowisk. Dla mieszkańców Wrzeszcza i Niedźwiednika ma to znaczenie, dlatego pomysły dotyczące nowych estakad nie są realizowane.
- 5 5
-
2017-06-01 23:07
gdy mieszkałem na niedźwiedniku
długo dziwiłem się, czemu nie zrobili estakady/tunelu właśnie...
- 1 0
-
2017-06-01 09:06
No jak nie są, jak są. Obok tego skrzyżowania jest nowa estakada i jakoś większości nie przeszkadza.
Tak samo jest estakada przy GB.
Ale skoro są mieszkańcy, którzy kochają wdychać spaliny z zakorkowanych ulic.. Ja bym wołał płynny ruch po estakadzie.- 12 3
-
2017-06-01 07:37
a wasz sołtys z Banina wyłoży na to hajsy?
- 23 2
-
2017-06-01 15:50
Dobry pomysł, ale... (7)
Mieszkam obok Jabłoniowej, pracuje na słowackiego przy lotnisku i jak mam dojechać komunikacją miejską?
- 0 4
-
2017-06-01 19:00
trzeba bylo myslec gdzie sie kupuje mieszkanie (2)
a nie pozniej placz i pretensje ze mi na zad**pie autostrady, tramwaju i metra nie chca zrobic..
- 0 0
-
2017-06-02 10:30
hah (1)
A czemu Ty masz mi mowic gdzie mam kupowac mieskanie?
- 0 0
-
2017-06-03 09:32
hah
a czemu Ty masz mi swe zdurne żale wylewac na forum?
- 0 0
-
2017-06-01 20:23
155 + PKM
155 do "Jasień PKM" i tam przesiadka na... PKM.
- 0 0
-
2017-06-01 17:19
przeprowadź się (1)
lub jeździj taryfą
- 2 0
-
2017-06-01 19:13
Franek kimono Tankowanie Nocą
- 0 0
-
2017-06-01 19:10
jakdojade.pl lotnisko z bajki ;)
- 0 0
-
2017-06-01 06:43
Niech się cwaniaczki z ZTM przestaną wciskać tam omijając kolejkę do skrętu w lewo (1)
Autobus po wyjechaniu z zatoczki ma takie same prawa i obowiązki jak każdy inny pojazd i niech nie będzie cwaniakiem, tylko stoi w kolejce jak inni, w samochodach też ludzie się spieszą.
- 8 25
-
2017-06-02 19:13
autobusem jedzie 100 osob, samochodem czesto tylko taki Janusz jak Ty. Ja tam nie mam problemu z wpuszczaniem ich, skoro musza sie trzymac rozkladu i przewoza tyle osob.
- 0 0
-
2017-06-01 07:41
Pytanie do kierowców (1)
Jako mieszkaniec Niedźwiednika będę mógł skorzystać z bus pasa utworzonego z pasa tylko do skrętu w prawo? Sytuacja gdy jadę do góry, od strony Wrzeszcza. Czy może będę musiał stać na środkowym pasie?
- 11 2
-
2017-06-02 19:12
bedziesz mogl skorzystac. bedzie to pas do skretu w prawo i buspas (najprawdopodobniej..). Przynajmniej tak jest wszedzie w Krakowie i Warszawie.
- 0 0
-
2017-06-01 07:17
Niech dobudujaą jeszcze 2 pas do lewoskrętu w Potokową. (1)
Dopiero to usprawn jazdę przez to skrzyżowanie. Skoro Potokowa ma 2 pasy to chyba lepiej aby od razu samochody były ustawione na dwóch. Zwiekszy się przepustowość. Podobne rozwiązanie jest u sąsiadów w Gdyni przy wjeździe ze Zwycięstwa na Wielkopolską. Przejeżdża wiecej samochodów w w krótszym czasie. Dopiero oba rozwiązania wpłyną na polepszenie sytuacji na tym skrzyżowaniu.
- 15 3
-
2017-06-02 19:11
ciekawe tylko kiedy tysiące samochodów przestanie tam przejezdzać na czerwonym świetle w kierunku tej potokowej. Jełopy myślą że jak sygnalizator stoi tylko po prawej stronie i wyświetla czerwone światło, to ich już to światełko nie obowiązuje jak skręcaja w lewo... i zajezdzaja ludziom wyjezdzajacym z kier. niedzwiednika... to jest powazny problem dopiero
- 0 0
-
2017-06-01 09:15
ten "nie da sie" popisuje sie kolejny raz. (2)
kolejny przejaw arogancji fajnie usprawnia jazde kierunek wrzesz - lotnisko i odwrotnie. Pytam sie co z kierunkiem na Morene i Niedzwiednik. Jestem mieszkancem Niedzwiednika mieszka tam kilkanascie tysiecy podatnikow, takie rozwiazanie komu bedzie przydatne? juz teraz przez 2 szkoly wyjechanie i wjechanie na osiedle to mordega, chcecie miec awanture to ja bedziecie miec.
- 2 3
-
2017-06-02 19:09
ja tam nie wiem, mieszkam na niedźwiedniku od urodzenia, problem z wyjazdem jest tylko w godzinach 7:40-8:10, tak to nie ma ŻADNEGO problemu. Ja bym lepiej rozwiązał problem ludzi zjeżdzających z niedźwiednika z nieziemskimi prędkościami w STREFIE 30 (!!!!) albo wjezdzajacymi do gory tez o ponad 2, a czasem 3 razy za szybko.. wjedzie Ci taki na d*pe i mysli ze to obwodnica... a na Leśnej Górze jest STREFA DLA PIESZECH więc maja pierwszenstwo w kazdym miejscu na ulicy, ale golfy trojeczki dalej na pelnej k***ie wjezdzaja do gory. Pozdrawiam
- 0 0
-
2017-06-01 11:33
Mamy na Niedźwiedniku nawet 3 szkoły...
- 2 1
-
2017-06-01 08:23
wydłużyć lekoskręt ze słowackiego w potokową (3)
przepustowość słowackiego w kierunku obwodnicy znacząco zwiększy się dzięki wydłużeniu lewoskrętu w potokową (niewielki koszt) i wydłużeniu zielonego światła po południu dla skręcających tam (nie spowoduje to korków na wjazd do gdańska); aktualnie bowiem skrzyżowanie "zapycha się" właśnie z uwagi na dużą liczbę skręcających w potokową
- 9 2
-
2017-06-02 18:49
ale przecież te światła działają już na tym skrzyżowaniu zgodnie z poziomem natężenia ruchu.
- 0 0
-
2017-06-01 08:39
wydłużyć aż do Bałtyckiej!
a potem jeszcze dalej
- 2 1
-
2017-06-01 08:35
Nie wydłużyć a dobudować drugi pas do skrętu w lewo.
- 2 1
-
2017-06-01 11:09
(1)
A co z dojezdzajacymi do i wyjezdzajacymi z niedźwiednika?
To skrzyżowanie jest jedynym wyjazdem z tego osiedla a także z dwóch szkół- 2 1
-
2017-06-02 18:47
a jaki jest problem?
- 0 0
-
2017-06-02 18:45
a może by tak postawić dodatkowy sygnalizator dla osób skręcających od strony wrzeszcza na morene? TYSIĄCE samochodów przejeżdza tam codziennie na czerwonym......
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.